Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Ясно, не бях се замислял замазането на компресора. И за всички ли климатици е така? Да не би все пак маслото да се отделя? И затова компресора да го слагат ниско, за да се събира в картера му маслото, отделено частично от циркулиращия фреон?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Маслото се разнася из цялата система.
Конкретно в сервизното ръководство е дадена смятана на масло:

Конкретно в сервизното ръководство е дадена смятана на масло:
и едно уточнение:(Oil capacity inside new electric inverter compressor 100 (+ 15 mL)) — (Remaining oil amount in the removed compressor assy with the motor (w/ motor compressor assy)) = (Oil amount to be removed before installation)
А ето така е схемата на пълнене на фреона:Because compressor oil remains in the pipes of the vehicle, if a new cooler compressor assy is installed without removing the oil inside, the amount of oil becomes too great, preventing heat exchange in the refrigerant cycles and causing refrigerant failure and/or abnormal vibration.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Ако имате проблем с невярно показание на горивото в резервоара, то направете следното нещо, за да го калибрирате:
1. Паркирайте колата на абсолютно равно място
2. Включете я в IgnOn (не в "Ready" режим) и бъдете сигурни, че "Trip A" е показан на дисплея.
3. Изключете колата.
4. Не слагайте крак на спирачката.
5. Натискате и задържате "Odo/Trip" бутона.
6. Натиснете бутона за старт два пъти - до IgOn режим (да не е в "Ready").
7. Отпускате Odo/Trip бутона и отново го натискате 3 пъти в рамките на 5 секунди (просто го натискате 3 пъти в рамките на 5-те секунди и задръжте).
8. На последното натискане на Odo/Trip бутона от горната стъпка, то го задържате докато излезе 6 цифрен код.
9. Отпуснете и отново натиснете Odo/Trip бутона. След около 5 секунди този 6 цифрен код от 8-ма стъпка трябва да стане на 5 цифри. Демек имате средна цифра, две цифри преди нея и две цифри след нея.
10. След като средната цифра от 5 цифрения код от 9-та стъпка стане "1", пуснете Odo/Trip бутона. Километража ще се върне в нормалното положение.
От сега нататък, барчетата за горивото трябва да отговарят до реалността. Защото без тази калибрация, то може да ви свърши горивото, а според уреда да имате още 2 чертички да речем, или пък обратното - уж нямате гориво, а половината ви резервоар реално да бъде пълен.
п.п. Има още доста хакове, но ще помествам само тези, които са важни за всекидневната употреба.
Поздрави.
1. Паркирайте колата на абсолютно равно място
2. Включете я в IgnOn (не в "Ready" режим) и бъдете сигурни, че "Trip A" е показан на дисплея.
3. Изключете колата.
4. Не слагайте крак на спирачката.
5. Натискате и задържате "Odo/Trip" бутона.
6. Натиснете бутона за старт два пъти - до IgOn режим (да не е в "Ready").
7. Отпускате Odo/Trip бутона и отново го натискате 3 пъти в рамките на 5 секунди (просто го натискате 3 пъти в рамките на 5-те секунди и задръжте).
8. На последното натискане на Odo/Trip бутона от горната стъпка, то го задържате докато излезе 6 цифрен код.
9. Отпуснете и отново натиснете Odo/Trip бутона. След около 5 секунди този 6 цифрен код от 8-ма стъпка трябва да стане на 5 цифри. Демек имате средна цифра, две цифри преди нея и две цифри след нея.
10. След като средната цифра от 5 цифрения код от 9-та стъпка стане "1", пуснете Odo/Trip бутона. Километража ще се върне в нормалното положение.
От сега нататък, барчетата за горивото трябва да отговарят до реалността. Защото без тази калибрация, то може да ви свърши горивото, а според уреда да имате още 2 чертички да речем, или пък обратното - уж нямате гориво, а половината ви резервоар реално да бъде пълен.
п.п. Има още доста хакове, но ще помествам само тези, които са важни за всекидневната употреба.
Поздрави.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Не разбирам от Приуси, но като общоприето правило, за да се калибрира нещо трябва да имаш еталон. В случая - да се знае какво е количеството гориво в резервоара, иначе не виждам какво се калибрира.BOz написа:Ако имате проблем с невярно показание на горивото в резервоара, то направете следното нещо, за да го калибрирате:
1. Паркирайте колата на абсолютно равно място....

Това, което си описал е калибрация на нивомера на автомобила, а не на показателя на горивото.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Не, това е за показанието за гориво.Scott написа:Не разбирам от Приуси, но като общоприето правило, за да се калибрира нещо трябва да имаш еталон. В случая - да се знае какво е количеството гориво в резервоара, иначе не виждам какво се калибрира.BOz написа:Ако имате проблем с невярно показание на горивото в резервоара, то направете следното нещо, за да го калибрирате:
1. Паркирайте колата на абсолютно равно място....
Това, което си описал е калибрация на нивомера на автомобила, а не на показателя на горивото.
Защото показанието не се показва като чист сигнал спрямо изхода от нивомера, а се използват и още малко допълнителни сензори.
Ама е дълго за обяснение и не ми се пише защото ме мързи.
Просто казвам, че ако системата се обърка, то да знаете как да я калибрирате.

п.п. Ако се замислиш малко ще видиш защо грешиш - отговори си как се изчислява обема на горивото, когато резервоара не ти е константен а се променя постоянно като обем.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара. Поставяйки автомобила на равна повърхност калибрираш нивото при това положение с нула корекция от накланянето на автомобила.BOz написа:Не, това е за показанието за гориво.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
В случая явно става въпрос за друго.
Знаете, че автомобилания 'поплавък' (или както там е намерено решението за измерване на количеството на гориво) се лъже от наклона на автомобила.
Приуса тъй-като е прекалено технологична машина, явно прави опит да внесе корекции и да изчисли по прекалено сложен начин количеството гориво, имайки предвид показанията на нивомера (навярно при 'балонния' резервоар датчика съвсем не е поплавък
), но и показанията на датчиците за наклон (напред/назад и ляво/дясно)...
Та в случая явно става въпрос точно за нулиране на тези датчици за положение на автомобила - да му се каже на компа точното хоризонтално положение на автомобила ...
В противен случай компа ще внася корекции, защото ще си мисли, че си спрял автомобила под наклон...
Знаете, че автомобилания 'поплавък' (или както там е намерено решението за измерване на количеството на гориво) се лъже от наклона на автомобила.
Приуса тъй-като е прекалено технологична машина, явно прави опит да внесе корекции и да изчисли по прекалено сложен начин количеството гориво, имайки предвид показанията на нивомера (навярно при 'балонния' резервоар датчика съвсем не е поплавък

Та в случая явно става въпрос точно за нулиране на тези датчици за положение на автомобила - да му се каже на компа точното хоризонтално положение на автомобила ...
В противен случай компа ще внася корекции, защото ще си мисли, че си спрял автомобила под наклон...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Балонният резервоар не е ли само за американските приуси?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Ако ти е за спора, ок, лошо няма.Scott написа:Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара. Поставяйки автомобила на равна повърхност калибрираш нивото при това положение с нула корекция от накланянето на автомобила.BOz написа:Не, това е за показанието за гориво.
Ти говориш за най-общия пример нивомер и калибрация спрямо обема, за което съм напълно съгласен.
Ама какво става когато:
1. Резервоара и поплавъка, който мери горивото не са в един общ съд?
2. Когато резервоара, който държи горивото е с променлив обем?
3. Когато се прилага допълнителен вакуум в обкръжението на резервоара?
4. Когато се допуска вентилиране на междинния обем към атмосферата, за да се тестват датчиците, които се намират вътре?
Хайде само с тези променливи горе се опитай да "познаеш" колко количество гориво имаш в резервоара.
Защото Приуса буквално отгатва за количеството гориво в резервоара на база данни от различните режими на двигателя (дори и това се използва), когато влезне в режим на проверка на системата в резервоара за изтекло гориво, аномалии от по-големи изпарения на горивото и т.н.
Още много има за обяснение, но не мисля да навлизам в подробности, защото очевидно не искаш да разбереш, че резервоара на Приуса няма нищо общо с този на другите автомобили. Като той се управлява наистина активно, за да му се правят разни проверки. Точно и за това системата е толкова сложна и за това ако нещо се обърка в цялата система, то има начин за ресет на параметрите до заводските такива и да започне "обучението" на показанието на уреда отначало.
Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел.
Има такива мнения от тези в САЩ, но няма (аз не съм успял да намеря) нито едно мнение на колеги от Европа, които да го потвърдят това.Vesko написа:Балонният резервоар не е ли само за американските приуси?
Така, че аз лично не знам този отговор.
Но предвид парт номера на резервоара:
Europe - 77001-47050
US - 77001-47080
То наистина може резервоара да е различен и европейския да няма такава глупотевина вътре.
А бе може да се познае лесно като се замисля - ако резервоара е пластмасов отвън, то няма такъв мехур. Ако е железен, то има.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
И в крайна сметка се съгласи, че се калибрира не показателя за измерване на гориво, а датчиците, които подават информация за положението на автомобила спрямо хоризонтална равнина. Щото еталона, за който говоря е 'Паркирайте колата на абсолютно равно място'. Освен това, дори и в Щатите Приус 3 е с нормален резервоар, а споменатата процедура с еотнася за предния модел.BOz написа:...Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Да, може би съм пропуснал да спомена, че говоря само за Приус-2, а не за Приус-3. Това е важно да се знае.Scott написа:И в крайна сметка се съгласи, че се калибрира не показателя за измерване на гориво, а датчиците, които подават информация за положението на автомобила спрямо хоризонтална равнина. Щото еталона, за който говоря е 'Паркирайте колата на абсолютно равно място'. Освен това, дори и в Щатите Приус 3 е с нормален резервоар, а споменатата процедура с еотнася за предния модел.BOz написа:...Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел...
Но в крайна сметка калибрираш показанието на дисплея, нали? Теб, като потребител какво те интересува дали калибрираш сензори, гориво и т.н?
За теб е важно да ти показва правилно, нали?
За това еталона е да паркираш на равно място и в калибрацията не участва количеството гориво, както каза в предишните ти мнения, че:
За това ти казвам, че не е правилна логиката ти.Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара.
И както каза:
То ти казвам, че грешиш - точно само и единствено показателя на гориво калибрираш, а не нивомера. Нивомера е прост сензор, в който не участват входящи данни и там няма какво да бараш.Това, което си описал е калибрация на нивомера на автомобила, а не на показателя на горивото.
Калибрация се прави на базата на входящи данни. Като някой от входящите данни не ти е наред, то не показваш коректно в крайна сметка. За да калибрираш самия нивомер, то трябва да знаеш при каква височина, какъв изходен сигнал да подава навън. Тогава би правил калибрация на нивомера. Но в случая дисплея събира разни входящи данни и прави изчисление какво трябва да покаже като гориво в резервоара. И за това корекциите са на това ниво, а не на ниво нивомер.
Както и да е. Ако си ме разбрал, ок, ако не - здраве да е. Не мисля да продължавам обяснения в тази посока.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Карам служебно версо 2012г. със същия двигател като твоя авенсис и при него показва оставащите км. до светването на резервата, а не до свършването на бензина. Поне това са моите наблюдения.Airfan написа:Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Горе-долу нещо такова е и при мен.kickata написа:Карам служебно версо 2012г. със същия двигател като твоя авенсис и при него показва оставащите км. до светването на резервата, а не до свършването на бензина. Поне това са моите наблюдения.Airfan написа:Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Нормално е... Това е 'проектен пробег', а не някаква точна референция.Airfan написа:Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
Дори винаги е с малък резерв...
На маздата ми показваше 0, след което обикновено зареждах, но се оказваше, че има известен резерв...
На Кашкая като се намали количеството под 'остатък 50км' показанието изчезва и остава една стрелка да ходиш да зареждаш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта