Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-видео
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Това изречение,а и логиката говори за това: "Back in March, Toyota and BMW signed an agreement to collaborate on research into the next-generation lithium-ion battery cells, building on Toyota’s already extensive knowledge of hybrid technologies." Но може да има много трактовки.
Също това: "Toyoda added: “BMW and Toyota both want to make ever-better cars. We respect each other. That is why we already can take the next step together.” He went on to say: “Toyota is strong in environment-friendly hybrids and fuel cells … I believe BMW’s strength is developing sports cars. I get so excited thinking about the cars that will result from this relationship.”
Също това: "Toyoda added: “BMW and Toyota both want to make ever-better cars. We respect each other. That is why we already can take the next step together.” He went on to say: “Toyota is strong in environment-friendly hybrids and fuel cells … I believe BMW’s strength is developing sports cars. I get so excited thinking about the cars that will result from this relationship.”
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
@E60_Power,
Хибридите още не са навлезнали достатъчно, а взе да ги отписваш. biggrin.gif
Същото е и с петрола. В близките поне 20-30 г. едва ли ще има някаква промяна в добива му, само цената ще расте заради увеличеното търсене. Така, че хибридите ще си бъдат доста време актуални. А колкото повече се покачва цената на петрола, толкова те ще бъдат по-търсени. Освен това все по-стриктните екологични норми допълнително ще наливат вода в хибридните технологии. Освен това си мисля, че точно те са бъдещето. Може би не точно в сегашната форма, но едно е да разчиташ само на един енергоизточник и съвсем друго е да ползваш най-доброто от два. Например може да е хибрид с водород, горивна клетка, метан, и т.н. Сега обаче в точно този момент най-актуалното е това, което предлага Тойота. Доказано надеждно, икономично и с бъдеще в което абсолютно всички искат да влязат, за да не изпаднат от борда. БМВ са се усетили на къде духа вятъра и много предвидливо се отъркват около големите. Естествено сигурно и те има какво да предложат, но нали знаеш кой е лидера във високите технологии. Колкото до това какво ще правят двете компании занапред можем само да гадаем. Това в медиите е само прах в очите и работа за медиите. Едва ли обаче ще започнат някакъв проект от нулата, както си мислиш. Ще стъпят на някаква основа. Въпросът е да обединят усилията си и да направят наистина стойностни неща от които ще спечелим само ние потребителите, както и те разбира се. Аз лично се радвам, че БМВ и Тойота се заиграват, защото наистина двете компании имат потенциал, а обединени сигурно може да направят велики автомобили.
Хибридите още не са навлезнали достатъчно, а взе да ги отписваш. biggrin.gif
Същото е и с петрола. В близките поне 20-30 г. едва ли ще има някаква промяна в добива му, само цената ще расте заради увеличеното търсене. Така, че хибридите ще си бъдат доста време актуални. А колкото повече се покачва цената на петрола, толкова те ще бъдат по-търсени. Освен това все по-стриктните екологични норми допълнително ще наливат вода в хибридните технологии. Освен това си мисля, че точно те са бъдещето. Може би не точно в сегашната форма, но едно е да разчиташ само на един енергоизточник и съвсем друго е да ползваш най-доброто от два. Например може да е хибрид с водород, горивна клетка, метан, и т.н. Сега обаче в точно този момент най-актуалното е това, което предлага Тойота. Доказано надеждно, икономично и с бъдеще в което абсолютно всички искат да влязат, за да не изпаднат от борда. БМВ са се усетили на къде духа вятъра и много предвидливо се отъркват около големите. Естествено сигурно и те има какво да предложат, но нали знаеш кой е лидера във високите технологии. Колкото до това какво ще правят двете компании занапред можем само да гадаем. Това в медиите е само прах в очите и работа за медиите. Едва ли обаче ще започнат някакъв проект от нулата, както си мислиш. Ще стъпят на някаква основа. Въпросът е да обединят усилията си и да направят наистина стойностни неща от които ще спечелим само ние потребителите, както и те разбира се. Аз лично се радвам, че БМВ и Тойота се заиграват, защото наистина двете компании имат потенциал, а обединени сигурно може да направят велики автомобили.

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
За информацията от производителя мисля, че е цитирана погрешно. Голф 90 кс ТДИ е даден разход 3,8 извънградско, смесен 4,5. За 105 ТДИ – 3,9 извънградско, смесен 4,5. И май е по коректно да се сравнява с аурис хибрид – 3,8 смесен, макар да не виждам основание да е по нисък разхода на ауриса спрямо приуса. До колко са верни данните е друг въпроса. За ауриса, много лесно се достига разхода от производителя, по личен опит, без особени ограничения в шофирането. При условие, че не се превишава с много скоростта на междуградско:). Турбинирането на дизела дава много плюсове, но 105 коня са си 105. Всъщност 105 коня достигнати без турбиниране ще са по адекватни (по динамични) при други равни условия.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Малко в страни от темата, но въпреки, че съм се уверил на свой гръб, че БМВ са добри двигателисти, ме учудиха с последния си трилитров шестак дизел - 'черешка на тортата'...
По-точно модела М550d... Заводски параметър - разход около 6.3/100км, който навярно спокойно може да скочи над 20л/100 заради мощността : 'скромните' 381к.с. в диапазона 4000-4400об/мин (и redline 5400об/мин), и 740Nm в диапазона 2-3х.об/мин...

Та е възможно Тойота да се възползва и от по-мощните дизели, защото от доста години май няма в асортимента си нещо по-мощно от 200к.с....
По-точно модела М550d... Заводски параметър - разход около 6.3/100км, който навярно спокойно може да скочи над 20л/100 заради мощността : 'скромните' 381к.с. в диапазона 4000-4400об/мин (и redline 5400об/мин), и 740Nm в диапазона 2-3х.об/мин...

Та е възможно Тойота да се възползва и от по-мощните дизели, защото от доста години май няма в асортимента си нещо по-мощно от 200к.с....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Това, което дава производителя, като разход в повечето случай се различава доста от действителността. Разликата е в това, че някой лъжат повече от други. Дори, преди време бяха осъдили Мерцедес за неверни данни за разхода на гориво. Разликата беше направо фрапираща. Има обаче и нещо друго. На някой коли можеш да им смъкнеш разхода и под обявения заводски, а при други просто не става и не става, колкото и да се мъчиш.Hursa написа:За информацията от производителя мисля, че е цитирана погрешно. Голф 90 кс ТДИ е даден разход 3,8 извънградско, смесен 4,5. За 105 ТДИ – 3,9 извънградско, смесен 4,5. И май е по коректно да се сравнява с аурис хибрид – 3,8 смесен, макар да не виждам основание да е по нисък разхода на ауриса спрямо приуса. До колко са верни данните е друг въпроса. За ауриса, много лесно се достига разхода от производителя, по личен опит, без особени ограничения в шофирането. При условие, че не се превишава с много скоростта на междуградско:). Турбинирането на дизела дава много плюсове, но 105 коня са си 105. Всъщност 105 коня достигнати без турбиниране ще са по адекватни (по динамични) при други равни условия.
http://www.spritmonitor.de за мен е най-добрият ориентир кой автомобил колко, действително в реални условия харчи. Дават ти и хистограма на разходите и броя на шофьорите, както мин., максимален и среден разход. Изобщо, ако разгледаш добре данните, можеш отлични изводи да си направиш относно разхода на гориво на всеки автомобил.
Ето на Приус:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
и на Голф:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
@slowtraveler,
Малко, лекичко съм резервиран точно към този двигател с 3 турбини. Много коне, много нещо, ама не е нещо кой знае какво. Ето сравнение с Ауди, което е със същата кубатура, по-малко коне и 2 турбини и като динамика е като бавареца:
http://www.youtube.com/watch?v=-CdI60lfaio
А най-добрите дизелови бегачки са това:
http://www.youtube.com/watch?v=8y3rbm4o ... playnext=1

Малко, лекичко съм резервиран точно към този двигател с 3 турбини. Много коне, много нещо, ама не е нещо кой знае какво. Ето сравнение с Ауди, което е със същата кубатура, по-малко коне и 2 турбини и като динамика е като бавареца:
http://www.youtube.com/watch?v=-CdI60lfaio
А най-добрите дизелови бегачки са това:
http://www.youtube.com/watch?v=8y3rbm4o ... playnext=1




-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Е 6 цилиндровият двигател, редовия си е хубаво нещо навярно. И мощността си я бива за такъв обем и тягата си е мечта за всеки дизелист. Ако можеш да дадеш и повече инфо за перформанс твинпауар турбото, какво означава? На бмв харесвам най-много шофьорското място, кола направена най-вече за шофьора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
тройно турбо? интересно каква е схемата. и как поместват тези редови 6таци, ако е в 7 серия, разбираемо, но в 5та.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
За разхода определено данните дадени от собствениците говорят повече. Но пък хибриди карат само пенсии:).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Да не си се объркал? Точно на БМВ шофьорското място никак не ми допада. Може би човек, ако е с по-тесни рамене да му пасва, но лично мен ме седалката ме подпира в раменете. На Приуса шофьорското място е много по-удобно, а на МБ или Ауди са още по-добри.Hursa написа:... На бмв харесвам най-много шофьорското място, кола направена най-вече за шофьора.

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Е аз не съм голям калибър, а и не съм сядал в много БМВта. Но на шофьорското място сякаш си обгърнат и от страни, поне на по старите модели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
... и „гейове, изтрещели еколози, майки с деца, жени, травестити.“ според един колега...Hursa написа:За разхода определено данните дадени от собствениците говорят повече. Но пък хибриди карат само пенсии:).



Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Тази кола е малко безсмислена като концепция, защото ценaта й се доближава до тази на BMW M5. Когато имаш едни 200к лева / и отгоре / за кола, най-вероятно ще си вземеш М5 8 цилиндъра + 2 турбини, а не дизела с трите турбини. Максималният въртящ момент от 680 Nm при 1500 - 5750 об./м и мощност от 560 к.с. при 6000-7000 об./м на M5 прави покупката на М550d по-скоро безсмислена. Според мен е направена за имидж и за демонстрация на способностите на инженерите. Съмнявам се да има някакви значими продажби. 530d и 535d ще имат продажби за разлика от М550d.slowtraveler написа:Малко в страни от темата, но въпреки, че съм се уверил на свой гръб, че БМВ са добри двигателисти, ме учудиха с последния си трилитров шестак дизел - 'черешка на тортата'...
По-точно модела М550d... Заводски параметър - разход около 6.3/100км, който навярно спокойно може да скочи над 20л/100 заради мощността : 'скромните' 381к.с. в диапазона 4000-4400об/мин (и redline 5400об/мин), и 740Nm в диапазона 2-3х.об/мин...
Та е възможно Тойота да се възползва и от по-мощните дизели, защото от доста години май няма в асортимента си нещо по-мощно от 200к.с....
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Ето ти резултати от сравнителен тест между двете:prius 3 написа:@slowtraveler,
Малко, лекичко съм резервиран точно към този двигател с 3 турбини. Много коне, много нещо, ама не е нещо кой знае какво. Ето сравнение с Ауди, което е със същата кубатура, по-малко коне и 2 турбини и като динамика е като бавареца:
http://www.youtube.com/watch?v=-CdI60lfaio
А най-добрите дизелови бегачки са това:
http://www.youtube.com/watch?v=8y3rbm4o ... playnext=1![]()
![]()
![]()
http://www.fastestlaps.com/comparisons/ ... drive.html
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Аз съм сядал в доста коли, но колата, която остави най-силни впечатления у мен е едно BMW F10 530xDrive. Няколко седмици ходих и мрънках в Камор на един от директорите, за да ми я даде за няколко дни. Цена с екстрите - малко над 160.000 лева. Карах я няколко дни, като дори след полунощ излизах без цел и посока, за да се возя. Всякакво сравнение с която и да е Тойота, продавана в ТМ Ауто е неуместна. Моята предишна кола / предишния модел БМВ 5-та серия - Е60 530d / прилича на Опел Кадет в сравнение с нея. 8-степенна скоростна кутия с два съединителя, четири режима на каране - Eco, Comfort, Sport и Sport +, смяна предавките от волана, start/stop система. При Sport+ волана става твърд като на картинг, предавките стават много къси, а педала на газта не дава да го пипнеш. Изключват се всички системи за сигурност и оставаш сам със способностите си на шофьор. Седалката на шофьора няма как да бъде сравнявана с такава в автомобил, който е на цена от 40-50 хил. лева. При сядане можеш да я настроиш да е по-широка или тясна, т.е. да ти хване гърба и да не се местиш наляво и надясно в завой. От двете страни има едни страници, които могат да се събират и раздалечават. Облегалката е разделена на две части, които също се настройват в зависимост от това каква ти е стойката. Седалищната част може да се скъсява и удължава в зависимост от това колко са ти дълги краката. Плюс вентилация и отопление.Hursa написа:Е аз не съм голям калибър, а и не съм сядал в много БМВта. Но на шофьорското място сякаш си обгърнат и от страни, поне на по старите модели.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта