Проблем с първа степен на перката на радиатора на АвенсисТ25
Проблем с първа степен на перката на радиатора на АвенсисТ25
Мисля че имам проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенсис-а от подписа. Тези дни когато е на климатроник и когато температурата е около границата на нагласената, перката ту се включва на максимална степен ( така си мисля ), ту спира. Съответно оборотите на празен ход при това натоварване при вкл./изкл. играят от нормални 800 до +/- 200 и е доста дразнещо. Гледах по схема че трябва да има едно нискоомно съпротивление за тази първа степен но не го намирам ... някъде около акумулатора но не виждам такова. Рових в 2-3 диагностики но не намерих някакъв начин за тест на 1-ва и 2-ра степен ... не намерих. Някаква идея как да ги тествам поотделно ? При вас така ли е ? Мисля си че перката трябва да превключва между двете степени без да гасне. Всяка помощ и насока предполагам ще ми е от полза.
Поздрави.
Поздрави.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Няма никакъв проблем, така си е - включва, изключва, особено когато си на празен ход.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Оборотите играят не заради вентилатора, а заради това, че в същия момент се включва компресора на климатика, който 'смуче' едни 2-3 к.с. и за да компенсира това ЕКУ-то увеличава оборотите на ДВГ с около 100-150об/мин......
В същия момент възниква и нуждата от активно охлаждане на кондензатора на климатика, затова ЕКУ-то подава сигнал за включване на вентилатора..
Така, че - спокойно
В същия момент възниква и нуждата от активно охлаждане на кондензатора на климатика, затова ЕКУ-то подава сигнал за включване на вентилатора..
Така, че - спокойно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Ако се включва много често, трябва да се почисти радиатора на климатика.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Не е точно така. Не е нормално да включва 2-ра степен директно и след това да изключва.TATI написа:Няма никакъв проблем, така си е - включва, изключва, особено когато си на празен ход.
При всички автомобили с 1 перка със степени, бавната степен минава през нискоомен мощен резистор.
Повечето имат и термо защита и тя спъва работата.
Схемно FAN Relay 2 управлява масата към перката, която в единия случай минава през Radiator FAN Resistor и реално дава бавната степен, в другия случай минава директно и дава максималната. Извода е че при мен или едната верига на релето не работи, или е заминало съпротивлението което изглежда така
Остава да намеря време да открия къде е скрит този резистор.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Малко развитие по темата от днес.
Най лесния начин за проверка на съпротивлението без да го търся къде е, е да се замери между 4 и 5 пин на реле 2 т.е. трябва да е около 1.3 ома.
При мен се оказа че е наред, релето също.
Сутрин при по студено време и включен климатик забелязах, че перката тръгва на 1-ва степен ... значи работи.
През деня обаче няма първа ... директно се прескача и тръгва 2-ра-спира-2-ра-спира ... малко тъпо вместо да е 1-ва-2-ра-1-ва-2-ра и т.н. ... или така е замислено или имам някакъв проблем и това което управлява перките прескача 1-ва степен.
п.п .. оставя да направя някакво измиване на радиаторите както колегата lederman каза ... дано да има подобрение.
Най лесния начин за проверка на съпротивлението без да го търся къде е, е да се замери между 4 и 5 пин на реле 2 т.е. трябва да е около 1.3 ома.
При мен се оказа че е наред, релето също.
Сутрин при по студено време и включен климатик забелязах, че перката тръгва на 1-ва степен ... значи работи.
През деня обаче няма първа ... директно се прескача и тръгва 2-ра-спира-2-ра-спира ... малко тъпо вместо да е 1-ва-2-ра-1-ва-2-ра и т.н. ... или така е замислено или имам някакъв проблем и това което управлява перките прескача 1-ва степен.
п.п .. оставя да направя някакво измиване на радиаторите както колегата lederman каза ... дано да има подобрение.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
А най-лесно е ако си с климатроник, да си пуснеш една диагностика на климатика и той ще ти каже, ако има някакъв проблем. Работа за 2 минути. Предполагам, че и ръчния климатик има как да се пусне в тестов режим.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Добре де , каква е причината да се ровиш по колата , да измерваш съпротивления и да тестваш релета , когато ти казаха , че тази перка работи точно така и е нормално? Аз го определям като мазохизъм. Пусне ли се компресорът и оборотите вдигнат ли се от 800 на 1000 , перката си върти на 2-ра скорост , ако има нужда да се пусне .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Проблема е че на празен ход при това включване-изключване оборотите играят от 600 до 1000 при нормални 800 и е доста дразнещо. Според мен не е нормално а ако е замислено така ... това е поредното инженерно творение след 1ZZ-FE двигателите. Климатроника има опция за вкарване в тестов режим с комбинация от копчета, но не изписва никаква грешка. Проблема може да в конкретен модул/радиатор, който съответно го кара да работи в такъв режим. Миналата година направих обслужване на климатика с проверка на системата и допълване на фреон.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Как се вкарва в тестов режим климатроника? Моя щом стартира се чува силен шум от перките, предполагам на това казвате втора степен.steich написа:Проблема е че на празен ход при това включване-изключване оборотите играят от 600 до 1000 при нормални 800 и е доста дразнещо. Според мен не е нормално а ако е замислено така ... това е поредното инженерно творение след 1ZZ-FE двигателите. Климатроника има опция за вкарване в тестов режим с комбинация от копчета, но не изписва никаква грешка. Проблема може да в конкретен модул/радиатор, който съответно го кара да работи в такъв режим. Миналата година направих обслужване на климатика с проверка на системата и допълване на фреон.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Self Diagnosis процедурата я има описана в Autodata ... малко е дълга за обяснение или преписване а и не позволява копиране.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
AUTO + DEFROST и влизаш в режим четене на компютъра на климатроника. На дисплея се изписват грешките, ако има такива. Ако няма, изписва 00.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Автоматично първа степен на вентилатора ми се е пускала само зимата, когато навън е много студено и колата започва да загрява. Това е. И то като позагрее, веднага качва степените, но после не връща на първа. Лятото никога не се пуска първа степен автоматично. Винаги седи на 2-ра когато си достигне определената температура или температурите са гранични, дори когато обърне от студено на топло, пак си седи на 2-ра. А това ми се случва често тези дни, защото като ми е настроен на 26 градуса с пуснат клиамтик си духа студено и като ида на по-високо място (например минавам през връх Шипка) там си е по-студено и веднага обръща да духа топло, та чак пуска да духа на краката. Степента обаче си е пак 2-ра. Не забравяй, че Авнсиса си е голям автомобил, с голям вътрешен обем и реално за да достигне въздух до отзад трябва да е най-малко на 2-ра степен. Т.е. автомата е направен на всички да е максимално комфортно. Да не говорим за комби версията, където обема е още по-голям, защото едва ли има разлика в модулите при комби и седан.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Бабо мецо, тук говорим за степените на външните вентилатори дето са зад радиатора.
Колега tati на кое викаш DEFROST?
Колега tati на кое викаш DEFROST?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Оп, сори, ама съм спал като съм го писал. АУТО + бутона за рециркулация
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта