Здравейте,
Нов съм във форума и от скоро имам Celica 1.6 Sti. Защо ми гори толкова масло? Около 1 литър на 700-800 километра. Когато купих колата не пушеше. След смяна на маслото, приятел който ми го смени в сервиза каза, че е имало около 400-500 грама. Новото което сложих е някакво наливно 15W40.
И като почна да пуши край няма. Добавки и т.н. Нищо не помага. Ако някой може да ми даде съвет, какво да правя ще съм много признателен.
Може ли да е от маслото което сложих. Наливно- калпаво. Или е нещо по-сериозно? Моля ако някой се е сблъсквал с този проблем да пише.
Благодаря предварително
Celica 1.6 Sti 92 гори масло
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Celica 1.6 Sti 92 гори масло
Има няколко варианта. Да започнем от по-добрите.
Много вероятно е маслото,което изобщо не знаеш какво и откъде е, да е лошо масло и от това да идва висок разход на масло.
Втори вариант е предишният собственик да е слагал някакви добавки в маслото,които да намаляват разхода на масло, ако нещо по двигателя не е било наред
Трети вариант, свързан с втория, е нещо износено по двигателя - гумички на клапани или сегменти.
Моят съвет - винаги се започва от най-простото - Купи си оригинален маслен филтър и възд.филтър, купи си хубаво масло 10W40 или 5W40, 5W30 са по-добри за твоя двигател,важното е маслото да е качествено! и тогава следи колко харчи и дали пуши.
Много е важно горивната система да прави коректна смес също.
Ако след това отново имаш толкова висок разход на масло и пуши, мисля,че трябва да се отвори двигателя. Иначе може да опиташ с добавка за намаляване разхода на масло и противодимна.
П.С. Забравих да добавя, мисля,че това,че си карал с 400 - 500 грама масло също може да е ускорило износването на части от двигателя и да е увеличило разхода на масло. Но това е само предположение, разбира се.
Много вероятно е маслото,което изобщо не знаеш какво и откъде е, да е лошо масло и от това да идва висок разход на масло.
Втори вариант е предишният собственик да е слагал някакви добавки в маслото,които да намаляват разхода на масло, ако нещо по двигателя не е било наред
Трети вариант, свързан с втория, е нещо износено по двигателя - гумички на клапани или сегменти.
Моят съвет - винаги се започва от най-простото - Купи си оригинален маслен филтър и възд.филтър, купи си хубаво масло 10W40 или 5W40, 5W30 са по-добри за твоя двигател,важното е маслото да е качествено! и тогава следи колко харчи и дали пуши.
Много е важно горивната система да прави коректна смес също.
Ако след това отново имаш толкова висок разход на масло и пуши, мисля,че трябва да се отвори двигателя. Иначе може да опиташ с добавка за намаляване разхода на масло и противодимна.
П.С. Забравих да добавя, мисля,че това,че си карал с 400 - 500 грама масло също може да е ускорило износването на части от двигателя и да е увеличило разхода на масло. Но това е само предположение, разбира се.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Re: Celica 1.6 Sti 92 гори масло
Много ти благодаря за отзива. Сложих 15w40 защото всички във форума пишат, че за автомобили над 100 000-200 000 км то е по-добро... Това също е друга болна тема от която си нямам никаква идея. Човека в магазина ми каза " Слагай 15W40 това е дърта кола !"
... има ли някаква капка истина в думите му?

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Celica 1.6 Sti 92 гори масло
Значи капка истина има в думите му . Но аз карам 25 годишна Корола на 250 000км. с 10W40,защото това масло предоставя по-добра защита за високооборотни двигатели. Селиката също не е Голф 1.3 или 1.8,които най-високите им обороти са около 5000 грубо казано. Японска кола, при това спортен модел като твоя е добре да се кара с поне полу-синтетично масло
Тези с маслата действат като с шаблон - щом колата ти е стара- наливай най-скапаното масло, нали е стара. Що за простотия. Първо, от стар модел до стар модел разликата е огромна. Ако един нискооборотен Фолксваген може да го караш с 15W40, то една високооборотна Тойота има други изисквания към смазването и маслото.
Това за старите коли да ползват 15W40 го казват,защото то е по-гъсто според теориите и се предполага,че моторът на стария автомобил след 200 000км. е износен до определена степен и гъстото масло ще бъде по-малко харчено от двигателя. Това е тяхната логика.
Разбира се, обаче те не отчитат,че има перфектни двигатели на 200 000км, а и много повече от 200 000км.
Примерно аз лично зная от първа ръка, че в Тойота е влизала Карина на 850 000км. за смяна на оригиналните сегменти.
Тези с маслата действат като с шаблон - щом колата ти е стара- наливай най-скапаното масло, нали е стара. Що за простотия. Първо, от стар модел до стар модел разликата е огромна. Ако един нискооборотен Фолксваген може да го караш с 15W40, то една високооборотна Тойота има други изисквания към смазването и маслото.
Това за старите коли да ползват 15W40 го казват,защото то е по-гъсто според теориите и се предполага,че моторът на стария автомобил след 200 000км. е износен до определена степен и гъстото масло ще бъде по-малко харчено от двигателя. Това е тяхната логика.
Разбира се, обаче те не отчитат,че има перфектни двигатели на 200 000км, а и много повече от 200 000км.
Примерно аз лично зная от първа ръка, че в Тойота е влизала Карина на 850 000км. за смяна на оригиналните сегменти.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Re: Celica 1.6 Sti 92 гори масло
Аз си имам един кадет комби 1,7д 91-ва година и се кара със пълна синтетика 5/40, километрите над 500 000. Предвид километри и години половин литър масло го гори за 10 000км. Не е от маслото, въпреки че има много ментета масла 

Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта