аиде пак се почна
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
аиде пак се почна
абе дали затова че радиатора ми е по голям с 10-12см. ама в студеното загрява много бавно и на път стрелката стои на 1/4 осбено ако пусна и парното , а изходящият маркуч на радиатора е винаги ледено студен
даите некви идеи
даите некви идеи
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Провери още веднъж дали термостата ти е ОК.
С оригинален термостат ли е сменен (с абсолютно същата температура, щампована на корпуса като стария термостат).
Кога започва да ти топли предния радиатор?
Какъв е автомобила?
Ако управлението на парното е с въздушни клапи, не го разбирам много това с пускане на парното, чак когато колата е загряла.
Вярно е, че все пак има топлоотделяне, но командването на парното спира само въздуха през радиаторчето на парното, а антифриза пак ще си тече и ще трябва да се загрее в малкия кръг.
С оригинален термостат ли е сменен (с абсолютно същата температура, щампована на корпуса като стария термостат).
Кога започва да ти топли предния радиатор?
Какъв е автомобила?
Ако управлението на парното е с въздушни клапи, не го разбирам много това с пускане на парното, чак когато колата е загряла.
Вярно е, че все пак има топлоотделяне, но командването на парното спира само въздуха през радиаторчето на парното, а антифриза пак ще си тече и ще трябва да се загрее в малкия кръг.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
- Местоположение: Павликени ; Велико Търново
- Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
- Благодарил/а: 1 път
маркучето за парното е на малкия кръг и е с кранче
сложих картон на радиатора и ето какво се получава , като се има предвид че цифровия термомер тчита от испарителя на АГУ
и показание Н малко над 68 градуса
тези показания са с пуснато парно и тези стойности не се променят във времето независимо дали карам бавно ,бързо ,спускам или искачвам
сложих картон на радиатора и ето какво се получава , като се има предвид че цифровия термомер тчита от испарителя на АГУ
и показание Н малко над 68 градуса
тези показания са с пуснато парно и тези стойности не се променят във времето независимо дали карам бавно ,бързо ,спускам или искачвам
- Прикачени файлове
-
- na mqsto.JPG (141.63 KiB) Преглеждано 5012 пъти
-
- v dvijenie.JPG (155.55 KiB) Преглеждано 5012 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
2 Jamie,
Прав си ако е със кранче, но парното е винаги в малкия кръг.
2SESKO
При тебе обаче имаш и АГУ. Изпарителя също отнема доста топлина, така че е нормално да загрява по-бавно, но все пак ако термостата ти е добре и системата ти е ОК, би трябвало да достигне нормална температура.
Да не е объркана схемата на охлаждането и вместо от/към малкия кръг, допълнителната система за отопление на изпарителя да връща/взема течност от големия кръг?
Прав си ако е със кранче, но парното е винаги в малкия кръг.
2SESKO
При тебе обаче имаш и АГУ. Изпарителя също отнема доста топлина, така че е нормално да загрява по-бавно, но все пак ако термостата ти е добре и системата ти е ОК, би трябвало да достигне нормална температура.
Да не е объркана схемата на охлаждането и вместо от/към малкия кръг, допълнителната система за отопление на изпарителя да връща/взема течност от големия кръг?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
термостата е пълно дърво, сменяй го! няма от какво друго да НЕ загрява една кола, с парно или без, няма значение. единствения друг вариант е да ти е сбъркана водната система и да работи постоянно големия кръг - такива са ти симптомите. при изправна водна система и температурни датчици - колата не загрява само от термостат и нищо друго. и провери клемите на термодатчика на водата, може да се е разместила и да отчита грешно - тогава ако парното не духа топло - питата му е запушена или кранчето е клеясало и се отваря малко, или има проблем с управлението на парното. но ако термодатчика и маркучите са си наред - остава само термостат
status: за БАН
Аз имам също един въпрос за термостат. За 4К двигател, на колко градуса трябва да отваря термостата? Щото преди около седмица го смених, че имах съмнения, че не затваря (поне лятото беше така). Купих си оригинален от ТМ Ауто и на него пишеше 88 град. а имам спомен, че по разни каталози за моя двигател е 82 град. Стария и новия термостат се различават по външен вид, но диаметъра им е еднакъв и пасвна идеално. За зимата е добре да отваря на по-висока темп., ама лятотот 

Toyota Corolla KE70, 4K, 1,3, '84
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Няма значение лято ли е или зима - термостата трябва да ти отваря и поддържа температурата, за която е конструиран двигателя.
Разликата между добрия и калпавия термостат е температурната разлика между началото на отваряне и напълно отворения термостат.
Т.е. ако един започва да отваря на 82С и е напълно отворен на 85С, а друг - на 90С, то по-добрия е първият термостат, защото по-точно ще държи температурния режим.
P.S. май наистина трябва да е на 88С (температурата е на започване на отваряне, а напълно отворен трябва да е 99-102С).
Не намерих инфо точно за този двигател, но същия термостат се използвал и във Форд (двигател CVH 1597cc Inline4 OHV 2v)...
Разликата между добрия и калпавия термостат е температурната разлика между началото на отваряне и напълно отворения термостат.
Т.е. ако един започва да отваря на 82С и е напълно отворен на 85С, а друг - на 90С, то по-добрия е първият термостат, защото по-точно ще държи температурния режим.

P.S. май наистина трябва да е на 88С (температурата е на започване на отваряне, а напълно отворен трябва да е 99-102С).
Не намерих инфо точно за този двигател, но същия термостат се използвал и във Форд (двигател CVH 1597cc Inline4 OHV 2v)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Идеята на спиране на парното зимата до загряване на двигателя е, че колата по-бързо загрява и достигна оптималните параметри.
Веднага след старта не се губи топлина за затопляне на купето, а цялата топлина се запазва в двигателя.
Така по теория се намалява износването, защото при студен двигател износването е най-голямо.
Обаче честно казано аз никога не го правя, защото все пак колата е за да ми служи, а не аз да мръзна за да може двигателя да се стопли biggrin.gif
Освен това в момента в който за поразмразят стъклата аз тръгвам и тя веднага (много по-бързо от чакане и стоене на място) загрява до нормалната температура.
Веднага след старта не се губи топлина за затопляне на купето, а цялата топлина се запазва в двигателя.
Така по теория се намалява износването, защото при студен двигател износването е най-голямо.
Обаче честно казано аз никога не го правя, защото все пак колата е за да ми служи, а не аз да мръзна за да може двигателя да се стопли biggrin.gif
Освен това в момента в който за поразмразят стъклата аз тръгвам и тя веднага (много по-бързо от чакане и стоене на място) загрява до нормалната температура.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта