Тампони на двигател - проверка
Тампони на двигател - проверка
Здравейте,колеги,
Дайте мнения как се проверяват тампони на двигател дали са за смяна ? Сменил съм предния ,но той си се вижда с просто око. За страничните и задния нямам никаква ефективна идея.А да се свалят и тепърва да се поръчват и доставят - сложно.Да се свалят,да се установи кой е за смяна,да се сложат обратно и после да се доставят новите - направо е абсурдно. За информация - колата е вдигана работеща на подемник,напъваха отдолу с щанги насам -натам - промяна някаква не усетих.След ''операцията'' на катализатора - поне е ясно,че вибрациите няма как да са от запушен катализатор/имаше и такива мнения/. Все по-се очертава мнението за тампони на двигателя,аз поне не се сещам за нещо друго.Оборотите са си ОК,колата си върви,обаче мнооого тресе,особено когато е незагряла сутрин. Но и когато е загряла - двигателя си тресе и никой не може да разбере що е то .
Благодаря предварително на всички за мненията за проверката на тампоните.
Дайте мнения как се проверяват тампони на двигател дали са за смяна ? Сменил съм предния ,но той си се вижда с просто око. За страничните и задния нямам никаква ефективна идея.А да се свалят и тепърва да се поръчват и доставят - сложно.Да се свалят,да се установи кой е за смяна,да се сложат обратно и после да се доставят новите - направо е абсурдно. За информация - колата е вдигана работеща на подемник,напъваха отдолу с щанги насам -натам - промяна някаква не усетих.След ''операцията'' на катализатора - поне е ясно,че вибрациите няма как да са от запушен катализатор/имаше и такива мнения/. Все по-се очертава мнението за тампони на двигателя,аз поне не се сещам за нещо друго.Оборотите са си ОК,колата си върви,обаче мнооого тресе,особено когато е незагряла сутрин. Но и когато е загряла - двигателя си тресе и никой не може да разбере що е то .
Благодаря предварително на всички за мненията за проверката на тампоните.
Re: Тампони на двигател - проверка
Ами при мен ситуацията беше такава че тампона на двигателя видимо беше здрав нямаше даже и големи напуквания но всъщност си беше заминал .stany68 написа:Здравейте,колеги,
Дайте мнения как се проверяват тампони на двигател дали са за смяна ? Сменил съм предния ,но той си се вижда с просто око. За страничните и задния нямам никаква ефективна идея.А да се свалят и тепърва да се поръчват и доставят - сложно.Да се свалят,да се установи кой е за смяна,да се сложат обратно и после да се доставят новите - направо е абсурдно. За информация - колата е вдигана работеща на подемник,напъваха отдолу с щанги насам -натам - промяна някаква не усетих.След ''операцията'' на катализатора - поне е ясно,че вибрациите няма как да са от запушен катализатор/имаше и такива мнения/. Все по-се очертава мнението за тампони на двигателя,аз поне не се сещам за нещо друго.Оборотите са си ОК,колата си върви,обаче мнооого тресе,особено когато е незагряла сутрин. Но и когато е загряла - двигателя си тресе и никой не може да разбере що е то .
Благодаря предварително на всички за мненията за проверката на тампоните.
Колата ми не тресеше но при движение се чуваше едно много гадно виене и сам си реших че тампона е заминал .На риск си купих нов тампон и нещата се оправиха .
Ако имаш възможноот си вземи нови тампони с възможнос за връщане ако несе окоже от тях .
Re: Тампони на двигател - проверка
За Авенсис до момента само оригинални съм намирал;имаше едни други,но цената им беше почти като на оригинални. Смятам да ги поръчам на "форумния"доставчик от Варна:),като започна с този ,който е маслен .Това ако не се установи кои дали са за смяна .Petar написа:Ами при мен ситуацията беше такава че тампона на двигателя видимо беше здрав нямаше даже и големи напуквания но всъщност си беше заминал .stany68 написа:Здравейте,колеги,
Дайте мнения как се проверяват тампони на двигател дали са за смяна ? Сменил съм предния ,но той си се вижда с просто око. За страничните и задния нямам никаква ефективна идея.А да се свалят и тепърва да се поръчват и доставят - сложно.Да се свалят,да се установи кой е за смяна,да се сложат обратно и после да се доставят новите - направо е абсурдно. За информация - колата е вдигана работеща на подемник,напъваха отдолу с щанги насам -натам - промяна някаква не усетих.След ''операцията'' на катализатора - поне е ясно,че вибрациите няма как да са от запушен катализатор/имаше и такива мнения/. Все по-се очертава мнението за тампони на двигателя,аз поне не се сещам за нещо друго.Оборотите са си ОК,колата си върви,обаче мнооого тресе,особено когато е незагряла сутрин. Но и когато е загряла - двигателя си тресе и никой не може да разбере що е то .
Благодаря предварително на всички за мненията за проверката на тампоните.
Колата ми не тресеше но при движение се чуваше едно много гадно виене и сам си реших че тампона е заминал .На риск си купих нов тампон и нещата се оправиха .
Ако имаш възможноот си вземи нови тампони с възможнос за връщане ако несе окоже от тях .
Re: Тампони на двигател - проверка
Най-бързо заминава горния тампон на двигателя който при някой коли е маслен другите два отдолу за двигателя и скоростната кутия по-издържатstany68 написа:За Авенсис до момента само оригинални съм намирал;имаше едни други,но цената им беше почти като на оригинални. Смятам да ги поръчам на "форумния"доставчик от Варна:),като започна с този ,който е маслен .Това ако не се установи кои дали са за смяна .Petar написа:Ами при мен ситуацията беше такава че тампона на двигателя видимо беше здрав нямаше даже и големи напуквания но всъщност си беше заминал .stany68 написа:Здравейте,колеги,
Дайте мнения как се проверяват тампони на двигател дали са за смяна ? Сменил съм предния ,но той си се вижда с просто око. За страничните и задния нямам никаква ефективна идея.А да се свалят и тепърва да се поръчват и доставят - сложно.Да се свалят,да се установи кой е за смяна,да се сложат обратно и после да се доставят новите - направо е абсурдно. За информация - колата е вдигана работеща на подемник,напъваха отдолу с щанги насам -натам - промяна някаква не усетих.След ''операцията'' на катализатора - поне е ясно,че вибрациите няма как да са от запушен катализатор/имаше и такива мнения/. Все по-се очертава мнението за тампони на двигателя,аз поне не се сещам за нещо друго.Оборотите са си ОК,колата си върви,обаче мнооого тресе,особено когато е незагряла сутрин. Но и когато е загряла - двигателя си тресе и никой не може да разбере що е то .
Благодаря предварително на всички за мненията за проверката на тампоните.
Колата ми не тресеше но при движение се чуваше едно много гадно виене и сам си реших че тампона е заминал .На риск си купих нов тампон и нещата се оправиха .
Ако имаш възможноот си вземи нови тампони с възможнос за връщане ако несе окоже от тях .
Re: Тампони на двигател - проверка
Да използвам темата.На моята корола Е12 2002г. ,като форсирам на място ,нормално ли е да се залюлява мотора дотолкова,че да се усеща в купето? Пробвах един път с отворен капак и врата гледайки към двигатела,да пусна съединитела по рязко , и това което забялязах е,че много скача напред ,направо ще влезе в радиатора.Иначе в движение и на място без форсаж, всичко е ОК.
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Тампони на двигател - проверка
Колега, трудно може да се отговори на твоя въпрос...
На времето един учител като му кажехме обяснение от рода 'мърда много' вадеше рулетката, допираше я до главите ни и ни казваше - момент да измеря какво точно имате предвид под 'много'
Или пък последния път едни чужденци дето искаха да им се произведе едно болтче, показвайки с пръсти диаметъра му - изкарахме шублера, ама те се смутиха и отидоха да ровят документацията за по-точни размери
Напълно нормално е двигателя да 'скочи' в коша особено при такава компановка - напречен двигател връзан със скоростна кутия на предно предаване...
Защото целия въртящ момент, предаден към колелата (а той при рязко отпускане на съединителя е много по-голям от въртящия момент на двигателя и на изхода на трансмисията) има като реакция същия момент, но в обратно направление, предаден на блока 'двигател-ск.кутия'....
Така, че целия този блок подскача на тампоните...
Затова и се слага капака на двигателя - за да не плаши шофьорите от скачащия двигател

На времето един учител като му кажехме обяснение от рода 'мърда много' вадеше рулетката, допираше я до главите ни и ни казваше - момент да измеря какво точно имате предвид под 'много'


Напълно нормално е двигателя да 'скочи' в коша особено при такава компановка - напречен двигател връзан със скоростна кутия на предно предаване...
Защото целия въртящ момент, предаден към колелата (а той при рязко отпускане на съединителя е много по-голям от въртящия момент на двигателя и на изхода на трансмисията) има като реакция същия момент, но в обратно направление, предаден на блока 'двигател-ск.кутия'....
Така, че целия този блок подскача на тампоните...
Затова и се слага капака на двигателя - за да не плаши шофьорите от скачащия двигател


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Тампони на двигател - проверка
Това определено е такаslowtraveler написа:Колега, трудно може да се отговори на твоя въпрос...
На времето един учител като му кажехме обяснение от рода 'мърда много' вадеше рулетката, допираше я до главите ни и ни казваше - момент да измеря какво точно имате предвид под 'много'Или пък последния път едни чужденци дето искаха да им се произведе едно болтче, показвайки с пръсти диаметъра му - изкарахме шублера, ама те се смутиха и отидоха да ровят документацията за по-точни размери
![]()
Напълно нормално е двигателя да 'скочи' в коша особено при такава компановка - напречен двигател връзан със скоростна кутия на предно предаване...
Защото целия въртящ момент, предаден към колелата (а той при рязко отпускане на съединителя е много по-голям от въртящия момент на двигателя и на изхода на трансмисията) има като реакция същия момент, но в обратно направление, предаден на блока 'двигател-ск.кутия'....
Така, че целия този блок подскача на тампоните...
Затова и се слага капака на двигателя - за да не плаши шофьорите от скачащия двигател![]()

А за тампоните от моето питане някаква идея за проверката им ?
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Тампони на двигател - проверка
При здрави тампони мотора се връща на мястото си сам, а при скъсани като обърнеш посоката на тръгване. Промяна в стоежа на лоста и местата на скоростите също е критерий за скъсан тампон. Но вибрации може да има и по други причини и нормално е при студен мотор да са по-големи. Ако са се появили постепенно не е изключено и някой тампон да се е втвърдил. Ако е сменян тампон- може да е монтиран и по-твърд. Имам впечатление от WURD- слагаме чисто нов тампон и започват пломбите на горните кътници да падат една след друга.
Причини за увеличени вибрации може да има и други- освен че при студен мотора е нормално да са по-големи. Пък зависи и от рулетката.
Не разбирам като са пъхали щанги да ги гледат що не им вярваш.
С падане на температурите също вибрациите при студен мотор се увеличават.

Причини за увеличени вибрации може да има и други- освен че при студен мотора е нормално да са по-големи. Пък зависи и от рулетката.

Не разбирам като са пъхали щанги да ги гледат що не им вярваш.
С падане на температурите също вибрациите при студен мотор се увеличават.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Тампони на двигател - проверка
Да не би проблема с тресенето да не е от тампон, а от неработещ цилиндър и неравномерна работа на двигателя?
Или пък неправилно захващане на ауспуха - през него също може да се предадат вибрации по цялото купе.
Или пък неправилно захващане на ауспуха - през него също може да се предадат вибрации по цялото купе.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Тампони на двигател - проверка
Благодаря за мнението,приятелю.Оги написа:При здрави тампони мотора се връща на мястото си сам, а при скъсани като обърнеш посоката на тръгване. Промяна в стоежа на лоста и местата на скоростите също е критерий за скъсан тампон. Но вибрации може да има и по други причини и нормално е при студен мотор да са по-големи. Ако са се появили постепенно не е изключено и някой тампон да се е втвърдил. Ако е сменян тампон- може да е монтиран и по-твърд. Имам впечатление от WURD- слагаме чисто нов тампон и започват пломбите на горните кътници да падат една след друга.![]()
Причини за увеличени вибрации може да има и други- освен че при студен мотора е нормално да са по-големи. Пък зависи и от рулетката.
Не разбирам като са пъхали щанги да ги гледат що не им вярваш.
С падане на температурите също вибрациите при студен мотор се увеличават.
Колата е автоматик - промяна в положението на лоста за скоростите определено няма.За студения мотор - то е ясно...

Това за щангите - самите майстори се изреждаха да се качват в колата,преди това я караха - също не са усетили промяна някаква при напъването с щанга отдолу.Не че не им вярвам

Та и аз не знам какво да правя
Re: Тампони на двигател - проверка
Това за неработещия цилиндър не би ли следвало диагностика да го засече. Аз съм ходил на около 10-15 - винаги грешката си беше за кофти катализатор.slowtraveler написа:Да не би проблема с тресенето да не е от тампон, а от неработещ цилиндър и неравномерна работа на двигателя?
Или пък неправилно захващане на ауспуха - през него също може да се предадат вибрации по цялото купе.
Колегата Дидо го оперира и сега няма такава грешка;не свети чекът. Обаче тресене си има. Оборотите на колата не играят,в идеалните граници са,върви си нормално.....
Ако имаше нещо долу по генерацията - Дидо щеше да го види,помолих го за това като прави процедурата по катализатора и резон.гърне...
Направо не знам какво да правя с това тресене.....Определено е нещо по/около двигателя,ама а де ;) ?
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Тампони на двигател - проверка
При неработещ цилиндър мощността пада. Забелязал ли си промяна във вибрациите след махането на катализатора и какъв е мотора.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Re: Тампони на двигател - проверка
Напротив,след махането на катализатора колата се поотпуши и определено върви по-добре.Но - промяна във вибрациите никаква.Има си ги.А двигателя е 147 k.c. VVTI D4,кофти работа.....Оги написа:При неработещ цилиндър мощността пада. Забелязал ли си промяна във вибрациите след махането на катализатора и какъв е мотора.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Тампони на двигател - проверка
На някоя диагностика пъхали ли са в ауспуха един кабел, т.е. да са правили газ-анализ ?
Имаш ли увеличен разход на гориво...
Имаш ли увеличен разход на гориво...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Re: Тампони на двигател - проверка
На няколко диагностики са правили това с кабела- нищо завишено.Този двигател си гори не малко,аз карам колата от м.Май 2013 и още оттогава ме стресира разхода,най-вече на градско.Като почетох тук обаче,стана ясно че няма как да е малък-12-13-14/100 в град .На дълъг път,с климатроник и натоварена,съм падал под 7/100. Та си мисля,че разходът си е нормален като за 2.0/147к.с.Оги написа:На някоя диагностика пъхали ли са в ауспуха един кабел, т.е. да са правили газ-анализ ?
Имаш ли увеличен разход на гориво...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта