аиде пак се почна
SESKO
jamie
SESKO
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2006 16:54
Провери още веднъж дали термостата ти е ОК.
С оригинален термостат ли е сменен (с абсолютно същата температура, щампована на корпуса като стария термостат).
Кога започва да ти топли предния радиатор?
Какъв е автомобила?
Ако управлението на парното е с въздушни клапи, не го разбирам много това с пускане на парното, чак когато колата е загряла.
Вярно е, че все пак има топлоотделяне, но командването на парното спира само въздуха през радиаторчето на парното, а антифриза пак ще си тече и ще трябва да се загрее в малкия кръг.
С оригинален термостат ли е сменен (с абсолютно същата температура, щампована на корпуса като стария термостат).
Кога започва да ти топли предния радиатор?
Какъв е автомобила?
Ако управлението на парното е с въздушни клапи, не го разбирам много това с пускане на парното, чак когато колата е загряла.
Вярно е, че все пак има топлоотделяне, но командването на парното спира само въздуха през радиаторчето на парното, а антифриза пак ще си тече и ще трябва да се загрее в малкия кръг.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
jamie
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
Мнение от SESKO » 03 Ное 2006 17:50
маркучето за парното е на малкия кръг и е с кранче
сложих картон на радиатора и ето какво се получава , като се има предвид че цифровия термомер тчита от испарителя на АГУ
и показание Н малко над 68 градуса
тези показания са с пуснато парно и тези стойности не се променят във времето независимо дали карам бавно ,бързо ,спускам или искачвам
сложих картон на радиатора и ето какво се получава , като се има предвид че цифровия термомер тчита от испарителя на АГУ
и показание Н малко над 68 градуса
тези показания са с пуснато парно и тези стойности не се променят във времето независимо дали карам бавно ,бързо ,спускам или искачвам
- Прикачени файлове
-
- na mqsto.JPG (141.63 KiB) Преглеждано 5156 пъти
-
- v dvijenie.JPG (155.55 KiB) Преглеждано 5156 пъти
SESKO
ugabuga
SESKO
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2006 19:36
2 Jamie,
Прав си ако е със кранче, но парното е винаги в малкия кръг.
2SESKO
При тебе обаче имаш и АГУ. Изпарителя също отнема доста топлина, така че е нормално да загрява по-бавно, но все пак ако термостата ти е добре и системата ти е ОК, би трябвало да достигне нормална температура.
Да не е объркана схемата на охлаждането и вместо от/към малкия кръг, допълнителната система за отопление на изпарителя да връща/взема течност от големия кръг?
Прав си ако е със кранче, но парното е винаги в малкия кръг.
2SESKO
При тебе обаче имаш и АГУ. Изпарителя също отнема доста топлина, така че е нормално да загрява по-бавно, но все пак ако термостата ти е добре и системата ти е ОК, би трябвало да достигне нормална температура.
Да не е объркана схемата на охлаждането и вместо от/към малкия кръг, допълнителната система за отопление на изпарителя да връща/взема течност от големия кръг?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 03 Ное 2006 23:41
термостата е пълно дърво, сменяй го! няма от какво друго да НЕ загрява една кола, с парно или без, няма значение. единствения друг вариант е да ти е сбъркана водната система и да работи постоянно големия кръг - такива са ти симптомите. при изправна водна система и температурни датчици - колата не загрява само от термостат и нищо друго. и провери клемите на термодатчика на водата, може да се е разместила и да отчита грешно - тогава ако парното не духа топло - питата му е запушена или кранчето е клеясало и се отваря малко, или има проблем с управлението на парното. но ако термодатчика и маркучите са си наред - остава само термостат
status: за БАН
agent dust
SESKO
Мнение от javor_vd » 05 Ное 2006 22:50
Аз имам също един въпрос за термостат. За 4К двигател, на колко градуса трябва да отваря термостата? Щото преди около седмица го смених, че имах съмнения, че не затваря (поне лятото беше така). Купих си оригинален от ТМ Ауто и на него пишеше 88 град. а имам спомен, че по разни каталози за моя двигател е 82 град. Стария и новия термостат се различават по външен вид, но диаметъра им е еднакъв и пасвна идеално. За зимата е добре да отваря на по-висока темп., ама лятотот 

Toyota Corolla KE70, 4K, 1,3, '84
javor_vd
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 05 Ное 2006 23:17
Няма значение лято ли е или зима - термостата трябва да ти отваря и поддържа температурата, за която е конструиран двигателя.
Разликата между добрия и калпавия термостат е температурната разлика между началото на отваряне и напълно отворения термостат.
Т.е. ако един започва да отваря на 82С и е напълно отворен на 85С, а друг - на 90С, то по-добрия е първият термостат, защото по-точно ще държи температурния режим.
P.S. май наистина трябва да е на 88С (температурата е на започване на отваряне, а напълно отворен трябва да е 99-102С).
Не намерих инфо точно за този двигател, но същия термостат се използвал и във Форд (двигател CVH 1597cc Inline4 OHV 2v)...
Разликата между добрия и калпавия термостат е температурната разлика между началото на отваряне и напълно отворения термостат.
Т.е. ако един започва да отваря на 82С и е напълно отворен на 85С, а друг - на 90С, то по-добрия е първият термостат, защото по-точно ще държи температурния режим.

P.S. май наистина трябва да е на 88С (температурата е на започване на отваряне, а напълно отворен трябва да е 99-102С).
Не намерих инфо точно за този двигател, но същия термостат се използвал и във Форд (двигател CVH 1597cc Inline4 OHV 2v)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
javor_vd
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 06 Ное 2006 20:42
Идеята на спиране на парното зимата до загряване на двигателя е, че колата по-бързо загрява и достигна оптималните параметри.
Веднага след старта не се губи топлина за затопляне на купето, а цялата топлина се запазва в двигателя.
Така по теория се намалява износването, защото при студен двигател износването е най-голямо.
Обаче честно казано аз никога не го правя, защото все пак колата е за да ми служи, а не аз да мръзна за да може двигателя да се стопли biggrin.gif
Освен това в момента в който за поразмразят стъклата аз тръгвам и тя веднага (много по-бързо от чакане и стоене на място) загрява до нормалната температура.
Веднага след старта не се губи топлина за затопляне на купето, а цялата топлина се запазва в двигателя.
Така по теория се намалява износването, защото при студен двигател износването е най-голямо.
Обаче честно казано аз никога не го правя, защото все пак колата е за да ми служи, а не аз да мръзна за да може двигателя да се стопли biggrin.gif
Освен това в момента в който за поразмразят стъклата аз тръгвам и тя веднага (много по-бързо от чакане и стоене на място) загрява до нормалната температура.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта