Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от stany68 » 08 Юни 2013 15:26

Здравейте колеги.
Както съм писал и преди - имам проблеми с вибрации в колата - Авенсис 2.0 147 Д4. Смених свещи/Denso/ и преден тампон на двигателя/скъсан тотално/,няма промяна. Сега ще взема да сменя и кабелите.Може ли от тях да има вибрации ? Оборотите на колата изобщо не се менят и не играят !!! Другите тампони на двигателя май са читави,няма омасляване,но ще ги подменя един по един и тях за всеки случай.
Но - какво се случи. В един сервиз приятел ми предложи да почисти дросела. Вероятно никога не е бил чистен,защото беше голяма мръсотия."Процедурата" беше извършена без да се изключва от буксата. След което на положение "P"/колата е автоматик/, оборотите отидоха на 900-1000/без да играят нагоре-надолу/.Диагностиката отчете съответно грешка,която беше изчистена.След 10-15 км.на градско оборотите се стабилизираха на около 800.Чекът отново светна,но той си светва заради катализатора.
Днес ,при първо запалване,оборотите скочиха веднага на 1100-1200,сякаш сме люта зима. Защо така ? Възможно ли е някой датчик да е сдал,но заради мръсотията в дросела оборотите да са си били около 700-те,колкото си ги и дават за тази кола ? Погледнахме и MAF сензорът - чист е.

alalexll
Мнения: 183
Регистриран на: 03 Дек 2008 20:58
Местоположение: sofia

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от alalexll » 08 Юни 2013 21:24

stany68 написа:Здравейте колеги.
Както съм писал и преди - имам проблеми с вибрации в колата - Авенсис 2.0 147 Д4. Смених свещи/Denso/ и преден тампон на двигателя/скъсан тотално/,няма промяна. Сега ще взема да сменя и кабелите.Може ли от тях да има вибрации ? Оборотите на колата изобщо не се менят и не играят !!! Другите тампони на двигателя май са читави,няма омасляване,но ще ги подменя един по един и тях за всеки случай.
Но - какво се случи. В един сервиз приятел ми предложи да почисти дросела. Вероятно никога не е бил чистен,защото беше голяма мръсотия."Процедурата" беше извършена без да се изключва от буксата. След което на положение "P"/колата е автоматик/, оборотите отидоха на 900-1000/без да играят нагоре-надолу/.Диагностиката отчете съответно грешка,която беше изчистена.След 10-15 км.на градско оборотите се стабилизираха на около 800.Чекът отново светна,но той си светва заради катализатора.
Днес ,при първо запалване,оборотите скочиха веднага на 1100-1200,сякаш сме люта зима. Защо така ? Възможно ли е някой датчик да е сдал,но заради мръсотията в дросела оборотите да са си били около 700-те,колкото си ги и дават за тази кола ? Погледнахме и MAF сензорът - чист е.
Най вероятно вече е късно да пиша защото си разбрал че след всяка маниполация по ел. система на автомобила се разкача акумулатора и после при стартиране на двигатела на ново компютъра има нужда от сомоубочение няколко десетки км.После всичко си идва на място,според мен сутрин на студено нормално е да държи 1100-1200 оборота .Само не разбрах как е чистен дросела с неразкачена букса,демек дросела не е махан от автомобила и на място е чистен.Аз когато чистих моя не ми стигна един флакон такава гмеч беше и не бих си позволил да го чистя на място и всичката мърсотия да влезе в цилиндрите.А и сприя за карбуратори и дросели е много силен обесмаслител не ми се мисли ако попадне в големи количества в цилиндрите.

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от stany68 » 08 Юни 2013 22:39

alalexll написа:
stany68 написа:Здравейте колеги.
Както съм писал и преди - имам проблеми с вибрации в колата - Авенсис 2.0 147 Д4. Смених свещи/Denso/ и преден тампон на двигателя/скъсан тотално/,няма промяна. Сега ще взема да сменя и кабелите.Може ли от тях да има вибрации ? Оборотите на колата изобщо не се менят и не играят !!! Другите тампони на двигателя май са читави,няма омасляване,но ще ги подменя един по един и тях за всеки случай.
Но - какво се случи. В един сервиз приятел ми предложи да почисти дросела. Вероятно никога не е бил чистен,защото беше голяма мръсотия."Процедурата" беше извършена без да се изключва от буксата. След което на положение "P"/колата е автоматик/, оборотите отидоха на 900-1000/без да играят нагоре-надолу/.Диагностиката отчете съответно грешка,която беше изчистена.След 10-15 км.на градско оборотите се стабилизираха на около 800.Чекът отново светна,но той си светва заради катализатора.
Днес ,при първо запалване,оборотите скочиха веднага на 1100-1200,сякаш сме люта зима. Защо така ? Възможно ли е някой датчик да е сдал,но заради мръсотията в дросела оборотите да са си били около 700-те,колкото си ги и дават за тази кола ? Погледнахме и MAF сензорът - чист е.
Най вероятно вече е късно да пиша защото си разбрал че след всяка маниполация по ел. система на автомобила се разкача акумулатора и после при стартиране на двигатела на ново компютъра има нужда от сомоубочение няколко десетки км.После всичко си идва на място,според мен сутрин на студено нормално е да държи 1100-1200 оборота .Само не разбрах как е чистен дросела с неразкачена букса,демек дросела не е махан от автомобила и на място е чистен.Аз когато чистих моя не ми стигна един флакон такава гмеч беше и не бих си позволил да го чистя на място и всичката мърсотия да влезе в цилиндрите.А и сприя за карбуратори и дросели е много силен обесмаслител не ми се мисли ако попадне в големи количества в цилиндрите.
Акумулаторът го откачихме за известно време;после не знам какво се самообучи компа на колата,но след 5 км,чекът светна. Почистването на клапата се състоеше в бърсане до чисто бяло на чернилката и после с някакъв спрей нещо попръскаха. Аз не разбирам от тази процедура че да им се меся,а и сервизът не е някакъв квартален гараж,че да им давам акъл :) .Факт е,че колата върви една идея по-добре,но пък и вибрациите са по-силни и оборотите леко завишени.Колата я карам от месец,и сутрин със запалването оборотите си заковаха веднага на около 700-750/по каталог следва да са 700/.А днес на обед,в топлото - със стартирането отидоха на 1100,сякаш е доста студено. Въздух не виждам откъде ще влиза,явно се подава повече горива,но датчик някакъв ли е ,какво ли е ? Или е много прочистена и изненадана колата ;) ?

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от TATI » 08 Юни 2013 22:49

Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от stany68 » 08 Юни 2013 22:56

TATI написа:Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
Май натам отиват нещата.Факт е,че съм ходил в 2-3 различни сервиза,все хубави ,познавам ги от 15 години поради естеството на предишната ми дейност.Но е и факт,че след въпросното почистване би следвало да има подобрение.При мен то се изрази в запазване и/или леко увеличаване на вибрациите,завишени обороти/ в сравнение с тези,които бяха преди манипулацията/.Но като чета,явно дори и сега ,през лятото ,е нормално при първо запалване оборотите да са по-високи.Чудно ми е ,защото при Акорда ми това е нормално само зимата......

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от diesel_power » 09 Юни 2013 09:33

Има вариант при смяната на предния тампон да е бил повдигнат двигателя повече .Понеже дупката на стойката на тампона позволява ход в двете посоки .Така може предния и задния тампон да са под напрежение .

alalexll
Мнения: 183
Регистриран на: 03 Дек 2008 20:58
Местоположение: sofia

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от alalexll » 09 Юни 2013 13:24

stany68 написа:
TATI написа:Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
Май натам отиват нещата.Факт е,че съм ходил в 2-3 различни сервиза,все хубави ,познавам ги от 15 години поради естеството на предишната ми дейност.Но е и факт,че след въпросното почистване би следвало да има подобрение.При мен то се изрази в запазване и/или леко увеличаване на вибрациите,завишени обороти/ в сравнение с тези,които бяха преди манипулацията/.Но като чета,явно дори и сега ,през лятото ,е нормално при първо запалване оборотите да са по-високи.Чудно ми е ,защото при Акорда ми това е нормално само зимата......
За притрисането имах същия проблем с опел вектра,нямат нищо общо двата автомобила.При мен на празни обороти волана вибрираше все едно държа джойстика на хбокса на сина ми.Къде ли не ходих какво ли не смених и нищо не се промени,междувременно започна да ми се обажда средното гърне ,но не толкова шумно че да го сменям веднага.Така карах няколко месеца с пърдящо гърне и ходене по сервизите да ми оправят колата и нищо никой не хвана проблема.Реших и в софияауто да отида като последна инстанция и зада не се излагам реших първо гърнето да оправя, и точно там е бил проблема,при мен тръбата която влиза в средното гърне там се е разварила или прояла и от там провиснало малко,от там натиска двигатела и усеква тампоните на двигатела.Сещаш се вече нататък дали тампоните си вършат работата за която са сложени там.Вибрацийте от двигатела се предават в купето и най чувствително на волана.Та моя проблем беше такъв и по този начин го оправих,просто ти давам насока какво още да погледнеш, а и в един сервиз за ауспуси няма да вземат много пари да ги пренаредят гърнетата да изклучиш и тази възможност.Успех.
П.С. Празните обороти не ги коригира дросела ,а Idle Air Control (IAC) Valve незнам как е на български.В сервиза би трябвало и това да почистят.Чисти се само на свалено щото иначе е само даване на едни пари на вятара.

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: Почистване дроселова клапа и последвал проблем

Мнение от stany68 » 09 Юни 2013 22:53

alalexll написа:
stany68 написа:
TATI написа:Колега, нищо лично, но си мисля че е време да се замислиш да смениш сервиза и майсторите. Като гледам, след всяко посещение, изниква нещо ново и то само в посока към изваждане за ремонти. Иначе 1100-1200 на студен двигател са нормални и след известно време си спадат до колкото трябва да са. Зимата ще ти скачат до 1800-2000, та да си го знаеш от сега.
Май натам отиват нещата.Факт е,че съм ходил в 2-3 различни сервиза,все хубави ,познавам ги от 15 години поради естеството на предишната ми дейност.Но е и факт,че след въпросното почистване би следвало да има подобрение.При мен то се изрази в запазване и/или леко увеличаване на вибрациите,завишени обороти/ в сравнение с тези,които бяха преди манипулацията/.Но като чета,явно дори и сега ,през лятото ,е нормално при първо запалване оборотите да са по-високи.Чудно ми е ,защото при Акорда ми това е нормално само зимата......
За притрисането имах същия проблем с опел вектра,нямат нищо общо двата автомобила.При мен на празни обороти волана вибрираше все едно държа джойстика на хбокса на сина ми.Къде ли не ходих какво ли не смених и нищо не се промени,междувременно започна да ми се обажда средното гърне ,но не толкова шумно че да го сменям веднага.Така карах няколко месеца с пърдящо гърне и ходене по сервизите да ми оправят колата и нищо никой не хвана проблема.Реших и в софияауто да отида като последна инстанция и зада не се излагам реших първо гърнето да оправя, и точно там е бил проблема,при мен тръбата която влиза в средното гърне там се е разварила или прояла и от там провиснало малко,от там натиска двигатела и усеква тампоните на двигатела.Сещаш се вече нататък дали тампоните си вършат работата за която са сложени там.Вибрацийте от двигатела се предават в купето и най чувствително на волана.Та моя проблем беше такъв и по този начин го оправих,просто ти давам насока какво още да погледнеш, а и в един сервиз за ауспуси няма да вземат много пари да ги пренаредят гърнетата да изклучиш и тази възможност.Успех.
П.С. Празните обороти не ги коригира дросела ,а Idle Air Control (IAC) Valve незнам как е на български.В сервиза би трябвало и това да почистят.Чисти се само на свалено щото иначе е само даване на едни пари на вятара.
Благодаря за идеята.Цялата генерация е проверена 3-4 пъти - за това ,или подобно на твоето предположение......Всичко си е ОК. Днес,след изминати 150 км. мисля,че компа на колата се самообучи нещо,но празните обороти си станаха точно 700-750,което мисля е идеално. Вибрациите обаче са сериозни на празни обороти - като се повдигне капака,най-вибрира отдясно,където е въздушния филтър.Там пластмасите най-много се тресат.Всичко си е захванато перфектно,няма нещо счупено или невлизащо добре - дори и това проверих за всеки случай.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 8 госта