Икономичен автомобил ли е Prius?
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Това навярно за теб е добро и 'желязно' обяснение ?!?! Или липса на реални доводи?SFINKS написа:....Кажи че не знаеш каква е логиката и връзката а не че не било издържано технически защото е ....
Няма нужда баща ми да ми обяснява - имам глава на раменете си.
И го дадох само като пример/частен случай, при който използването на газово досега е донесло само позитиви...
Бащата пали на газ просто защото центровката и условията позволяват безпроблемното палене само на газ - защо да върти бензинова помпа и да превключва горива, като и така си върви колата...
Нито бензиновата помпа нито инжектора ( дори и водната помпа) на дарака съвсем не са сдали багажа. Бензиновата помпа въобще не е под напрежение както вече казах и си стои без да работи в резервоара...
Да, като сменяше бутилката караше само на бензин - колата си мъркаше както обикновено - явно двигателя е издържал няколкогодишната 'унищожителна' работа на газта...
Освен това бащата преминава изцяло на бензин при дълъг път след като му свърши газта - планира си пътуването така, че да стигне с наличното гориво без дозареждане...
Не че не може да се направи така, че с газова уредба да се убие и здрав двигател, но това показва повече техническата неграмотност на 'майстора' отколкото е пряко следствие на използването на газ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Да започен отзад напред ,
"
Да, като сменяше бутилката караше само на бензин - колата си мъркаше както обикновено - явно двигателя е издържал няколкогодишната 'унищожителна' работа на газта...
Освен това бащата преминава изцяло на бензин при дълъг път след като му свърши газта - планира си пътуването така, че да стигне с наличното гориво без дозареждане...
"
Ти сам си посочил без да искаш причината все още да работи на бензин , баща ти явно е стар и опитен газаджия и знае че не кара ли редовно на бензин за да поддържа донякъде инжекторите и бензиновата помпа ще ги умори за нула време.Само че по този начин доста бяга икономията .Няма значение колко години колата на баща ти е издържала без да сдаде багажа , тя може и 20-30 години да издържи ако не се кара .Годините не са мерило а километрите . Сега остава да кажеш и че баща ти по цял ден бръмчи напред назад по пътищата..
Бензинова помпа.
Ако тока към бензиновата помпа се прекъсне тотално това ще я съхрани без съмнение , само че става доста опасно като превключваш от газ на бензин , ако си на място колата директно ще изгасне , ако е в движение и не си на скорост пак ще изгасне , ако си на скорост пак ще изгасне за няколко секунди.Замисли се защо на бензиновите коли горивната помпа се страртира още на контакт а не чак при завъртането на стартера .Трябва и малко време за да качи налягане .Някои газаджии прекъсват напълно помпата когато автомобила работи на газ , някои не . И двата варианта си имат предимства. При всички положения по-безопасният за водача, пътниците и околните е да не се прекъсва напълно напрежението към бензиновата помпа .Внезапно изгасване на двигателя в движение макар и за няколко секунди докато се качи налягането на бензина може да има фатални последствия .Ако се случи по време на изпреварване на двупосочен път какво правим ?
Кое е по-ценно , живота или една бензинова помпа ?
Водна помпа
Няколко поста по назад даде доста неуместният пример :
"
А за водната помпа - няма връзка... Дали водна помпа си я вързал да преточва кофа вода или океан - за нея няма значение...
"
Щом обичаш теорията , хайде отговори си на въпроса дали има разлика за износването на водната помпа :
вариант 1 : изпомпва антифриз в система под налягане с дължина 5 метра и съпротивление X , или
вариант 2: с допълнително навързан към най-високата точка на системата изпарител и маркучи при който дължината на системата става 6 метра а съпротивлението X+1 . Мисля че разсъжденият при кой вариант се товари повече помпата си излишни..
Инжектори
Тук мисля че изобщо няма какво да разяснявам какво се случва с тях когато през тях не тече бензин .
Да , те не работят когато автомобила работи на газ , но позицята им въс всеки двигател е меко казано напечена от температурна гледна точка .Без постоянен поток на бензин който да ги охлажда те бавно но сигурно се опичат в собствен сос.
Пак ти казах , по-добре питай баща си . По това което ми описваш как кара човека знае много .Нещата които пиша не са продукт на теорията а на практиката .
"
Да, като сменяше бутилката караше само на бензин - колата си мъркаше както обикновено - явно двигателя е издържал няколкогодишната 'унищожителна' работа на газта...
Освен това бащата преминава изцяло на бензин при дълъг път след като му свърши газта - планира си пътуването така, че да стигне с наличното гориво без дозареждане...
"
Ти сам си посочил без да искаш причината все още да работи на бензин , баща ти явно е стар и опитен газаджия и знае че не кара ли редовно на бензин за да поддържа донякъде инжекторите и бензиновата помпа ще ги умори за нула време.Само че по този начин доста бяга икономията .Няма значение колко години колата на баща ти е издържала без да сдаде багажа , тя може и 20-30 години да издържи ако не се кара .Годините не са мерило а километрите . Сега остава да кажеш и че баща ти по цял ден бръмчи напред назад по пътищата..
Бензинова помпа.
Ако тока към бензиновата помпа се прекъсне тотално това ще я съхрани без съмнение , само че става доста опасно като превключваш от газ на бензин , ако си на място колата директно ще изгасне , ако е в движение и не си на скорост пак ще изгасне , ако си на скорост пак ще изгасне за няколко секунди.Замисли се защо на бензиновите коли горивната помпа се страртира още на контакт а не чак при завъртането на стартера .Трябва и малко време за да качи налягане .Някои газаджии прекъсват напълно помпата когато автомобила работи на газ , някои не . И двата варианта си имат предимства. При всички положения по-безопасният за водача, пътниците и околните е да не се прекъсва напълно напрежението към бензиновата помпа .Внезапно изгасване на двигателя в движение макар и за няколко секунди докато се качи налягането на бензина може да има фатални последствия .Ако се случи по време на изпреварване на двупосочен път какво правим ?
Кое е по-ценно , живота или една бензинова помпа ?
Водна помпа
Няколко поста по назад даде доста неуместният пример :
"
А за водната помпа - няма връзка... Дали водна помпа си я вързал да преточва кофа вода или океан - за нея няма значение...
"
Щом обичаш теорията , хайде отговори си на въпроса дали има разлика за износването на водната помпа :
вариант 1 : изпомпва антифриз в система под налягане с дължина 5 метра и съпротивление X , или
вариант 2: с допълнително навързан към най-високата точка на системата изпарител и маркучи при който дължината на системата става 6 метра а съпротивлението X+1 . Мисля че разсъжденият при кой вариант се товари повече помпата си излишни..
Инжектори
Тук мисля че изобщо няма какво да разяснявам какво се случва с тях когато през тях не тече бензин .
Да , те не работят когато автомобила работи на газ , но позицята им въс всеки двигател е меко казано напечена от температурна гледна точка .Без постоянен поток на бензин който да ги охлажда те бавно но сигурно се опичат в собствен сос.
Пак ти казах , по-добре питай баща си . По това което ми описваш как кара човека знае много .Нещата които пиша не са продукт на теорията а на практиката .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 22 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Абсолютно никакво значение няма за водната помпа-дебита и си остава еднакъв. А и при монтаж на газ не променяш никакво сечение на никакви маркучи. Количеството антифриз в системата се увеличава с не повече от 300 мл с различните редуктори. И съвсем не е задължително редуктора да е на най-високата точка. Инжекторите запичат понякога, ако много време не са виждали бензин. Ако не работят по 4-500 км нищо не ги бърка. Няма прекъсване на подаването на гориво дори при изключена бензинова помпа. А тя заработва от 2 до 8 секунди при различните бензинови автомобили при подаване на контакт и след това спира ако не завърти стартера. На средата на 1-вата секунда е осигурено гориво до дюзите. Друго?! Нещо ти е слабичка практиката...
)

- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
SFINKS, верно не ми се спори...
Явно си доста далеч от техниката, практиката и теорията на механизмите...
На доста автомобили бензиновата помпа не се завърта при подаване на контакт, а при завъртане на коляновия вал (т.е. когато завъртиш стартера)...
И пак палят на четвърт оборот. Навярно не си наясно какъв обем течност трябва да се изтласка за да увеличиш налягането в нееластичен обем например с 3.5атм..
Относно водната помпа - кое според теб износва помпата? Чувал ли си думата 'кавитация'?
А това, че за теб монтажа 'с допълнително навързан към най-високата точка на системата изпарител' отново ме убеждава, че или си попадал на калпави майстори, или си правил странни експерименти с неправилен монтаж...
За инжектора - не случайно съм уточнил, че става въпрос за моноинжекция... Знаеш ли къде се намира инжектора на моноинжекцията?
П.С. наистина може да не отговаряш - въпросите бяха риторични
Явно си доста далеч от техниката, практиката и теорията на механизмите...
На доста автомобили бензиновата помпа не се завърта при подаване на контакт, а при завъртане на коляновия вал (т.е. когато завъртиш стартера)...
И пак палят на четвърт оборот. Навярно не си наясно какъв обем течност трябва да се изтласка за да увеличиш налягането в нееластичен обем например с 3.5атм..
Относно водната помпа - кое според теб износва помпата? Чувал ли си думата 'кавитация'?
А това, че за теб монтажа 'с допълнително навързан към най-високата точка на системата изпарител' отново ме убеждава, че или си попадал на калпави майстори, или си правил странни експерименти с неправилен монтаж...
За инжектора - не случайно съм уточнил, че става въпрос за моноинжекция... Знаеш ли къде се намира инжектора на моноинжекцията?
П.С. наистина може да не отговаряш - въпросите бяха риторични
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Спирам да отговарям . Не ми се занимава .Слагайте смело газ и си мислете че всичко е ок ...
Истината обаче е че не всичко е ок ...Едно време и аз бях голям фен на газта , след 10 години с различни газифицирани автомобили спрях да бъда .
И запомнете 2 цитата , не са мои
Безплатен обяд няма , няма и да има .
Икономията е майка на мизерията.
Истината обаче е че не всичко е ок ...Едно време и аз бях голям фен на газта , след 10 години с различни газифицирани автомобили спрях да бъда .
И запомнете 2 цитата , не са мои

Безплатен обяд няма , няма и да има .
Икономията е майка на мизерията.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Поради прехвърляне на спора на лична основа почистих част от мненията...
Моля да се запази добрия тон на разговора.
Всеки има различно мнение, но това не значи че трябва да се изтрепем тук...
Моля да се запази добрия тон на разговора.
Всеки има различно мнение, но това не значи че трябва да се изтрепем тук...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Да, икономичен е. Достатъчно е да погледнеш от 1-ва страница отново,ако не си го направил, след като задаваш такъв въпрос.mirott написа:Та не разбрах икономичен автомобил ли е Приус?! Или си осираме темите ей така? Сфинксе, карачо, айде поспри се вече с хвалбите щото си мнооого смешен отдавна! Моля те!!!:)))
П.С. Слоу, нищо лично няма към никой, но при такъв въпрос след 25 страници, някои хора ще трябва да започнат да четат отначало и сами да си отговорят.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 22 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Погледнал съм. И май ми става ясно, че не е толкова икономичен наистина...та затова пак питах...
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Така без аргументация всеки може да си пише всичко и да си отговаря.
Още на 1-ва страница се вижда разход 2,5л./100км.
Още на 1-ва страница се вижда разход 2,5л./100км.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
mirott, как стигна до този извод и какво според теб означава „не е толкова икономичен наистина“?
Кои автомобили са по-икономични?
Кои автомобили са по-икономични?
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 22 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Тойота Приус на LPG ще е по-икономична, не мислите ли? Това имам предвид.
Последно промяна от mirott на 01 Авг 2013 13:41, променено общо 2 пъти.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не, ти не казваш за Приус с АГУ, а говориш конкретно за модела. Икономичността е сравняваме между различни модели, а не между Приуси с различни горивни системи. Да, Приус с АГУ от гледна точка разход на гориво и цена на горивото ще е по-икономичен със сигурност, но ако се удари чертата и се сметнат всички разходи не съм много убеден дали си заслужава, освен, ако не правиш много километри. Аз лично, ако ще слагам АГУ на автомобил, бих взел някой с моно-инжекция, бих сложил най-проста газова и ще пердашя така. Вярно е че ще гори повече, но пък инвестицията за кола и АГУ ще са доста по-малки и от там нещата се компенсират.
А иначе на НЕикономичен автомобил да му сложиш АГУ пак ще е НЕикономичен и обратното. Истината е, че Приус и на бензин и на газ е много икономичен. Ето средният разход на Приус на газ (6,22/100):
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
А иначе на НЕикономичен автомобил да му сложиш АГУ пак ще е НЕикономичен и обратното. Истината е, че Приус и на бензин и на газ е много икономичен. Ето средният разход на Приус на газ (6,22/100):
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За кое не ти се спори? Нещо невярно ли съм написал? Никой не те кара да спориш, а просто си изложи вижданията по въпроса!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта