Питане за акумулатор
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Питане за акумулатор
Мнение от dimkaraganchev » 05 Дек 2013 18:29
dimkaraganchev
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
Мнение от TATI » 05 Дек 2013 18:34
Геловите им са Varta Start-Stop Plus AGM и цените започват от 340 нагоре
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Питане за акумулатор
Мнение от PESHO OT MARS » 05 Дек 2013 18:36
slowtraveler написа:Карах с Бош необслужваем.
Издържа си без обслужване 7 + години, и 'позамръзна' при -16С една сутрин.
Смених го с такъв, а стария като се поразмрази се зареди нормално и колега го въртя още 2 години...
За какво ми е да влизам в циркове с отваряне, разлепяне, проверки и т.н., при условие, че и без такива фантасмагории си отработва напълно нормален срок? Доста често се случва да не успяват да направят този срок и ако след гаранцията го отвориш да се увериш че всичко е наред може да ти спести едни пари
При условие, че напрежението на бордовата мрежа си е 14.4В, то значи акумулатора се зарежда - просто няма как да е другояче... Принципно е така но веднъж годишно преди зимния сезон е хубаво да се прегледа колата, да се измерят утечен ток и зарядно напрежение да се изчистят клемите и гресират и някой други дреболии които може нормално грамотен човек да ги направи за 1 час някой топъл есенен уикенд.
Колко ток ще смуче при това напрежение зависи от това колко е разреден...
Казват големия акумулатор нямало да се зареди с 'малък' алтернатор - смешки...
Порядъка на тока, който може да подаде алтернатора при това напрежение е В ПЪТИ над номиналния заряден ток на акумулатора... Така е но има режими които описах по горе в които седенето в задръстването с работеща кола изтощава вместо да зарежда
Ако на 60Ач акумулатор зарядния му ток е 3-5А, то на 100Ач акумулатор максималния заряден ток при нормално обслужван акумулатор ще е някъде около 5-7А... И едва ли над 10А в по-критични моменти. Когато акумулатора е разреден тока през него е всичкия който може да осигури алтернатора защото единственото което играе роля на токоограничение са вътрешните съпротивления на акумулатора и на алтернатора. Разредения акумулатор е в порядъка на милиомове така че остава само алтернатора. Липсата на такова токоограничение е нуждата от зареждане на акумулатора за кратко време, това което даваш като 10%-то правили важи за стационарно зареждане на акумулатори (било то стартови,тягови или стационарни)
Погледнете си алтернатора за какъв ток е разчетен - обикновено 100-120А.... При ниски режими да даде 60-70А - пак не е проблем да зареди акумулатора. Стандартните алтернатори са около 90А, на някой по стари и семпли коли имаше и по-малки. А в ниски режими дават далеч по-малко от 60-70, в режим на празен ход не повече от 15-20А.
На моите автомобили дори веднага след стартиране напрежението е 'заковано' на около 14.0-14.2В, независимо от оборотите..
Струваше ми се малко, но си го държи стабилно и няма проблеми..
Кипенето на акумулатора започва обикновено над 14.8В... Тогава наистина би могло да се изпари част от водата. Кипене на кумулатора ще имаш и при 14.4 още ако го закачиш на стационарно зарядно вкъщи и изчакаш да се зареди напълно. Напрежението започване на кипенето (говорим не за истинско кипене а по-активно отделяне на газ) на тези батерии е около 2.35V/cell затова между другото на новите коли повечето регулатори са нагласени на 14.0-14.1V за да могат системите за рециркулация на така наречените "необслужваеми" акумулатори да смогват, иначе акумулатора постепенно изсъхва
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Питане за акумулатор
Мнение от PESHO OT MARS » 05 Дек 2013 18:38
Тези AGM-и които аз съм виждал наистина видимо се отличаваха от обикновенните, приемам че не съм прав и вече външния вид не е критерии. Отделно на това предполагам че и пазара се е развил и цените на по-скъпите обикновени са почнали да се приближават към тези на евтините гелови.memorex написа:PESHO пускаш малко подвеждаща информация.На две коли имам AGM акумулатори и не се различават от другите на външен вид.Цената е висока но има защо.Последния такъв го карах 8г (на мотор близо 300 к.с)и накрая го разкарах преди да се е скапал напълно.
Явно просто човек трябва да си провери модела който има или за който се интересува дали е гелов или не в интернет.

ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
Re: Питане за акумулатор
Мнение от memorex » 05 Дек 2013 18:43

реших да хвърля едно око как е нивото на течността и за огромно мое учудване долях поне 200-300гр.дест.вода.намерих тук едно специално шише за доливане със вентил отгоре,за да не се налее твърде много.напоследък в студовете забелязах,че дори след голям дневен пробег на следващата сутрин в студа държи високи обороти.по принцип е нормално,но се усъмних и се оказа,че съм бил прав.акумулатора го купих от пловдив точно преди год. и 3 месеца,exide 100ah,с прозорче.
нямам представа колко е стоял,преди да ми го продадат,но е факт-[u]проверявайте си течността поне 1х годишно![/u]
тойотския изкара 6г,и той беше от тия необслужваеми,май никога не бях поглеждал нивото.

иначе сметката на колегата за тока не е вярна,само дневните ми са 120W само отпред(ок,това ако съм на дълги),това прави 10А,другите консуматори идват отгоре.допълнително към подгревателя на нафта има ел.подгрев,интегриран в радиатора,чиято функция се регулира директно от екюто според темп. на антифриза,външна,състояние на акумулатор и др..
освен това зимата капацитета пада поне с 30-40% от теоретичния.и всяко палене иска поне 15-20мин работа на мотора,за да достигне изходното си състояние.специално зимата си е голямо натоварването,да не говорим ако се кара и предимно градско.[/quote]
wiki.seloc.org/a/Battery
Battery "Conditioning"
Please add Info
Like many things in life, the term “maintenance-free” is only partially true. Lead-acid batteries normally consume some of the water in their dilute sulphuric acid electrolyte during a normal charge-discharge cycle. It actually electrolyzes into hydrogen and oxygen and escapes as gas. So adding water periodically is necessary to keep the plates flooded. Maintenance-free batteries use a calcium alloy of lead instead of an antimony alloy, which reduces the amount of electrolysis. In addition, the amount of free-standing electrolyte above the plates is designed to be much higher in a new maintenance-free battery. This means that there’s enough electrolyte to keep the plates covered even after a few seasons of normal use. So, during the battery’s normal service life there should be no need to add water. Any abnormal electrical system condition or high ambient temperatures may boil off more than the normal amount of water, however. Adding water may extend the service life of these supposedly maintenance-free batteries, although one should be careful not to over dilute the electrolyte level.
The extended use of battery chargers or conditioners may also cause the electrolyte levels in the cells to be reduced. Indeed, some battery conditioners that are marketed as being suitable for permanent connection are not suited for this - they can also reduce the electrolyte level over time. This is because they deliver a constant, albeit very low, current to the battery which drains the cells dry of electrolyte.
A truly intelligent conditioner should not have this problem, as they monitor the charge in the battery, adjusting the charge given to the battery as necessary. The Accumate is one such charger, although there are others that should be suitable.
Battery filler caps may be concealed under a tab or even under a large vinyl label.
A built-in hydrometer eye is a good check, but won’t necessarily find a bad battery.
A Cut Away of a maintenance-free Battery.
memorex
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Питане за акумулатор
Мнение от dimkaraganchev » 05 Дек 2013 18:49
Мерси. Да не се притеснявам тогава.TATI написа:Varta Silver е с обикновен електролит.
Геловите им са Varta Start-Stop Plus AGM и цените започват от 340 нагоре
dimkaraganchev
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
Мнение от Airfan » 06 Дек 2013 00:42
Точно този Варта Силвър Динамик е напълно капсулован. На едната кола си дойде такъв акумулатор, а на другата си го купих аз. След години на първата Вартата сдаде багажа и реших да го отворя и аз да видя дали се е изпарил електролита, но за мое учудване капачка няма и отварянето стана със счупване на пластмасата там, където би следвало да е обща капачка. И в крайна сметка видях, че електролитът не беше мръднал.PESHO OT MARS написа:Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките.
По принцип идеята на псевдо необслужваемите които са около 80-90% от всичките акумулатори които се продават за необслужваеми е че тази капачка има система от каначлета с която изпарената вода от електролита кондензира и се връща обратно. Затова ги водят необслужваеми, но това рядко върши работа трябва си да се проверяват и доливат.
На третата кола акумулаторът пак беше "необслужваем" EPS или нещо такова. Та при него имаше обща капачка и се отвори, но при точно тази Варта няма.
Airfan
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Питане за акумулатор
Мнение от PESHO OT MARS » 06 Дек 2013 08:04
Всичките подобни на които съм налитал/имал си имаха капачка.
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Питане за акумулатор
Мнение от dimkaraganchev » 06 Дек 2013 18:41
Мерси, колега. Точно тази информация ми трябваше.Airfan написа:Точно този Варта Силвър Динамик е напълно капсулован...
dimkaraganchev
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
Мнение от jim_beam » 06 Дек 2013 18:48
колега това дали свети или не изобщо не може да му се вярва,моя като загина си светеше до последно като нов.сега се сещам,че когато ми го продаде жената го замери и ми каза нещо от рода от време на време да съм го дозареждал.интересна работа,значи динамото не може добре да го пълни,така ли да го разбирам,хмм?но определено сега в студовете сутрин се замисля като пали,точно както беше ориг. ми акумулатор 5-та зима,а тоя няма още 1,5год.saho написа:Сега вече се убедих, щом не е само моя значи, че акумулаторите EXIDE са пълно менте. Купих го от ауторинг които са официален вносител, вече е на 2 години окото не му свети зелено от месеци - готов е. Полюсите му бяхя с чепак за първи път виждам такива. Лепенката е оригинал!Оригиналния на колата изкара шест години. Хубава тема, пишете кои са хубави кои са лоши за да сме информирани да знаем какво да си купумаме, че марките не са това което бяха.
а дано не се окаже някаква бг изработка с лепенки менте,или още по-лошо някакъв стоял х год. по складовете.
иначе за идеята имам и зарядно,по принцип за колко време би се заредил един 100Аh с малък ток?
пс> колега това,че около полюсите се е натрупал окис е сигурен признак за липса на електролит в клетките!отваряй и доливай и може да го спасиш!ако липсва много не знам дали е редно само с дест.вода или трябва да намериш отнякъде електролит.
jim_beam
Airfan
Re: Питане за акумулатор
Мнение от saho » 06 Дек 2013 22:27
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
saho
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
Мнение от jim_beam » 06 Дек 2013 22:32

някаква формула няма ли поне теоретично според капацитета колко време да се зарежда?
jim_beam
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 357 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Re: Питане за акумулатор
Мнение от gena_bs » 06 Дек 2013 23:05

gena_bs
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 1 гост