въпрос за разход при спускане в двигателен режим
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
въпрос за разход при спускане в двигателен режим
Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим
Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!SESKO написа:Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))
Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим
В този случай колата се движи от инерцията и/или от гравитацията, двигателя се ползва като спирачка и разхода би трябвало да е =0, ако не текат инжекторите. Съответно колата си намалява скоростта и като падне под определени обороти пак се подава гориво.ToyotaFan написа: Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
Мисълта ми е , че мой познат ми го обясни така :
Когато я оставя да си бръмчи на 1-2 предавка или свободна , копютъра си определя колко бензин да подава на двигателя според натоварването му ,зада не угасне и колата си поддържа обороти
А когато в движение се махне кракът от газта автомобилът влиза в спирачен двигателен режим и компа прекъсва подаването на гориво защото не е необходимо тъй като автомобила се движи от набраната инерция
Тоест ако се спускаш на свободна разход (макар и много малък) има ,
но ако се спускаш включил на някоя предавка разхода е = 0
Та интересуваше ме дали е вярно това негово обяснение , не че някога се спускам на свободна или мисля да го правя
Когато я оставя да си бръмчи на 1-2 предавка или свободна , копютъра си определя колко бензин да подава на двигателя според натоварването му ,зада не угасне и колата си поддържа обороти
А когато в движение се махне кракът от газта автомобилът влиза в спирачен двигателен режим и компа прекъсва подаването на гориво защото не е необходимо тъй като автомобила се движи от набраната инерция
Тоест ако се спускаш на свободна разход (макар и много малък) има ,
но ако се спускаш включил на някоя предавка разхода е = 0
Та интересуваше ме дали е вярно това негово обяснение , не че някога се спускам на свободна или мисля да го правя
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Не разбирам много от такива неща , но скоро и аз се чудих за същото нещо. Разхода на гориво при спускане на скорост не е ли равен на разхода на гориво, когато автомобилът е в покой?
Последно промяна от alex_varna на 13 Ное 2006 18:11, променено общо 1 път.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Разхода е 0 не само при инжекторите при принудителния празен ход.
Повечето карбуратори също имат ел.клапан, който отрязва горивото при принудителен празен ход.
Ако не работи - лошо, и то не само заради горивото....
Тъй-като при този режим дросела е затворен, вакуума в смукателния колектор е най-голям то карбуратора започва да пуска много бензин(ако клапана не ти работи). Получава се преобогатена смес, която не може да се запали в цилиндрите и започва да детонира в ауспуха (паткане).
Клапанчето се казваше економайзер и се пробваше като му откачиш кабела при работа на празен ход - двигателя угасваше.
При инжекторите с тея многото сензори и управления нямат никакъв проблем с реализирането - просто спират инжекторите.
На Астра 1.6 16V и сега на Авенсиса 1.6 се включва между 1500 и 1800об/м .
Особено добре се чувства при включен климатик при обороти около 2х/об - около 1-2 секунди след отпускане на газта по надолнище. Първоначално чувстваш нормалното спиране, а след това спирането се увеличава мъъъничко

Повечето карбуратори също имат ел.клапан, който отрязва горивото при принудителен празен ход.
Ако не работи - лошо, и то не само заради горивото....
Тъй-като при този режим дросела е затворен, вакуума в смукателния колектор е най-голям то карбуратора започва да пуска много бензин(ако клапана не ти работи). Получава се преобогатена смес, която не може да се запали в цилиндрите и започва да детонира в ауспуха (паткане).
Клапанчето се казваше економайзер и се пробваше като му откачиш кабела при работа на празен ход - двигателя угасваше.
При инжекторите с тея многото сензори и управления нямат никакъв проблем с реализирането - просто спират инжекторите.
На Астра 1.6 16V и сега на Авенсиса 1.6 се включва между 1500 и 1800об/м .
Особено добре се чувства при включен климатик при обороти около 2х/об - около 1-2 секунди след отпускане на газта по надолнище. Първоначално чувстваш нормалното спиране, а след това спирането се увеличава мъъъничко

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта