Какъв акумулатор Avensis Verso
Какъв акумулатор Avensis Verso
Здравейте,
От скоро съм собственик на Авенсис Версо 2003 г.
Продадоха ми я с 105 ампера акумолатор.Той издържа 2 месеца и умря.
Как и откаде да прочета колко амперов да закупя( в книжката за колата няма нищо по въпроса )
Хора ми казаха да не взимам 105 ами 75 защото алтернатора няма да се справя с дозареждането му.
Дайте съвет
Благодаря предварително.
От скоро съм собственик на Авенсис Версо 2003 г.
Продадоха ми я с 105 ампера акумолатор.Той издържа 2 месеца и умря.
Как и откаде да прочета колко амперов да закупя( в книжката за колата няма нищо по въпроса )
Хора ми казаха да не взимам 105 ами 75 защото алтернатора няма да се справя с дозареждането му.
Дайте съвет
Благодаря предварително.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Защо не попиташ в сервиза? Там могат да проверят аригинално с какъв капацитет е.kagpid написа:Здравейте,
От скоро съм собственик на Авенсис Версо 2003 г.
Продадоха ми я с 105 ампера акумолатор.Той издържа 2 месеца и умря.
Как и откаде да прочета колко амперов да закупя( в книжката за колата няма нищо по въпроса )
Хора ми казаха да не взимам 105 ами 75 защото алтернатора няма да се справя с дозареждането му.
Дайте съвет
Благодаря предварително.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Предполагам,че е дизел.Тогава 80 амп.са ти напълно достатъчни.Ако е бензин,може и по-малък.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Акумулаторът, с който са ти дали колата, е умрял за два месеца, не защото не се е зареждал, а защото си е бил пред умиране.
Вземи най-големият по капацитет акумулатор, който може да влезе на щатното място! Ако го направиш, няма да сбъркаш!
Няма такава схема "алтернатора не може да се справя с дозареждането". Дали акумулаторът ще е 105 или 55 амперчаса, ти изразходваш едно и също количество ток по време на паленето на двигателя. Съответно ти остава да "дозареждаш" едно и също количество и при двата. Големината на акумулатора не влияе на самото зареждане - то е такова, каквото е.
Проблеми могат да се породят при нередовно каране на автомобила. Акумулаторите, както и всяка батерия, си имат саморазряд. Ако не караш колата примерно един месец, акумулатора ще се е разредил с известно количество. Допълнително ще го изтощиш по време на паленето. Добави към това и по-къси градски преходи (ще го зареждаш за кратко) и... ето ти "недозареждане". Ама това недозареждане ще го има точно толкова при големия, колкото и при малкия акумулатор. С тази разлика, че малкият ще падне до 0 по-лесно от големия. Тоест големият е с предимство.
Препоръчвам ето това четиво за повече информация:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270
Цитирам:
П.П. Ако тези хора, които са ти казали да не взимаш по-голям "защото" са някакви "майстори" в сервиз, бягай далече от тях и не им давай колата си за нищо друго, освен да я гледат.
Вземи най-големият по капацитет акумулатор, който може да влезе на щатното място! Ако го направиш, няма да сбъркаш!
Няма такава схема "алтернатора не може да се справя с дозареждането". Дали акумулаторът ще е 105 или 55 амперчаса, ти изразходваш едно и също количество ток по време на паленето на двигателя. Съответно ти остава да "дозареждаш" едно и също количество и при двата. Големината на акумулатора не влияе на самото зареждане - то е такова, каквото е.
Проблеми могат да се породят при нередовно каране на автомобила. Акумулаторите, както и всяка батерия, си имат саморазряд. Ако не караш колата примерно един месец, акумулатора ще се е разредил с известно количество. Допълнително ще го изтощиш по време на паленето. Добави към това и по-къси градски преходи (ще го зареждаш за кратко) и... ето ти "недозареждане". Ама това недозареждане ще го има точно толкова при големия, колкото и при малкия акумулатор. С тази разлика, че малкият ще падне до 0 по-лесно от големия. Тоест големият е с предимство.
Препоръчвам ето това четиво за повече информация:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270
Цитирам:
Човекът, който го е писал, е доста вещ и не е случаен "форумен герой".Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно (виж по-горе) той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).
* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.
* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.
* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.
* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)
* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора
* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.
П.П. Ако тези хора, които са ти казали да не взимаш по-голям "защото" са някакви "майстори" в сервиз, бягай далече от тях и не им давай колата си за нищо друго, освен да я гледат.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Колегата наистина не е писал какъв е двигателя... За бензинка 2.0 и 55Ач е достатъчен... Но 65 е по-добре...
За дизелака - в момента трилитровия ми дизелак (с доста консуматори и 220А алтернатор) е с 93Ач акумулатор...
Автомобила е старичък и едва ли би избрал такъв акумулатор (най-малкото заради цената), но все пак и не препоръчвам AGM акумулатор, защото за него има допълнителни изисквания/ограничения по пренапрежение... И ако автомобила не е предвиден за такъв, може бързо да го разруши...
Иначе бих действал като Филип - колкото по-голям капацитет - толкова по-добре
Разбира се - в разумни граници, защото от даден момент нататък увеличаването на капацитета води до неразумно повишаване на цената, без да има осезаем положителен ефект...
За дизелака - в момента трилитровия ми дизелак (с доста консуматори и 220А алтернатор) е с 93Ач акумулатор...
Автомобила е старичък и едва ли би избрал такъв акумулатор (най-малкото заради цената), но все пак и не препоръчвам AGM акумулатор, защото за него има допълнителни изисквания/ограничения по пренапрежение... И ако автомобила не е предвиден за такъв, може бързо да го разруши...
Иначе бих действал като Филип - колкото по-голям капацитет - толкова по-добре

Разбира се - в разумни граници, защото от даден момент нататък увеличаването на капацитета води до неразумно повишаване на цената, без да има осезаем положителен ефект...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Моята кола дойде с оригиналния акумулатор-80ah. На втората седмица "си замина". Сложих 77ah- никакви ядове вече повече от година. Говоря за дизелово Версо 

Колкото и да са кратки думите "да" и "не", те изискват най-сериозния размисъл.
Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Аз бих ти препоръчал марка - EXIDE. Колко Ah да е е вече ти колко пари си решил да дадеш, винаги може да си сложиш акумулатор с по-голям капацитет, ако мястото позволява и няма да имаш проблеми. 

Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Пак не е вярно. Ако например след 7 години един 105 амперчасов акумулатор е със паднал на 50% капацитет - той ще може да го ползва още 2-3 години, докато деградира до 20-30% и вече ще вижда зор със стартовия ток през зимата. Докато 80 амперчасовия по същото време вече ще е за хвърляне. Тези допълнителни години също влизат в цената.slowtraveler написа:от даден момент нататък увеличаването на капацитета води до неразумно повишаване на цената, без да има осезаем положителен ефект...
Аз именно на този принцип успях да избутам един Bosch Silver до 11 години експлоатация - 4 на дизелова форд фиеста, 1 година неизползван на двора и вече кара 6-та година на Лада Нива (сигурно ще й вземем нов за този сезон). Просто беше с 50% по-голям капацитет от щатния (и размера беше значително по-голям, но в Нива има място къде да се сложи ако се махне крика под капака).
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Освен ако прекъсне или окъси някоя клетка, което при вибрациите на автомобила също е вероятно...
И тогава 'изохкваш' от раз, без значение какъв е капацитета...
А двоен капацитет означава почти двойна цена. И двойно тегло (което пасивно също увеличава разхода)...
Т.е. би трябвало големия акумулатор да издържи двойно по-дълго експлоатационно време за да си на нула ценово...
Което просто няма как да стане - с оригиналните 'заводски' акумулатори (със занижен капацитет според мен - явно за да е по-евтино), колите ми издържат над 7г...
Дали и как би издържал голям акумулатор 14г? Не че не може, но е рядкост...
По-вероятно е да издържи до 10г (ако не настъпи 'внезапна смърт')... Та казваш - греша в размишленията си и вместо да сменя нормален акумулатор в нормалния експлоатационен срок за нормална цена, трябва да взема нещо скъпо с надеждата да ми послужи двойно? Въпрос на лично решение, но ти явно смяташ, че всяко мнение, различно от твоето е грешно
....
И тогава 'изохкваш' от раз, без значение какъв е капацитета...
А двоен капацитет означава почти двойна цена. И двойно тегло (което пасивно също увеличава разхода)...
Т.е. би трябвало големия акумулатор да издържи двойно по-дълго експлоатационно време за да си на нула ценово...
Което просто няма как да стане - с оригиналните 'заводски' акумулатори (със занижен капацитет според мен - явно за да е по-евтино), колите ми издържат над 7г...
Дали и как би издържал голям акумулатор 14г? Не че не може, но е рядкост...
По-вероятно е да издържи до 10г (ако не настъпи 'внезапна смърт')... Та казваш - греша в размишленията си и вместо да сменя нормален акумулатор в нормалния експлоатационен срок за нормална цена, трябва да взема нещо скъпо с надеждата да ми послужи двойно? Въпрос на лично решение, но ти явно смяташ, че всяко мнение, различно от твоето е грешно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Двойно по-голям двойно време със сигурност няма да изкара. Но с 30% повече ще може. При това тук не говорим за слагане на "два пъти по-голям". Говорим за разлика примерно в диапазон от 74 до 100mAh (~50 лв) за дизелите или 52 до 64mAh (~30лв.) при бензиновите коли. Тези пари ли са проблема за удобството да не мислиш за акумулатори ако например си оставил колата за по-дълго докато си на почивка някъде? И колко ще ти се вдигне разхода от килограмите на акумулатора?
А за страха от окъсяване... по тая логика дай да караме москвичи, че ако вземем случайно да чукнем тойотата...
Така де - прав си. По-големият акумулатор е повече лукс, отколкото полза. По-ниският капацитет е пестене на пари. Спор няма. Същото е при разликата "обслужваеми или необслужваеми". Същото е и при "Тойота или Лада" (едното просто си го караш, а другото всяка седмица е на канала за ремонтче, иначе и двете си движат чудесно)...
А за страха от окъсяване... по тая логика дай да караме москвичи, че ако вземем случайно да чукнем тойотата...
Така де - прав си. По-големият акумулатор е повече лукс, отколкото полза. По-ниският капацитет е пестене на пари. Спор няма. Същото е при разликата "обслужваеми или необслужваеми". Същото е и при "Тойота или Лада" (едното просто си го караш, а другото всяка седмица е на канала за ремонтче, иначе и двете си движат чудесно)...
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Филипе, имах предвид, че и с нормален капацитет на акумулатора пак не се притеснявам...
Не ходя на къмпинг и да слушам музика от колата, но ако тръгна - при всички случаи бих си взел акумулатор специално за тази работа (или някое тихо генераторче като 'онази хонда'
).. Не оставям фаровете да светят след като съм изгасил автомобила и т.н. - все обикновени неща, които ни учиха на шофьорските курсове едно време
Да, на шестата година смених акумулатора на Кашкая (55Ач), ама там имам известни съмнения, че доста време си бе стоял под нормален заряд и 'химията' му е умряла - жената го кара от дъжд на вятър, и то ако го подкара - на дистанция 500м
Защото 'умря' след 500 километров пробег, който би трябвало да го е заредил напълно... Умря от раз (да, лампите, че и дори фаровете светваха нормално, но само до момента, в който се опиташ да запалиш).
И сложих май 62Ач (практически никаква разлика с оригиналния) - такъв имаше в съседния магазин. Ако издържи още 6-8 години дали това няма да е най-малкия проблем на 12-15 годишен автомобил
(пък може и да няма проблеми дотогава - с тези темпове дотогава ще е врътнал цели 70-80х.км
)..
Та общо взето виждам нещата така:
- в никакъв случай не по малък акумулатор от стандартния за дадения модел
- за предпочитане капацитета да е със 'стъпка нагоре' (но не повече), ако може да се събере в кутията...
Не ходя на къмпинг и да слушам музика от колата, но ако тръгна - при всички случаи бих си взел акумулатор специално за тази работа (или някое тихо генераторче като 'онази хонда'


Да, на шестата година смених акумулатора на Кашкая (55Ач), ама там имам известни съмнения, че доста време си бе стоял под нормален заряд и 'химията' му е умряла - жената го кара от дъжд на вятър, и то ако го подкара - на дистанция 500м

Защото 'умря' след 500 километров пробег, който би трябвало да го е заредил напълно... Умря от раз (да, лампите, че и дори фаровете светваха нормално, но само до момента, в който се опиташ да запалиш).
И сложих май 62Ач (практически никаква разлика с оригиналния) - такъв имаше в съседния магазин. Ако издържи още 6-8 години дали това няма да е най-малкия проблем на 12-15 годишен автомобил


Та общо взето виждам нещата така:
- в никакъв случай не по малък акумулатор от стандартния за дадения модел
- за предпочитане капацитета да е със 'стъпка нагоре' (но не повече), ако може да се събере в кутията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
С малък и с голям- щом е читав все пали и върви.
Като е малък- след палене има по-голям спад на напрежение и докато динамото го зареди някои от консуматорите се влияят негативно. Особено през зимата когато се хранят повече и по-мощни консуматори, а капацитета пада и от студа.
Като е по-голям няма такова нещо или напрежението след палене е по-стабилно.
Имал съм си и аз проблеми с недозареждане на 125 Ач в багажника на лека кола, но си беше пътник, какъвто се е случил и на колегата.
Според мен просто е излишно да е много голям, но ако искаш да имаш по-голям резерв от капацитет- слагай, няма лошо. Ако има бас каса си трябва. Без кръвожадни консуматори смятам за разумно капацитета да е до около 15-20 % нагоре, то и на стойката едва ли се събира по-голям.
Като е малък- след палене има по-голям спад на напрежение и докато динамото го зареди някои от консуматорите се влияят негативно. Особено през зимата когато се хранят повече и по-мощни консуматори, а капацитета пада и от студа.
Като е по-голям няма такова нещо или напрежението след палене е по-стабилно.
Имал съм си и аз проблеми с недозареждане на 125 Ач в багажника на лека кола, но си беше пътник, какъвто се е случил и на колегата.
Според мен просто е излишно да е много голям, но ако искаш да имаш по-голям резерв от капацитет- слагай, няма лошо. Ако има бас каса си трябва. Без кръвожадни консуматори смятам за разумно капацитета да е до около 15-20 % нагоре, то и на стойката едва ли се събира по-голям.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Оги го каза по-добре от мен 
И един съвет към всички - ако в старите ладички нямаше никакъв проблем да си въртите колата на стартер до умирачка и не ви пукаше с колко умрял акумулатор сте, то със съвремените автомобили не е така. Пълни са с електроника и всякакви игри с напрежението могат да породят скъпа неприятна шега. Затова не чакайте акумулаторите си да стигат до лебедовата си песен. Видите ли първите признаци за умирачка (по-бавно въртене на стартера сутрин в студа например) - подарявайте старото акумулаторче на закъсал лададжия и си купете ново.

И един съвет към всички - ако в старите ладички нямаше никакъв проблем да си въртите колата на стартер до умирачка и не ви пукаше с колко умрял акумулатор сте, то със съвремените автомобили не е така. Пълни са с електроника и всякакви игри с напрежението могат да породят скъпа неприятна шега. Затова не чакайте акумулаторите си да стигат до лебедовата си песен. Видите ли първите признаци за умирачка (по-бавно въртене на стартера сутрин в студа например) - подарявайте старото акумулаторче на закъсал лададжия и си купете ново.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Какъв акумулатор Avensis Verso
Sorry, ама какво ще й стане на електрониката от един умрялакумулатор? Нищо, най-много да си забрави настройките май.....philipp написа:Оги го каза по-добре от мен
И един съвет към всички - ако в старите ладички нямаше никакъв проблем да си въртите колата на стартер до умирачка и не ви пукаше с колко умрял акумулатор сте, то със съвремените автомобили не е така. Пълни са с електроника и всякакви игри с напрежението могат да породят скъпа неприятна шега. Затова не чакайте акумулаторите си да стигат до лебедовата си песен. Видите ли първите признаци за умирачка (по-бавно въртене на стартера сутрин в студа например) - подарявайте старото акумулаторче на закъсал лададжия и си купете ново.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта