Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 27 Фев 2014 13:07
emok
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от kickata » 27 Фев 2014 21:41
Коя година ти е колата и сигурен ли си в километрите? На 150 хил. не е нормално да харчи толкова масло, освен ако не е от тези с дефектните сегменти!emok написа:Здравейте, колеги! Преди време зададох тук малко по-горе въпрос за преминаване от 10W40 към 5W30 на мотора ми 3zz - 1,6 VVТ-i. Накратко: Королката е на около 150 хил. не е шумна, дърпа чудесно, няма сив пушек и ауспуха й не е мазен. Предишният собственик я е карал първоначално с предписаното масло 5W30 (в ТМ), но в един момент е минал на BMV 10W40... Направих промивка с онзи продукт, който продават в ТМ. Сипах TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30 в 5 литрова туба... Не знам дали не е менте (купих го от магазинче близо до Хладилния завод, уж представители и т.н.) Колата стана още по-безшумна, макар че ПАК си похапваше масалце по малко... Минах около 4 хил. с това масло и макар, че още не беше паднало под долната отбелязка на пръчката снощи долях остатъка от тубата - което ще рече още 1,2 литра... Само да кажа, че напоследък шума лееко се беше увеличил (явно маслото не беше вече в същата кондиция както в началото...). Днес усетих осезаемо по-тих мотора, а също и дърпането!!! Та въпроса ми е - дали това масло все пак не е много читаво, за да започне да шуми повече само след 3,5 - 4 хиляди км, при положение, че е пълна синтетика и би трябвало да издържи и до 15 хил. Колкото до разхода... там съм изчел какво ли не във форума, но ако и това коментирате ще съм Ви благодарен...
Моята е на 170 хил. и си я карам с 5W40, сменям на 15 хил. без да доливам.
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
kickata
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 27 Фев 2014 23:40

emok
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от nowyaris » 27 Фев 2014 23:45

nowyaris
jim_beam
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от nowyaris » 28 Фев 2014 00:33
nowyaris
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2014 09:00
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
scorpion
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2014 10:14
Трупането на километри не променят тези параметри.
А горенето на масло не е заради променени параметри на маслото, а заради износване на двигателя. Дали гумички, или сегменти - там вече трябва да се види причината.
Ако си спомняте на времето до 100х.км често се правеше основен ремонт на двигателя, с ремонтни размери бутала, сегменти и т.н...
Сега позабравихме ремонтите с подобряване на технологиите, и очакваме започването на осезателно горене на масло да бъде от марката масло, а не от износването на триещите се части

Е няма такъв филм

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от nowyaris » 28 Фев 2014 14:09
Вече не е,защото двигателя има нужда от лек ремонт biggrin.gif .Който не може да бъде избегнат,но може да бъде отдалечен във времето с подходящо масло.slowtraveler написа:Точно си е за този двигател. Просто ДВГ има нужда от лек ремонт...
nowyaris
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 28 Фев 2014 14:14
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен ред

Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
emok
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 28 Фев 2014 14:17
emok
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2014 14:23
Не пипаше маслото (след ремонта де

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от kickata » 28 Фев 2014 14:29
Ама за какво си се хванал за това 5W30? По-скъпо е и реално няма смисъл да се набутваш с него. Сложи някое истинско 5W40 и ако разхода е същия, тогава вече знаеш отогвора. Преди да я разтураш, може да пробваш и с 10W40, въпреки че казват че не е много препоръчително заради VVT-i.emok написа:Ясно е, че има износване в двигателя (тук не споря). Възможно е да е и от онази сбърканата партида, макар че в ТМ ми казаха, че на сглобените в Япония не е имало проблем, а и все пак е от по-новите. Горенето на масло не е приятно, но според мен и маслото не е точното! В сайта на Тотал препоръчват Quartz Ineo MC3 5W30, което си е С3 и SM/CF по АPI (точно както ми пише в книжката). Обаче това го видях по-късно след като се бях доверил на продавача (моя грешка...). Явно човек трябва да си проверява всичко. Писнало ми е някой с по-ниска техническа грамотност да ти отваря каталог и да те подвежда като ти продава примерно други свещи или каквото и да било...
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен редНе знам дали правилно разсъждавам, но според мен пътят е следния - нацелване на истинското масло за този мотор, следене на разхода и ако той стане неприемливо голям, а и колата сама си покаже, тогава ще я разтурям ;(
Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
kickata
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 28 Фев 2014 14:32
emok
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта