Оцветяване на метали - от темата на Pacobg

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
El Camino

Мнение от El Camino » 16 Ное 2006 20:46

Andiraneto nema nishto obshto s mazaneto s boq kato proces, kakto i kato rezultat. Wse oshte ne wqrwam, che podobna krasota e za dobro.

Inache poliranoto s cherwenoto me kefi na max! :thumbsup:

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 19 Ное 2006 22:25

jamie написа:
K-A-N-U написа:Za kolelata na valovete nqma problem, spored men. + tova sum vijal na HKS boqdisani cam gears v Lilavo i Zeleno.
AAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHAH ti koga 6a spre6 da rysi6 gluposti be moi???? biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Стига го дразни бе, и при анодирането се оцветява с бои, нищо че са малко по-дълбочко в материала. Кой те изпусна тебе да пишеш извън Офтопик ааааааа ? tongue.gif[/quote]

Ne go draznq ve moi, ama kvo da mu kaja kat govori gluposti. Kogato performance kompaniite prodavat under drive puleys ili cam gears te ne gi BOQDISVAT. NIKOGA! Ti trq da nqma6 nikoi na 2-riq etaj ako si misli6 4e te gi boqdisvat. Horata ne ispolzvat boq v spraiove za da si napravqt 4erveni ili zeleni cam gears! Samite proizvoditeli gi pravqt ot metal koito e s takyv cvqt predvaritelno. az sam vijdal stro6eni cam gears i underdrive pullays i celite sa edin cvqt. Bilo to 4erveni ili kvoto i da e. ne sa 4erveni po povyrhnostta samo kakto bi se polu4ilo ako sa boqdisani. Ne znam kak se predava cvqt na metala, moje bi e po himi4en pyt no v nikakyv slu4ai ne e boq, poradi po gore izbroenite pri4ini.

pacobg
Мнения: 33
Регистриран на: 15 Яну 2005 13:36
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pacobg » 19 Ное 2006 23:30

hora ne se karaite az prosto taka sym go vidql?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 20 Ное 2006 02:57

K-A-N-U написа:
jamie написа:
K-A-N-U написа:Za kolelata na valovete nqma problem, spored men. + tova sum vijal na HKS boqdisani cam gears v Lilavo i Zeleno.
AAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHAH ti koga 6a spre6 da rysi6 gluposti be moi???? biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Стига го дразни бе, и при анодирането се оцветява с бои, нищо че са малко по-дълбочко в материала. Кой те изпусна тебе да пишеш извън Офтопик ааааааа ? tongue.gif
Ne go draznq ve moi, ama kvo da mu kaja kat govori gluposti. Kogato performance kompaniite prodavat under drive puleys ili cam gears te ne gi BOQDISVAT. NIKOGA! Ti trq da nqma6 nikoi na 2-riq etaj ako si misli6 4e te gi boqdisvat. Horata ne ispolzvat boq v spraiove za da si napravqt 4erveni ili zeleni cam gears! Samite proizvoditeli gi pravqt ot metal koito e s takyv cvqt predvaritelno. az sam vijdal stro6eni cam gears i underdrive pullays i celite sa edin cvqt. Bilo to 4erveni ili kvoto i da e. ne sa 4erveni po povyrhnostta samo kakto bi se polu4ilo ako sa boqdisani. Ne znam kak se predava cvqt na metala, moje bi e po himi4en pyt no v nikakyv slu4ai ne e boq, poradi po gore izbroenite pri4ini.[/quote]

Razbrah, no i kato gledam i na teb ne ti e qsno mnogo.
Gore vednaga sled teb jamie e spomenal za anodirane, koeto naistina himi4en porces s u4astieto na anod, katod i puskane na elektri4estvo. Predpolagam 4e e nqkakuv proces podoben na nikiliraneto, no ne sum siguren.
KAto spomenah, 4e sa boqdisani imah predvi 4e ima razli4ni cvetove, a kak to4no go postigat ne sum se zamislql. E ve4e razbrah. :thumbsup:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

del_sol_fen
Мнения: 533
Регистриран на: 23 Яну 2005 01:08
Местоположение: Chicago, US of A

Мнение от del_sol_fen » 20 Ное 2006 08:24

de e raketata 'gat ti triaa ?! :)

spored men si e prosto "powdercoating" ama znam li....
-------------------------------------------------
"...coming up on the Clock Channel ..... Six O'Clock..."

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 20 Ное 2006 11:32

K-A-N-U написа:
jamie написа:
K-A-N-U написа:Za kolelata na valovete nqma problem, spored men. + tova sum vijal na HKS boqdisani cam gears v Lilavo i Zeleno.
AAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHAH ti koga 6a spre6 da rysi6 gluposti be moi???? biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Стига го дразни бе, и при анодирането се оцветява с бои, нищо че са малко по-дълбочко в материала. Кой те изпусна тебе да пишеш извън Офтопик ааааааа ? tongue.gif
Ne go draznq ve moi, ama kvo da mu kaja kat govori gluposti. Kogato performance kompaniite prodavat under drive puleys ili cam gears te ne gi BOQDISVAT. NIKOGA! Ti trq da nqma6 nikoi na 2-riq etaj ako si misli6 4e te gi boqdisvat. Horata ne ispolzvat boq v spraiove za da si napravqt 4erveni ili zeleni cam gears! Samite proizvoditeli gi pravqt ot metal koito e s takyv cvqt predvaritelno. az sam vijdal stro6eni cam gears i underdrive pullays i celite sa edin cvqt. Bilo to 4erveni ili kvoto i da e. ne sa 4erveni po povyrhnostta samo kakto bi se polu4ilo ako sa boqdisani. Ne znam kak se predava cvqt na metala, moje bi e po himi4en pyt no v nikakyv slu4ai ne e boq, poradi po gore izbroenite pri4ini.[/quote]

KANU, любопитен съм да видя подобна снимка на счупен детайл. При анодиране пак се използват оцветители (незадължително, просто тогава е удобно) макар че някои цветове могат да се постигнат и по друг начин (черен например). Да, не е спрей но пак е боя - и не е в целия детайл в дълбочина а само в повърхностния слой. Говоря само за детайли от алуминиева сплав (то се подразбира когато споменавам анодиране).

b_d

Мнение от b_d » 20 Ное 2006 18:10

jamie написа:
K-A-N-U написа:
jamie написа:

Стига го дразни бе, и при анодирането се оцветява с бои, нищо че са малко по-дълбочко в материала. Кой те изпусна тебе да пишеш извън Офтопик ааааааа ? tongue.gif
Ne go draznq ve moi, ama kvo da mu kaja kat govori gluposti. Kogato performance kompaniite prodavat under drive puleys ili cam gears te ne gi BOQDISVAT. NIKOGA! Ti trq da nqma6 nikoi na 2-riq etaj ako si misli6 4e te gi boqdisvat. Horata ne ispolzvat boq v spraiove za da si napravqt 4erveni ili zeleni cam gears! Samite proizvoditeli gi pravqt ot metal koito e s takyv cvqt predvaritelno. az sam vijdal stro6eni cam gears i underdrive pullays i celite sa edin cvqt. Bilo to 4erveni ili kvoto i da e. ne sa 4erveni po povyrhnostta samo kakto bi se polu4ilo ako sa boqdisani. Ne znam kak se predava cvqt na metala, moje bi e po himi4en pyt no v nikakyv slu4ai ne e boq, poradi po gore izbroenite pri4ini.
KANU, любопитен съм да видя подобна снимка на счупен детайл. При анодиране пак се използват оцветители (незадължително, просто тогава е удобно) макар че някои цветове могат да се постигнат и по друг начин (черен например). Да, не е спрей но пак е боя - и не е в целия детайл в дълбочина а само в повърхностния слой. Говоря само за детайли от алуминиева сплав (то се подразбира когато споменавам анодиране).
То и при черните метали е същото - поцинковане, хромиране и т.н. са пак в повърхностния слой.

El Camino

Мнение от El Camino » 21 Ное 2006 00:03

Taka, taka:). Samo deto nikoi ne gi podcinkowa ili hromira tiq kolela. Ideqta da sa hwylzgawi i gladki e bezdideina.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 21 Ное 2006 00:07

El Camino написа:Taka, taka:). Samo deto nikoi ne gi podcinkowa ili hromira tiq kolela. Ideqta da sa hwylzgawi i gladki e bezdideina.
Не се поцинковат когато са чугунени. Когато са щамповани от стомана - се поцинковат. От своя страна това няма нищо общо с хлъзгавост но пък гладкост определено се ТЪРСИ - всяка неравност е причина за преебаване на ремъците.

El Camino

Мнение от El Camino » 21 Ное 2006 00:30

jamie написа:
El Camino написа:Taka, taka:). Samo deto nikoi ne gi podcinkowa ili hromira tiq kolela. Ideqta da sa hwylzgawi i gladki e bezdideina.
Не се поцинковат когато са чугунени. Когато са щамповани от стомана - се поцинковат. От своя страна това няма нищо общо с хлъзгавост но пък гладкост определено се ТЪРСИ - всяка неравност е причина за преебаване на ремъците.
Гладкост е различно от хлъзгавост. При положение, че ремъка работи на принципа на сцеплението не виждам защо задълбаваме в ненужни подробности за начина на нанасяне на покрития.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2006 00:45

El Camino написа:
jamie написа:
El Camino написа:Taka, taka:). Samo deto nikoi ne gi podcinkowa ili hromira tiq kolela. Ideqta da sa hwylzgawi i gladki e bezdideina.
Не се поцинковат когато са чугунени. Когато са щамповани от стомана - се поцинковат. От своя страна това няма нищо общо с хлъзгавост но пък гладкост определено се ТЪРСИ - всяка неравност е причина за преебаване на ремъците.
Гладкост е различно от хлъзгавост. При положение, че ремъка работи на принципа на сцеплението не виждам защо задълбаваме в ненужни подробности за начина на нанасяне на покрития.
Nie govorim(pone az, KANU, jamie) za kolelata na razp. valove, koito kakto znaem sa sus zubi, ta ne vijdam kak remuka moje da pripluzne pri polojenie, 4e e zahvanat na principa na veriga. Tova vuv vruzka s anodiranite kolela na HKS go kazahme. Ne sme spomenavali drugite kolela na alternatora, vodna pompa i t.n.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

El Camino

Мнение от El Camino » 21 Ное 2006 01:07

Wie goworite, ama offtopika trygna ot zabelejkata mi za pistowite, kakto i za angrenajniq remyk:). Taka che mai ti goworish biggrin.gif

Ti kolko pyti si wijdal angrenajen remyk s preskochil zyb? :whistle: Dali nqma wryzka sys sceplenieto, koeto ot swoq strana e rawno na grapawostta po obtegnatostta?

b_d

Мнение от b_d » 21 Ное 2006 09:02

Владе,
според мен леко бъркаш:
1. Ангренажен ремък и ремък на алтернатор, водна помпа и т.н.
Ангренажният ремък не разчита на триене, а на зъби.

2. Ако имам детайл от черен метал, който не се къпе в масло и е без покритие за нула време ще ръждяса. За сведение - ангренажните колела на 4АГЕ са поцинковани.

El Camino

Мнение от El Camino » 21 Ное 2006 19:50

bad_dog написа:Владе,
според мен леко бъркаш:
1. Ангренажен ремък и ремък на алтернатор, водна помпа и т.н.
Ангренажният ремък не разчита на триене, а на зъби.

2. Ако имам детайл от черен метал, който не се къпе в масло и е без покритие за нула време ще ръждяса. За сведение - ангренажните колела на 4АГЕ са поцинковани.
Значи за пистовите се разбрахме сега остана и за зъбните колела? cool.gif

Да го кажем така - прескочил зъб на ангренажния ремък дали го има като понятие? Е има го и като събитие.
От какво ще прескача? ... Еми има формулка и двете неща във нея не са за пренебрегране. Поне аз не бих.
Забиваме в тема, дето няма как да и изкараме края.

Никелирането и хромирането имат различен краен резултат като грапавост.

b_d

Мнение от b_d » 22 Ное 2006 09:14

El Camino написа: Никелирането и хромирането имат различен краен резултат като грапавост.
Имаш ли изобщо идея какво значи поцинковане, никелиране, хромиране, какви са процесите зад тези думи, каква е дебелината на слоя? И защо на всички коли с ремък и колела от черен метал (различен от чугун) колелата са поцинковани?

Относно пистовите ремъци (водна помпа и т.н.). Айде пак погледни доброто старо 4AGE и повтори каквото си казал - а аз може да ти направя една снимка, ако съм на кеф :whistle:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта