Проблем с първа степен на перката на радиатора на АвенсисТ25

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Проблем с първа степен на перката на радиатора на АвенсисТ25

Мнение от steich » 04 Юли 2014 23:20

Мисля че имам проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенсис-а от подписа. Тези дни когато е на климатроник и когато температурата е около границата на нагласената, перката ту се включва на максимална степен ( така си мисля ), ту спира. Съответно оборотите на празен ход при това натоварване при вкл./изкл. играят от нормални 800 до +/- 200 и е доста дразнещо. Гледах по схема че трябва да има едно нискоомно съпротивление за тази първа степен но не го намирам ... някъде около акумулатора но не виждам такова. Рових в 2-3 диагностики но не намерих някакъв начин за тест на 1-ва и 2-ра степен ... не намерих. Някаква идея как да ги тествам поотделно ? При вас така ли е ? Мисля си че перката трябва да превключва между двете степени без да гасне. Всяка помощ и насока предполагам ще ми е от полза.

Поздрави.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от TATI » 05 Юли 2014 08:25

Няма никакъв проблем, така си е - включва, изключва, особено когато си на празен ход.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2014 09:52

Оборотите играят не заради вентилатора, а заради това, че в същия момент се включва компресора на климатика, който 'смуче' едни 2-3 к.с. и за да компенсира това ЕКУ-то увеличава оборотите на ДВГ с около 100-150об/мин......
В същия момент възниква и нуждата от активно охлаждане на кондензатора на климатика, затова ЕКУ-то подава сигнал за включване на вентилатора..
Така, че - спокойно :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от lederman » 05 Юли 2014 10:39

Ако се включва много често, трябва да се почисти радиатора на климатика.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от steich » 10 Авг 2014 02:26

TATI написа:Няма никакъв проблем, така си е - включва, изключва, особено когато си на празен ход.
Не е точно така. Не е нормално да включва 2-ра степен директно и след това да изключва.

При всички автомобили с 1 перка със степени, бавната степен минава през нискоомен мощен резистор.

Повечето имат и термо защита и тя спъва работата.
3.JPG
3.JPG (38.67 KiB) Преглеждано 2522 пъти
Схемно FAN Relay 2 управлява масата към перката, която в единия случай минава през Radiator FAN Resistor и реално дава бавната степен, в другия случай минава директно и дава максималната. Извода е че при мен или едната верига на релето не работи, или е заминало съпротивлението което изглежда така
1.JPG
1.JPG (137.65 KiB) Преглеждано 2522 пъти
2.JPG
2.JPG (100.16 KiB) Преглеждано 2522 пъти
Остава да намеря време да открия къде е скрит този резистор.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от steich » 10 Авг 2014 15:43

Малко развитие по темата от днес.

Най лесния начин за проверка на съпротивлението без да го търся къде е, е да се замери между 4 и 5 пин на реле 2 т.е. трябва да е около 1.3 ома.

При мен се оказа че е наред, релето също.

Сутрин при по студено време и включен климатик забелязах, че перката тръгва на 1-ва степен ... значи работи.

През деня обаче няма първа ... директно се прескача и тръгва 2-ра-спира-2-ра-спира ... малко тъпо вместо да е 1-ва-2-ра-1-ва-2-ра и т.н. ... или така е замислено или имам някакъв проблем и това което управлява перките прескача 1-ва степен.

п.п .. оставя да направя някакво измиване на радиаторите както колегата lederman каза ... дано да има подобрение.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от TATI » 10 Авг 2014 18:52

А най-лесно е ако си с климатроник, да си пуснеш една диагностика на климатика и той ще ти каже, ако има някакъв проблем. Работа за 2 минути. Предполагам, че и ръчния климатик има как да се пусне в тестов режим.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от iovkito » 10 Авг 2014 19:36

Добре де , каква е причината да се ровиш по колата , да измерваш съпротивления и да тестваш релета , когато ти казаха , че тази перка работи точно така и е нормално? Аз го определям като мазохизъм. Пусне ли се компресорът и оборотите вдигнат ли се от 800 на 1000 , перката си върти на 2-ра скорост , ако има нужда да се пусне .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от steich » 10 Авг 2014 19:57

Проблема е че на празен ход при това включване-изключване оборотите играят от 600 до 1000 при нормални 800 и е доста дразнещо. Според мен не е нормално а ако е замислено така ... това е поредното инженерно творение след 1ZZ-FE двигателите. Климатроника има опция за вкарване в тестов режим с комбинация от копчета, но не изписва никаква грешка. Проблема може да в конкретен модул/радиатор, който съответно го кара да работи в такъв режим. Миналата година направих обслужване на климатика с проверка на системата и допълване на фреон.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от biro » 10 Авг 2014 20:16

steich написа:Проблема е че на празен ход при това включване-изключване оборотите играят от 600 до 1000 при нормални 800 и е доста дразнещо. Според мен не е нормално а ако е замислено така ... това е поредното инженерно творение след 1ZZ-FE двигателите. Климатроника има опция за вкарване в тестов режим с комбинация от копчета, но не изписва никаква грешка. Проблема може да в конкретен модул/радиатор, който съответно го кара да работи в такъв режим. Миналата година направих обслужване на климатика с проверка на системата и допълване на фреон.
Как се вкарва в тестов режим климатроника? Моя щом стартира се чува силен шум от перките, предполагам на това казвате втора степен.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от steich » 10 Авг 2014 22:06

Self Diagnosis процедурата я има описана в Autodata ... малко е дълга за обяснение или преписване а и не позволява копиране.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от TATI » 10 Авг 2014 22:41

AUTO + DEFROST и влизаш в режим четене на компютъра на климатроника. На дисплея се изписват грешките, ако има такива. Ако няма, изписва 00.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от baba_metca » 17 Авг 2014 01:43

Автоматично първа степен на вентилатора ми се е пускала само зимата, когато навън е много студено и колата започва да загрява. Това е. И то като позагрее, веднага качва степените, но после не връща на първа. Лятото никога не се пуска първа степен автоматично. Винаги седи на 2-ра когато си достигне определената температура или температурите са гранични, дори когато обърне от студено на топло, пак си седи на 2-ра. А това ми се случва често тези дни, защото като ми е настроен на 26 градуса с пуснат клиамтик си духа студено и като ида на по-високо място (например минавам през връх Шипка) там си е по-студено и веднага обръща да духа топло, та чак пуска да духа на краката. Степента обаче си е пак 2-ра. Не забравяй, че Авнсиса си е голям автомобил, с голям вътрешен обем и реално за да достигне въздух до отзад трябва да е най-малко на 2-ра степен. Т.е. автомата е направен на всички да е максимално комфортно. Да не говорим за комби версията, където обема е още по-голям, защото едва ли има разлика в модулите при комби и седан.

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от biro » 17 Авг 2014 08:09

Бабо мецо, тук говорим за степените на външните вентилатори дето са зад радиатора.

Колега tati на кое викаш DEFROST?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси

Мнение от TATI » 17 Авг 2014 08:39

Оп, сори, ама съм спал като съм го писал. АУТО + бутона за рециркулация
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта