Тъй като имам съмнения, хайде кажи как се хваща лесно една дюза?diesel_power написа:Ако изпуска само една дюза към излишното се хваща лесно ,но ако и друга се е изпортила ще е проблем.
Avensis T22 2.0 D4D 110HP 2001 не пали
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Въпросът ми беше сериозен, имам съмнения за някоя от дюзите си и за това питах...Не знам отговора какво цели...diesel_power написа:По същия начин както от вафла Мура става сладолед .
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Като стане буталото на сол в някой цилиндър, значи дюзата не е в ред, така най лесно се хваща ..(няма ли кой да оправи емотиконите в този форум)JapCar написа:Тъй като имам съмнения, хайде кажи как се хваща лесно една дюза?diesel_power написа:Ако изпуска само една дюза към излишното се хваща лесно ,но ако и друга се е изпортила ще е проблем.
Иначе на качествена диагностика би трябвало да ти я хванат ..
Ако на тихи обороти притриса мотора, почти сигурен признак е, че някоя от дюзите не е в ред ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- wscientist
- Мнения: 104
- Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
- Местоположение: София
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Стана ми интересно и реших да поровя в нета за подобен проблем.
Открих една тема във форум, където човек се оплаква от същия проблем - трудно палене, особено при топъл двигател. При него се оказало, че е от стартера. Интересното тук е, че докато човекът се ровел за решение намерил информация, че D-4D "забравял" позицията на валове, клапани и т.н. след като се изгаси. Следователно процедурата по стартиране била коляновият вал да направи два пълни оборота със съответната минимална честота на въртене, за да се определи позицията на клапани, валове и т.н., след което започвал старта на двигателя. Човекът дори споменава, че като се заслушал при стартиране на ДВГ винаги му трябвали няколко оборота преди да запали, това не знам как го е определил, но може и да има логика.
Ето източника: http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... d-avensis/
Открих една тема във форум, където човек се оплаква от същия проблем - трудно палене, особено при топъл двигател. При него се оказало, че е от стартера. Интересното тук е, че докато човекът се ровел за решение намерил информация, че D-4D "забравял" позицията на валове, клапани и т.н. след като се изгаси. Следователно процедурата по стартиране била коляновият вал да направи два пълни оборота със съответната минимална честота на въртене, за да се определи позицията на клапани, валове и т.н., след което започвал старта на двигателя. Човекът дори споменава, че като се заслушал при стартиране на ДВГ винаги му трябвали няколко оборота преди да запали, това не знам как го е определил, но може и да има логика.
Ето източника: http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... d-avensis/
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Твоя мотор явно още пали и работи и може да се види на диагностика налягане ,корекции и така нататък .JapCar написа:Въпросът ми беше сериозен, имам съмнения за някоя от дюзите си и за това питах...Не знам отговора какво цели...diesel_power написа:По същия начин както от вафла Мура става сладолед .
Но когато не пали на стартер ,а пали на дърпане или стартера затяга и не прави достатъчно обороти или някоя дюза изтърва ,а не е изключено да са налице и двата проблема.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Ако знаеш какво ще хване качествената диагностика, кажи. Techstreama на пр. ход ми показва, че всички са наред, имам предвид Inject. Feedback Value ми е с отклонение не повече от +/- 0.5. Всъщност не знам на един нов двг, дали тези стойности са винаги 0...?martod написа: Иначе на качествена диагностика би трябвало да ти я хванат ..
Ако на тихи обороти притриса мотора, почти сигурен признак е, че някоя от дюзите не е в ред ..
На тихи обороти двг не притриса.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Да, из англ. форуми поменават, че при непалене на топло, вероятна причина е затягане на някакв втулка в стартера от разширението и върти по-бавно, особено при слаб акумулатор.wscientist написа:Стана ми интересно и реших да поровя в нета за подобен проблем.
Открих една тема във форум, където човек се оплаква от същия проблем - трудно палене, особено при топъл двигател. При него се оказало, че е от стартера.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
В другия пост споменах, че гледам с Techstreama, но знам sамо за Inj. F. Value...Ако знаеш някакви норми за корекции, налягания, кажи ги.diesel_power написа: Твоя мотор явно още пали и работи и може да се види на диагностика налягане ,корекции и така нататък .
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Хайде да съживим темата. И при мен се появи проблем с паленето при топъл двигател, или по-скоро със задържането на ниските обороти.
Горе-долу така изглежда проблема :
https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk
разликата при мен, е че около 800 об./мин. се задържа за момент и после гасне, ако се "пипне" педала на газта, всичко се нормализира.
Картинката е следната:
1 няма записани грешки
2 проблема се проявява понякога (за момента, като че ли преобладава при топъл двигател)
3 колата върви нормално
4 няма пушеци
5 показанията на дюзите изглеждат нормални ( максимална компенсация 1.5 на първа дюза)
6 преди около 1000 км са сменени всички филтри и масло (вкл. горивен)
7 при работа, очакваното и постигнатото налягане са съвсем близки.
За момента почистих всички контакти на дюзите и блока за управление, налях добавка (да не се окаже, че Лукойл са сменили на лятна нафта и са решили да сипнат и малко водица).
при първа възможност ще измия EGR-a и SCV-то.
Във форума на Мазда има интересна тема за миенето на SCV клапан. Човека написал темата е накиснал клапана в ацетон, като му е подавал и импулси за да се отваря/затваря. Идеята е много добра, ако няма механично износване. а би могло да се доразвие, като кисненето се помести в ултразвукова ваничка.
Всички мнения и съвети са добре дошли
Горе-долу така изглежда проблема :
https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk
разликата при мен, е че около 800 об./мин. се задържа за момент и после гасне, ако се "пипне" педала на газта, всичко се нормализира.
Картинката е следната:
1 няма записани грешки
2 проблема се проявява понякога (за момента, като че ли преобладава при топъл двигател)
3 колата върви нормално
4 няма пушеци
5 показанията на дюзите изглеждат нормални ( максимална компенсация 1.5 на първа дюза)
6 преди около 1000 км са сменени всички филтри и масло (вкл. горивен)
7 при работа, очакваното и постигнатото налягане са съвсем близки.
За момента почистих всички контакти на дюзите и блока за управление, налях добавка (да не се окаже, че Лукойл са сменили на лятна нафта и са решили да сипнат и малко водица).
при първа възможност ще измия EGR-a и SCV-то.
Във форума на Мазда има интересна тема за миенето на SCV клапан. Човека написал темата е накиснал клапана в ацетон, като му е подавал и импулси за да се отваря/затваря. Идеята е много добра, ако няма механично износване. а би могло да се доразвие, като кисненето се помести в ултразвукова ваничка.
Всички мнения и съвети са добре дошли

Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
icoc написа:Здравейте колеги.Имам един голям проблем-за жалост до момента неразрешим.Надявам се вие да ми помогнете.Авенсис-а ми спря да пали.Колата е 2001г двигател D4D. 110к.с. Преди известно време започна да пали по-трудно.Прегледах подгряващи свещи и смених горивния филтър,почистих и цедката в резервоара.Никакво подобрение.Даже за много късо време нещата се влошиха повече.На диагностика ми казаха че бавно качва налягане в горивната система.В момента в който достигне необходимото налягане пали,и върви без проблем.Според майстора бяха SCV-клапанчетата.Смених ги с чисто-нови и колата въобще спря да пали.Върнах старите но няма палене.С дърпане запали от четвърт и в момента в който подадох газ светна чека и колата заработи на много малки обороти без да може да се изфорсира.Посъветвайте ме какво да правя.
Вероятно е много късно но ...
В Техстрийма има функция за инициализация на горивната помпа, след замяна на ECU или SCV.......
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Като си почистил толкоз неща, изчисти профилактично и МАФ-а за всеки случай, поне е лесно, макар, че вероятно едва ли влияе на паленето.lederman написа: при първа възможност ще измия EGR-a и SCV-то.
Във форума на Мазда има интересна тема за миенето на SCV клапан. Човека написал темата е накиснал клапана в ацетон, като му е подавал и импулси за да се отваря/затваря. Идеята е много добра, ако няма механично износване. а би могло да се доразвие, като кисненето се помести в ултразвукова ваничка.
Аз борейки се с моето чукане при ниски обороти под товар също съм чистил всички тези неща. SCV-то първият път също го потапях в Carbcleaner и го щраках с 6-7 волта от токоизправител. Скоро пак го свалях, този път махнах зегерката и извадих буталцето. Няма кой знае какво износване, движи се лесно...Даже при монтирането на клапана обърнах фланеца на 180гр с теоретичната цел буталцето първоначално да лежи на неизносена повърхност, но това са само залъгалки, до сега ефект нямам с моя проблем...
За трудно палене при топъл двигател в английският форум набеждават стартера, че втулките му затягат и върти по-бавно, стартерите били променени по-късно..., но при теб едва ли е това.
Може да почетеш:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... %20problem
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Измих го и него, забравил съм да напиша.JapCar написа: Като си почистил толкоз неща, изчисти профилактично и МАФ-а за всеки случай, поне е лесно, макар, че вероятно едва ли влияе на паленето.
Аз борейки се с моето чукане при ниски обороти под товар също съм чистил всички тези неща. SCV-то първият път също го потапях в Carbcleaner и го щраках с 6-7 волта от токоизправител. Скоро пак го свалях, този път махнах зегерката и извадих буталцето. Няма кой знае какво износване, движи се лесно...Даже при монтирането на клапана обърнах фланеца на 180гр с теоретичната цел буталцето първоначално да лежи на неизносена повърхност, но това са само залъгалки, до сега ефект нямам с моя проблем...
За трудно палене при топъл двигател в английският форум набеждават стартера, че втулките му затягат и върти по-бавно, стартерите били променени по-късно..., но при теб едва ли е това.
Може да почетеш:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... %20problem
Звука на стартера е нормален. не се усеща забавяне или затормозяване. Двигателя пали и след кратко зачудване гасне.
Днес (с промиващата добавка) проблема не се прояви, което ме навежда на мисълта за калпава нафта.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Този проблем се беше проявил и при мен ,но в много по-лека форма , колата не е изгасвала по 5-6 пъти , а най-много веднъж. На колко километра е колата ти и какви са стойностите на 4-те дюзи при загрял двигател?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Километрите са малко над 140 000.iovkito написа:Този проблем се беше проявил и при мен ,но в много по-лека форма , колата не е изгасвала по 5-6 пъти , а най-много веднъж. На колко километра е колата ти и какви са стойностите на 4-те дюзи при загрял двигател?
Ето снимка на данни от моя двигател от Ноември, 2013:
http://toyotabg.eu/download/file.php?id=21276
Към момента единствено 1-ва дюза държи около 1.5, другите са същите.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], didoopro и 8 госта