Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Здравейте колеги, в неделя ми се случи следната случка. Карам си по магистралата към Варна и реших да излюча от скорост (бях на 6-та скорост). Още при изключването се чу едно изхъркване, което силно ме протесни. Изчаках малко и реших да включа отново на 6-та. Чу се страхотхо "хъркане", скоростния лост влезе на позиция , но се чуваше "хъркането" и колата ненабираше. Това разбира се стана много бързо и не съм си правил експерименти. Включих на 5-та скорост и се прибрах. Всички останали скорости(+задната) си влизат/ зацепват. При включване и изключване на скорост обаче се чува едно леко " прихъркване". Аз си мисля, че проблема е в скоростната кутия.
Моля за съвети и мнения какво е станало и най-вече към кой сервиз във Варна да се обърна.
Благодаря ви предварително!
Моля за съвети и мнения какво е станало и най-вече към кой сервиз във Варна да се обърна.
Благодаря ви предварително!
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Към кой сервиз да се обърнеш-не знам, но мога да ти изброя какво трябва да купиш. Приготви се за около 2 х лв части.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Оказа се, че ми е блокирала 6-та скорост. Изронени шлици на вала. Сега трябва да се сменя всичко н а 6-та, както и всички лагери в скоростната кутия.
Посъветваха ме да си намеря направо кутия втора употреба.
Посъветваха ме да си намеря направо кутия втора употреба.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Това често срещан дефект ли е или е карано с грешното масло, или пък не е сменяно сума ти му и време?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Колата е 2006 година. Според сервиза на Тойота във Варна, причината е в строшен сепаратор на един от лагерите на вала на 6-та скорост. В резултат вала блокира е са се изронили шлиците. Маслото като ниво и качество е било (пак според сервиза) без забележки.
Сега си търся скоростна кутия втора ръка. Някой ако има нещо в предвид , моля да ми пише!
Сега си търся скоростна кутия втора ръка. Някой ако има нещо в предвид , моля да ми пише!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Сепараторът на лагера метален ли е бил или пластмасов/полимерен?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Незнам. Още не съм ходил до сервиза за да проверя/ видя на място каква е ситуацията. Понеже ми казаха сепаратор си мисля , че става въпрос за вътрешната гривна , която държи сферите или ролките(незнам какъв тип е лагера точно), а тя е метална.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Точно за тази гривна-венец става на въпрос. Не винаги е метална. Аз имах лагер в трансимисята с полимерна такава. Добре че новият лагер от същия вид го бяха направили японците вече с метален сепаратор, но тя моята кола така и така е от края на 90-те. Този сепаратор, ако е полимерен много често не издържа на новите синтетични масла и се разяжда от тях и от там се прецаква целия лагер. Бъди сигурен, че са ти измили трансмисията много добре, защото сега частичките от този сепаратор са се пръснали вутре и са влезли и в най-малките пролуки, защото зъбните колела са го направили на сол.diyankolev написа:Незнам. Още не съм ходил до сервиза за да проверя/ видя на място каква е ситуацията. Понеже ми казаха сепаратор си мисля , че става въпрос за вътрешната гривна , която държи сферите или ролките(незнам какъв тип е лагера точно), а тя е метална.
Отделно ако не се лъжа лафгерите на коляновия вал на някои мотори MZ също са с полимерен сепаратор, а не метален.
В трансимисията на колата така или иначе не се развива висока температура, каквато има например в двигателя.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
колега има много случаи на подобни дефекти при тази кутия,в немския рав форум изпищяха няколко човека.обаче при тях причината беше доколкото си спомням изскочил шпленд на зъбно колело.точно за 2006-2007 модела става въпрос,който имам и аз.впоследствие уж вече видоизменили конструкцията,вероятно при фейслифта 2009.тоя дефект се беше получил някъде около 100/120к,само един случай имаше при 200к. пробег.
самата кутия не включва добре,особено 1-2-3 скорости винаги с прихъркване.аз предполагам,че с времето от тия вибрации и прихъркване се стига до дефекта.за мен това е чиста грешна конструкция,но явно случаите са твърде малко,за да обявят кампания,а и разноските по ремонта са сериозни.
аз просто задържам съединителя повече при превключване,за да минимизирам тоя ефект.
правилно са ти казали да търсиш цяла кутия от ударена кола,най-добре след 2009,дано намериш.
пс>сменял съм 2 пъти вече маслото,но няма подобрение.има едно указание за регулиране на педала на съединителя,да отделя по-ниско.чрез него се подобрявало превключването и прихъркването изчезвало,но така и не намерих време да го изпробвам,ето>
http://www.kerkerinck.de/xa3/rav4faqmem ... spedal.pdf
самата кутия не включва добре,особено 1-2-3 скорости винаги с прихъркване.аз предполагам,че с времето от тия вибрации и прихъркване се стига до дефекта.за мен това е чиста грешна конструкция,но явно случаите са твърде малко,за да обявят кампания,а и разноските по ремонта са сериозни.
аз просто задържам съединителя повече при превключване,за да минимизирам тоя ефект.
правилно са ти казали да търсиш цяла кутия от ударена кола,най-добре след 2009,дано намериш.
пс>сменял съм 2 пъти вече маслото,но няма подобрение.има едно указание за регулиране на педала на съединителя,да отделя по-ниско.чрез него се подобрявало превключването и прихъркването изчезвало,но така и не намерих време да го изпробвам,ето>
http://www.kerkerinck.de/xa3/rav4faqmem ... spedal.pdf
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11 Ное 2013 19:58
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Вчера проверих в сервиза и се убедих с очите си, че се е строшил сепаратора (метален), който държи сферите и от там се е получила драмата. Моята кола е точно на тези километри както споменава колегата 115000км пробег.
А относно кутиите втора ръка засега съм намерил само 1, която е на споменатите километри(100 000км) и след прочетеното започвам силно да се замислям дали да я купя. Някой може ли да ми помогне с инфо за кутия?
А относно кутиите втора ръка засега съм намерил само 1, която е на споменатите километри(100 000км) и след прочетеното започвам силно да се замислям дали да я купя. Някой може ли да ми помогне с инфо за кутия?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Малко офтопик:jim_beam написа: пс>сменял съм 2 пъти вече маслото,но няма подобрение.има едно указание за регулиране на педала на съединителя,да отделя по-ниско.чрез него се подобрявало превключването и прихъркването изчезвало,но така и не намерих време да го изпробвам,ето>
http://www.kerkerinck.de/xa3/rav4faqmem ... spedal.pdf
На Авенсиса от същата година педал изглежда по същия начин. Чувал ли си за такова PDF указаниие за Авенсис? (на английски biggrin.gif )
Аз нямам хъркане, но напоследък забелязвам, че влизането на скоростите не е така плавно както беше. Както казваш, доста по-плавно става при задържане на неутрална преди да превключиш. Мисля, че се дължи на поизносени синхронизатори, за това не си давам зор да сменям маслото, за да не стане по-зле, ако нещо не го улуча по вискозитет.
Като я купих имах и скърцане при натискане на педала и всеизвестно беше, че се дължало на пластмасовите втулки на оста. Напръсках с WD40 пръта навътре където влиза в цилиндъра (зелената стрелка на първата картинка от PDF-a) и спря скърцането за 3-4 месеца. Сега пак ще го правя...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
@JapCar
тук някъде трябва да го има и на англ.,регистрирай се и разпитай>
http://www.toyotaownersclub.com/forums/
как се регулира хидравл. съединител би трябвало да знае всеки читав механик.смисълът на действието е да падне височината на педала както и да се настрои хода му така,че още след 2-3 см да отделя 100%,а не чак почти долу.
тук някъде трябва да го има и на англ.,регистрирай се и разпитай>
http://www.toyotaownersclub.com/forums/
как се регулира хидравл. съединител би трябвало да знае всеки читав механик.смисълът на действието е да падне височината на педала както и да се настрои хода му така,че още след 2-3 см да отделя 100%,а не чак почти долу.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
Сигурен ли си в това твърдения, че трябва да отделя почти горе?jim_beam написа:смисълът на действието е да падне височината на педала както и да се настрои хода му така,че още след 2-3 см да отделя 100%,а не чак почти долу.
Едно време теорията беше, че съединителя трябва да отделя около средата, за да е еднакво далече от неотделянето и буксуването. Това може да се регулира единствено от дължината на пръта на изпълнителния цилиндър при съединителя. От към педала може единствено да се регулира хода му(височината)- червената стрелка и свободния му ход- зелената., но не и момента на отделяне.
Ако отделя близо до горно положение, при износване на съединителя лесно ще стигне момента на буксуване. Нистина, обратно, при ненапълно отделяне ефекта е трудно включване на скоростите.
Това са само мои разсъждения, трябва да почета за конкретния случай...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2
значи там трябва да започне да отделя!
ще го преведа грубо,най-важното>
целта е да се свали педала по-надолу,за да може да се контролира по-добре отделянето и зацепването.след настройката разстоянието от пода до горната повърхност на педала е 13,5см със тапицерията отдолу.
би трябвало празния ход да е поне 1-2см,преди да започне отделянето(преди да се втвърди педала)
пробва се при дръпната ръчна,леко се отпуска съединителя,след 15-30мм трябва да започне да зацепва,т.е. на полу-съединител.тази позиция може да се настрои както е показано на последната снимка!значи емо твоето предположение не е вярно!предпоследната снимка показва как се изменя височината на педала,а последната момента на зацепването на съединителя,т.е. работния му ход.продължаваме да отпускаме докато изгасне двигателя.след като изгасне трябва да има поне още 2-3см ход на педала до крайно горно положение!след това се натягат контра-гайките!
в резюме>
при коректна настройка имаме около 14см общ ход на педала,от които първите 1-2см са празен ход,след още 8-10см съединителя е изцяло отделил,а последните 2см подсигуряват пълното отделяне.
височината на педала след настройката е минимално по-висока от тази на спирачния педал!
човека е написал изрично тия манипулации да се извършват само от опитни техн. наясно хора!
освен това тия височини на педала се отнасят за рав4 след 2006,при други модели може да има разлики.но принципно настройката би следвало да е сходна.
пс> това упътване е направено поради простата причина,че официалните тойота сервизи не са били в състояние да предприемат действия срещу трудното включване при тая кутия.излизаха с номера след време само ще се оправи и др.та един немец на своя глава е стигнал до това решение.
според мен е редно да се потърси читав сервиз,който да извърши тия настройки,евентуално да се отпечатат снимките като помощен материал.
ще го преведа грубо,най-важното>
целта е да се свали педала по-надолу,за да може да се контролира по-добре отделянето и зацепването.след настройката разстоянието от пода до горната повърхност на педала е 13,5см със тапицерията отдолу.
би трябвало празния ход да е поне 1-2см,преди да започне отделянето(преди да се втвърди педала)
пробва се при дръпната ръчна,леко се отпуска съединителя,след 15-30мм трябва да започне да зацепва,т.е. на полу-съединител.тази позиция може да се настрои както е показано на последната снимка!значи емо твоето предположение не е вярно!предпоследната снимка показва как се изменя височината на педала,а последната момента на зацепването на съединителя,т.е. работния му ход.продължаваме да отпускаме докато изгасне двигателя.след като изгасне трябва да има поне още 2-3см ход на педала до крайно горно положение!след това се натягат контра-гайките!
в резюме>
при коректна настройка имаме около 14см общ ход на педала,от които първите 1-2см са празен ход,след още 8-10см съединителя е изцяло отделил,а последните 2см подсигуряват пълното отделяне.
височината на педала след настройката е минимално по-висока от тази на спирачния педал!
човека е написал изрично тия манипулации да се извършват само от опитни техн. наясно хора!
освен това тия височини на педала се отнасят за рав4 след 2006,при други модели може да има разлики.но принципно настройката би следвало да е сходна.
пс> това упътване е направено поради простата причина,че официалните тойота сервизи не са били в състояние да предприемат действия срещу трудното включване при тая кутия.излизаха с номера след време само ще се оправи и др.та един немец на своя глава е стигнал до това решение.
според мен е редно да се потърси читав сервиз,който да извърши тия настройки,евентуално да се отпечатат снимките като помощен материал.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта