Избор на тойота с vvti двигател

KingNothing
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Ное 2012 15:55

Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от KingNothing » 29 Ное 2012 13:05

Поздрави на всички тойота маниаци,
Харесал съм марката и се оглеждам за кола така че и аз да мога да се присъединя към вас :)
Бихте ли ми помогнали с проучването на следната Corolla комби 2002-2003 1.4vvti, турска сглобка VIN: NMTEM28EXOR013047
Основният ми въпрос е има ли начин да се увери човек дали този двигател страда от проблеми със сегментите.
Първо бях намерил информация че проблема засяга само ранните двигатели, после се оказа че е по-дълъг.
В друга информация пък се твърдеше че страдат само за европейските сглобки в частност тези с турски лицензни сегменти колбеншмит или нещо подобно.
Първоначално бях харесал една корола версо 1,6 японска зглобка (от нея се оказах защото 99% е катастрофирала) и когато звънях в тойота за малко инфо ми казаха че това че е японска не е застраховка и те нямали диагностичен метод по който да установят дали има проблем.
Освен това в самите тм ауто продават две коли на старо авенсис и корола версо и двете 1.8 със сменени бутала, сегменти, шорт блок, което ми говори пак за този проблем.
Накратко колкото повече чета за проблема излиза че няма начин да се разбере дали конкретна кола го има.

Благодаря ви.

Аватар
ss_mitko
Мнения: 448
Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
Местоположение: София

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от ss_mitko » 29 Ное 2012 13:40

KingNothing написа:Поздрави на всички тойота маниаци,
Харесал съм марката и се оглеждам за кола така че и аз да мога да се присъединя към вас :)
Бихте ли ми помогнали с проучването на следната Corolla комби 2002-2003 1.4vvti, турска сглобка VIN: NMTEM28EXOR013047
Основният ми въпрос е има ли начин да се увери човек дали този двигател страда от проблеми със сегментите.
Първо бях намерил информация че проблема засяга само ранните двигатели, после се оказа че е по-дълъг.
В друга информация пък се твърдеше че страдат само за европейските сглобки в частност тези с турски лицензни сегменти колбеншмит или нещо подобно.
Първоначално бях харесал една корола версо 1,6 японска зглобка (от нея се оказах защото 99% е катастрофирала) и когато звънях в тойота за малко инфо ми казаха че това че е японска не е застраховка и те нямали диагностичен метод по който да установят дали има проблем.
Освен това в самите тм ауто продават две коли на старо авенсис и корола версо и двете 1.8 със сменени бутала, сегменти, шорт блок, което ми говори пак за този проблем.
Накратко колкото повече чета за проблема излиза че няма начин да се разбере дали конкретна кола го има.

Благодаря ви.
Отиди в Тойота и там по ВИН номера ще ти кажат историята на колата.Ако е имала смяна на сегменти,бутала или нещо друго.Едвали предишните собственици са я карали с голям разход на масло(има всякакви хора де biggrin.gif ).Но би трябвало ако е имало проблем да е отстранен.

KingNothing
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Ное 2012 15:55

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от KingNothing » 29 Ное 2012 14:24

Като чета някои съседни теми, май извода е че ако наистина по VIN се види че има гаранционна подмяна си заслужава, в противен случай е по-добре да се стои ДАЛЕЧ от това поколение vvti двигатели.

KingNothing
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Ное 2012 15:55

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от KingNothing » 30 Ное 2012 12:13

За съжаление единственото което можаха да ми кажат в тойота е че през 2005г. колата е влизала за обслужване на 60 000км и това е последно.
А ако се замери компресията на двигателя студен/топъл дали ще даде някакви отклонения ако сегментите са "запечени"?
Изобщо как мога да си купя бензинова тойота от тези години, веднъж като съм разбрал за проблема някак си не ми се рискува.
А дизелът мисля че не е вариант за мен при до 15 000км на година каране.

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от saho » 30 Ное 2012 17:47

Аз как се чудих на моята преди три години unsure.gif
Добре, че я взех biggrin.gif
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от lubooo » 30 Ное 2012 19:49

аз пък разбрах за проблема няколко дни след като я купих , и първите 10 хил км го проверявах след всяко пътуване biggrin.gif , за мое щастие колата ако гори масло то е под 100-200 мл на 10 хил км и реално на щеката много трудно мога да го хвана колко точно е :tongue8:
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

Аватар
don_pepone
Мнения: 21
Регистриран на: 15 Авг 2012 22:43

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от don_pepone » 06 Яну 2013 23:51

А има ли данни дали само някой серии са излезли с дефект или всички от даденият период са така
. и кои години на производство включва този проблем,само сегментите ли са проблемни и тн. , че се замислям много сериозно за селика 7 генерация и даже клоня към VVTL-I че по бяга ;)

Kiskinoff
Мнения: 104
Регистриран на: 24 Сеп 2014 23:05
Местоположение: Варна

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от Kiskinoff » 26 Сеп 2014 08:18

здравейте колеги. Заглеждам се по една корола хечбек 2004 година 1,6 vvti. Според вас добър избор ли е или са проблемни и те

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от slowtraveler » 26 Сеп 2014 08:32

Колега, това е 10 годишен автомобил - иска се много гледане и проверки преди да се каже добре ли е или не...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от saho » 26 Сеп 2014 09:25

Kiskinoff написа:здравейте колеги. Заглеждам се по една корола хечбек 2004 година 1,6 vvti. Според вас добър избор ли е или са проблемни и те
Проста логика: Никакъв избор в сайтовете на бензинови короли след 2004-5 , за авенсис пак така, в същото време доста срещани по пътищата. Извода --- оставам на теб за тези "проблемни автомобили" :whistle:
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от steich » 27 Сеп 2014 11:35

KingNothing написа:За съжаление единственото което можаха да ми кажат в тойота е че през 2005г. колата е влизала за обслужване на 60 000км и това е последно.
А ако се замери компресията на двигателя студен/топъл дали ще даде някакви отклонения ако сегментите са "запечени"?
Изобщо как мога да си купя бензинова тойота от тези години, веднъж като съм разбрал за проблема някак си не ми се рискува.
А дизелът мисля че не е вариант за мен при до 15 000км на година каране.

В повечето случай при проблем с разхода на масло, при замерване на компресията тя е една идея по висока от максималната по каталог. Затова това може да е ориентир, но не е на 100% сигурно че ще има такъв проблем. Специално при Авенсис 1.8 знам че до средата на 2005-та шанса да има такъв проблем е 80-90% и ако не се е проявил досега и не е отстранен ... е възможно в близко бъдеще да се прояви, предимно при дълъг път и високи обороти.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
gimara
Мнения: 1713
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от gimara » 27 Сеп 2014 17:24

Разход на масло: Максимум 1,0 л на
1 000 км.
Когато преценявате разхода на масло, не забравяйте, че маслото понякога може да се е разредило, при което ще ви бъде трудно да прецените точното му ниво.
Ако например автомобилът се използва за чести къси пътувания и изразходва
нормални количества масла, масломерната щека може да не покаже никакво
спадане на нивото на маслото, даже след 1 000 или повече километри. Това е така,
тъй като маслото постепенно се разрежда от погълнатото гориво или влага, кое-
то води до погрешния извод, че нивото на маслото не се е променило.
Съставките, разреждащи маслото, се изпаряват, когато автомобилът се кара с
висока скорост, например по магистрала, което от своя страна изглежда като
прекомерно голям разход на масло след каране с висока скорост.
РАЗХОД НА МОТОРНО МАСЛО
Нормално е двигателят да консумира известни количества двигателно масло
по време на обичайната работа на двигателя. Причините за разход на масло
при двигател в нормално състояние са както следва:
Маслото се използва за смазване на буталата, буталните пръстени и ци-
линдрите. Върху стените на цилиндрите остава тънък слой от масло, когато
буталото се движи надолу в цилиндъра. Високото отрицателно налягане
(подналягане), което се създава, когато автомобилът забавя скорост, води
до всмукване на част от това масло в горивната камера. Това масло, както и
масленият слой, останал върху стените на цилиндрите, изгарят от високата
температура на газовете по време на възпламеняването на работната смес.
Маслото се използва също така за смазване на стеблата на всмукателните
клапани. Част от това масло се всмуква в горивната камера заедно с постъпва-
щия въздух и изгаря заедно с горивото.Нагретите до висока температура отра-
ботили газове също така изгарят маслото, което се използва за смазване на
стеблата на изпускателните клапани.
Разходът на двигателно масло зависи от неговия вискозитет, качество и от
условията, при които се шофира автомобила.
Повече масло се изразходва при каране с високи скорости и при често ускорява-
не и забавяне.
Цитатите са от инструкцията на Корола Версо от 2007 г.
Преди карах Зафира с всеизвестния с горенето на масло ДВГ 1.6 Екотек. При моят стил на шофиране за 10 000 км доливах между 0,7 - 1 литър. След като я продадох, разбрах, че новият собственик долива също толкова, но на 3 000 км.

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от steich » 27 Сеп 2014 20:04

Кой каквото и да ми говори, разход на масло при атмосферен двигател повече от 1л. за 10 000 км си е извън нормите ... да не говорим че и това е много.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
ffsolutions
Мнения: 261
Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
Местоположение: София

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от ffsolutions » 28 Сеп 2014 18:42

Колегата най-добре да търси кола, за която в Тойота могат да му потвърдят, че е отстраняван този проблем. В противен случай не си струва рискът да се вкара във филма. Те би следвало да могат да кажат по ВИН номера, нали все пак е гаранционно отстраняван проблем (имат recall на автомобили). :thumbsup:
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Мнение от Bass_Man » 29 Сеп 2014 00:35

Че 1,4 въобще имат ли проблем със сегментите? Там не подрънкваше ли колкетора само?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта