Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-видео

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2012 15:57

@E60_Power,
Нещо боравиш с много стара информация. Тойота не само ще ги учи как се правят батерии и хибриди, но ще ги учи и как се правят спортни и водородни автомобили. Така, че първо чети и после пиши, а не като чукчата! Разбира се няма да прочетеш, че Тойота ще ги учи, но на всички е ясно, коя е по-технологичната компания и коя е водеща в гореизброените насоки.
Относно теста пак не си в час. Как така ще сравняваш Приус с БМВ 3? Това е крайно голяма глупост да го кажеш. Виждам, че не си запознат, но да те светна, че пространството в купето на Приус е почти идентично на БМВ 5, а в някой отношение дори и по-широко. Така, че пак те призовавам да четеш преди да пишеш. Но дори и да е БМВ 3 пак ще падне от Приус по отношение среден, повтарям специално за теб СРЕДЕН разход на гориво. Колегата Лексус ти е написал къде да гледаш, за да си сверяваш часовника, но явно ти е по-хубаво да пишеш глупости. wink.gif

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2012 16:10

prius 3 написа:@E60_Power,
Нещо боравиш с много стара информация. Тойота не само ще ги учи как се правят батерии и хибриди, но ще ги учи и как се правят, горивни клетки, спортни и водородни автомобили. Така, че първо чети и после пиши, а не като чукчата! Разбира се няма да прочетеш, че Тойота ще ги учи, но на всички е ясно, коя е по-технологичната компания и коя е водеща в гореизброените насоки.
Относно теста пак не си в час. Как така ще сравняваш Приус с БМВ 3? Това е крайно голяма глупост да го кажеш. Виждам, че не си запознат, но да те светна, че пространството в купето на Приус е почти идентично на БМВ 5, а в някой отношение дори и по-широко. Така, че пак те призовавам да четеш преди да пишеш. Но дори и да е БМВ 3 пак ще падне от Приус по отношение среден, повтарям специално за теб СРЕДЕН разход на гориво. Колегата Лексус ти е написал къде да гледаш, за да си сверяваш часовника, но явно ти е по-хубаво да пишеш глупости. wink.gif
П.С. Ето ти за домашно какво да прочетеш:
http://www.reuters.com/article/2012/06/ ... 8Z20120627
http://www.reuters.com/article/2012/06/ ... 0G20120625
http://wot.motortrend.com/we-hear-bmw-t ... 22933.html
Наблегни на първото изречение:
http://content.usatoday.com/communities ... FR-DI3N_v8

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2012 16:12

Rudy написа:
mirott написа:Отиде да се лекува... worthy.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Тц - отиде да изпреварва приуси летящи със 100 по магистралата.
Нито ще се лекува, нито Приуси със 100 по магистралата ще изпреварва... laugh.gif

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2012 16:37

Hursa написа:За макс скорост на амперата – твърде вероятно скоростта да е ограничена електронно заради батериите. Продължителното отдаване на голяма мощност не се отразява добре на никоя съвременна батерия май. Ел двигателите нямат големи проблеми с прегряване, всъщност проблемите им в това отношение са по малки от на всеки ДВГ. Но на приуса едва ли това лимитира скоростта, по скоро особеностите на трансмисията. При 190 по километраж на ауриса и то при леко изкачване, енергията е само за сметка на ДВГ, батерията се включва само при ускорението и то ако се ускорява по рязко, относително. При подържане на тази скорост батерията си остава заредена на около 70 80%.
За дизелите – напротив, някой смятаме, че са значително по високо технологични от съвременните бензинни. Особено най-съвременните дизели - с високотехнологичните пиезодюзи и най-новите дпф филтри. И именно тази им високотехнологичност ги прави претенциозни към качеството на нафтата, а тя е проблем в БГ, според мен.
Като се сравняват пазарите в щатите и Европа защо никой не споменава разликата в цената на приус в Европа и щатите, както и на другите марки в една или друга степен. Е и разликата в цената на горивата вероятно има принос.
И аз съм го писал това по-рано за батерията при високи скорости на Приуса. По-долу от половината не се разрежда. Системата е адаптивна към начина на шофиране и при по-екстремно каране държи резерв, който да ти служи при ускоряване, изпреварване и т.н. 190 км/ч не съм карал по баир и не знам как е, но на сравнително равен участък хибридната система си работи нормално, като от време на време включва електромотора, а от време на време зарежда батерията, като през цялото време ДВГ работи. Ограничението на максималната скорост не знам от какво е продиктувано, но и изобщо не ме тревожи този въпрос по простата причина, че в ежедневието рядко ще ти се наложи да караш с подобна скорост. Според мен технически са могли да го направят да вдига повече без какъвто и да е бил проблем, но концепцията на колата е такава, че предполага по-спокойно каране и не е имало нужда да насилват нещата. wink.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 17:12

E60_Power написа: Компания като VW има 25 млрд. щ. долара печалба и в тази връзка едва ли е проблем за нейните мениджъри да инвестират и развиват нови технологии. Същото се отнася и за BMW, Daimler. Само, че продуктите на тези компании се продават и без да са достигнали кой знае какви постижения в областта на хибридите. Те просто са решили да развиват дизеловия двигател. След като сметките им излизат и продукцията им / основно дизел / се харчи на пазара и се правят пари, значи всичко е ОК. Тойота е поела по друг път и развива хибридните технологии. Това също е ОК. След като им излизат сметките, значи проблем няма. Така, че тези приказки за уникалния технологичен скок на японците и изоставането на немците са много смешни. Въпрос на сметки на конкретните фирми. Ако някой си мисли, че след 20-30 години компаниите, които развиват дизеловия двигател ще глътнат вода и ще загубят предимство в сравнение с Тойота, значи е много голям наивник.
Те изброените от теб германски марки вече са изостанали, иначе БМВ нямаше да прави съюз с Тойота. Достатъчно е да погледнеш, че споменатите от теб немски компании предлагат хибриди, но хибридите са им много слаби като изпълнение. Просто хибридът е много по-сложна техника от един конвенционален двигател- дизел, бензин или каквото се сетиш,което произвеждат германците. За да направиш добър хибрид трябват години работа, проучвания, сериозен инженерен потенциал и сериозни вложения.
Тойота разработва хибридите от началото на 90-те. Тогава твоите любими германски фирми се радваха на ТДИ. Забележи каква огромна е разликата в начина на мислене на японци и немци! Също така забележи колко напредничаво мислят японците. Заради това днес Тойота е компанията,задаваща стандартите при хибридната техника, а германците догонват. Съвсем нормално.А като добавим и ,че японците са по-добри в техниката, нещата придобиват ясния си вид.
Просто не е толкова лесно да отхвърлиш постиженията на японците и да защитиш германците,че не искали,а не неможели. Германците не могат! Германците са силни само в старите технологии, с които са свикнали. Новите хибридни технологии се задават от японците, въпреки че германците също продават хибриди.
Компания като Фолксваген има последната година висока печалба, я погледни от предишни години колко по-ниска им е печалбата. Хибридни технологии не се развиват от днес за утре.Днес ти скимнало, имаш печалба висока и си викаш, я да разработя за другата година аз едни високи хибридни технологии.... Е, не става така. То не е като да направиш следващата генерация дизелов двигател.


E60_Power написа:Освен тези нелепи опити да бъдат противопоставяни две различни технологии, респективно две различни концепции, много смешни са опитите пазара в ЕС да бъде представен като място, където пазаруват малоумници, а в САЩ и Япония / понеже там Приус се продава по-добре / са места, където хората са по-умни и затова са направили избора в полза на хибрида. Когато се сравняват тези пазари, добре е да се знае спецификата на тези пазари - различни акцизи за горивата, различни цени. През последните две десетилетия компаниите от Стария континент развиваха дизеловия агрегат. И в резултат в ЕС се продават повече автомобили с дизелов двигател. Единствените две страни от ЕС, в които дизела е по-скъп от бензина са Великобритания и Полша. В САЩ винаги цената за галон бензин е била по-ниска от тази на дизела. Така, че картината на отделните пазари е различна поради обективни причини, а не защото американците и японците са по-напредничави и по-умни от европейците.
Те,че американците и японците са по-напредничави от европейците е повече от ясно. Всички новости в автомобилостроенето идват от там. Няма как да ме убедиш,че е по-напредничаво да разработваш дизела,който е изчерпан без помощен агрегат. Изчерпан и като шумови емисии, и като газови емисии, и като усложненост в механиката. Европейците разработват дизела,защото закъсняха с разработките на хибридите, които дълго и упорито отричаха. Видя се,че и те се хванаха на хорото с 15 години закъснение обаче. Това за цените на горивата си прав, има фактори, за които си прав, но защо в САЩ не се купува нафта? Защото е по-недоизпипана дизеловата кола от един голям безшумен хибрид или бензинов двигател. Много е просто.
Европеецът залага на дизел- много добре, негова работа, но това го прави просто по-изостанал от новите технологии в автомобилостроенето. Това е факт.



E60_Power написа:Ако погледнем продажбите на Приус - любима дъвка на мнозина тук - ще видим много интересни числа. Изключвайки пазарите на Япония, ЕС и САЩ, на останалите пазари / Канада, Бразилия, Аржентина и цяла Южна Америка, Китай, Русия, богати страни като Южна Корея, Сингапур, Австралия, Близък Изток / в годините 2007, 2008, 2009 и 2010 Тойота продава средно около 10.000-12.000 Приус-а на година. Да, точно толкова на пазари от подобен мащаб. В ЕС в този период от време се продават средно по около 40.000 автомобила годишно. Съществен ръст на европейския пазар няма. През 2007г. Тойота продава в САЩ 180.000 Приус-а. През 2008г. следва спад до 160.000. През следващата година - 140.000 броя автомобили. Да, по това време се разви световна криза и е естествено продажбите да намалеят / подобен спад имаше и при Корола на пазарите в САЩ /, но в същото време спада в продажбите на продуктите на VW на щатския пазар бе по-малко от 9% за разлика от Тойота със спад повече от 20%. През 2011г. Джета има ръст на пазара в САЩ с повече от 50% и продадени 150.000 автомобила, т.е. повече от Приус / с уговорката, че тези данни не отчитат проблемите след земетресението в Япония /.
Точно тая уговорка е много важна. Защото тази година Приус има доста повече продажби от Джета в САЩ! Приус е сред най-търсените автомобили в САЩ. Спадът на продажбите на Фолксваген в САЩ са без значение,защото те са малък играч там, дали увеличават или намаляват с 5 или 10% , те така или иначе продават много по-малко коли от Тойота за да впечатлят с нещо. Тази година обаче Тойота има около 30% ръст в продажбите в САЩ,а Приус около 110 %. Това са сериозни цифри на фона на сериозните продажби на Тойота.

E60_Power написа:Истината е, че Приус е кола с локален пазар - Япония. През 2007г. в Япония се продават по-малко от 60.000 автомобила от модела. През 2009г. те вече са 210.000. Година по-късно - над 300.000 автомобила. През 2007г. в Япония се продават около 21% от произведените Приус. През 2008г. - между 25 и 26%. 2009 година - около 51-52% от общо произведените автомобили Приус. През 2010г. - 61% от произведените автомобили Приус са продадени в Япония. А причините са много прости - данъчни стимули при покупка на хибрид. И понеже през този период от време Приус е хибрида с най-добри характеристики в сравнение с конкурентите - затова и тези продажби. Така, че да си говорим колко велико постижение на инженерната мисъл е автомобила Приус и да сочим продажбите му като аргумент е ........ доста смешно. Хибрид, произвеждан и продаван в Япония / почти 2/3 от произведените автомобили / поради наличие на данъчни облекчения.
Не е така. Прав си за облекченията - веднага паралелът с Фолксваген,който най-много се облагодетелства в кризата от правителствените облекчения в Германия. Веднага паралела и с началото на дизела- най-многото продажби са били в Германия и след това в част от Европа . И днес дизел не се кара сериозно нито в Бразилия,нито в Корея, нито в Сингапур,нито в Русия, нито в Австралия.

Приус има много сериозен имидж навсякъде по света - а продажбите в различните държави и континенти зависят от много фактори,както ти спомена, и както аз го знам. Но не може да се отрече ,че като инженерно постижение Приус е много високо. Това никой не го е отрекъл. Също така да спомена, че правителствената програма в япония отдавна приключи, но Приус тази година продължават да му растат продажбите!
E60_Power написа:Та в този ред на мисли, някой може ли да ми даде смислено обяснение защо в България си струва да се купи Приус базово изпълнение срещу сума от 26.000 евро при положение, че не получаваш ценово предимство от японските власти и срещу тези пари можеш да получиш дизелов Авенсис с най-силния мотор / 2.2 / и изпълнение Elegance / а не базов и гол като врабче / ???Та в този ред на мисли, някой може ли да ми даде смислено обяснение защо в България си струва да се купи Приус базово изпълнение срещу сума от 26.000 евро при положение, че не получаваш ценово предимство от японските власти и срещу тези пари можеш да получиш дизелов Авенсис с най-силния мотор / 2.2 / и изпълнение Elegance / а не базов и гол като врабче / ???
Мога да ти дам обяснение,че пак си объркал цените. Значи Приус базов няма- и най-базовия Приус е много добре оборудван, така че няма такъв Приус гол като Пушка. Не говорим нито за Шкода, нито за Голф.

