Тампони на двигател - проверка
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Тампони на двигател - проверка
Освен да прави някакъв резонанс в генерацията или в автоматика да има някви причини, но в това отношение не съм от добрите познавачи.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Тампони на двигател - проверка
Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!



Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!

Re: Тампони на двигател - проверка
Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика![]()
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!
Re: Тампони на двигател - проверка
Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика![]()
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Тампони на двигател - проверка
Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне.t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?

Re: Тампони на двигател - проверка
Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?Toyo_driver написа:Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне.t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Тампони на двигател - проверка
Малко развалихме темата на колегата, ама..... има различни варианти - тайвански, немски, полски, оригинални...... Най-добре е оригинални, за да нямаш изненади....ако решиш за тях - Toyota forever е твоя човекt k d4d написа:Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тампони на двигател - проверка
Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Тампони на двигател - проверка
Оправихте ли проблема с тресенето, че и на моята тресе, и в сервиза ми казаха, че всички тампони са здрави Д4Д 2000 мотор. Всичко проверено и неможе де се разбере какво е точноstany68 написа:Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика![]()
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!
Re: Тампони на двигател - проверка
колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Re: Тампони на двигател - проверка
Това за инжекторите вече е нещо ново.vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав


Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.
Re: Тампони на двигател - проверка
Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тампони на двигател - проверка
Аз имах проблем с това уплътнение. Смазах го с високо температурна грес и вибрациите в купето намаляха доста.JapCar написа:Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.
Този тип съединение е заместител на меките връзки.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тампони на двигател - проверка
Чудя се как някои обвиняват маслото за всички шумове, вибрации и проблеми по двг или колата. Аз винаги купувам от най-евтиното масло от eBay, което отговаря по параметри на двг. и сменям навреме. Никога не съм робувал на "позлатените" Кастроли, Мобили...на двойна цена. Скъпото масло осигурява по-малко износване, което поне за тук в днешно време не е важно, колите често сменят собствениците. Нито знам тези преди мен какво масло, колко често са сменяли, нито ме е грижа за следващите...важно е при мен колата да е в ред.memorex написа:Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
Вярно, в БГ нещата са по-различни, по-дълго се ползват колите от един собственик, за това не твърдя, че моето виждане по въпроса е приложимо.
За маслото в ск. кутия вероятно е по-различно. Качеството, верния вискозитет вероятно са отговорни за плавното превключване при всички температури, така мисля, макар, че никога не съм сменял...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Тампони на двигател - проверка
Без да правя реклама - алфата я пооправих с вюрт чистител за инжекцион, тук във форума има един колега който аз се убедих че предлага читави неща-яриса ми 1.4 д4д имаше подобно тресене -вече го нямаstany68 написа:Това за инжекторите вече е нещо ново.vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав.А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето.
![]()
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.

третирай поне два - три резервоара с повишена концентрация, така с едно сипване е за профилактика.
а не са ти го казали щото ако и това тръгне като мълва /освен дизелови и бензинови инжектори/ егати и №1 ще са по качеството.
Отделно бензиновите двг с директно впръскване са много непознати в бг сервизите - не могат да приемат че може да има common rail на бензин, и като сложиш качественното гориво в бг нещо пак неприемливо за западните технологии и получаваш отговора на уравнението
Всъщност инжекторите се хващат лесничко от хора които знаят какво правят - на диагностика се гледат времената за впръскване, газ анализатора също помага или пък на загрял мотор ако понамирисва на неизгорял бензин - те това е.
неравномерната работа/тресенето, е следствие на недобро впръскване/изгаряне на горивото - принципа е същия като да д4д но при бензина е само д4 /директ 4/
Последно промяна от vodafon на 28 Дек 2013 10:56, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта