Тампони на двигател - проверка

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от Оги » 11 Окт 2013 09:45

Освен да прави някакъв резонанс в генерацията или в автоматика да има някви причини, но в това отношение не съм от добрите познавачи.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от Toyo_driver » 13 Окт 2013 21:59

Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от t k d4d » 14 Окт 2013 06:56

Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:
Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от stany68 » 14 Окт 2013 14:18

Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:
Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от Toyo_driver » 14 Окт 2013 21:08

t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне. spell.gif

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от t k d4d » 15 Окт 2013 06:55

Toyo_driver написа:
t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне. spell.gif
Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от Toyo_driver » 16 Окт 2013 22:03

t k d4d написа:Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?
Малко развалихме темата на колегата, ама..... има различни варианти - тайвански, немски, полски, оригинални...... Най-добре е оригинални, за да нямаш изненади....ако решиш за тях - Toyota forever е твоя човек :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от JapCar » 18 Окт 2013 01:38

Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Niko_38
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Ное 2012 08:32
Местоположение: София

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от Niko_38 » 23 Дек 2013 20:25

stany68 написа:
Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:
Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.
Оправихте ли проблема с тресенето, че и на моята тресе, и в сервиза ми казаха, че всички тампони са здрави Д4Д 2000 мотор. Всичко проверено и неможе де се разбере какво е точно

vodafon
Мнения: 133
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от vodafon » 24 Дек 2013 00:51

колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от stany68 » 27 Дек 2013 19:05

vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Това за инжекторите вече е нещо ново.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав :) .А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето. :)
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.

memorex

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от memorex » 27 Дек 2013 20:03

Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от lederman » 27 Дек 2013 20:13

JapCar написа:Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.
Аз имах проблем с това уплътнение. Смазах го с високо температурна грес и вибрациите в купето намаляха доста.
Този тип съединение е заместител на меките връзки.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от JapCar » 27 Дек 2013 21:54

memorex написа:Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
Чудя се как някои обвиняват маслото за всички шумове, вибрации и проблеми по двг или колата. Аз винаги купувам от най-евтиното масло от eBay, което отговаря по параметри на двг. и сменям навреме. Никога не съм робувал на "позлатените" Кастроли, Мобили...на двойна цена. Скъпото масло осигурява по-малко износване, което поне за тук в днешно време не е важно, колите често сменят собствениците. Нито знам тези преди мен какво масло, колко често са сменяли, нито ме е грижа за следващите...важно е при мен колата да е в ред.
Вярно, в БГ нещата са по-различни, по-дълго се ползват колите от един собственик, за това не твърдя, че моето виждане по въпроса е приложимо.
За маслото в ск. кутия вероятно е по-различно. Качеството, верния вискозитет вероятно са отговорни за плавното превключване при всички температури, така мисля, макар, че никога не съм сменял...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

vodafon
Мнения: 133
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Re: Тампони на двигател - проверка

Мнение от vodafon » 28 Дек 2013 10:36

stany68 написа:
vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Това за инжекторите вече е нещо ново.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав :) .А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето. :)
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.
Без да правя реклама - алфата я пооправих с вюрт чистител за инжекцион, тук във форума има един колега който аз се убедих че предлага читави неща-яриса ми 1.4 д4д имаше подобно тресене -вече го няма mellow.gif .
третирай поне два - три резервоара с повишена концентрация, така с едно сипване е за профилактика.
а не са ти го казали щото ако и това тръгне като мълва /освен дизелови и бензинови инжектори/ егати и №1 ще са по качеството.
Отделно бензиновите двг с директно впръскване са много непознати в бг сервизите - не могат да приемат че може да има common rail на бензин, и като сложиш качественното гориво в бг нещо пак неприемливо за западните технологии и получаваш отговора на уравнението

Всъщност инжекторите се хващат лесничко от хора които знаят какво правят - на диагностика се гледат времената за впръскване, газ анализатора също помага или пък на загрял мотор ако понамирисва на неизгорял бензин - те това е.
неравномерната работа/тресенето, е следствие на недобро впръскване/изгаряне на горивото - принципа е същия като да д4д но при бензина е само д4 /директ 4/
Последно промяна от vodafon на 28 Дек 2013 10:56, променено общо 2 пъти.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта