Здравейте колеги.
Както съм писал и преди - имам проблеми с вибрации в колата - Авенсис 2.0 147 Д4. Смених свещи/Denso/ и преден тампон на двигателя/скъсан тотално/,няма промяна. Сега ще взема да сменя и кабелите.Може ли от тях да има вибрации ? Оборотите на колата изобщо не се менят и не играят !!! Другите тампони на двигателя май са читави,няма омасляване,но ще ги подменя един по един и тях за всеки случай.
Но - какво се случи. В един сервиз приятел ми предложи да почисти дросела. Вероятно никога не е бил чистен,защото беше голяма мръсотия."Процедурата" беше извършена без да се изключва от буксата. След което на положение "P"/колата е автоматик/, оборотите отидоха на 900-1000/без да играят нагоре-надолу/.Диагностиката отчете съответно грешка,която беше изчистена.След 10-15 км.на градско оборотите се стабилизираха на около 800.Чекът отново светна,но той си светва заради катализатора.
Днес ,при първо запалване,оборотите скочиха веднага на 1100-1200,сякаш сме люта зима. Защо така ? Възможно ли е някой датчик да е сдал,но заради мръсотията в дросела оборотите да са си били около 700-те,колкото си ги и дават за тази кола ? Погледнахме и MAF сензорът - чист е.
Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Най вероятно вече е късно да пиша защото си разбрал че след всяка маниполация по ел. система на автомобила се разкача акумулатора и после при стартиране на двигатела на ново компютъра има нужда от сомоубочение няколко десетки км.После всичко си идва на място,според мен сутрин на студено нормално е да държи 1100-1200 оборота .Само не разбрах как е чистен дросела с неразкачена букса,демек дросела не е махан от автомобила и на място е чистен.Аз когато чистих моя не ми стигна един флакон такава гмеч беше и не бих си позволил да го чистя на място и всичката мърсотия да влезе в цилиндрите.А и сприя за карбуратори и дросели е много силен обесмаслител не ми се мисли ако попадне в големи количества в цилиндрите.stany68 написа:Здравейте колеги.
Както съм писал и преди - имам проблеми с вибрации в колата - Авенсис 2.0 147 Д4. Смених свещи/Denso/ и преден тампон на двигателя/скъсан тотално/,няма промяна. Сега ще взема да сменя и кабелите.Може ли от тях да има вибрации ? Оборотите на колата изобщо не се менят и не играят !!! Другите тампони на двигателя май са читави,няма омасляване,но ще ги подменя един по един и тях за всеки случай.
Но - какво се случи. В един сервиз приятел ми предложи да почисти дросела. Вероятно никога не е бил чистен,защото беше голяма мръсотия."Процедурата" беше извършена без да се изключва от буксата. След което на положение "P"/колата е автоматик/, оборотите отидоха на 900-1000/без да играят нагоре-надолу/.Диагностиката отчете съответно грешка,която беше изчистена.След 10-15 км.на градско оборотите се стабилизираха на около 800.Чекът отново светна,но той си светва заради катализатора.
Днес ,при първо запалване,оборотите скочиха веднага на 1100-1200,сякаш сме люта зима. Защо така ? Възможно ли е някой датчик да е сдал,но заради мръсотията в дросела оборотите да са си били около 700-те,колкото си ги и дават за тази кола ? Погледнахме и MAF сензорът - чист е.
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Акумулаторът го откачихме за известно време;после не знам какво се самообучи компа на колата,но след 5 км,чекът светна. Почистването на клапата се състоеше в бърсане до чисто бяло на чернилката и после с някакъв спрей нещо попръскаха. Аз не разбирам от тази процедура че да им се меся,а и сервизът не е някакъв квартален гараж,че да им давам акълalalexll написа:Най вероятно вече е късно да пиша защото си разбрал че след всяка маниполация по ел. система на автомобила се разкача акумулатора и после при стартиране на двигатела на ново компютъра има нужда от сомоубочение няколко десетки км.После всичко си идва на място,според мен сутрин на студено нормално е да държи 1100-1200 оборота .Само не разбрах как е чистен дросела с неразкачена букса,демек дросела не е махан от автомобила и на място е чистен.Аз когато чистих моя не ми стигна един флакон такава гмеч беше и не бих си позволил да го чистя на място и всичката мърсотия да влезе в цилиндрите.А и сприя за карбуратори и дросели е много силен обесмаслител не ми се мисли ако попадне в големи количества в цилиндрите.stany68 написа:Здравейте колеги.
Както съм писал и преди - имам проблеми с вибрации в колата - Авенсис 2.0 147 Д4. Смених свещи/Denso/ и преден тампон на двигателя/скъсан тотално/,няма промяна. Сега ще взема да сменя и кабелите.Може ли от тях да има вибрации ? Оборотите на колата изобщо не се менят и не играят !!! Другите тампони на двигателя май са читави,няма омасляване,но ще ги подменя един по един и тях за всеки случай.
Но - какво се случи. В един сервиз приятел ми предложи да почисти дросела. Вероятно никога не е бил чистен,защото беше голяма мръсотия."Процедурата" беше извършена без да се изключва от буксата. След което на положение "P"/колата е автоматик/, оборотите отидоха на 900-1000/без да играят нагоре-надолу/.Диагностиката отчете съответно грешка,която беше изчистена.След 10-15 км.на градско оборотите се стабилизираха на около 800.Чекът отново светна,но той си светва заради катализатора.
Днес ,при първо запалване,оборотите скочиха веднага на 1100-1200,сякаш сме люта зима. Защо така ? Възможно ли е някой датчик да е сдал,но заради мръсотията в дросела оборотите да са си били около 700-те,колкото си ги и дават за тази кола ? Погледнахме и MAF сензорът - чист е.

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Май натам отиват нещата.Факт е,че съм ходил в 2-3 различни сервиза,все хубави ,познавам ги от 15 години поради естеството на предишната ми дейност.Но е и факт,че след въпросното почистване би следвало да има подобрение.При мен то се изрази в запазване и/или леко увеличаване на вибрациите,завишени обороти/ в сравнение с тези,които бяха преди манипулацията/.Но като чета,явно дори и сега ,през лятото ,е нормално при първо запалване оборотите да са по-високи.Чудно ми е ,защото при Акорда ми това е нормално само зимата......TATI написа:Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Има вариант при смяната на предния тампон да е бил повдигнат двигателя повече .Понеже дупката на стойката на тампона позволява ход в двете посоки .Така може предния и задния тампон да са под напрежение .
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
За притрисането имах същия проблем с опел вектра,нямат нищо общо двата автомобила.При мен на празни обороти волана вибрираше все едно държа джойстика на хбокса на сина ми.Къде ли не ходих какво ли не смених и нищо не се промени,междувременно започна да ми се обажда средното гърне ,но не толкова шумно че да го сменям веднага.Така карах няколко месеца с пърдящо гърне и ходене по сервизите да ми оправят колата и нищо никой не хвана проблема.Реших и в софияауто да отида като последна инстанция и зада не се излагам реших първо гърнето да оправя, и точно там е бил проблема,при мен тръбата която влиза в средното гърне там се е разварила или прояла и от там провиснало малко,от там натиска двигатела и усеква тампоните на двигатела.Сещаш се вече нататък дали тампоните си вършат работата за която са сложени там.Вибрацийте от двигатела се предават в купето и най чувствително на волана.Та моя проблем беше такъв и по този начин го оправих,просто ти давам насока какво още да погледнеш, а и в един сервиз за ауспуси няма да вземат много пари да ги пренаредят гърнетата да изклучиш и тази възможност.Успех.stany68 написа:Май натам отиват нещата.Факт е,че съм ходил в 2-3 различни сервиза,все хубави ,познавам ги от 15 години поради естеството на предишната ми дейност.Но е и факт,че след въпросното почистване би следвало да има подобрение.При мен то се изрази в запазване и/или леко увеличаване на вибрациите,завишени обороти/ в сравнение с тези,които бяха преди манипулацията/.Но като чета,явно дори и сега ,през лятото ,е нормално при първо запалване оборотите да са по-високи.Чудно ми е ,защото при Акорда ми това е нормално само зимата......TATI написа:Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
П.С. Празните обороти не ги коригира дросела ,а Idle Air Control (IAC) Valve незнам как е на български.В сервиза би трябвало и това да почистят.Чисти се само на свалено щото иначе е само даване на едни пари на вятара.
Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем
Благодаря за идеята.Цялата генерация е проверена 3-4 пъти - за това ,или подобно на твоето предположение......Всичко си е ОК. Днес,след изминати 150 км. мисля,че компа на колата се самообучи нещо,но празните обороти си станаха точно 700-750,което мисля е идеално. Вибрациите обаче са сериозни на празни обороти - като се повдигне капака,най-вибрира отдясно,където е въздушния филтър.Там пластмасите най-много се тресат.Всичко си е захванато перфектно,няма нещо счупено или невлизащо добре - дори и това проверих за всеки случай.alalexll написа:За притрисането имах същия проблем с опел вектра,нямат нищо общо двата автомобила.При мен на празни обороти волана вибрираше все едно държа джойстика на хбокса на сина ми.Къде ли не ходих какво ли не смених и нищо не се промени,междувременно започна да ми се обажда средното гърне ,но не толкова шумно че да го сменям веднага.Така карах няколко месеца с пърдящо гърне и ходене по сервизите да ми оправят колата и нищо никой не хвана проблема.Реших и в софияауто да отида като последна инстанция и зада не се излагам реших първо гърнето да оправя, и точно там е бил проблема,при мен тръбата която влиза в средното гърне там се е разварила или прояла и от там провиснало малко,от там натиска двигатела и усеква тампоните на двигатела.Сещаш се вече нататък дали тампоните си вършат работата за която са сложени там.Вибрацийте от двигатела се предават в купето и най чувствително на волана.Та моя проблем беше такъв и по този начин го оправих,просто ти давам насока какво още да погледнеш, а и в един сервиз за ауспуси няма да вземат много пари да ги пренаредят гърнетата да изклучиш и тази възможност.Успех.stany68 написа:Май натам отиват нещата.Факт е,че съм ходил в 2-3 различни сервиза,все хубави ,познавам ги от 15 години поради естеството на предишната ми дейност.Но е и факт,че след въпросното почистване би следвало да има подобрение.При мен то се изрази в запазване и/или леко увеличаване на вибрациите,завишени обороти/ в сравнение с тези,които бяха преди манипулацията/.Но като чета,явно дори и сега ,през лятото ,е нормално при първо запалване оборотите да са по-високи.Чудно ми е ,защото при Акорда ми това е нормално само зимата......TATI написа:Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
П.С. Празните обороти не ги коригира дросела ,а Idle Air Control (IAC) Valve незнам как е на български.В сервиза би трябвало и това да почистят.Чисти се само на свалено щото иначе е само даване на едни пари на вятара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], An86, Semrush [Bot] и 7 госта