Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 03 Дек 2014 11:19
Всички вървят към икономия... А икономията на един автомобил зависи не само от двигателя... Само със смяна на една скоростна кутия можеш да смъкнеш разхода с 1л/100км...
И за мен избора на французите е 'политически' и икономически, но мнооого далеч от 'екологически'...
Отдавна не бях карал дизелов автомобил, но прогреса който виждам е огромен... Предходния ми дизел тежеше 1т и харчеше 5л в града и извън града - бе 55к.с. атмосферка. Да, като позацапа дюзи или пък е студен правеше мааааалка димна завеса
Сегашния ми дизел мога да го накарам да гори извън града под 7л/100км, а съвсем нормално разхода му е под 7.5л/100км, а е 2.5 тона и 250к.с....
И ауспусите му са бели...
Това ако не е прогрес и от екологична гледна точка - здраве му кажи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 03 Дек 2014 18:25
Французите са напълно прави да ограничават дизелите, но май стъпват, като слон в стъкларски магазин. При толкова години толериране на дизелите, научиха повечето французи да ги карат, а сега ще се мъчат да ги отучват. Ще им е доста трудно мисля. Само с вземане на пари, тая работа не става, но нека се мъчат, пък дано успеят! Някой, ако не ми вярва какво причинява дизела да се разходи до Париж и да погледне от Айфеловата кула, за да види за какво става на въпрос! Преди години се виждаше целият град на длъж и на шир, а сега е обгърнат в черен пушек. Не се майтапя! Толкова за чистите дизели! У нас оправданието е, че са стари и без катализатори и филтри за твърди частици, а защо във Франция, като са нови пак всичко е в черен дим? Всеки може да си отговори.

Not_active_user_1
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 03 Дек 2014 20:00
prius 3 написа:... У нас оправданието е, че са стари и без катализатори и филтри за твърди частици, а защо във Франция, като са нови пак всичко е в черен дим? Всеки може да си отговори.

Що, там карат само чисто нови дизели с DPF?!?!? Не вярвам
Това, че са с катализатори не означава, че имат DPF...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Мнение
от iovkito » 03 Дек 2014 20:20
Сигурно се е качил на кулата в някакво мъгливо време и сега се опитва да ни убеди , че всичко е било пушек от екологичните дизелчета. laugh.gif Преди няколко седмици товарих нови мерцедеси , евро 6 с adblue и всичките му там екологични щуротии . Стоях до ауспуха на камиона и единственото нещо , което напомня , че този двигател работи , е шумът. Същото е и с колите с DPF - пушек никакъв.Slow , на новите кораби слагат ли им някакви катализатори или единственото екологично е преминаването на дизелово гориво по пристанищата?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 03 Дек 2014 20:49
iovkito написа:....Slow , на новите кораби слагат ли им някакви катализатори или единственото екологично е преминаването на дизелово гориво по пристанищата?
На някои им слагат...
Там също има сертификати/стандарти.
Преди година работих с един 'извънземен' кораб, където си имаше всичко - и катализатори на 'ауспусите', и вторичен катализатор с урея (Адблу) и т.н.....
Там всичко е комплексно - от аеро/хидродинамиката (намаляваща нуждата от енергия/изгорено гориво), през високоикономични двигатели, ползващи гориво с ниско съдържание на сяра, катализаторните устройства, и стигнеш до общия мениджмънт на всичко това...
Как се постига това и какъв е резултата? Ако някой му се чете:
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... 2063,d.bGQ
Корабът бе дизелов електроход....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 04 Дек 2014 08:54
slowtraveler написа:prius 3 написа:... У нас оправданието е, че са стари и без катализатори и филтри за твърди частици, а защо във Франция, като са нови пак всичко е в черен дим? Всеки може да си отговори.

Що, там карат само чисто нови дизели с DPF?!?!? Не вярвам
Това, че са с катализатори не означава, че имат DPF...
Точно във Франция се карат доста стари коли. Франсетата са доста стиснати на тема автомобили (повече от мен даже

) и се карат дори 20+ годишни таралясници, които влизат в кварталните сервизи само ако не могат да се движат.

Последно промяна от
zi_zi_top на 04 Дек 2014 09:10, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
-
Обратна връзка:
Мнение
от Airfan » 04 Дек 2014 09:08
Незнам за Франция, но за Пловдив масово се отоплява народа на въглища и не искам да ви описвам какъв смог си имаме в дни с високо атмосферно налягане.
Airfan
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 04 Дек 2014 10:22
За въглищата същата работа - не можеш да сравняваш стара печка/котел с такъв с електронно управление (някои имат и ламбда сонда - без майтап)...
Хора, експлоатиращи такива котли споделят, че миризмата е съвсем различна (няма нищо общо със задушливия дим на въглищата - не личи че гориш въглища), въглищата горят със син пламък като газ без дим (виждал съм снимки от този процес, но не съм го наблюдавал лично).. И на седмица вадят от котела 2 шепи фин прах, а не сгурия. Това - при добри въглища де...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 04 Дек 2014 14:15
slowtraveler написа:prius 3 написа:... У нас оправданието е, че са стари и без катализатори и филтри за твърди частици, а защо във Франция, като са нови пак всичко е в черен дим? Всеки може да си отговори.

Що, там карат само чисто нови дизели с DPF?!?!? Не вярвам
Това, че са с катализатори не означава, че имат DPF...
Само чисто нови не, но определено повечето са с DPF, защото са сравнително нови.
Not_active_user_1
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 04 Дек 2014 14:16
iovkito написа:Сигурно се е качил на кулата в някакво мъгливо време и сега се опитва да ни убеди , че всичко е било пушек от екологичните дизелчета. ...
Пусни в гугъла „paris smog“ и се наслаждавай на парижката „мъгла“!

Not_active_user_1
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 04 Дек 2014 14:19
zi_zi_top написа:
Точно във Франция се карат доста стари коли....
Бих казал точно обратното. Карат се доста нови коли, а в Париж специално автопарка им е доста новичък. Кола стара над 10 г. е трудно да видиш. В Германия забелязвам повече стари коли.
Not_active_user_1
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 04 Дек 2014 14:31
slowtraveler написа:За въглищата същата работа - не можеш да сравняваш стара печка/котел с такъв с електронно управление (някои имат и ламбда сонда - без майтап)...
Хора, експлоатиращи такива котли споделят, че миризмата е съвсем различна (няма нищо общо със задушливия дим на въглищата - не личи че гориш въглища), въглищата горят със син пламък като газ без дим (виждал съм снимки от този процес, но не съм го наблюдавал лично).. И на седмица вадят от котела 2 шепи фин прах, а не сгурия. Това - при добри въглища де...
Моя котел има не само ламбда сонда, но и дебитомер. Не е на въглища, а на пелети. Въпреки, че това е едно от най-екологичните и добри горива за отопление всяка година есента идва човек от общината, който ми замерва изгорелите газове от котела и с това проверява, дали отговаря на нормите. Същото го прави и с камината в къщи. Така, че нещата в това отношение са регулирани, а в Париж не вярвам някой да има кюмбе или печка на въглища и от там да идва смога. Всъщност специалистите са го установили и се знае, че е от дизелите. При норма 50 милграма на куб. м. въздух измерват стойности от 180 милиграма фини частици. Говорете ми за чисти дизели!

Not_active_user_1
-
martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Мнение
от martod » 04 Дек 2014 18:58
prius 3 написа: В Германия забелязвам повече стари коли.
Обаче дим не се забелязва, а сега де, biggrin.gif извода е, че трябва да се карат стари дизели .. laugh.gif
prius 3 написа: а в Париж не вярвам някой да има кюмбе или печка на въглища и от там да идва смога. Всъщност специалистите са го установили и се знае, че е от дизелите. При норма 50 милграма на куб. м. въздух измерват стойности от 180 милиграма фини частици. Говорете ми за чисти дизели!

Ако приемат пълна забрана на дизелите и смога си остане, в което съм почти на 100% убеден, какво ли ще е следващото оправдание ? ..
Дано да не забранят тогава и хибридите, че не знам какво ще правиш ..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
martod
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 04 Дек 2014 19:14
martod написа:prius 3 написа: В Германия забелязвам повече стари коли.
Обаче дим не се забелязва, а сега де, biggrin.gif извода е, че трябва да се карат стари дизели .. laugh.gif
- Някъде споменах ли, че старите коли са непременно дизели? Ако се замислиш малко повече ще разбереш защо в Германия няма чак такива неща, като в Париж.
martod написа:prius 3 написа: а в Париж не вярвам някой да има кюмбе или печка на въглища и от там да идва смога. Всъщност специалистите са го установили и се знае, че е от дизелите. При норма 50 милграма на куб. м. въздух измерват стойности от 180 милиграма фини частици. Говорете ми за чисти дизели!

Ако приемат пълна забрана на дизелите и смога си остане, в което съм почти на 100% убеден, какво ли ще е следващото оправдание ? ..
- Значи всички лъжат и смог-а не е от дизелите според теб? Значи е от нещо друго. Сега остава да кажеш, какво го предизвиква!
martod написа:Дано да не забранят тогава и хибридите, че не знам какво ще правиш ..

- Споко, имам още няколко коли, които не са хибриди.
Not_active_user_1
-
Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Rudy » 04 Дек 2014 20:26
@ Prius3 - спри се бе човек! Разбрахме, че не харесваш дизелите, но няма да убедиш с доводите си дори непредубедените, камо ли феновете на нафтата...
Rudy
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта