Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от мехаННика » 28 Сеп 2013 22:58

Traveler, респект към теоретичната ти подготовка, но този мотор конструктивно е доста различен от жигуловия. И освен това, ако картерните газове увличат микроскопични капчици масло и нарочно монтираната мрежа не може да ги сепарира, в единия случай отиват в цилиндрите а в другия-в атмосферата, тоест пак вън от картера. Филтърчето на това маркуче е занитено в горната част на капака на главата, демек много излишен труд с негативен резултат. Колегата N Kolev e описал чудесно решението на този проблем, всичко останало е като рефрена в една овча песен която не понасям "А дано ама надали" и търкане на клавиатури.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от slowtraveler » 29 Сеп 2013 00:44

Механика, убеден съм, че знаеш защо колата започва да гори масло при запушване на вентилацията.
И какъв е ефекта върху разхода на масло от понижаване на налягането в картера при освободен вентилация. Да, прав си, че филтърчето е на шибано място - това го бях забравил, а обикновено точно то 'запецва'...

Но при многохиляден двигател все ми се струва, че проблема няма да е в запечени сегменти поради заводски дефект.
Износени - да....
Та затова и тези смени на бутала 'с неоригиналните' не ми се струва правилен съвет... Новия тип бутала могат също да са напълно 'оригинални'.

И като цяло тези съвети (изброените от колегата) ги писахме преди 5-6 години в същата тази тема (не ми се търси страници напред), когато модела бе по-актуален.

На времето минах с авенсиса гаранционно точно по пътя, който е предложил колегата, така, че специално в този проблем съм се ровил и изпитал на собствен гръб.
Но това не значи, че всичко направено от Тойота сервиза е задължително...
Да, смяната на буталата с новия модел (с повече маслени канали) намаляваше още повече вероятността запичане на сегменти от прегряване на челото му.
Но пък както споделих - същите сервизи няколко месеца преди 'моя ремонт' сменяха само сегменти. И ремонтираните автомобили също нямаха проблем.
А в УК сменяха направо двигател 'short block'... Така, че варианти има и 'тънки' и сериозни.

Обаче в конкретния случай според мен нещата отиват повече към общо износване на автомобила.
Затова и подхода според мен трябва да бъде по-различен, а не да хвърляме колегата към смяна на бутала и т.н.
Все пак говорим за поне 11г автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

bubblebee
Мнения: 39
Регистриран на: 08 Май 2013 17:59

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от bubblebee » 29 Сеп 2013 10:00

Аз ще ги дам тези пари за ремонта... не е в това въпроса обаче, защото ако го направят ремонта и продължи да гори масло?
Причината, поради която искам да се започне от картерните газове е следната - мой приятел му правеха ремонт на двигателя - 2 000 лв. при което колата му продължи с разхода на масло (говоря за друга марка кола). Накрая проблема се оказа точно запушено маркуче на картерните газове, за което му взеха 20 лв.
stretcher.gif

А за маслото - щом в тойота ми казаха такова, ще пробвам с такова - ще си го сменя при тях.... т.е масло на тойота

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от steich » 29 Сеп 2013 14:15

Конкретно при мен, след още 1000 км ... долятия 1 литър масло ( Mobil 5W40 ) вече го няма. Огледах щеката за боя ... нищо не видях освен че точно на жълтата пластмаса от прехода метал-пластмаса преди О-пръстена има маркер "4". Друго обозначение няма никъде.

Другото което не можах да открия е този филтър за картерните газове. Горе при капака на клапаните има излизащи 2 тръби, едната от която отива на тръбата между въздушния филтър и дросела, а другата след дросела в колекторите. Филтър никъде не видях а и тръбите са си само тръби.

При положение че автомобила е произведен 03/2004 с данни TOYOTA AVENSIS (ZZT251L-AWMEKW) TEC EUR WG LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F с VIN SB1ER56L30E065295, това значи ли че съм с новите бутала и евентуално проблема не е в бутала/сегменти ( теч, гумички на клапаните, картерни газове и т.н.) ? В темата намерих противоречива информация че проблема при този мотор e до 2002 год., а на друго място че проблема бил изчистен след средата на 2005-та.

Не знам в кой филм да се впускам. Естествено първо ще огледам за течове, въпреки че не наблюдавам такива т.е. не съм забелязал капки или локви под колата.

Какво бихте препоръчали да проверя и в каква последователност ? Да сменя марката масло или вискозитета ... знам ли ?

Моля ако някой е правил подобен ремонт на двигателя в София, да даде координати на сервиза и колко пари му е излезнало макр че е относително ( на ЛС може би ).
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от slowtraveler » 29 Сеп 2013 15:15

Колега, Механика е посочил къде е филтърчето на вентилацията .
Но такъв голям разход на масло едва ли е само от там (по-точно - най-вероятно няма да е от тази причина)...
Това вече е доста сериозен разход, а не както на другия колега - литър на 8х.км...

Дали е с новите бутала могат да ти кажат в Тойота.
Доколкото си спомням и колеги с авенсиси 2004г правиха гаранционни ремонти.

Това, което бих ти препоръчал - да следиш маслото и да отидеш в сервиз. Колата явно има проблем.
Горенето на масло убива и катализатора...
Иначе самостоятелна проверка - можеш да бръкнеш в ауспуха да видиш дали е мазен...
Така поне ще видиш от кой отвор излиза маслото.
И ако го гори - вече да се разглобява за по-точна диагностика..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

bubblebee
Мнения: 39
Регистриран на: 08 Май 2013 17:59

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от bubblebee » 07 Окт 2013 10:47

За има-няма 600-700 км. маслото пак е почти до долната резка. Беше горе-долу посредата на 2те резки а сега ..... Значи проблемът е голям....... възможно ли е когато карам при по големи обороти да започва да го гори това масло?
Когато карам над 120 - 130 ..... не знам...
вие какво мислите

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от steich » 07 Окт 2013 11:35

Аз за момента долях още 1 литър и добавка Maxi compression на Bardahl. Посъветваха ме ако имам възможност да източа маслото и да налея през свещите газ за горене с идеята ако има спекъл сегмент да отпусне, така ако може 1-2-3 дни да доливам за да се разкисне добре. Не знам има ли смисъл тъй като чета че може да има ефект но да е временен т.е. само се отлага ремонта във времето. От друга страна ми казаха че ремонт само със смяна на сегменти няма смисъл, а като се отвори двигателя в най-лошия случай може да се сменя и целия блок т.е. ремонта може да стигне 4-5 к лв. Затова може би ще пробвам в скоро време накисването с газта като най-евтина процедура и ще видя по натам какво ще предприема.

п.п. Ауспуха ми е нормално черен но не и мазен. Имам и лек теч от някакъв О-пръстен на оптегача на веригата но казаха че едва ли съм загубил повече от 50 гр от там.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от мехаННика » 07 Окт 2013 20:03

Ей, хора, разберете че има само един начин за успех и той е ремонт. И това го казвам след 200+ двигателя от този тип. Буталата може и да не се сменят след леко "мод"-ване ако са в норми, аз съм с такива около 30 х км. С газта само ще си промиеш мотора та да не може да запали, и това съм пробвал. Може да е работело с на дяда ви жигулата, но с нагари от съвременните масла-не. Отваряне, чистене, измерване и ...на кой какъвто му е късмета, останалото са празни приказки.

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от Airfan » 08 Окт 2013 08:47

steich написа:Аз за момента долях още 1 литър и добавка Maxi compression на Bardahl. Посъветваха ме ако имам възможност да източа маслото и да налея през свещите газ за горене с идеята ако има спекъл сегмент да отпусне, така ако може 1-2-3 дни да доливам за да се разкисне добре. Не знам има ли смисъл тъй като чета че може да има ефект но да е временен т.е. само се отлага ремонта във времето. От друга страна ми казаха че ремонт само със смяна на сегменти няма смисъл, а като се отвори двигателя в най-лошия случай може да се сменя и целия блок т.е. ремонта може да стигне 4-5 к лв. Затова може би ще пробвам в скоро време накисването с газта като най-евтина процедура и ще видя по натам какво ще предприема.

п.п. Ауспуха ми е нормално черен но не и мазен. Имам и лек теч от някакъв О-пръстен на оптегача на веригата но казаха че едва ли съм загубил повече от 50 гр от там.
Не че искам да съм лош пророк, но разход литър на 1000 км говори единствено и само за проблем със сегментите. Измери си компресията и се басирам, че ще ти е повишена. Конкретно за тези мотори все още незнам как седи въпроса, но примерно при Фиат няма проблем да се сменят само сегментите, тъй като хонинга на стария цилиндър почти никога не е износен. В момента като втора кола имам такъв Фиат с подменени сегменти и биелни лагери, без да се шлайфа вала или цилиндрите и разходът ми на масло след ремонта за първите 4 000 км е под литър, а преди това беше над литър на 1000. Ето виж един клип, който направих преди ремонта:

http://www.youtube.com/watch?v=efGpxvDMTfE

Та експериментът беше следния - форсирам до около 5-5500 об и задържам, в даден момент сегментите не могат да оберат всичкото масло, то навлиза в цилиндрите, започва горене и самоволно форсиране на колата, а след изгаряне на маслото оборотите сами падат, после пак се повтаря.... Като разглобихме, компресионните сегменти имаха някакво износване, но маслообирателните бяха напълно задръстени. Явно предишния собственик не беше сменял никога маслото, с което е карал колата.

Успех колега!
Изображение Изображение

emok
Мнения: 42
Регистриран на: 26 Апр 2013 10:24

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от emok » 17 Окт 2013 15:46

Колеги, изчетох подробно темата, тъй като отскоро имам Королка, 110 коня, 2005г. Реалните километри са малко под 150х. Купих колата от първия собственик (а пък той - от ТМ) та явно може да се види историята й... Колата върви перфектно... при 140 има ряз и лесно вдига 160. Достига си 180-190. Разхода на гориво е нормален. Даде ми обаче някакъв разход на масло (засега далеч под тези страшни цифри, които чета тук), а и знам ли дали двигателя не е сглобяван някоя година преди това и да е от проблемните. Мотора е тих, усещам понякога лека миризма на масалце, но не пуши, ауспуха не бих казал, че ми оставя мазно по пръстите, от пръчката за масло няма духане...
Та на въпроса - колата е карана с полусинтетика BMW 10W-40 (което май всъщност си е Кастрол) и понеже идва време за смяна (пък и хем да си я видя аз колицата кое що) и се чудя дали да не пробвам с някаква качествена пълна синтетика 5W-30 API SL, SM...както пише в книжката?!
Четох тук, че се налагала промивка (макар маслото ми сега да е видимо светло и чисто...) а и имало опасност при такава смяна да ливне отвсякъде като "лейка"... Ако може да чуя мнения дали си струва да предприемам всичко това или да си карам на старата система?!

mariodenev84
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Май 2012 20:34

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от mariodenev84 » 17 Окт 2013 16:35

Колега за Toyota с този двигател е нормално.Една кола е разрешено да харчи на 1000 км между 250-300 грама масло.
Моята Корола 2001г. първо с 10w40 Кастрол ми даде още 4 литра,сега съм с 15W40 + добавка и ми дава 1,5 л. на 10 000 км.
Не се притеснявай,моят мотор който и да го е гледал техник ми казва че пее и да не го пипам.
Тези мотори японците малко са сбъркали и си имат дефект,но работят.Говорил съм с много хора с тези двигатели и си харчат,Споко.:)
Познават човек с RAV 4 2007 който си го купи тогава от TOYOTA BULGARIA и пак си сипва масло,да не кажа че имам съсед с една стара Шкода и си сипва по 800 гр. на 1000 км и си кара дядото здраво.
Сипвай добавка по-скъпа и не се притеснявай

mariodenev84
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Май 2012 20:34

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от mariodenev84 » 17 Окт 2013 16:46

искам да допълня....

когато купих колата и отидох до Цар Симеон за един мигач,Японците ми казаха без да съм почвал темата,гледай си маслото до като има масло
този двигател не спира да работи..... и си викам тези какво ми говорят.... после разбрах какво са имали в предвид....

emok
Мнения: 42
Регистриран на: 26 Апр 2013 10:24

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от emok » 17 Окт 2013 16:53

Благодаря, Марио! Аз също не се плаша от този разход (е, ще го следя с времето...) В живота (и в машинките) всичко старее и е въпрос на компромис и на това кой доколко го приема ;) Много ми бяха интересни писанията за японците и германците и вече съм наясно за себе си по темата. Можеш да споделиш каква добавка ползваш, макар че аз на такива чудодейности не вярвам :) Ако някой може да даде още мнения конкретно на въпроса - дали да се пробвам с пълна синтетика и дали трябва да направя някаква промивка преди това (както съм чувал, че правят в ТМ)...

emok
Мнения: 42
Регистриран на: 26 Апр 2013 10:24

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от emok » 17 Окт 2013 16:59

Марио, сега видях допълнението ти... И аз високо оценявам Королката и двигателя й... явно японците добре са си свършили работата (е, всички марки имат понякога изцепки, но кой не бърка...) Иначе чета и питам, защото съм си техничарче и винаги съм обичал да съм наясно с колите си...

mariodenev84
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Май 2012 20:34

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от mariodenev84 » 17 Окт 2013 17:01

Това е хубаво,аз също ако нещо ми шуми отивам да видя какво е.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта