Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от diyankolev » 12 Ное 2013 07:50
Моля за съвети и мнения какво е станало и най-вече към кой сервиз във Варна да се обърна.
Благодаря ви предварително!
diyankolev
мехаННика
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от diyankolev » 18 Ное 2013 19:03
Посъветваха ме да си намеря направо кутия втора употреба.

diyankolev
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от Japanese_fever » 18 Ное 2013 19:22
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от Not_active_user_1 » 18 Ное 2013 20:40
Not_active_user_1
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от diyankolev » 19 Ное 2013 10:31
Сега си търся скоростна кутия втора ръка. Някой ако има нещо в предвид , моля да ми пише!
diyankolev
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от Japanese_fever » 19 Ное 2013 11:33
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от diyankolev » 19 Ное 2013 12:29
diyankolev
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от Japanese_fever » 19 Ное 2013 19:05
Точно за тази гривна-венец става на въпрос. Не винаги е метална. Аз имах лагер в трансимисята с полимерна такава. Добре че новият лагер от същия вид го бяха направили японците вече с метален сепаратор, но тя моята кола така и така е от края на 90-те. Този сепаратор, ако е полимерен много често не издържа на новите синтетични масла и се разяжда от тях и от там се прецаква целия лагер. Бъди сигурен, че са ти измили трансмисията много добре, защото сега частичките от този сепаратор са се пръснали вутре и са влезли и в най-малките пролуки, защото зъбните колела са го направили на сол.diyankolev написа:Незнам. Още не съм ходил до сервиза за да проверя/ видя на място каква е ситуацията. Понеже ми казаха сепаратор си мисля , че става въпрос за вътрешната гривна , която държи сферите или ролките(незнам какъв тип е лагера точно), а тя е метална.
Отделно ако не се лъжа лафгерите на коляновия вал на някои мотори MZ също са с полимерен сепаратор, а не метален.
В трансимисията на колата така или иначе не се развива висока температура, каквато има например в двигателя.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от jim_beam » 20 Ное 2013 11:08
самата кутия не включва добре,особено 1-2-3 скорости винаги с прихъркване.аз предполагам,че с времето от тия вибрации и прихъркване се стига до дефекта.за мен това е чиста грешна конструкция,но явно случаите са твърде малко,за да обявят кампания,а и разноските по ремонта са сериозни.
аз просто задържам съединителя повече при превключване,за да минимизирам тоя ефект.
правилно са ти казали да търсиш цяла кутия от ударена кола,най-добре след 2009,дано намериш.
пс>сменял съм 2 пъти вече маслото,но няма подобрение.има едно указание за регулиране на педала на съединителя,да отделя по-ниско.чрез него се подобрявало превключването и прихъркването изчезвало,но така и не намерих време да го изпробвам,ето>
http://www.kerkerinck.de/xa3/rav4faqmem ... spedal.pdf
jim_beam
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от diyankolev » 20 Ное 2013 11:57
А относно кутиите втора ръка засега съм намерил само 1, която е на споменатите километри(100 000км) и след прочетеното започвам силно да се замислям дали да я купя. Някой може ли да ми помогне с инфо за кутия?
diyankolev
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от JapCar » 21 Ное 2013 00:44
Малко офтопик:jim_beam написа: пс>сменял съм 2 пъти вече маслото,но няма подобрение.има едно указание за регулиране на педала на съединителя,да отделя по-ниско.чрез него се подобрявало превключването и прихъркването изчезвало,но така и не намерих време да го изпробвам,ето>
http://www.kerkerinck.de/xa3/rav4faqmem ... spedal.pdf
На Авенсиса от същата година педал изглежда по същия начин. Чувал ли си за такова PDF указаниие за Авенсис? (на английски biggrin.gif )
Аз нямам хъркане, но напоследък забелязвам, че влизането на скоростите не е така плавно както беше. Както казваш, доста по-плавно става при задържане на неутрална преди да превключиш. Мисля, че се дължи на поизносени синхронизатори, за това не си давам зор да сменям маслото, за да не стане по-зле, ако нещо не го улуча по вискозитет.
Като я купих имах и скърцане при натискане на педала и всеизвестно беше, че се дължало на пластмасовите втулки на оста. Напръсках с WD40 пръта навътре където влиза в цилиндъра (зелената стрелка на първата картинка от PDF-a) и спря скърцането за 3-4 месеца. Сега пак ще го правя...
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от jim_beam » 21 Ное 2013 11:37
тук някъде трябва да го има и на англ.,регистрирай се и разпитай>
http://www.toyotaownersclub.com/forums/
как се регулира хидравл. съединител би трябвало да знае всеки читав механик.смисълът на действието е да падне височината на педала както и да се настрои хода му така,че още след 2-3 см да отделя 100%,а не чак почти долу.
jim_beam
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от JapCar » 21 Ное 2013 12:54
Сигурен ли си в това твърдения, че трябва да отделя почти горе?jim_beam написа:смисълът на действието е да падне височината на педала както и да се настрои хода му така,че още след 2-3 см да отделя 100%,а не чак почти долу.
Едно време теорията беше, че съединителя трябва да отделя около средата, за да е еднакво далече от неотделянето и буксуването. Това може да се регулира единствено от дължината на пръта на изпълнителния цилиндър при съединителя. От към педала може единствено да се регулира хода му(височината)- червената стрелка и свободния му ход- зелената., но не и момента на отделяне.
Ако отделя близо до горно положение, при износване на съединителя лесно ще стигне момента на буксуване. Нистина, обратно, при ненапълно отделяне ефекта е трудно включване на скоростите.
Това са само мои разсъждения, трябва да почета за конкретния случай...
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Мнение от jim_beam » 21 Ное 2013 14:46
ще го преведа грубо,най-важното>
целта е да се свали педала по-надолу,за да може да се контролира по-добре отделянето и зацепването.след настройката разстоянието от пода до горната повърхност на педала е 13,5см със тапицерията отдолу.
би трябвало празния ход да е поне 1-2см,преди да започне отделянето(преди да се втвърди педала)
пробва се при дръпната ръчна,леко се отпуска съединителя,след 15-30мм трябва да започне да зацепва,т.е. на полу-съединител.тази позиция може да се настрои както е показано на последната снимка!значи емо твоето предположение не е вярно!предпоследната снимка показва как се изменя височината на педала,а последната момента на зацепването на съединителя,т.е. работния му ход.продължаваме да отпускаме докато изгасне двигателя.след като изгасне трябва да има поне още 2-3см ход на педала до крайно горно положение!след това се натягат контра-гайките!
в резюме>
при коректна настройка имаме около 14см общ ход на педала,от които първите 1-2см са празен ход,след още 8-10см съединителя е изцяло отделил,а последните 2см подсигуряват пълното отделяне.
височината на педала след настройката е минимално по-висока от тази на спирачния педал!
човека е написал изрично тия манипулации да се извършват само от опитни техн. наясно хора!
освен това тия височини на педала се отнасят за рав4 след 2006,при други модели може да има разлики.но принципно настройката би следвало да е сходна.
пс> това упътване е направено поради простата причина,че официалните тойота сервизи не са били в състояние да предприемат действия срещу трудното включване при тая кутия.излизаха с номера след време само ще се оправи и др.та един немец на своя глава е стигнал до това решение.
според мен е редно да се потърси читав сервиз,който да извърши тия настройки,евентуално да се отпечатат снимките като помощен материал.
jim_beam
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост