Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от jim_beam » 15 Дек 2012 14:30

много интересна и функционираща модификация,може би достойна за ВАЖНА ТЕМА,вижте сами >

http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... 38581&st=0

това е всъщност >...on the cilinder head side i blocked of the exhaust gasses , and on the egr side i used a 25mm air filter. punk.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

memorex

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от memorex » 15 Дек 2012 23:06

За мен това е пълна простотия и безхаберие.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от Me4oKyX » 16 Дек 2012 22:45

Джим - прав си. Ефекта също е много приятен от това, да НЕ си бухаш всичките тия буклуци в горивната камера.... Колкото до намаляне на ЕКО нормите - не е особено фрапираща разлика.

Меморекс - кое по-точно не ти допада !?!? Кое по-точно е простотия !? Да не си тровиш колата !? Да и даваш чист въздух, за да работи както трябва ??? Това единствената реална цел му е да прецаква маслото бързо, да дави колата, да вдигне разхода..... да не изброяваме натам колко още минуси излизат от тази "гениална" рециркулация.... Като не можеш да го спреш тотално хардуерно или софтуерно - това си е правилното решение. Всички коли заработват по-меко и по-леко БЕЗ тази джаджа - странно защо...

memorex

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от memorex » 17 Дек 2012 00:10

Ами не знам този филтър за какво го е сложил.Казва че му омръзнало да чисти ЕГРа .Толкоз е лесно при РАВ да се почисти веднъж там на 30000км.После не ми стана ясно през този филтър от къде на къде ще минава въздух .Да не вземе да е от двигателя към атмосферата.За забавеното загряване и после пък по-високата температура на горене,повишения разход,детонациите,конденза и със сигурност повишеното износване и т.н май не се е замислил колегата.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от jim_beam » 17 Дек 2012 01:15

memorex какво не ти е ясно,въздуха ще се засмуква през този спортен филтър в двигателя,но просто ще е чист вместо изгорелите газове.ако се затапи тръбата вместо да се сложи филтър ще даде грешка ECU-то,а така си работи според тоя пич.прост начин за генерално избягване на този тип грешки,които са доста често срещани и водят до превключване в авариен режим.сигурно има някакви малки разлики в работата,но надали са фатални.хората от GB форума говорят за х10к изминати безпроблемно.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от Japanese_fever » 17 Дек 2012 05:10

jim_beam написа:memorex какво не ти е ясно,въздуха ще се засмуква през този спортен филтър в двигателя,но просто ще е чист вместо изгорелите газове.
През този филтър въздуха или по-тчоно газовете не влизат в двигателя, а излизат. (после отиват във вход. колектор и пак изгрят повторно - recirculation)
Филтърът е сложен уж да не замърсява околната среда или по-точно да няма дупка там, за да не влезе нещо в двигателя.
Другото, което трови двигателя, но повишава екологичността му е CCV-то, което също може да се изведе в атмосферата, вмсето в колектора.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от jim_beam » 17 Дек 2012 19:36

Japanese_fever мерси за обяснението!
интересно ако оттам излизат изгорели газове и сажди няма ли да се затлачи този филтър за отрицателно време?освен това би било възможно да се запали.аз си мислех,че точно обратно циркулират газовете...това излиза все едно да махнеш аспуха и на негово място да набиеш един спортен възд. филтър,ще стане мазало според мен. happy.gif
жалко,че не съм наясно с англ. иначе щях да питам в този форум как действа схемата.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

memorex

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от memorex » 17 Дек 2012 19:58

Схемата е продукт на нечие безхаберие.Съмнявам се гения да е британец.по-скоро някой мижав папагал емигрант.възхищавам се на последния пост който е наистина британски .Тези люде те убиват с култура на въздържание и прикрита ирония.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от Me4oKyX » 17 Дек 2012 21:22

Xaxaxaxaxaxaxaxxaaaaaa Japanese ti ubi vsichko detsko v men xaxaxaxaxaxaxaxaxaxa

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от Me4oKyX » 17 Дек 2012 22:06

меморекс - сега прочетох предния ти пост - това НЕ го казвай пред никой повече брат!!! tooth.gif От това, че НЯМА вече мръсни газове, а ЧИСТ въздух горивния процес ще се влоши !?!? Ще вдигне разход!?? Повишено износване!?!? Защото маслото остава по-чисто ВИДИМО ли !!??? Конденз !?!? Щото няма при момента на смесване на охладения от кулера въздух, със газове с има-няма 200 до 500 градуса !?!???? Хахахаха , вие определено преопределихте и термодинамика и физика .... Абе зарежи, според тая логика, братче меморекс, колкото по-малко чист въздух, толкоз ПО-ДОБРЕ!!! Само дето далеч не е така при дизела... то при бензина не е .... детонации - немам думи за това вече....

Japanese - а ти сериозно ли тоя филтър ще е да НЯМА изгорели газове в атмосферата !? Щото ако е така, значи катализатора ми чисти въздуха, преди да влезе през интейка.... интересна логика ... плийс, експлейн punk.gif

memorex

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от memorex » 17 Дек 2012 23:05

[quote="Me4oKyX"]меморекс - сега прочетох предния ти пост - това НЕ го казвай пред никой повече брат!!! tooth.gif От това, че НЯМА вече мръсни газове, а ЧИСТ въздух горивния процес ще се влоши !?!? Ще вдигне разход!?? Повишено износване!?!? Защото маслото остава по-чисто ВИДИМО ли !!??? Конденз !?!? Щото няма при момента на смесване на охладения от кулера въздух, със газове с има-няма 200 до 500 градуса !?!???? Хахахаха , вие определено преопределихте и термодинамика и физика .... Абе зарежи, според тая логика, братче меморекс, колкото по-малко чист въздух, толкоз ПО-ДОБРЕ!!! Само дето далеч не е така при дизела... то при бензина не е .... детонации - немам думи за това вече....

Ме4о обяснявам мойта логика:
1.Горивния процес няма да се влоши от 4истия въздух а от нарушената пропорция която се определя от ЕКУ то
2.Разхода ще се вдигне от бавното загряване и нарушената пропорция отново
3.повишено износване от ниската температура на въздуха защото се образува конденз който в реакция със сярята в горивото и т.н образува киселини които са агресивни към металните повърхности.Маслото не го мисли толкова то е с достатъчна алкалност и не е толкова уязвимо от газовете.
4.Точката на конденз в смукателния колектор зависи от температурата и налягането .А ти кажи кога ще е по зле
5.детонациите или т.нар.тракане при дизела се появява при по високи температури на изгаряне на горивото/свързано е с това че няма да има ЕГР/.Кое ти е странно .

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от Me4oKyX » 17 Дек 2012 23:40

Странно ми е, че си имаш някаква логика, само че в реалност нищо такова не се случва.... На никоя кола .... А маслото щом няма ко да му мисля.... доообре... А нарушената горивна смес - хептен .....

За бавното загряване - ще му предам, само дето разлика - никаква - нито на Тойоти, нито на европейските - италиански, немски.... Разхода интересно защо не се вдига също.... Абе общо взето, като се махне тая рециркулация колата заработва по-МЕКО, по-ЛЕКО и по-ИКОНОМИЧНО.... И това не е от една или две коли опит правено.... Иначе може би си прав .... ама не точно angel.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от ceko26 » 19 Дек 2012 10:20

Инжинери с очилца правят проект за няколко стотин хиляди двигателя в подължение няколко години на чертеж със някакви параметри - одобрява се. След това се произвежда прототип, който се тества и оптимизира за да издържи определен ресурс от разбиращи хора избрани заради умения и знания.Слага се двигател във тестов модел за да се изпробва във реална пътна обстановка при различни температури на околния въздух. След като всичко се нагласи оптимално се пуска в производство. Обаче се оказва, че някакъв си ирландец разбира повече и набързо им оправя грешката и безплатно си пуска идеята в интернет.Повече от половината шофьори да не кажа повечето се самоубеждават, че след като направят някаква модификация дори и лепенка има подобрение във вървенето разхода или мощноста. Ето ви едно четиво за процесите в двигателя, а пък после затапвайте каквото искате . http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=136918
Авенсис 3S-FE

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от Me4oKyX » 19 Дек 2012 13:00

Бат Цеко, ти личен счетоводител да си им, пак няма да знаеш колко пари им е излезла реално една такава "разработка" ..... Я щом искаш, вярвай си, че световните лидери работят за твоето добро и хубаво... а като прочетеш какво е написал производителя за своя защита е ясно. Но това не го прави по-реално..... в крайна сметка брат, всеки си има глава на раменете, ползва си е АКО иска и си вЕрва в квото му душа сака..... ама тия приказки с мултимилиярдните разработки са вярни, ама във формула1 и WRC, NASCAR и други подобни... а не в ДВА двигателя да има над 50% еднаквост и да си говорим за бясна скъпотия.... едното логично изклюючва другото ... по пътя на чистата логика, АКО искаш да я ползваш де....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6181
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2012 14:23

Вярно е, че EGR има негативи от рода влошено КПД на двигателя и намалена максимална мощност...
Затова за да се избегнат тези негативи в съвременните двигатели ЕГР клапана се командва от комшютъра, а не е една обикновена тръба от изпускателния към всмукателния колектор.
Но и според мен лъженето на компютъра (като изолирането на ЕГР клапана) може да докара и негативи - компютъра си знае, че при отворен EGR клапан трябва да има по-малко кислород в сместа, и съответно ще подготви друга смес...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта