Corolla 1.4 бензин - трудно палене

VGD
Мнения: 12
Регистриран на: 11 Май 2013 22:49

Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от VGD » 11 Май 2013 23:07

Здравейте всички,
Нов съм във форума и по принцип не съм от писателите но мисля, че е добре да поискам съвет (предупреждавам - не съм техничар, разбирач или особенно сръчен).

Преди месец и аз се присъединих към притежателите на Тойота.
Колата е нов внос от Италия, Корола, 1.4 бензин, производство 2003 г. - Англия.
От документите които дойдоха с колата смея да вярвам, че колата е ползвана от един собственик, поддържана само в сервиз на Тойота и е на 100к километра.

Както казах не съм разбирач, затова, преди покупката колата мина през оторизиран сервиз. Заключението беше че колата е добра. Най-сериозната забележка - твърд педал на съединителя, което било признак за износване. Друго - напукани външен пистов ремък и маншони на биалетките (каквото и да означава) и без грешки в компютъра.

Тъй-като с придобиването и регистрацията нулирах всичките си сметки, все още не съм правил никакво обслужване, изминал съм около 1000 км.

Според документите които имам:
-акумулатора е нов;
-маслото е сменено преди 8 000 км, (една година), сменен поленен филтър;
-преди 20 000 км, (две години) допълнително сменени предни дискове и накладки, задни накладки, спирачна течност, свещи, въздушен филтър, външня ремък. Има и нещо което май е някаква добавка за запалването (ADDITTIVO PER IMPIANTO ALIMENTAZIONE).

За изминатия месец и километри имам следните притеснения и въпроси:

Първо - при студен двигател паленето е трудно. Много рядко от първо завъртане. Ако се случи е с доста разтрисане и неравномерни обороти първите 3-4 секунди. Вече от второто завъртане пали, но отново са нужни 2-3 секунди за да стабилизират оборотите. (тук искам да си изясня нещо понеже не знам кое е нормалното: при подаване на контакт индикаторите за ABS и въздушните възглавници изгасват след 2-3 секунди, а индикатора за неиправност на двигателя остава включен и изгасва чак 2-3 секунди след запалване. Това ли е нормалното или е индикация за проблем ?).

Второ - все още не мога да и свикна на превключването на скоростите - тласъци при почти всяко превключване, като пълен новобранец, особенно при преминаване към по-ниска. Когато трябва да потегля с повече газ и полусъединител се получава разтрисане. При смяна на предавката, при натискане на съединителя, оборотите за кратко се повишават и пак тласъци.
Не знам дали да се опитвам още да свиквам или съединителя е наистина за смяна?

Трето - да сменям ли отново свещи, масло на скоростна кутия? Какво двигателно масло да сложа и каква марка ? (италианеца е слагал 10W-40 SYNTH O-VIS)

Колкото до усещането от шофирането - при равномерна скорост е ОК, но набирането е доста по-мудно отколкото ми се иска. Особенно съм разочарован от четвърта скорост.
Иначе смятам, че разхода е в норма (по компютър, не съм правил ръчни засечки с пълен резервоар и доливане).

Извинявам се, получи се доста дълъг пост (като за не писател), и предварително благодаря на всички които ще се отзоват със съвети.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от Kiki » 12 Май 2013 08:07

Клега, не очаквай чудеса от храброст при набиране от този малък двигател.
Ако искаше по-добър демараж, трябваше да си вземеш кола с по-голям двигател.
Според мен трябва да направиш една диагностика и след това да се коментира поведението на двигателя.
Ако ти излезе някаква грешка, коментариите ще са излишни. :thumbsup:
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
ss_mitko
Мнения: 448
Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
Местоположение: София

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от ss_mitko » 12 Май 2013 10:16

Колега, според мен още не си свикнал с колата а и много се вглеждаш biggrin.gif . Вдигането на оборотите при смяна на скоростите е нормално, както и гасненето на индикаторите на таблото при палене. Понякога и при мен не пали от първо завъртане ама така си е от нова. Сменяй консумативите по книжка и си карай колата.

Blue Power
Мнения: 21
Регистриран на: 08 Сеп 2012 16:50

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от Blue Power » 12 Май 2013 11:47

Привет,

1.4VVTI съединителя не е ли хидравличен? Ако е такъв/а аз мисля, че е unsure.gif / няма как педала да се натиска трудно, освен, ако някоя от помпите не дава проблем. При хидравличните съединители натискането на педала от нов съединител до износен би трябвало да бъде еднакво! Трудно ли се включват предавките? Това форсиране при превключване често се получава, когато натиснеш педала на съединителя/а той отделя по-високо/, а в същото време още не си махнал крака от педала на газта/дано ме разбра/.

Трудното палене може да се дължи на много неща, провери температурния датчик и наистина е най-добре на диагностика да се качи, за да се види какви грешки е записала/ако има/.

Успех

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от saho » 12 Май 2013 15:44

Няма да излезе грешка, защото нямаш! Чекинга гасне след 2-3 сек. Моята я карам вече трета година и не се е слечвало да не запали от раз, пу-пу ХХХ.
Насоките са както писа колегата горе темп. датчик, дросел за чистене, свещи само препоръчаните за мотора-денсо някакви бяха, че ме съмнява въобще да са сменяни. Може и масло да пипа и да ги е зацапала... Най-добре сервиз. Друго, а пускай педала на газта една идея по-рано и тласъците ще изчезнат, това ме дразнеше и на мен, но вече не. Ако искаш да върви я вкарай в 4-6000оборота, тогава е звяр повярвай ми.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

VGD
Мнения: 12
Регистриран на: 11 Май 2013 22:49

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от VGD » 12 Май 2013 18:21

Благодаря на всички за отговорите.

Колата мина през диагностика в оторизиран сервиз още преди да я купя. Казаха ми, че няма записани грешки и двигателя е ОК.
Просто исках да уточня този индикатор за чек на двигателя кога гасне - след контакт, като датчика за АБС или след запалване, като датчика за масло. Щом трябва да гасне след запалване значи всичко е наред.

За съединителя, че е твърд ми казаха пак в оторизирания сервиз. Аз не съм карал друга Тойота и не знам как трябва да е. Това не ми пречи. Скоростите влизат нормално, според мен. Въпроса е дали това разтрисане което се получава когато, например трябва да тръгна по нагорнище от полусъединител с повече газ, дали е от износване, приплъзване? Може наистина още да не съм и свикнал.

Лекото форсиране при натискане на съединителя се получава без да задържам газта. Не е в това причината. Просто инжекциона или каквото там управлява кориво
подаването е леко мудно и се получава леко вдигане на оборотите преди да се усети че не му е нужна толкова газ. Явно ще е така, няма да му забелязвам.
Да, и явно ще трябва да я карам малко по-оборотно но не знам как ще се отрази на разхода. Все още я жаля и гледам да не качвам над 3000.

Засега смятам да смена всички филтри и маслото на двигателя. За маслото на скоростната кутия не знам. Вероятно ще сменя и него.
Свещите трябва да са на 20хил. но ще ги сменя. Тези препоръчаните на колко се сменят по книга?
За ремъка се чудя. И той е на 20хил. но е на 2 години и е напукан.

Сега ми кажете този температурен датчик и почистване на дросел, само в сервиз на Тойота ли могат да го направят (най-близкия ми е на 100 км.) или във всеки сервиз?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от zi_zi_top » 12 Май 2013 18:30

Педалът на съединителя започва да става по-твърд като се е износил значително феродовия диск, това може да е причината и за претрисането при потегляне.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

alalexll
Мнения: 183
Регистриран на: 03 Дек 2008 20:58
Местоположение: sofia

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от alalexll » 12 Май 2013 21:39

VGD написа:Здравейте всички,
Нов съм във форума и по принцип не съм от писателите но мисля, че е добре да поискам съвет (предупреждавам - не съм техничар, разбирач или особенно сръчен).

Преди месец и аз се присъединих към притежателите на Тойота.
Колата е нов внос от Италия, Корола, 1.4 бензин, производство 2003 г. - Англия.
От документите които дойдоха с колата смея да вярвам, че колата е ползвана от един собственик, поддържана само в сервиз на Тойота и е на 100к километра.

Както казах не съм разбирач, затова, преди покупката колата мина през оторизиран сервиз. Заключението беше че колата е добра. Най-сериозната забележка - твърд педал на съединителя, което било признак за износване. Друго - напукани външен пистов ремък и маншони на биалетките (каквото и да означава) и без грешки в компютъра.

Тъй-като с придобиването и регистрацията нулирах всичките си сметки, все още не съм правил никакво обслужване, изминал съм около 1000 км.

Според документите които имам:
-акумулатора е нов;
-маслото е сменено преди 8 000 км, (една година), сменен поленен филтър;
-преди 20 000 км, (две години) допълнително сменени предни дискове и накладки, задни накладки, спирачна течност, свещи, въздушен филтър, външня ремък. Има и нещо което май е някаква добавка за запалването (ADDITTIVO PER IMPIANTO ALIMENTAZIONE).

За изминатия месец и километри имам следните притеснения и въпроси:

Първо - при студен двигател паленето е трудно. Много рядко от първо завъртане. Ако се случи е с доста разтрисане и неравномерни обороти първите 3-4 секунди. Вече от второто завъртане пали, но отново са нужни 2-3 секунди за да стабилизират оборотите. (тук искам да си изясня нещо понеже не знам кое е нормалното: при подаване на контакт индикаторите за ABS и въздушните възглавници изгасват след 2-3 секунди, а индикатора за неиправност на двигателя остава включен и изгасва чак 2-3 секунди след запалване. Това ли е нормалното или е индикация за проблем ?).

Второ - все още не мога да и свикна на превключването на скоростите - тласъци при почти всяко превключване, като пълен новобранец, особенно при преминаване към по-ниска. Когато трябва да потегля с повече газ и полусъединител се получава разтрисане. При смяна на предавката, при натискане на съединителя, оборотите за кратко се повишават и пак тласъци.
Не знам дали да се опитвам още да свиквам или съединителя е наистина за смяна?

Трето - да сменям ли отново свещи, масло на скоростна кутия? Какво двигателно масло да сложа и каква марка ? (италианеца е слагал 10W-40 SYNTH O-VIS)

Колкото до усещането от шофирането - при равномерна скорост е ОК, но набирането е доста по-мудно отколкото ми се иска. Особенно съм разочарован от четвърта скорост.
Иначе смятам, че разхода е в норма (по компютър, не съм правил ръчни засечки с пълен резервоар и доливане).

Извинявам се, получи се доста дълъг пост (като за не писател), и предварително благодаря на всички които ще се отзоват със съвети.
Съединитела почва да притриса при потегляне когато демферните пружини на феродовия диск са омекнали или омекват когато си карал колата в задръстване, лятото най често се усеща този проблем.Не винаги феродото е износено когато се появи притрисането ,но сие предпоставка за смяната му.Склонен съм да мисля че това не тие първия съединител на колата, и то сменен с нещо алтернативно.

deqn86
Мнения: 130
Регистриран на: 07 Яну 2013 17:16
Местоположение: a1234

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от deqn86 » 13 Май 2013 09:37

И моя съдединител беше (много) твърд като си взех колата. След смяната се оказа че ф. диск има още живот в него но притискателя е заминал (каквото и да означава това). Както споменахте - получавало се от стила на каране '90 секунди светофар? Защо да изключвам от скорост като имам съединител' :) Но при мен не е имало този проблем с форсирането между предавките. Успех с ремонта :thumbsup:

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от nikdel » 13 Май 2013 11:10

Не я жали.Колата е с мазохистична натура-колкото повече я натискаш,по-хубаво и става. laugh.gif
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от mirott » 21 Май 2013 10:48

zi_zi_top написа:Педалът на съединителя започва да става по-твърд като се е износил значително феродовия диск, това може да е причината и за претрисането при потегляне.
Докторче, от износването на феродовия диск педала нама как да стане по-твърд! От притискателния може. Да не ги бъркаш?!

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от max-2 » 21 Май 2013 13:11

Става доста по-твърд даже от феродовия прах, полепнал между аксиалния лагер и водача (тръбата) по която се плъзга този лагер. Става нещо както дъвка и колкото по-сухо става, толкова по-тежък става педала.
Carina E 4AFE LB 1992

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от mirott » 21 Май 2013 13:19

biggrin.gif
Не ми се спори.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от max-2 » 21 Май 2013 23:24

Недей worthy.gif
Carina E 4AFE LB 1992

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене

Мнение от mirott » 22 Май 2013 06:22

Няма...се ми е тая кой в какво вярва... :whistle:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта