забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от Hursa » 23 Окт 2012 22:33

PESHO OT MARS написа:Всяка батерия си има характеристики които се обуславят от конструкцията и и материалите използвани в нея. Като цяло не е проблем за повечето батерии да отнасят 2-5 пъти номиналния си ток при консумация. При зареждане нещата са "по-консервативни" там 10-20% от номиналния капацитет но за определени типове батерии и повече, но не го обичат този режим.
Все пак мисля, че номиналния ток на зареждане е до няколко пъти по голям от тока отдаван продължително време от батерията, който трябва да е относително постоянен, а не падащ по експонента. Такъв ток не би могъл да поддържа относително постоянна мощност и мисля, че на преобразователя се подава именно тока който батерията може да отдава продължително време. А и след големия импулсен ток, който може да подаде батерията, след това се нуждае от известно време за самовъстановяване. Но не бих заложил много, че съм прав.
За кондензатор зареждащ батерия не бях чувал. Супер, още повече, че може да се използва двустранно. А и може би не са чак толкова скъпи тези "супер" кондензатори вече. Май такъв се използва в старт-стоп системата на пежо, но не за зареждане на акумулатора. Е вероятно е с много малък капацитет.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от PESHO OT MARS » 23 Окт 2012 23:24

Vesko написа: Идеята хич не е нова, но все още няма и достатъчно добри и големи супер-кондензатори. Или може би има, но цената им е "дебела". biggrin.gif
Не цената а размера им е проблема спрямо капацитета си.

По принцип както казах батериите си имат харектеристики които се обуславят от конструкцията и материалите изполвани в тях.
Аз имам една идея повечко познания върху VRLA батериите които обикновенно се и използват за любителските EV проекти (между другото морално участвам като дарител с едни такива батерии в един проект). Та там Зарядния ток е 10% като се допуска в началото и 15% а капацитета се изчислява при 20 часа разряд. Но тва последното е малко с комерсиална цел. Всяка батерия си има документация даваща информация за капацитета на клетка в зависимост от разрядния ток дава се обикновенно във Ват/час (ако не се лъжа). Та пак казвам този конкретно тип батерии не се плаши от 3 дори 5 пъти номиналния капацитет (моите бяха с 200Ah и в един момент от тях трябваше да могат да се дръпнат едни бързи 600А.
Трябва да отбележа че за батерията има специфични криви на зареждане които са далеч от това което може да подаде ел.двигателя в генераторен режим. Не е точно експонента една идея по-криво е.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от slowtraveler » 24 Окт 2012 10:13

Напълно съм съгласен с Пешо-Марсианеца :thumbsup:
Освен в частта за пиковия ток....
NiMH и особено литиевите батерии са доста капризни към прекалено голям ток на разряд и нямат нищо общо с оловните акумулатори, които могат да понесат голям пиков ток (справка - стартерните акумулатори на автомобилите - 60Ач, и пиков ток 650А, но и те стандартно се зареждат с 10% от часовия ток на капацитета - около 6А)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от Scott » 24 Окт 2012 11:10

slowtraveler написа:Освен в частта за пиковия ток....
NiMH и особено литиевите батерии са доста капризни към прекалено голям ток на разряд и нямат нищо общо с оловните акумулатори... 60Ач, и пиков ток 650А
Има Li-ION батерии (26650VT на Sony напр.) за специални приложения, които могат да постигнат пиков ток от 20С, където С е капацитета им. За сравнение в твоя пример оловната батерия постига 10.83С. Sanyo (собственост на Panasonic сега) има NiCd батерии от серията Cadnica, които постигат 15С. Ние ползваме SLPB100 серията на Kokam, те постигат 12С.
Всичко зависи от материала на електродите и електролита - ако вътрешното съпротивление е достатъчно ниско могат да се постигнат доста високи токове. Ако цитирам нашия инженер-химик - Приготвянето на сместа за батерии е като приготвяне на кекс, кажи ми каво искаш да постигнеш за да знам какви подправки да сложа tooth.gif
Последно промяна от Scott на 24 Окт 2012 11:21, променено общо 1 път.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от PESHO OT MARS » 24 Окт 2012 11:20

Сло аз говоря само за VRLA батериите, за метал-хидридните и литиево йонните не мога да говоря слабо съм запознат с тях. Там носят на голям ток на разреждане в определени граници. При апаратурата с която работя капацитета на батерията се използва 100% да не кажа и 100+% защото е по-важно това отзад да не спира. Машините изключват току преди точката на дълбокия разряд.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от slowtraveler » 24 Окт 2012 16:35

Scott написа:Има Li-ION батерии (26650VT на Sony напр.) за специални приложения, които могат да постигнат пиков ток от 20С, където С е капацитета им. .....
Прав си... Съвсем бях забравил радиоуправляемите летателни машинки, дето за 5-10 минути свършват батериите.... biggrin.gif
Но дори и те се зареждат след това по няколко часа... Т.е. при разряд понасят голям ток, за разлика от заряда...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от PESHO OT MARS » 24 Окт 2012 17:41

В акумулаторните винтоверти от по-новите се използват Li-ion и примерно от разреден акумулатор до напълно зареден обикновено е около 1-1.5 часа. Те и заряда им е относително бърз. Най вече Li-ion-а носи на частични дозареждания които много много не ги обичат останалите акумулатори.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от Japanese_fever » 27 Окт 2012 09:54

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от Japanese_fever » 06 Ное 2012 02:54

Защо петролът е все пак достатъчен

http://www.mediapool.bg/%D0%B7%D0%B0%D1 ... 99182.html
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
chopara
Мнения: 23
Регистриран на: 08 Авг 2011 22:32

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от chopara » 26 Дек 2012 23:25

Докато има петрол, няма да има ефективни коли на ток или други алтернативи, ако някои още си мислят че няма такава зелена и ефтина технология, блаженни са вярващите. Просто на една голяма шепа евреи не им е угодно ние да живеем ефтино, всичко друго са пропаганди.
Скоро гледах предаване по тази тема(за жалост незнам името му), дадоха примери за ефективни електромобили бързо спряни от производство или технически осложнени-оскъпени от GM без никакво друго логично обяснение, специално за щатите се насърчава покупката на голиеми автомобили с данъчни отстъпки, последните които не се отнасят за ел. мобилите.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Мнение от PESHO OT MARS » 27 Дек 2012 23:37

Japanese_fever написа:Защо петролът е все пак достатъчен

http://www.mediapool.bg/%D0%B7%D0%B0%D1 ... 99182.html

На тази статия много много не трябва да и се вярва.
Да започнем отзад напред. Алтернативните източници на петрол като Канадските пясъци и шистите в САЩ имат адски нисък EROEI коефициент мисля около 1.5-2 (нещо за което съм говорл десетки пъти) и са жив унищожител на питейната вода в региона. Рано или късно ще им струва скъпо това разхищение.
Как гордо звучи 5 милярда барела. Ало ако прочетете по подробно статията ще видите че само Судитска Арабия в момента с кризата в Либия е увеличила добива с 1.2 милиона барела на ДЕН. Също така по горе четем че потреблението ще е за 95 милиона барела, забележете че не се казва тия 95 милиона за какъв отрязък от време са. Като вземем онова изпуснато в изречението покачване 1.2 милиона на ДЕН разбираме че всъщност 95 милиона барела е ДНЕВНОТО потребление. Е по дяволите ОГРОМНОТО находище дето така се гордеят с 5 милиярда по тази сметка ще стигне за само 50-60 дни.......разбрахте ли къде е уловката в писането...... mad.gif
Числата на намереното се изкарват огромни но реално лекичко се покриват размерностите на потреблението, ей така тънко по ръба.
Да не говорим че налични залежи не означава добити барели. Има доста препятствия по пътя.


За капак дневното потребление сега е 95 милиона независимо какво пишат за 2017, но това че в Германия колите почват да харчат по малко е нищо сравнеие с нарастването на покупателната сила в Индия и Китай. Което означава че на всяка купена екологична кола в Германия се падат по 5 продадени в Индия и Китай с много далечни от тези характеристики. Петрола не е и само бензин, докато търсим евтини парцалки всеки ден, докато очакваме какви ли не пластмасови шуротийки всеки ден консумацията ще расте нагоре само.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта