За феновете на дизела
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
Ако за газ имаш в предвид пропан-бутан, мисля че грешиш. Един килограм пропан бутан дава повече енергия от 1 кг дизел. Поне така казват всички източници които намирам аз.
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: За феновете на дизела
Ам да турят акцизи и ДДС-та на вулканите и да си оправят икономиките .. laugh.gifHursa написа:А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.
Защо трябва вечно от любителите на дизела да избиват .. Като отпадъчен продукт от нефто производството трябва да е като по рано с 20- 30 % надолу от цената на бензина ..
То не бяха напъни, то не беше чудо, да го направят по скъп ..

Тежко им и на Франсетата, щом са се уредили с такова правителство, дето прави такива "екологични" напъни ..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: За феновете на дизела
Е, то така погледнато и бензина е бил отпадъчен продукт (май от производството на газ за осветление)... Ама като се появи търсене, се появява и цена....martod написа:...Като отпадъчен продукт от нефто производството трябва да е като по рано с 20- 30 % надолу от цената на бензина .....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
А къде остана връзката между себестойност и цена? Къде загубихме себестойността. Та нали пак дизела е по евтин за производство от бензина.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: За феновете на дизела
Себестойността остана при регулираната соц-действителностHursa написа:А къде остана връзката между себестойност и цена? Къде загубихме себестойността. Та нали пак дизела е по евтин за производство от бензина.

Сега сме в дивия капитализъм, където цената (и надценката) се определя от търсенето и от това каква степен на монополизъм си успял да постигнеш...
ОПЕК да не би да не е монополна организация?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
В случая не петролния монополист виновен, а май правителствени кръгове решили да попълнят хазната. Поне да не ползваха "зелено" лицемерие, друг монопол за формиране на общественото мнение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: За феновете на дизела
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_densityHursa написа:Ако за газ имаш в предвид пропан-бутан, мисля че грешиш. Един килограм пропан бутан дава повече енергия от 1 кг дизел. Поне така казват всички източници които намирам аз.
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
[quote="BOz"][/quote]
Може би грешат. В бг уйкипедията пишат друго - http://bg.wikipedia.org/wiki/Пропан-бутан
Руснаците също https://ru.wikipedia.org/wiki/Дизельное_топливо и https://ru.wikipedia.org/wiki/Пропан
Всъщност и в англоезичната - http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel и http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas. Дори като се сравнят стойностите дадени на литър и килограм става съмнително. (Но пък е оригинално да дадат енергията от деленето на 235и уран за литър
)
Може би грешат. В бг уйкипедията пишат друго - http://bg.wikipedia.org/wiki/Пропан-бутан
Руснаците също https://ru.wikipedia.org/wiki/Дизельное_топливо и https://ru.wikipedia.org/wiki/Пропан
Всъщност и в англоезичната - http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel и http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas. Дори като се сравнят стойностите дадени на литър и килограм става съмнително. (Но пък е оригинално да дадат енергията от деленето на 235и уран за литър

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: За феновете на дизела
Има, как да няма - 1.8 x 10^11 MJ/kgAkima написа:Аз се чудя защо няма антиматерия в таблицата! biggrin.gif

Или 9.27 х 10^104 MJ/L....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
Нямаше да стигне графата да изпишат енергията на анихилацията. И за използване енергията на разпад на трития в ядрени реактори за производство на ел енергия не бях чувал. Но да не се правя на умен. Явно на англоезичната версия на уйкипедията лесно одобряват статиите.
Вярно имало за антиматерия
. И на кг и на литър, не съм дочел написаното. Как ли са изчислили плътността на антиматерията.
Вярно имало за антиматерия

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: За феновете на дизела
Чета загалвие на темата, отварям първа страница... дизел. Отивам на втора страница - антиматерия. laugh.gif Евала, колеги! Наистина ме кефи как се получава интересно четиво и човек може без да усети да изгуби час-два ровейки из форума.
Иначе по темата, дизелите наистина са изключително икономични автомобили и е нормално цяла Европа здраво да кара такива агрегати. Особено най-новите автомобили направо "сърбат" от дизела, нищо не горят. biggrin.gif Братята французи иначе се чудят от къде да изкярат някой лев, това е цялата им "еко" работа. Накрая всичко пак опира до парата - по-високи норми, по-високи данъци за старите автомобили, стимулиране и разработване на нови технологии, производство на нови автомобили, и после пак нови норми, и те така... и колелото се върти.

Иначе по темата, дизелите наистина са изключително икономични автомобили и е нормално цяла Европа здраво да кара такива агрегати. Особено най-новите автомобили направо "сърбат" от дизела, нищо не горят. biggrin.gif Братята французи иначе се чудят от къде да изкярат някой лев, това е цялата им "еко" работа. Накрая всичко пак опира до парата - по-високи норми, по-високи данъци за старите автомобили, стимулиране и разработване на нови технологии, производство на нови автомобили, и после пак нови норми, и те така... и колелото се върти.

2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: За феновете на дизела
Трябвало е да прочетеш темата и в средата, laugh.gif преди да се стигне до антиматерията, минахме и през анти хуманизЪма . biggrin.gif Какво ли не прави скуката ..ffsolutions написа:Чета загалвие на темата, отварям първа страница... дизел. Отивам на втора страница - антиматерия. laugh.gif Евала, колеги! Наистина ме кефи как се получава интересно четиво и човек може без да усети да изгуби час-два ровейки из форума.![]()

Каква соц действителност бе Слоу, като свърши тя и отвориха границите, при дивите капиталисти сипвахме бензин на марка- марка и 10 пфенинга ли бяха жълтите им пари (вече съм забравил),slowtraveler написа: Себестойността остана при регулираната соц-действителност![]()


Ех, спомени- спомени ..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
Темата е най-вече за цената на дизела, но и за любителите на дизеловия двигател. Кой е запознат или е намирал по подробна информация за дизеловия двигател (ако може така да се нарече, някой го наричат комбиниран – бутален и турбина) на „Скания”. КПД било около 50%. Всъщност според мен по тази схема с двигател на Отто кпд-то може да се получи приблизително същото, дори да надвиши комбинацията с дизел. Така и така съвременния дизел се е „сраснал” с турбокомпресора, бензиновите двигатели и те са тръгнали май в тази посока, защо да не се развие в тази посока това срастване – както са показали „Скания”.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта