Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Re: Отново за VVTi и маслото
Здравейте, колеги! Преди време зададох тук малко по-горе въпрос за преминаване от 10W40 към 5W30 на мотора ми 3zz - 1,6 VVТ-i. Накратко: Королката е на около 150 хил. не е шумна, дърпа чудесно, няма сив пушек и ауспуха й не е мазен. Предишният собственик я е карал първоначално с предписаното масло 5W30 (в ТМ), но в един момент е минал на BMV 10W40... Направих промивка с онзи продукт, който продават в ТМ. Сипах TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30 в 5 литрова туба... Не знам дали не е менте (купих го от магазинче близо до Хладилния завод, уж представители и т.н.) Колата стана още по-безшумна, макар че ПАК си похапваше масалце по малко... Минах около 4 хил. с това масло и макар, че още не беше паднало под долната отбелязка на пръчката снощи долях остатъка от тубата - което ще рече още 1,2 литра... Само да кажа, че напоследък шума лееко се беше увеличил (явно маслото не беше вече в същата кондиция както в началото...). Днес усетих осезаемо по-тих мотора, а също и дърпането!!! Та въпроса ми е - дали това масло все пак не е много читаво, за да започне да шуми повече само след 3,5 - 4 хиляди км, при положение, че е пълна синтетика и би трябвало да издържи и до 15 хил. Колкото до разхода... там съм изчел какво ли не във форума, но ако и това коментирате ще съм Ви благодарен...
Re: Отново за VVTi и маслото
Коя година ти е колата и сигурен ли си в километрите? На 150 хил. не е нормално да харчи толкова масло, освен ако не е от тези с дефектните сегменти!emok написа:Здравейте, колеги! Преди време зададох тук малко по-горе въпрос за преминаване от 10W40 към 5W30 на мотора ми 3zz - 1,6 VVТ-i. Накратко: Королката е на около 150 хил. не е шумна, дърпа чудесно, няма сив пушек и ауспуха й не е мазен. Предишният собственик я е карал първоначално с предписаното масло 5W30 (в ТМ), но в един момент е минал на BMV 10W40... Направих промивка с онзи продукт, който продават в ТМ. Сипах TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30 в 5 литрова туба... Не знам дали не е менте (купих го от магазинче близо до Хладилния завод, уж представители и т.н.) Колата стана още по-безшумна, макар че ПАК си похапваше масалце по малко... Минах около 4 хил. с това масло и макар, че още не беше паднало под долната отбелязка на пръчката снощи долях остатъка от тубата - което ще рече още 1,2 литра... Само да кажа, че напоследък шума лееко се беше увеличил (явно маслото не беше вече в същата кондиция както в началото...). Днес усетих осезаемо по-тих мотора, а също и дърпането!!! Та въпроса ми е - дали това масло все пак не е много читаво, за да започне да шуми повече само след 3,5 - 4 хиляди км, при положение, че е пълна синтетика и би трябвало да издържи и до 15 хил. Колкото до разхода... там съм изчел какво ли не във форума, но ако и това коментирате ще съм Ви благодарен...
Моята е на 170 хил. и си я карам с 5W40, сменям на 15 хил. без да доливам.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Re: Отново за VVTi и маслото
Колата се води и е регистрирана през 2005 г., така пише и на картончето с данните, което е дадено на първия собственик. Но там пише и че реално е произведена на 2.7.2004... Японска сглобка е и доста от надписите на същото картонче са с йероглифи и не съм сигурен дали мотора не е от по-рано, но едва ли. Тук във форума и къде ли не има доста противоречиви сведения до кога са слагали въпросните бутала и сегменти... Купих колата от първия й собственик, а той от ТМ. Много е запазена като каросерия, салон и техника и съм доволен от нея. След фейслифта е с фаровете с овал отдолу. Мисля, че километрите й са реални. Проверих в ТМ какво й е правено и какво й е сменяно - нищо притеснително... Аз също се стреснах от този разход на масло, но засега е приемлив за мен и не мисля да си правя експерменти с отваряне... Колата определено си върви чудесно
Ще направя опит по-скоро да нацеля някое истинско масло, защото според мен не може качествено масло да си губи качествата след 3-4 хиляди!

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Масло TOTAL QUARC INEO ESC 5W30. според мен не е за този мотор.Вече
.А5/В5 да се слага след като е юркана с Кастрол 10/40 май е като на дърта баба фон дьо тен да и слагаш.Това масло го препоръчват само за новите дизели на Пежо/Ситроен и в същото време за новите дизели на Тойота - всички с изискване за масло С2.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
не е менте,просто това масло,което е сложил колегата вече не е за този двигател,който колегата вече има в автомобила си.На негово място бих сложил Мотул 5/40 - хикс цесс.Или 6100+ 10/40.Тогава ще си покаже....
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Точно си е за този двигател. Просто ДВГ има нужда от лек ремонт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Имам предвид, че ДВГ независимо от възрастта си и пробега е конструиран за даден вискозитет масло (маслени магистрали, пръскалки, дренажи и т.н. и т.н.)...
Трупането на километри не променят тези параметри.
А горенето на масло не е заради променени параметри на маслото, а заради износване на двигателя. Дали гумички, или сегменти - там вече трябва да се види причината.
Ако си спомняте на времето до 100х.км често се правеше основен ремонт на двигателя, с ремонтни размери бутала, сегменти и т.н...
Сега позабравихме ремонтите с подобряване на технологиите, и очакваме започването на осезателно горене на масло да бъде от марката масло, а не от износването на триещите се части
Е няма такъв филм
Трупането на километри не променят тези параметри.
А горенето на масло не е заради променени параметри на маслото, а заради износване на двигателя. Дали гумички, или сегменти - там вече трябва да се види причината.
Ако си спомняте на времето до 100х.км често се правеше основен ремонт на двигателя, с ремонтни размери бутала, сегменти и т.н...
Сега позабравихме ремонтите с подобряване на технологиите, и очакваме започването на осезателно горене на масло да бъде от марката масло, а не от износването на триещите се части

Е няма такъв филм

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Вече не е,защото двигателя има нужда от лек ремонт biggrin.gif .Който не може да бъде избегнат,но може да бъде отдалечен във времето с подходящо масло.slowtraveler написа:Точно си е за този двигател. Просто ДВГ има нужда от лек ремонт...
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Re: Отново за VVTi и маслото
Ясно е, че има износване в двигателя (тук не споря). Възможно е да е и от онази сбърканата партида, макар че в ТМ ми казаха, че на сглобените в Япония не е имало проблем, а и все пак е от по-новите. Горенето на масло не е приятно, но според мен и маслото не е точното! В сайта на Тотал препоръчват Quartz Ineo MC3 5W30, което си е С3 и SM/CF по АPI (точно както ми пише в книжката). Обаче това го видях по-късно след като се бях доверил на продавача (моя грешка...). Явно човек трябва да си проверява всичко. Писнало ми е някой с по-ниска техническа грамотност да ти отваря каталог и да те подвежда като ти продава примерно други свещи или каквото и да било...
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен ред
Не знам дали правилно разсъждавам, но според мен пътят е следния - нацелване на истинското масло за този мотор, следене на разхода и ако той стане неприемливо голям, а и колата сама си покаже, тогава ще я разтурям ;(
Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен ред

Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Колега, Авенсиса ми с 3ZZ-FE ако не се лъжа го карах с Кастрол ТХТ 5W30...
Не пипаше маслото (след ремонта де
)
Не пипаше маслото (след ремонта де

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Отново за VVTi и маслото
Ама за какво си се хванал за това 5W30? По-скъпо е и реално няма смисъл да се набутваш с него. Сложи някое истинско 5W40 и ако разхода е същия, тогава вече знаеш отогвора. Преди да я разтураш, може да пробваш и с 10W40, въпреки че казват че не е много препоръчително заради VVT-i.emok написа:Ясно е, че има износване в двигателя (тук не споря). Възможно е да е и от онази сбърканата партида, макар че в ТМ ми казаха, че на сглобените в Япония не е имало проблем, а и все пак е от по-новите. Горенето на масло не е приятно, но според мен и маслото не е точното! В сайта на Тотал препоръчват Quartz Ineo MC3 5W30, което си е С3 и SM/CF по АPI (точно както ми пише в книжката). Обаче това го видях по-късно след като се бях доверил на продавача (моя грешка...). Явно човек трябва да си проверява всичко. Писнало ми е някой с по-ниска техническа грамотност да ти отваря каталог и да те подвежда като ти продава примерно други свещи или каквото и да било...
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен редНе знам дали правилно разсъждавам, но според мен пътят е следния - нацелване на истинското масло за този мотор, следене на разхода и ако той стане неприемливо голям, а и колата сама си покаже, тогава ще я разтурям ;(
Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Re: Отново за VVTi и маслото
Този Кастрол е пълна синтетика, нали?! Остава да ме насочиш и откъде може да се намери истински кастрол... За София говорим...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта