Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Здравейте всички,
Нов съм във форума и по принцип не съм от писателите но мисля, че е добре да поискам съвет (предупреждавам - не съм техничар, разбирач или особенно сръчен).
Преди месец и аз се присъединих към притежателите на Тойота.
Колата е нов внос от Италия, Корола, 1.4 бензин, производство 2003 г. - Англия.
От документите които дойдоха с колата смея да вярвам, че колата е ползвана от един собственик, поддържана само в сервиз на Тойота и е на 100к километра.
Както казах не съм разбирач, затова, преди покупката колата мина през оторизиран сервиз. Заключението беше че колата е добра. Най-сериозната забележка - твърд педал на съединителя, което било признак за износване. Друго - напукани външен пистов ремък и маншони на биалетките (каквото и да означава) и без грешки в компютъра.
Тъй-като с придобиването и регистрацията нулирах всичките си сметки, все още не съм правил никакво обслужване, изминал съм около 1000 км.
Според документите които имам:
-акумулатора е нов;
-маслото е сменено преди 8 000 км, (една година), сменен поленен филтър;
-преди 20 000 км, (две години) допълнително сменени предни дискове и накладки, задни накладки, спирачна течност, свещи, въздушен филтър, външня ремък. Има и нещо което май е някаква добавка за запалването (ADDITTIVO PER IMPIANTO ALIMENTAZIONE).
За изминатия месец и километри имам следните притеснения и въпроси:
Първо - при студен двигател паленето е трудно. Много рядко от първо завъртане. Ако се случи е с доста разтрисане и неравномерни обороти първите 3-4 секунди. Вече от второто завъртане пали, но отново са нужни 2-3 секунди за да стабилизират оборотите. (тук искам да си изясня нещо понеже не знам кое е нормалното: при подаване на контакт индикаторите за ABS и въздушните възглавници изгасват след 2-3 секунди, а индикатора за неиправност на двигателя остава включен и изгасва чак 2-3 секунди след запалване. Това ли е нормалното или е индикация за проблем ?).
Второ - все още не мога да и свикна на превключването на скоростите - тласъци при почти всяко превключване, като пълен новобранец, особенно при преминаване към по-ниска. Когато трябва да потегля с повече газ и полусъединител се получава разтрисане. При смяна на предавката, при натискане на съединителя, оборотите за кратко се повишават и пак тласъци.
Не знам дали да се опитвам още да свиквам или съединителя е наистина за смяна?
Трето - да сменям ли отново свещи, масло на скоростна кутия? Какво двигателно масло да сложа и каква марка ? (италианеца е слагал 10W-40 SYNTH O-VIS)
Колкото до усещането от шофирането - при равномерна скорост е ОК, но набирането е доста по-мудно отколкото ми се иска. Особенно съм разочарован от четвърта скорост.
Иначе смятам, че разхода е в норма (по компютър, не съм правил ръчни засечки с пълен резервоар и доливане).
Извинявам се, получи се доста дълъг пост (като за не писател), и предварително благодаря на всички които ще се отзоват със съвети.
Нов съм във форума и по принцип не съм от писателите но мисля, че е добре да поискам съвет (предупреждавам - не съм техничар, разбирач или особенно сръчен).
Преди месец и аз се присъединих към притежателите на Тойота.
Колата е нов внос от Италия, Корола, 1.4 бензин, производство 2003 г. - Англия.
От документите които дойдоха с колата смея да вярвам, че колата е ползвана от един собственик, поддържана само в сервиз на Тойота и е на 100к километра.
Както казах не съм разбирач, затова, преди покупката колата мина през оторизиран сервиз. Заключението беше че колата е добра. Най-сериозната забележка - твърд педал на съединителя, което било признак за износване. Друго - напукани външен пистов ремък и маншони на биалетките (каквото и да означава) и без грешки в компютъра.
Тъй-като с придобиването и регистрацията нулирах всичките си сметки, все още не съм правил никакво обслужване, изминал съм около 1000 км.
Според документите които имам:
-акумулатора е нов;
-маслото е сменено преди 8 000 км, (една година), сменен поленен филтър;
-преди 20 000 км, (две години) допълнително сменени предни дискове и накладки, задни накладки, спирачна течност, свещи, въздушен филтър, външня ремък. Има и нещо което май е някаква добавка за запалването (ADDITTIVO PER IMPIANTO ALIMENTAZIONE).
За изминатия месец и километри имам следните притеснения и въпроси:
Първо - при студен двигател паленето е трудно. Много рядко от първо завъртане. Ако се случи е с доста разтрисане и неравномерни обороти първите 3-4 секунди. Вече от второто завъртане пали, но отново са нужни 2-3 секунди за да стабилизират оборотите. (тук искам да си изясня нещо понеже не знам кое е нормалното: при подаване на контакт индикаторите за ABS и въздушните възглавници изгасват след 2-3 секунди, а индикатора за неиправност на двигателя остава включен и изгасва чак 2-3 секунди след запалване. Това ли е нормалното или е индикация за проблем ?).
Второ - все още не мога да и свикна на превключването на скоростите - тласъци при почти всяко превключване, като пълен новобранец, особенно при преминаване към по-ниска. Когато трябва да потегля с повече газ и полусъединител се получава разтрисане. При смяна на предавката, при натискане на съединителя, оборотите за кратко се повишават и пак тласъци.
Не знам дали да се опитвам още да свиквам или съединителя е наистина за смяна?
Трето - да сменям ли отново свещи, масло на скоростна кутия? Какво двигателно масло да сложа и каква марка ? (италианеца е слагал 10W-40 SYNTH O-VIS)
Колкото до усещането от шофирането - при равномерна скорост е ОК, но набирането е доста по-мудно отколкото ми се иска. Особенно съм разочарован от четвърта скорост.
Иначе смятам, че разхода е в норма (по компютър, не съм правил ръчни засечки с пълен резервоар и доливане).
Извинявам се, получи се доста дълъг пост (като за не писател), и предварително благодаря на всички които ще се отзоват със съвети.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост