Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от мехаННика » 28 Сеп 2013 22:58
мехаННика
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от slowtraveler » 29 Сеп 2013 00:44
И какъв е ефекта върху разхода на масло от понижаване на налягането в картера при освободен вентилация. Да, прав си, че филтърчето е на шибано място - това го бях забравил, а обикновено точно то 'запецва'...
Но при многохиляден двигател все ми се струва, че проблема няма да е в запечени сегменти поради заводски дефект.
Износени - да....
Та затова и тези смени на бутала 'с неоригиналните' не ми се струва правилен съвет... Новия тип бутала могат също да са напълно 'оригинални'.
И като цяло тези съвети (изброените от колегата) ги писахме преди 5-6 години в същата тази тема (не ми се търси страници напред), когато модела бе по-актуален.
На времето минах с авенсиса гаранционно точно по пътя, който е предложил колегата, така, че специално в този проблем съм се ровил и изпитал на собствен гръб.
Но това не значи, че всичко направено от Тойота сервиза е задължително...
Да, смяната на буталата с новия модел (с повече маслени канали) намаляваше още повече вероятността запичане на сегменти от прегряване на челото му.
Но пък както споделих - същите сервизи няколко месеца преди 'моя ремонт' сменяха само сегменти. И ремонтираните автомобили също нямаха проблем.
А в УК сменяха направо двигател 'short block'... Така, че варианти има и 'тънки' и сериозни.
Обаче в конкретния случай според мен нещата отиват повече към общо износване на автомобила.
Затова и подхода според мен трябва да бъде по-различен, а не да хвърляме колегата към смяна на бутала и т.н.
Все пак говорим за поне 11г автомобил...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от bubblebee » 29 Сеп 2013 10:00
Причината, поради която искам да се започне от картерните газове е следната - мой приятел му правеха ремонт на двигателя - 2 000 лв. при което колата му продължи с разхода на масло (говоря за друга марка кола). Накрая проблема се оказа точно запушено маркуче на картерните газове, за което му взеха 20 лв.

А за маслото - щом в тойота ми казаха такова, ще пробвам с такова - ще си го сменя при тях.... т.е масло на тойота
bubblebee
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от steich » 29 Сеп 2013 14:15
Другото което не можах да открия е този филтър за картерните газове. Горе при капака на клапаните има излизащи 2 тръби, едната от която отива на тръбата между въздушния филтър и дросела, а другата след дросела в колекторите. Филтър никъде не видях а и тръбите са си само тръби.
При положение че автомобила е произведен 03/2004 с данни TOYOTA AVENSIS (ZZT251L-AWMEKW) TEC EUR WG LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F с VIN SB1ER56L30E065295, това значи ли че съм с новите бутала и евентуално проблема не е в бутала/сегменти ( теч, гумички на клапаните, картерни газове и т.н.) ? В темата намерих противоречива информация че проблема при този мотор e до 2002 год., а на друго място че проблема бил изчистен след средата на 2005-та.
Не знам в кой филм да се впускам. Естествено първо ще огледам за течове, въпреки че не наблюдавам такива т.е. не съм забелязал капки или локви под колата.
Какво бихте препоръчали да проверя и в каква последователност ? Да сменя марката масло или вискозитета ... знам ли ?
Моля ако някой е правил подобен ремонт на двигателя в София, да даде координати на сервиза и колко пари му е излезнало макр че е относително ( на ЛС може би ).
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
steich
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от slowtraveler » 29 Сеп 2013 15:15
Но такъв голям разход на масло едва ли е само от там (по-точно - най-вероятно няма да е от тази причина)...
Това вече е доста сериозен разход, а не както на другия колега - литър на 8х.км...
Дали е с новите бутала могат да ти кажат в Тойота.
Доколкото си спомням и колеги с авенсиси 2004г правиха гаранционни ремонти.
Това, което бих ти препоръчал - да следиш маслото и да отидеш в сервиз. Колата явно има проблем.
Горенето на масло убива и катализатора...
Иначе самостоятелна проверка - можеш да бръкнеш в ауспуха да видиш дали е мазен...
Така поне ще видиш от кой отвор излиза маслото.
И ако го гори - вече да се разглобява за по-точна диагностика..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от bubblebee » 07 Окт 2013 10:47
Когато карам над 120 - 130 ..... не знам...
вие какво мислите
bubblebee
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от steich » 07 Окт 2013 11:35
п.п. Ауспуха ми е нормално черен но не и мазен. Имам и лек теч от някакъв О-пръстен на оптегача на веригата но казаха че едва ли съм загубил повече от 50 гр от там.
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
steich
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от мехаННика » 07 Окт 2013 20:03
мехаННика
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от Airfan » 08 Окт 2013 08:47
Не че искам да съм лош пророк, но разход литър на 1000 км говори единствено и само за проблем със сегментите. Измери си компресията и се басирам, че ще ти е повишена. Конкретно за тези мотори все още незнам как седи въпроса, но примерно при Фиат няма проблем да се сменят само сегментите, тъй като хонинга на стария цилиндър почти никога не е износен. В момента като втора кола имам такъв Фиат с подменени сегменти и биелни лагери, без да се шлайфа вала или цилиндрите и разходът ми на масло след ремонта за първите 4 000 км е под литър, а преди това беше над литър на 1000. Ето виж един клип, който направих преди ремонта:steich написа:Аз за момента долях още 1 литър и добавка Maxi compression на Bardahl. Посъветваха ме ако имам възможност да източа маслото и да налея през свещите газ за горене с идеята ако има спекъл сегмент да отпусне, така ако може 1-2-3 дни да доливам за да се разкисне добре. Не знам има ли смисъл тъй като чета че може да има ефект но да е временен т.е. само се отлага ремонта във времето. От друга страна ми казаха че ремонт само със смяна на сегменти няма смисъл, а като се отвори двигателя в най-лошия случай може да се сменя и целия блок т.е. ремонта може да стигне 4-5 к лв. Затова може би ще пробвам в скоро време накисването с газта като най-евтина процедура и ще видя по натам какво ще предприема.
п.п. Ауспуха ми е нормално черен но не и мазен. Имам и лек теч от някакъв О-пръстен на оптегача на веригата но казаха че едва ли съм загубил повече от 50 гр от там.
http://www.youtube.com/watch?v=efGpxvDMTfE
Та експериментът беше следния - форсирам до около 5-5500 об и задържам, в даден момент сегментите не могат да оберат всичкото масло, то навлиза в цилиндрите, започва горене и самоволно форсиране на колата, а след изгаряне на маслото оборотите сами падат, после пак се повтаря.... Като разглобихме, компресионните сегменти имаха някакво износване, но маслообирателните бяха напълно задръстени. Явно предишния собственик не беше сменял никога маслото, с което е карал колата.
Успех колега!
Airfan
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 17 Окт 2013 15:46
Та на въпроса - колата е карана с полусинтетика BMW 10W-40 (което май всъщност си е Кастрол) и понеже идва време за смяна (пък и хем да си я видя аз колицата кое що) и се чудя дали да не пробвам с някаква качествена пълна синтетика 5W-30 API SL, SM...както пише в книжката?!
Четох тук, че се налагала промивка (макар маслото ми сега да е видимо светло и чисто...) а и имало опасност при такава смяна да ливне отвсякъде като "лейка"... Ако може да чуя мнения дали си струва да предприемам всичко това или да си карам на старата система?!
emok
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 23 Май 2012 20:34
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от mariodenev84 » 17 Окт 2013 16:35
Моята Корола 2001г. първо с 10w40 Кастрол ми даде още 4 литра,сега съм с 15W40 + добавка и ми дава 1,5 л. на 10 000 км.
Не се притеснявай,моят мотор който и да го е гледал техник ми казва че пее и да не го пипам.
Тези мотори японците малко са сбъркали и си имат дефект,но работят.Говорил съм с много хора с тези двигатели и си харчат,Споко.

Познават човек с RAV 4 2007 който си го купи тогава от TOYOTA BULGARIA и пак си сипва масло,да не кажа че имам съсед с една стара Шкода и си сипва по 800 гр. на 1000 км и си кара дядото здраво.
Сипвай добавка по-скъпа и не се притеснявай
mariodenev84
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 23 Май 2012 20:34
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от mariodenev84 » 17 Окт 2013 16:46
когато купих колата и отидох до Цар Симеон за един мигач,Японците ми казаха без да съм почвал темата,гледай си маслото до като има масло
този двигател не спира да работи..... и си викам тези какво ми говорят.... после разбрах какво са имали в предвид....
mariodenev84
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 17 Окт 2013 16:53

emok
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от emok » 17 Окт 2013 16:59
emok
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 23 Май 2012 20:34
Re: Отново за VVTi и маслото
Мнение от mariodenev84 » 17 Окт 2013 17:01
mariodenev84
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта