Газов терор - пази Боже - докога?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Да има ли газ по колите?

Против газта съм в България, понеже не отговаря на изискванията и контролът е много занижен!
4
9%
За газта съм, но контролът трябва да се повиши!
15
35%
Да за газта съм, излиза ми по добре на джоба и се грижа уредбата си добре.
16
37%
Не ме бърка, така ми е добре като пестя някой друг лев на месец.
1
2%
По-добре хибриди.
7
16%
По-добре метан.
0
Няма гласували
 
Общо гласове: 43

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от scorpion » 23 Ное 2012 11:08

Toyko написа:Между другото извлякох някаква полза от цялата работа и се зачетох на тема газ, много интересни неща има като тази статия макар и стара - като цяло изводите би трябвало да са:

Ако е фабрична системата би трябвало да е по-безопасна дори от другите гориваЧовешки грешки и простотия обуславят повечето инциденти - както и аз твърдя
Консумацията се увеличава и в повечето държави се ползва главно за професионални цели таксита и др служебни коли
Фабрични системи няма доколкото знам, т.е. самият производител на автомобили има доставчик на такава система и съответно вгражда системата в продукта си, който е съобразен естествено с вида на горивото.

Смело мога да заявя, че преди години, когато взвех за съпругата си на старо автомобил Клио 1.4 енерджи, същият беше с монтирана газова уредба, която по паспорт (Италия), съвпадаше с дата на продажба на самият автомобил по талон (Италия), в който същи имаше описани (ако не се лъжа), че има монтирана газова система. Очевидино системата беше монтирана по поръчка на клиента и съответно автомобила така продаден от дилъра.
Та системата беше модел на Ланди Рензо, за която ми обясниха (когато отидаох да и вадя паспорт),че била Мерцедеса на газовите системи. Такъв монтаж не бях виждал, вкл. и същата си имаше монтиран компютър. И досега автомобила се движи (само че е при бълдъзата) и с газовата няма проблем. Никакви настройки при смяна на възд.филтър примерно или проблеми при студено време, топло време и пр.

Та искам да кажа, че тука в БГ много самозвани специалисти се появиха, отделно "Направи си сам" е също много разпространеное и в резултата плюем по автомобилите, частите, продуктите, горивата, маслата и т.н., а всъщност някои неща си искат майстора biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от PESHO OT MARS » 23 Ное 2012 14:39

slowtraveler написа:Взив се получава при смес на пари на гориво с кислород/въздух....
Празен горивен резервоар НЕ СЕ ЗАВАРЯВА/ШЛАЙФА и т.н. преди да е обезгазен - понякога с миене/вентилация, а понякога - с напълване догоре - за да няма пари.
Бензиновия/дизеловия автомобил са доста по-безпроблемни/безопасни, защото:
1. Няма налягане на горивото в резервоара. Резервоара издържа без никакъв контрол живота на автомобила. При газовите бутилки нещата стоят по друг начин - като при всеки съд под налягане е важна здравината на стените. А те се отслабват заради ръжда и умора на материала при цикличното надуване и отпускане. Затова и през няколко години (май 5г за газовите бутилки) се минава хидротест, датата на който се щампира по бутилката. Бутилките се надуват до изпитателно налягане обикновено с вода (лесно се създава налягането, а при проблем не се получава вторичен взрив от разширяващите се газове).
2. Парите не се получават толкова лесно - основно горивото остава в течна фаза с облак пара над тях. Газта моментално образува пара в целия си обем при нормална температура и налягане.
Тотално не си прав. Всеки скапан резервоар за гориво било то за бензин или дизел освен пари в празния обем съдържа и въздух което автоматически значи че ако се появи източник на запалване той гръмва. При съдовете под налягане ако някъде е пробит и се запали пламъка никога не може да "проникне" в резервоара. Там гори само на мястото на изтичане. За разлика от течните горива които могат да се разлеят и т.н.
И да ти кажа че пари се получават адски лесно и при бензините и по-трудно при дизела, но точно подценяването на парите на дизела водят до доста сериозни последствия. Това е едно гориво което само изглежда адски безопасно но може да ти изяде главата без дори да се усетиш откъде ти е дошло.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от PESHO OT MARS » 23 Ное 2012 14:48

scorpion написа: Фабрични системи няма доколкото знам, т.е. самият производител на автомобили има доставчик на такава система и съответно вгражда системата в продукта си, който е съобразен естествено с вида на горивото.
Слаби са ти познанията. Фабрично разработени и внедрени са всички уредби например на Кади Екофюел и Зафира например.
Други уредби са просто допълнително инсталирани от производителя на колата като например тези на ГрейтУол.

А ланди ренцо е добра система но чакай да кихне ламбда контрола и тогава щеш нещеш пак ще търсиш самозваните майстори....

Газовите уредби са просто един усилвател на това какви грижи полагаш за колата си. За да работи една кола изправно на газ трябва и работата и на бензин да е добра. Макар че на някой дръгели точно с работа на газ закърпват трагичното положение на мотора.

Регулациите в България за АГУ са си достатъчно, но както и всичко друго е въпрос на изпълнение. Подразних се от мрънкането защото потенциалната опасност от АГУ-тата е хиляди пъти по-малка от това да те сгази някой къркан/дрогиран или с милионник без накладки и гуми или някое олигофренче решило да се направи на мъж пред компанията си. Там също си има закони ама няма кой да ги спазва.....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от scorpion » 23 Ное 2012 15:33

PESHO OT MARS написа:
scorpion написа: Фабрични системи няма доколкото знам, т.е. самият производител на автомобили има доставчик на такава система и съответно вгражда системата в продукта си, който е съобразен естествено с вида на горивото.
Слаби са ти познанията. Фабрично разработени и внедрени са всички уредби например на Кади Екофюел и Зафира например.
Други уредби са просто допълнително инсталирани от производителя на колата като например тези на ГрейтУол.
...
Регулациите в България за АГУ са си достатъчно, но както и всичко друго е въпрос на изпълнение. Подразних се от мрънкането защото потенциалната опасност от АГУ-тата е хиляди пъти по-малка от това да те сгази някой къркан/дрогиран или с милионник без накладки и гуми или някое олигофренче решило да се направи на мъж пред компанията си. Там също си има закони ама няма кой да ги спазва.....
Не претендирам колега. Даже ето научих нещо за което благодаря.
Иначе НЕ оспорвам по никакъв начин алтернативите, било то ГАЗ, МЕТАН и т.н. Включих се в темата, защото е интересна.
Иначе за кърканите и дрогираните, това ковто казваш спор няма ... да не дава господ!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от slowtraveler » 23 Ное 2012 16:11

PESHO OT MARS написа:....
Тотално не си прав. Всеки скапан резервоар за гориво било то за бензин или дизел освен пари в празния обем съдържа и въздух което автоматически значи че ако се появи източник на запалване той гръмва. При съдовете под налягане ако някъде е пробит и се запали пламъка никога не може да "проникне" в резервоара. Там гори само на мястото на изтичане. За разлика от течните горива които могат да се разлеят и т.н.
И да ти кажа че пари се получават адски лесно и при бензините и по-трудно при дизела, но точно подценяването на парите на дизела водят до доста сериозни последствия. Това е едно гориво което само изглежда адски безопасно но може да ти изяде главата без дори да се усетиш откъде ти е дошло.
Щом казваш.... А прочете ли по-надолу, където пиша същото?
Или директно игнорираме и това, че за газовите автомобили е нужен и бензинов резервоар - т.е. към едната опасност добавяме втора - съд по налягане, пълен с огнеопасен и взривоопасен газ?
А и газовата бутилка може да предизвика взрив дори и да не се запали...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от Toyko » 23 Ное 2012 16:14

А бе някой знае ли къде са листвани процентно акцизите ? Защото цената се определя от това до голяма степен - при бензин и дизел 40% е акциз. Газта намерих само 85 ст на килоджаул...доста неясно - излиза 1 ст и нещо на литър газ според някои? Или ако го направят 5-6 лева както мисли Дянков ще е завишаване 5-6 ст на литър? Нещо не ми се връзва само толкова да е

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от Uncle Dido » 23 Ное 2012 22:35

Пешо от Марс е абсолютно прав.

Преди време един тарикат на околовръстното до сервиза гръмна и изгоря, защото имал теч от изгнил резервоар, но си е карал така, докато не попадна на горящ фас, хвърлен от предната кола.
Да не споменавам изгнили горивопроводи и гърнета с дупки, дето струята изгорели газове отива право в горивопровода....При удар - има случаи, при които газовата бутилка изхвърча от купето, здрава, но се пука резервоара и изтича горивото на пътя. Една искра и....

Та не ми разправяйте легенди за газта.Тя не е опасна, опасни са мърлячите, които си монтират уредбите пред блока, за да спестят пари от качествен монтаж.

Това и ще си остане най-екологичното гориво до този момент. Едва ли някой, който готви на газ в дома си, има катализатор на котлона.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2012 07:56

Uncle Dido написа:..При удар - има случаи, при които газовата бутилка изхвърча от купето.....

Та не ми разправяйте легенди за газта.Тя не е опасна, опасни са мърлячите, които си монтират уредбите пред блока, за да спестят пари от качествен монтаж.
Минавайки през главата на водача или пасажерите... Сам посочи още един риск...
А мърлячите са опасни независимо какво гориво карат...

Бутилка на годините на продупчения резервоар навярно отдавна би била за скраП като прекалено опасна :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от PESHO OT MARS » 24 Ное 2012 10:47

Ами не съвесем. Резорвоарите понеже се очаква да няма налягане и са със сложна форма (отново защото липсва изискаването за налягане) се правят от доста по калпава ламарина и нямат нищо общо със съдовете под налягане. Често корозираха отвътре заради гомната в бензините, и производителите се родиха като почнаха да им слагат пластмасови такива.

Като цяло при правилно монтирана уредба не би трябвало да изхвърчи от колата но има и толкова зверски катастрофи че не ми се мисли. СЛоу катастрофите не са само челни та да изхвърчи през нечия глава, това същото важи и за всичко в багажника или по кората на колата.

Искам само да ви кажа че наистина в Булгаристан имаме едно много високо ниво на мърльовщината, сега добавете и колко автомобили карат на газ и си представете колко мърльовци карат на газ. А сега погледнете колко инцидента имаме с газови уредби предизвикани от самите тях и в следствие на катастрофи с такива коли. И ще видите че всъщност газта явно е адски толерантна към мърльовщината. И не е редно да я обявявате за опасна, тя не е по-опасна от всяко друго използвано гориво.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от Toyko » 24 Ное 2012 11:10

А бе според мене трябва да се лицензират и контролират по специален начин всички , които извършват "газови " услуги. Да ще кажете , че това е предпоставка за корупция, ама пак опираме до темата, че сме в България, а не в Япония.

Между другото същото трябва да важи за всеки майстор, защото автомобилът не е телевизор - телевизор вързан на късо най-много да изгори, а МПС може да изпотрепе една камара народ, ако някой некадърник го е бърникал. После кой ще носи отговорност? Точно никой, защото някой отива при бай Х** с колата в съседния блок, той му "оправя" спирачките или дори нещо по тоците, не му дава ни касова ни фактура и не остава следа. Утре тия автомати, ел, прочее се развалят на магистралата, претрепват се 5 човека, а бай Х** продължава да бачка и да "прави" коли.
Защо аджеба всички казани за ракия са лицензирани и ги гонят и глобяват, а бай Х** е разглобил 5 коли в квартала и ги ровичка нелегално? И двете са опасни дейности, ама едната е сива. Да не говорим , че много от тези нелегални работилници участват в краденето и разпарчедосването на коли - и нови и стари.

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от Rudy » 24 Ное 2012 11:23

Чакай тук вече бъркаш основни понятия - в БГ всеки сам си е водопроводчик (и всякакъв друг майстор), но в белите страни дори само да ти капе от кранче или муфа, които можеш да стегнеш сам - не става - трябва да викаш лицензиран майстор. Част от този лиценз е неговата отговорност.
И преди да ми обясниш как сме в БГ, искам да те уверя, че тези неща идват и при нас - бавно и полека, за няколко века, но абсолютно сигурно!
И хем искаме реда на тези страни, ама ако може нас точно този ред да не ни лови...
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2012 11:31

PESHO OT MARS написа:...А сега погледнете колко инцидента имаме с газови уредби предизвикани от самите тях и в следствие на катастрофи с такива коли. И ще видите че всъщност газта явно е адски толерантна към мърльовщината. И не е редно да я обявявате за опасна, тя не е по-опасна от всяко друго използвано гориво.
Май не се разбираме - ще се опитам да перефразирам...
Според мен газта при спазване на присъщия и повишен контрол (който се налага поради повишения риск) не е по-опасна от другите горива.
Но всички газови автомобили си имат и оригиналната горивна система, и то в повечето случаи държана в най-неблагоприятния случай - почти празен с гориво горивен резервоар, пълен с пари.
Като резултат - риска за 'стандартното гориво' си остава, а към него се ПРИБАВЯ и риска от допълнително вложената газова система (със всичките и негативи - съд под налягане, тегло, което незнайно как е закрепено - виждал съм скъсан под от бутилка и т.н.)...
Напълно нормално е, че сумарния риск на газифицирания автомобил да е по-висок от риска при използване на едно гориво.
Но при добър контрол и правилна конструкция (като отсечни клапани, overflow и overpressure клапани, периодичен хидротест на съда под налягане) риска може да бъде сведен до напълно поносими и приемливи граници. Гледа ли се мърляшки на въпроса - нещата стават убийствени - видя що народ се изтрепа заради самоделни газови бутилки, неправилни клапани и т.н.

П.С. относно багажа в багажника - неслучайно задните седалки са доста усилени, и според добрата практика е забранено да се товари в незащитена горна част на багажника или да се оставят тежки предмети на кората на задното стъкло. Доблото дойде с метална рамка с около ф20 хоризонтални стоманени тръби през около 10см между багажника и задните седалки, за да не позволят навлизане на тежки предмети...
А най-тежките удари са точно челните, защото при тях отделената в момента на удара енергия е най-голяма. Докато при другите (странични, претъркалвания и т.н.) енергията се разсейва по-дълго време и е с по-малка стойност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от Akima » 24 Ное 2012 14:58

Целенасочено се въздържам от излишни постове от известно време - въпреки че чета внимателно повечето теми.Както се казва обаче понякога изкушението е по-голямо. sad.gif

1.Гласувах ЗА всички видове автогаз с-ми при условие,че се повиши контрола.
2.От изчетеното дотук стигнах до няколко извода и "тренда":

- за някой газта е ЗЛО;
- всички сме съгласни,че най-опасна е човешката глупост/простотия комбинирана с бедност;
- прави впечатление,че хора,който не карат на газ или имат малко допирни точки с нея изказват задълбочени мнения.Също така съм изненадан,че собственици на дизели се застъпват за газ-та;
- мисля,че е редно да се говори с факти,а не да има изказвания от рода на приятел на приятел на приятел...

3.По темата:

Контролът над АГУ в момента е нулев просто,защото премина от АГУ сервизите към пунктовете за ГТП.
Подготвя се наредба,разработена заедно с АБАС/http://www.abags.bg// и вносителите на АГУ,чиято цел е именно регулацията на цялата система от дейности по монтаж,поддръжка,гаранционно и след гаранционно обслужване на АГУ.
Най-страшното в момента е,че има много "нелегални" сервизи,който предлагат ниски цени за сметка на качеството на материалите и правилния монтаж на уредбата.
По контрабандни канали в страната влизат знайни и незнайни китайски,корейски и турски компоненти,който не отговарят на нито един стандарт по света и допълнително повишават риска.

Като се вземе предвид,че много от "монтажниците" нямат останали в главите си дори гимназиални познания по физика и химия не е учудващо,че стават инциденти.

4.Лично мнение/моля тролове и хора без опит и аргументи да прескочат параграфа/:
Мисля,че с по-добра регулация при монтаж и наличие на дисциплина у ползвателя на автомобил оборудван с АГУ риска от инцидент породен от модификацията на горивната система може да се сведе до минимум.Важно е обаче да се спазват и препоръките на производителя на автомобила с цел всички останали агрегати да са в изправно състояние - безмислено е АГУ-то да е проверено 10 пъти,а стандартния горивопровод да е с текстура на кухненско ренде.
Не случайно този вид енергоносители се наричат със събирателното съществително ГОРИВО - всички горят било то бензин,дизел,LPG,CNG,E10,E15...
Подценяването на дадено гориво би довело и до по-безразсъдно поведение и занижена култура по боравене с него - резултатът е експресно посещение на най-близкото отделение по изгаряния и то,ако имате късмет/за жителите и гостите на Варна - Военна болница/. Дано да не Ви се налага да гасите автомобил с подръчни средства/авто пожарогасител/ - просто 1 малко пожарогасителче било то и чисто ново не е достатъчно,ако не спре някой да помогне по-добре е човек да звънне в месарницата,а не в пожарната. cool.gif

Като шофьор на бензинов автомобил бих казал,че за мен това е Горивото,но след известен пробег с автомобил с АГУ/макар и не Тойота/ разбирам защо ценовото предимство на литър е доста изкушаващо за хората,особено при тези икономически условия.Имам наблюдения и над VW с заводска CNG уредба и мога само да похваля реализацията и проектирането на CNG системата/FIY бензиновия резервоар е само ~ 6-7 л/.



Пожелавам на всички много безаварийни км с любимото им гориво. :thumbsup:

П.С.Като сме на тема забрани - аз предлагам да забраним чалгата! worthy.gif

П.П.С. @slow Запомнил съм те като доста добре подготвен технически човек и ме учудва,че пишеш "скраб" - мен са ме учили на думата скраП.Извини ме,ако говорим за различни видове неща - може скраб да е някакъв нов вид рак в района на езерото знае ли човек. wacko.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2012 15:30

Akima написа:.... ме учудва,че пишеш "скраб" - мен са ме учили на думата скраП.Извини ме,ако говорим за различни видове неща - може скраб да е някакъв нов вид рак в района на езерото знае ли човек. wacko.gif
blush.gif blush.gif blush.gif абсолютно си прав...
Правописна грешка - извинявай, че те е подразнила - оправена :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газов терор - пази Боже - докога?

Мнение от Uncle Dido » 25 Ное 2012 02:19

Akima написа: П.С.Като сме на тема забрани - аз предлагам да забраним чалгата! worthy.gif
А така!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта