Една музика може да те накара да вградиш и акумулатор 80-100 Ач, пък да смениш и динамото заради адекватния му ток на зареждане.

Само ти си мислиш така. Акумулатора в крайна сметка е басейн от който точиш и наливаш, но количеството и в малкия и в големия е еднакво при къси разстояния когато не се дозареждат нормално и доста повече когато му се осигурява на големия малко повече време за зареждане. Моите коли в началото и в края на всеки ден имат 10 км. извънградско което се грижи за доброто им зареждане и никога не съм имал проблем с капацитета на акумулаторите си. НО съм изхвърлял два акумулатора заради прекъснала клетка и то от седене, и двата бяха модели с усилен стартов ток.biro написа:Това е лоша идея. Акумулатора не може да се зареди добре защото алтернатора не е разчетен за съответния капацитет. Имах такъв проблем с предишен автомобил и нов голям акумулатор.PESHO OT MARS написа:Ако имате възможност си купете акумулатор с голям капацитет колкото можете да вкарате в клетката на колата но избягвайте да се лакомите за стартов ток. Заради големите стартови токове конструкцията на акумулатора е по-различна и по-често му се случва да прекъсне или да окъси клетка.
Купувайте акумулатори с капацитет препоръчан от производителя на вашия автомобил!
Нали се сещаш че дневния пробег на автомобила няма отношение към количеството произведен ток от алтернатора, който отива в акумулатора? Не километрите, а времето на работа на автомобила е важно за зареждането на акумулатора. Ако алтернатора ти е слаб, трябва повече време за зареждането на голям акумулатор. Ако караш малко "басейна" е пълен на половина, което е противопоказно освен това смисъла от големия му капацитет се губи.PESHO OT MARS написа:Само ти си мислиш така. Акумулатора в крайна сметка е басейн от който точиш и наливаш, но количеството и в малкия и в големия е еднакво при къси разстояния когато не се дозареждат нормално и доста повече когато му се осигурява на големия малко повече време за зареждане. Моите коли в началото и в края на всеки ден имат 10 км. извънградско което се грижи за доброто им зареждане и никога не съм имал проблем с капацитета на акумулаторите си. НО съм изхвърлял два акумулатора заради прекъснала клетка и то от седене, и двата бяха модели с усилен стартов ток.biro написа:Това е лоша идея. Акумулатора не може да се зареди добре защото алтернатора не е разчетен за съответния капацитет. Имах такъв проблем с предишен автомобил и нов голям акумулатор.PESHO OT MARS написа:Ако имате възможност си купете акумулатор с голям капацитет колкото можете да вкарате в клетката на колата но избягвайте да се лакомите за стартов ток. Заради големите стартови токове конструкцията на акумулатора е по-различна и по-често му се случва да прекъсне или да окъси клетка.
Купувайте акумулатори с капацитет препоръчан от производителя на вашия автомобил!
Ясно, бензинка на газ.PESHO OT MARS написа:Не е важно времето за работа на колата даже е противопоказно и ще ти обясня защо.
Работата на празен ход в задръстване зимата можеш да я броиш не като режим зареждане а като режим разреждане. На празен ход алтернатора може да осигури около 20% само от капацитета си а зимата положението е много лошо. Работят фарове+габаритни светли+малоумни фарове за мъгла (говорим на празен ход в задръстването) отделно имаш работа на вентилатора на парното и за капак някой друг подгрев ако си включил (я на седалките я на джамовете или огледалата) и задължителната консумация на самия мотор. Затова когато говоря за зареждане визирам колата в движение а не работеща на място, това осигурява поне едни 1500 об/мин където алтернатора осигурява далеч по-приличен ток за консуматорите.
А е вредно за акумулатора да е много разреден, между 30-80% не мисля че му е някакъв проблем да се държи и да работи. Най-добре е да е зареден но градските коли трудно го постигат това зимата, закупуването на по-малък акумулатор не е решение на този проблем. Решението е акумулатора да се сваля (ако няма гараж) и да се зарежда веднъж седмично стационарно, това ще му гарантира безпроблемната работа.
Това дето го изписа важи само за някой асматичен дизел на 15+ години. Всички модерни (нормални) дизели имат ECU-та, имат електрически дюзи, имат подкачващи помпи в резервоара и ако не се лъжа и помпите за високо налягане са електрически. А да не говорим ако имат пакет за "арктически климат" че имат допълнителни ел. подгреви на антифриза защото иначе нямат стопляне тия коптори. Така че изказването ти "бензинка на газ" е крайно неточно.....опитай пак.biro написа:Ясно, бензинка на газ.PESHO OT MARS написа:Не е важно времето за работа на колата даже е противопоказно и ще ти обясня защо.
Работата на празен ход в задръстване зимата можеш да я броиш не като режим зареждане а като режим разреждане. На празен ход алтернатора може да осигури около 20% само от капацитета си а зимата положението е много лошо. Работят фарове+габаритни светли+малоумни фарове за мъгла (говорим на празен ход в задръстването) отделно имаш работа на вентилатора на парното и за капак някой друг подгрев ако си включил (я на седалките я на джамовете или огледалата) и задължителната консумация на самия мотор. Затова когато говоря за зареждане визирам колата в движение а не работеща на място, това осигурява поне едни 1500 об/мин където алтернатора осигурява далеч по-приличен ток за консуматорите.
А е вредно за акумулатора да е много разреден, между 30-80% не мисля че му е някакъв проблем да се държи и да работи. Най-добре е да е зареден но градските коли трудно го постигат това зимата, закупуването на по-малък акумулатор не е решение на този проблем. Решението е акумулатора да се сваля (ако няма гараж) и да се зарежда веднъж седмично стационарно, това ще му гарантира безпроблемната работа.
Е при дизела не е така, на празен ход си зарежда доста стабилно. Няма консумация от двигателя, дневните светлини са 2 ампера, евентуално вечер на ксенони ~5 ампера , фаровете за мъгла ги ползвам само в мъгла! Вентилатора на парното е слаб консуматор, климатроника на режим авто си намаля оборотите на вентилатора.
Между другото проблема с големия акумулатор го имах на пежо 205 1.1 бензин+газ акумулатор 72Ah - смешна работа, не можеше да зареди акумулатора. С малък акумулатор 45Ah беше по-добре положението.
От тогава карам само дизели и само акумулатори с капацитет препоръчван от производителя на колата - проблеми никакви, зимата често се е случвало каране градско по 5-10км на ден. Палят и при -25 градуса. В момента съм с Варта 64Ah четвърта зима подкара.
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта