въпрос за разход при спускане в двигателен режим
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
въпрос за разход при спускане в двигателен режим
Мнение от SESKO » 13 Ное 2006 09:39
Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
SESKO
Мнение от b_d » 13 Ное 2006 10:03
ПОВЕЧЕТО инжекциони прекъсват подаването на гориво при определени обстоятелства. Например, ако са изпълнени следните условия:
1. Затворен дросел;
2. Обороти над 1500(1800);
3. Загряла двигател;
За различните марки и модели съответно има разлика, но това е принципа на работа общо взето.
1. Затворен дросел;
2. Обороти над 1500(1800);
3. Загряла двигател;
За различните марки и модели съответно има разлика, но това е принципа на работа общо взето.
b_d
Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим
Мнение от ToyotaFan » 13 Ное 2006 11:59
Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!SESKO написа:Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))
ToyotaFan
Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим
Мнение от b_d » 13 Ное 2006 12:16
В този случай колата се движи от инерцията и/или от гравитацията, двигателя се ползва като спирачка и разхода би трябвало да е =0, ако не текат инжекторите. Съответно колата си намалява скоростта и като падне под определени обороти пак се подава гориво.ToyotaFan написа: Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))
b_d
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
Мнение от SESKO » 13 Ное 2006 12:20
Мисълта ми е , че мой познат ми го обясни така :
Когато я оставя да си бръмчи на 1-2 предавка или свободна , копютъра си определя колко бензин да подава на двигателя според натоварването му ,зада не угасне и колата си поддържа обороти
А когато в движение се махне кракът от газта автомобилът влиза в спирачен двигателен режим и компа прекъсва подаването на гориво защото не е необходимо тъй като автомобила се движи от набраната инерция
Тоест ако се спускаш на свободна разход (макар и много малък) има ,
но ако се спускаш включил на някоя предавка разхода е = 0
Та интересуваше ме дали е вярно това негово обяснение , не че някога се спускам на свободна или мисля да го правя
Когато я оставя да си бръмчи на 1-2 предавка или свободна , копютъра си определя колко бензин да подава на двигателя според натоварването му ,зада не угасне и колата си поддържа обороти
А когато в движение се махне кракът от газта автомобилът влиза в спирачен двигателен режим и компа прекъсва подаването на гориво защото не е необходимо тъй като автомобила се движи от набраната инерция
Тоест ако се спускаш на свободна разход (макар и много малък) има ,
но ако се спускаш включил на някоя предавка разхода е = 0
Та интересуваше ме дали е вярно това негово обяснение , не че някога се спускам на свободна или мисля да го правя
SESKO
b_d
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Мнение от alex_varna » 13 Ное 2006 13:45
Не разбирам много от такива неща , но скоро и аз се чудих за същото нещо. Разхода на гориво при спускане на скорост не е ли равен на разхода на гориво, когато автомобилът е в покой?
Последно промяна от alex_varna на 13 Ное 2006 18:11, променено общо 1 път.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
alex_varna
SESKO
Мнение от El Camino » 13 Ное 2006 19:46
Заради разхода и предимно заради емисиите:). И перипетум мобиле е измислен - верно е 0 biggrin.gif.SESKO написа:явно докато е в режим на спирачка разхода е = 0
можеби за по голяма икономия на дълъг път заради дълги спускания
незнам ,но мисля някога когато не бързам много да пробвам
El Camino
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Мнение от slowtraveler » 13 Ное 2006 19:52
Разхода е 0 не само при инжекторите при принудителния празен ход.
Повечето карбуратори също имат ел.клапан, който отрязва горивото при принудителен празен ход.
Ако не работи - лошо, и то не само заради горивото....
Тъй-като при този режим дросела е затворен, вакуума в смукателния колектор е най-голям то карбуратора започва да пуска много бензин(ако клапана не ти работи). Получава се преобогатена смес, която не може да се запали в цилиндрите и започва да детонира в ауспуха (паткане).
Клапанчето се казваше економайзер и се пробваше като му откачиш кабела при работа на празен ход - двигателя угасваше.
При инжекторите с тея многото сензори и управления нямат никакъв проблем с реализирането - просто спират инжекторите.
На Астра 1.6 16V и сега на Авенсиса 1.6 се включва между 1500 и 1800об/м .
Особено добре се чувства при включен климатик при обороти около 2х/об - около 1-2 секунди след отпускане на газта по надолнище. Първоначално чувстваш нормалното спиране, а след това спирането се увеличава мъъъничко

Повечето карбуратори също имат ел.клапан, който отрязва горивото при принудителен празен ход.
Ако не работи - лошо, и то не само заради горивото....
Тъй-като при този режим дросела е затворен, вакуума в смукателния колектор е най-голям то карбуратора започва да пуска много бензин(ако клапана не ти работи). Получава се преобогатена смес, която не може да се запали в цилиндрите и започва да детонира в ауспуха (паткане).
Клапанчето се казваше економайзер и се пробваше като му откачиш кабела при работа на празен ход - двигателя угасваше.
При инжекторите с тея многото сензори и управления нямат никакъв проблем с реализирането - просто спират инжекторите.
На Астра 1.6 16V и сега на Авенсиса 1.6 се включва между 1500 и 1800об/м .
Особено добре се чувства при включен климатик при обороти около 2х/об - около 1-2 секунди след отпускане на газта по надолнище. Първоначално чувстваш нормалното спиране, а след това спирането се увеличава мъъъничко

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 5 госта