Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Здравейте имам,следният проблем с corolla 2.0 D4D 2002г.От известно време няма мощност преди да стигне 2000 оборота,след това всичко е наред.Почистих EGR-но никакъв ефект,ще съм благодарен ако някой може да ми помогне
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Колега, аз съм със същия двигател.mikivladi написа:Здравейте имам,следният проблем с corolla 2.0 D4D 2002г.От известно време няма мощност преди да стигне 2000 оборота,след това всичко е наред.Почистих EGR-но никакъв ефект,ще съм благодарен ако някой може да ми помогне
И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Сори за малкото отклонение от темата:Kiki написа: И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif
Понеже за пръв път имам дизел, когато взех да чета форумите, често срещах този термин "включване на турбото" и мислех, че наистина след някакви обороти се "включва", примерно както климатика, чрез ел. магн. съединител. Даже някои "специалисти"твърдят, че се чувало когато се "включи"...
Оказа се, че незнайно защо това е измислен термин. Наистина след около 2000об дърпа по-добре, особена на 2-ра и 3-та ск., не знам дали на 4,5 и 6-та е толкова изразено...,но няма някаква рязка граница, че да се говори за включване. Струва ми се, че прехода е твърде плавен и ако човек не знае, че има турбо, може и да не разбере...
Турбината се върти при всички обороти,а компютъра променя наклона на лопатките плавно в зависимост от много параметри, така, че да поддържа налягането след турбото в определени не широки граници(предполагам 1 до 2 бара, не съм сигурен). Искам да кажа, че не е пропорционално на оборотите, а може и да не е линейно, не знам теориите, т.е. ако оборотите се променят 4 пъти (от п.х. до 4000об), то налягането вероятно се променя под 2 пъти.
Ако някой е по-наясно с горните мои предположения нека сподели.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
[quote="JapCar"][quote="Kiki"]
И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif[/quote]
Сори за малкото отклонение от темата:
Понеже за пръв път имам дизел, когато взех да чета форумите, често срещах този термин "включване на турбото" и мислех, че наистина след някакви обороти се "включва", примерно както климатика, чрез ел. магн. съединител. Даже някои "специалисти"твърдят, че се чувало когато се "включи"...
Оказа се, че незнайно защо това е измислен термин. Наистина след около 2000об дърпа по-добре, особена на 2-ра и 3-та ск., не знам дали на 4,5 и 6-та е толкова изразено...,но няма някаква рязка граница, че да се говори за включване. Струва ми се, че прехода е твърде плавен и ако човек не знае, че има турбо, може и да не разбере...
Турбината се върти при всички обороти,а компютъра променя наклона на лопатките плавно в зависимост от много параметри, така, че да поддържа налягането след турбото в определени не широки граници(предполагам 1 до 2 бара, не съм сигурен). Искам да кажа, че не е пропорционално на оборотите, а може и да не е линейно, не знам теориите, т.е. ако оборотите се променят 4 пъти (от п.х. до 4000об), то налягането вероятно се променя под 2 пъти.
Ако някой е по-наясно с горните мои предположения нека сподели.[/quote]
+1
И най-вероятно ако има проблем той е в променливата геометрия на турбото.Или е натрупан нагар и пречи на лопатките да се завъртат до необходимото положение или управляващия механизъм не работи правилно.При някой турбини е вакуумен контрола при други електро мотор стъпков .
И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif[/quote]
Сори за малкото отклонение от темата:
Понеже за пръв път имам дизел, когато взех да чета форумите, често срещах този термин "включване на турбото" и мислех, че наистина след някакви обороти се "включва", примерно както климатика, чрез ел. магн. съединител. Даже някои "специалисти"твърдят, че се чувало когато се "включи"...
Оказа се, че незнайно защо това е измислен термин. Наистина след около 2000об дърпа по-добре, особена на 2-ра и 3-та ск., не знам дали на 4,5 и 6-та е толкова изразено...,но няма някаква рязка граница, че да се говори за включване. Струва ми се, че прехода е твърде плавен и ако човек не знае, че има турбо, може и да не разбере...
Турбината се върти при всички обороти,а компютъра променя наклона на лопатките плавно в зависимост от много параметри, така, че да поддържа налягането след турбото в определени не широки граници(предполагам 1 до 2 бара, не съм сигурен). Искам да кажа, че не е пропорционално на оборотите, а може и да не е линейно, не знам теориите, т.е. ако оборотите се променят 4 пъти (от п.х. до 4000об), то налягането вероятно се променя под 2 пъти.
Ако някой е по-наясно с горните мои предположения нека сподели.[/quote]
+1

И най-вероятно ако има проблем той е в променливата геометрия на турбото.Или е натрупан нагар и пречи на лопатките да се завъртат до необходимото положение или управляващия механизъм не работи правилно.При някой турбини е вакуумен контрола при други електро мотор стъпков .
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Ако случая е такъв, не би ли трябвало чек енджина да светне и запише грешка? Това би трябвало да се отрази на разлика в зададеното (таргет) налягане след турбината и реалното такова и ако разликата е недопустима, да светне лампата...memorex написа: И най-вероятно ако има проблем той е в променливата геометрия на турбото.Или е натрупан нагар и пречи на лопатките да се завъртат до необходимото положение или управляващия механизъм не работи правилно.При някой турбини е вакуумен контрола при други електро мотор стъпков .
Например на скриин шота, който съм направил с Techstream, за горивото виждам, че има зададено налягане в рейла и реалното такова (Target Comm. Rail Pressure и Fuel Pressure).Това е на пр.ход и виждам, че има малка разлика, може би е в нормата и нямам проблеми...А колко е допустимата?
Но за налягането на турбината ако зададеното е Target Boost Pressure, къде е реалното? Мисля, че е основен параметър..а го няма.
На няколко пъти съм питал из форумите как да се тълкуват живите данни, какви са нормите за всеки параметър/двг., но отговори няма. Би трябвало във форумите да има механици, които да са наясно, но не казват...Какво да си мислим...освен, че нямат интерес всеки сам да си прави диагностика...Аз поне каквото знам го споделям. Като и да е, с тия мисли едва ли ще променя положението...
- Прикачени файлове
-
- SemiWarm.png (158.19 KiB) Преглеждано 2288 пъти
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Заповядай data list- http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... m00gx.html
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Благодаря много, ще го разуча по-подробно...накрая на таблицата пише ,че е за двг. 1AD-FTV, което ми трябва, а горе в дясно пише, че е за COROLLA, AURIS / ZZE150 ZRE151,152 NDE150 , което вероятно са модели с този двг...todor87 написа:Заповядай data list- http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... m00gx.html
Не знам дали Target Booster Pressure е това, което си мисля, зададеното налягане на турбото, но пише, че е под атмосферното на пр.ход, както и е, но пак няма параметър за действителното налягане?? И какви ще са параметрите при някакви по-високи обороти??
Въобще линка е много полезен и за други агрегати по колата, жалко, че няма за Авенсис...или аз не знам как да търся

Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Яну 2013 17:38
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Знам кое какво мери, но мисля, че един двг има или MAP или MAF.И понеже знам, че имам MAF би трябвало да нямам MAP, може и да греша, но ако имам и него къде е?georgievvm написа:MAP сензора мери налягането
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Яну 2013 17:38
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
100% грешишJapCar написа:Знам кое какво мери, но мисля, че един двг има или MAP или MAF.И понеже знам, че имам MAF би трябвало да нямам MAP, може и да греша, но ако имам и него къде е?georgievvm написа:MAP сензора мери налягането
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Допускам, че греша, но това не е достатъчно за да науча истината. Кажи как е, дай подробности кое как е?georgievvm написа:100% грешишJapCar написа:Знам кое какво мери, но мисля, че един двг има или MAP или MAF.И понеже знам, че имам MAF би трябвало да нямам MAP, може и да греша, но ако имам и него къде е?georgievvm написа:MAP сензора мери налягането
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Яну 2013 17:38
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Avensis 2.0, D-4D, 2006, двг 1AD-FTVgeorgievvm написа:Каква е точно колата?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Яну 2013 17:38
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Яну 2013 17:38
Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d
Не е най-доброто изображение ама се надявам да видиш къде се намире 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта