Само за спора.BOz написа:...
Според мен двете страни имат право при различни ситуации.
Едните, заедно с производителите явно имат предвид, че за година две си навъртял доста, изтрил си предните, но задните, особено на автомобил с предно, си имат още добър грайфер. Вземаш две нови слагаш ги отзад, а задните стават предни. И сигурно са прави, при забавяне, както и при завой тежестта ляга на предните подобрявайки сцеплението им. А задницата олеква и с по лош грайфер може да загуби сцепление и да започне странично плъзгане. Явно са преценили – по добре малко влошен спирачен път и по лошо сцепление при рязко потегляне при автомобилите с предно, но все пак управляем автомобил на скорост в завоите и устойчивост при спиране отколкото да се рискува завъртане. Това е по ярко изразено при масовите автомобили, особено тези с предно – теглото и така им е изнесено силно към предните гуми и задницата е лека. Затова някой съветват да си носим повечко багаж отзад, дори чувалче с пясък за да подобрим сцеплението на задницата, особено при спуск в планината. Затова по добрите гуми е добре да са отзад и да ни е гарантира по добро сцепление при натискане на спирачките колата да се насочва с предницата „напред” при загуба на сцепление с предните. Сравнително по лесно се възстановява сцеплението с предните гуми (ако са все още отпред), лека спирачка и тежестта ляга на тях възстановявайки сцеплението. Затова и ееспе действа най вече на задните за да стабилизира колата и я насочи с предницата по курса. Май и затова е по добре предните да са по малко напомпани от задните, от колкото обратното – по твърдите по малко поддават при странично натоварване.
Но имам познат, който трябваше да пътува почти всеки ден 30тина километра при възрастни родители на село до където няма редовен транспорт. По този път има две-три по стръмни изкачвания, нищо особено, но при заснежен път трябваше да слага вериги за да ги преодолее с летни гуми. Да спира по средата на платното зимата там където другите не спират, да слага вериги на слабо почистения път. И това почти всеки ден за пътувания от 60 км. Няма възможност да купи 4 зимни гуми. Нямаше възможност да купи и две, но му дадоха 2 зимни. Къде да ги сложи? Отзад и да продължи да си слага веригите? Или да ги сложи отпред и да кара бавно, особено внимателно в завоите. А при спуск, да спуска много бавно и ако задницата тръгне - да подаде газ. Или както споменавате, ако задните колела ни са на джанти, предните с гуми при предно все пак ще можем да се движим. В обратния случай – не.
Казвате, че предните гуми са обратната връзка с пътя. „Правата” връзка са

Да попитаме колегите от "тойота мания" кога ще се чувстват по уверени - когато се пързалят задните гуми или когато автомобила започне да "носи" предницата.