Второ, цената на Приус започва от 51 500лв. с ДДС, цената на Авенсис 2.2 D4D /177к.с./ от 54 300лв. ВСеки си преценява дали търси високата технология на Приус или мощният дизел на Авенсис. Просто това е въпрос на личен избор и приоритети.
Последно промяна от LEXUS на 15 Сеп 2012 18:00, променено общо 2 пъти.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от E60_Power » 15 Сеп 2012 17:42

LEXUS написа:
E60_Power написа:.... А относно "най-най-интересното" много сериозно си се объркал. Темата за сътрудничеството между Тойота и БМВ вече бе предъвквана многократно в този форум. И също толкова многократно някои от наивниците в този форум продължават да твърдят, че БМВ ще се учи от Тойота на хибридни технологии. На теб специално ти бе обяснено в какво се изразява това сътрудничество, като ти бяха предоставени и съответните линкове, съдържащи информация за параметрите на сътрудничеството между двете компании. Обаче, явно още не си разбрал! И затова ти го обяснявам за пореден път - по силата на договора между двете компании БМВ ще продава дизелови агрегати на Тойота, които ще се монтират в Аурис за европейския пазар, а освен това двете фирми ще си поделят разходите по развитие на батерии от ново поколение. За това са се договорили, а не за това, за което си фантазираш. Нещо да не е ясно?
Много неща не са ти ясни, но имаш наглостта да поучаваш другите, от доста време.

Нормално е БМВ да се учат от технологиите на Тойота. Тойота е пионерът в хибридните технологии и предлага на-добрите хибриди в света.Това е признато дори от германците. Естетсвено е ,че при повече знания за тези сложни технологии Тойота ще споделя с БМВ,а не обратното. Същото е и с горивните клетки на водород. Японците са ненадминати и там - тук включвам и Хонда. Логично е и в разработката на батерии японците да имат по-голям инженерен потенциал. При ел.колите отново японците са по-напреднали и по-добри. Ето споразумението:

http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rtnership/

А за разхода на Приус и БМВ-та дизели на магистрала лесно е да се провери реалният разход на spritmonitor, просто няма по--икономична кола от Приус в класа,под него или над него.
Аз ти посочвам цифри, факти и се аргументирам. Обаче, понеже тези цифри не ти се харесват, започваш със заклинания и определения - как Приус бил най-икономичен, а еди кой си проявявал наглост, щото твърди нещо и се аргуметира с доказателства. Ясно ти посочих, че в момента 2/3 от продажбите на Приус се случват в Япония. И се случват заради данъчни облекчения. Мисля, че и за слепец е ясно, че колата се продава добре предимно на локалния пазар, а не в световен мащаб. И по света продават добре, но в продажбите им няма нищо уникално. Продават добре наравно с другите производители. Относно това кой е технологично изостанал и кой не е - твърдение, че германците са назад с технологиоте и не могат да правят неща, които японците могат е много смешно. Както казах в предния коментар, едните са решили да поемат по един път, а другите - по друг. След като правят пари, значи всичко е ОК. След като Тойота ще взима дизел от БМВ и сметката им излиза - ОК. Ако двете компании ще споделят разходи при разработване на ново поколение литиево-йонни батерии и сметките им излизат - ОК. Въпросът е, че тук се говорят небивалици, хвърлят се някакви твърдения и не се аргументират. А после някой, който постави под съмнение казаното, веднага е заклеймен като наглец, който се е отклонил от правата вяра. Правят се сравнения между Пасат и Приус, при положение, че това са различен клас автомобили. После теста между БМВ и Приус се заклеймява, защото БМВ-то било по-нов модел, а Приус-а по стар, при положение, че двете коли се произвеждат от 2003 до 2009г. Когато някой поправи коментиралия, хибридолюбците или по-просто - феновете на Тойота - му скачат. После следват поредните твърдения за това как немска компания ще оборудва автомобилите си с японски хибрид. И се дават линкове. Само, че фактите отново са различни. Има едно единствено писмено споразумение между Тойота и БМВ - декември 2011г. По силата на този договор Тойота ще купува дизелови агрегати, а двете компании ще си поделят разходите по разработване на литиево-йонни батерии от ново поколение. Линковете, които ми се представят са непотвърдена информация за бъдещи намерения на две компании. В края на юни 2012г. в Олимпияпарк в Мюнхен имаше прес конференция на двамата CEO - на Тойота и БМВ. На тази пресконференция бе обявено, че предстои двете компании да подпишат допълнителни споразумения и да задълбочат сътудничеството си. Към днешна дата няма подписан нов договор, а единственото споразумение е това от декември 2011г. Когато стане факт ново споразумение - ОК, всички ще го адмирираме. И няма нищо лошо в това БМВ да ползва хибрид на Тойота. Лошото е да се твърдят някакви неща - като колегата prius 3 - които не са факт, за да се аргументира позиция. Както твърдението, че Приус е кола в класа на БМВ 5-та серия, при положение, че междуосието на БМВ 3-та серия е по-дълго с 110 милиметра в сравнение с Приус, дължината на БМВ 3-та серия е 4624 мм в сравнение с 4480 мм при Приус, а единствено на височина Приус превъзхожда и двете серии предвид дизайна си. Но неговите размери - на Приус - са по-близки до 3-та серия, а не до 5-та. И е в класа на 3-та серия. И така нататък. Общо взето, хвърлят се някакви твърдения без покритие и предимно се крещят небивалици. Аз специално нито ползвам Приус, нито пък каквато и да е кола на VW. И в тази връзка нямам никаква представа коя кола колко харчи. Осланям се на информацията на производителя. И когато искам да се информирам, гледам какво ми казва този, който е произвел автомобила. И понеже искам да се сдобия с подобно инфо, влизам в сайта на Тойота, където срещу Toyota Prius стои 3.9 на сто смесен разход. Срещу VW Golf 1.6 TDI Bluemotion стои 3.8 на сто смесен разход. Ако вярвам на теб, или Тойота са излъгали и са посочили по-виско среден разход, или пък VW лъжат и посочват по-нисък.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 17:49

E60_Power написа:
Аз ти посочвам цифри, факти и се аргументирам. Обаче, понеже тези цифри не ти се харесват, започваш със заклинания и определения - как Приус бил най-икономичен, а еди кой си проявявал наглост, щото твърди нещо и се аргуметира с доказателства. Ясно ти посочих, че в момента 2/3 от продажбите на Приус се случват в Япония. И се случват заради данъчни облекчения.
Още от началото се обърка!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 17:53

E60_Power написа: Относно това кой е технологично изостанал и кой не е - твърдение, че германците са назад с технологиоте и не могат да правят неща, които японците могат е много смешно. Както казах в предния коментар, едните са решили да поемат по един път, а другите - по друг. След като правят пари, значи всичко е ОК. След като Тойота ще взима дизел от БМВ и сметката им излиза - ОК. Ако двете компании ще споделят разходи при разработване на ново поколение литиево-йонни батерии и сметките им излизат - ОК. Въпросът е, че тук се говорят небивалици, хвърлят се някакви твърдения и не се аргументират. А после някой, който постави под съмнение казаното, веднага е заклеймен като наглец, който се е отклонил от правата вяра. Правят се сравнения между Пасат и Приус, при положение, че това са различен клас автомобили. После теста между БМВ и Приус се заклеймява, защото БМВ-то било по-нов модел, а Приус-а по стар, при положение, че двете коли се произвеждат от 2003 до 2009г. Когато някой поправи коментиралия, хибридолюбците или по-просто - феновете на Тойота - му скачат. После следват поредните твърдения за това как немска компания ще оборудва автомобилите си с японски хибрид. И се дават линкове. Само, че фактите отново са различни. Има едно единствено писмено споразумение между Тойота и БМВ - декември 2011г. По силата на този договор Тойота ще купува дизелови агрегати, а двете компании ще си поделят разходите по разработване на литиево-йонни батерии от ново поколение. Линковете, които ми се представят са непотвърдена информация за бъдещи намерения на две компании. В края на юни 2012г. в Олимпияпарк в Мюнхен имаше прес конференция на двамата CEO - на Тойота и БМВ. На тази пресконференция бе обявено, че предстои двете компании да подпишат допълнителни споразумения и да задълбочат сътудничеството си. Към днешна дата няма подписан нов договор, а единственото споразумение е това от декември 2011г. Когато стане факт ново споразумение - ОК, всички ще го адмирираме. И няма нищо лошо в това БМВ да ползва хибрид на Тойота. Лошото е да се твърдят някакви неща - като колегата prius 3 - които не са факт, за да се аргументира позиция. Както твърдението, че Приус е кола в класа на БМВ 5-та серия, при положение, че междуосието на БМВ 3-та серия е по-дълго с 110 милиметра в сравнение с Приус, дължината на БМВ 3-та серия е 4624 мм в сравнение с 4480 мм при Приус, а единствено на височина Приус превъзхожда и двете серии предвид дизайна си. Но неговите размери - на Приус - са по-близки до 3-та серия, а не до 5-та. И е в класа на 3-та серия. И така нататък. Общо взето, хвърлят се някакви твърдения без покритие и предимно се крещят небивалици. Аз специално нито ползвам Приус, нито пък каквато и да е кола на VW. И в тази връзка нямам никаква представа коя кола колко харчи. Осланям се на информацията на производителя. И когато искам да се информирам, гледам какво ми казва този, който е произвел автомобила. И понеже искам да се сдобия с подобно инфо, влизам в сайта на Тойота, където срещу Toyota Prius стои 3.9 на сто смесен разход. Срещу VW Golf 1.6 TDI Bluemotion стои 3.8 на сто смесен разход. Ако вярвам на теб, или Тойота са излъгали и са посочили по-виско среден разход, или пък VW лъжат и посочват по-нисък.
За повечето неща съм съгласен, това за класовете и неточните сравнения и т.н. Но за последното Голф е по-нисък клас от Приус и е 105 коня, а Приус 136 коня и имат еднакъв разход.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 17:57

E60_Power написа: След като Тойота ще взима дизел от БМВ и сметката им излиза - ОК. Ако двете компании ще споделят разходи при разработване на ново поколение литиево-йонни батерии и сметките им излизат - ОК. Въпросът е, че тук се говорят небивалици, хвърлят се някакви твърдения и не се аргументират. А после някой, който постави под съмнение казаното, веднага е заклеймен като наглец, който се е отклонил от правата вяра. .........После следват поредните твърдения за това как немска компания ще оборудва автомобилите си с японски хибрид. И се дават линкове. Само, че фактите отново са различни. Има едно единствено писмено споразумение между Тойота и БМВ - декември 2011г. По силата на този договор Тойота ще купува дизелови агрегати, а двете компании ще си поделят разходите по разработване на литиево-йонни батерии от ново поколение. Линковете, които ми се представят са непотвърдена информация за бъдещи намерения на две компании. В края на юни 2012г. в Олимпияпарк в Мюнхен имаше прес конференция на двамата CEO - на Тойота и БМВ. На тази пресконференция бе обявено, че предстои двете компании да подпишат допълнителни споразумения и да задълбочат сътудничеството си. Към днешна дата няма подписан нов договор, а единственото споразумение е това от декември 2011г. Когато стане факт ново споразумение - ОК, всички ще го адмирираме. И няма нищо лошо в това БМВ да ползва хибрид на Тойота.
Добре,нали ти дадох линк, прочети какво пише все пак преди да пускаш отново съмненията си:

http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rtnership/
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от E60_Power » 15 Сеп 2012 18:31

LEXUS написа:
E60_Power написа: След като Тойота ще взима дизел от БМВ и сметката им излиза - ОК. Ако двете компании ще споделят разходи при разработване на ново поколение литиево-йонни батерии и сметките им излизат - ОК. Въпросът е, че тук се говорят небивалици, хвърлят се някакви твърдения и не се аргументират. А после някой, който постави под съмнение казаното, веднага е заклеймен като наглец, който се е отклонил от правата вяра. .........После следват поредните твърдения за това как немска компания ще оборудва автомобилите си с японски хибрид. И се дават линкове. Само, че фактите отново са различни. Има едно единствено писмено споразумение между Тойота и БМВ - декември 2011г. По силата на този договор Тойота ще купува дизелови агрегати, а двете компании ще си поделят разходите по разработване на литиево-йонни батерии от ново поколение. Линковете, които ми се представят са непотвърдена информация за бъдещи намерения на две компании. В края на юни 2012г. в Олимпияпарк в Мюнхен имаше прес конференция на двамата CEO - на Тойота и БМВ. На тази пресконференция бе обявено, че предстои двете компании да подпишат допълнителни споразумения и да задълбочат сътудничеството си. Към днешна дата няма подписан нов договор, а единственото споразумение е това от декември 2011г. Когато стане факт ново споразумение - ОК, всички ще го адмирираме. И няма нищо лошо в това БМВ да ползва хибрид на Тойота.
Добре,нали ти дадох линк, прочети какво пише все пак преди да пускаш отново съмненията си:

http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rtnership/
Memorandum of understanding или както някои го наричат с другото му име - писмо за намерение - не е договор, а такъв в последствие се подписва със съдържание, което е идентично с това в MU. Така, че най-вероятно в близко бъдеще подобен договор ще е факт. Това, което прочитам в края на втория абзац, т.е. сферите на сътрудничество, цитирам: "joint development of a fuel cell system, joint development of architecture and components for a new sports vehicle, collaboration on the development of electric car drivetrains and joint research and development of new fuel-saving, lightweight technologies." никак не ми прилича на сътрудничество между една изостанала компания, която ще взима от друга, която е по-напред. По-скоро ми прилича на споразумение, при което двете компании ще си поделят разходите по research & development в различни сфери. Идеята е евентуалните технологични постижения във всяка една от сферите на сътрудничество да излязат по-евтини за двете фирми, респективно печалбите им да са по-големи. Съвсем ясно е, че не става въпрос за това Тойота да предостави на БМВ хибридна технология. Подобно нещо не виждам.

Относно 105-те коня на Голф - те са достатъчни, защото вървят с турбо. Така, че не трябва да се прави просто сравнение 105 vs. 136 коня, защото Голф има по-висока максимална скорост, а от 0 до 100 км двете коли имат близки показатели - 10.6 за Приус срещу 11.3 за Голф. Освен това двете коли имат много близки размери, като на широчина и височина Голф е по-голям. Приус е малко по-дълъг и с 10 сантиметра по-голямо междуосие. Така, че на практика са по-скоро един клас автомобили, макар, че най-близък до Приус е Джета

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2012 18:49

Според мен в конкретния случай Е60 е прав...
В сериозния бизнес никой не се джафка по селски кой е по-по най, а просто си търси интереса...
И когато интересите са в една и съща посока - фирмите работят ръка за ръка...
Та така и в случая БМВ ще се опитат да спестят някой друг лев/евро/долар като 'заемат' хибридната система на Тойота...
Тойота пък ще се опитат да спестят някоя друга пара от разработка на добри и много икономични двигатели, трансмисии и т.н, като 'заемат' know how от едни от най-добрите двигателисти в света - БМВ.
Та кой е по-по най???
П.С. имам съмнения, че ще се опитат да разработят нещо съвсем съвсем ново като конструкция, обединявайки научния си ресурс, а няма да използват сегашната хибридна система ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 19:15

E60_Power написа:
LEXUS написа:
E60_Power написа: След като Тойота ще взима дизел от БМВ и сметката им излиза - ОК. Ако двете компании ще споделят разходи при разработване на ново поколение литиево-йонни батерии и сметките им излизат - ОК. Въпросът е, че тук се говорят небивалици, хвърлят се някакви твърдения и не се аргументират. А после някой, който постави под съмнение казаното, веднага е заклеймен като наглец, който се е отклонил от правата вяра. .........После следват поредните твърдения за това как немска компания ще оборудва автомобилите си с японски хибрид. И се дават линкове. Само, че фактите отново са различни. Има едно единствено писмено споразумение между Тойота и БМВ - декември 2011г. По силата на този договор Тойота ще купува дизелови агрегати, а двете компании ще си поделят разходите по разработване на литиево-йонни батерии от ново поколение. Линковете, които ми се представят са непотвърдена информация за бъдещи намерения на две компании. В края на юни 2012г. в Олимпияпарк в Мюнхен имаше прес конференция на двамата CEO - на Тойота и БМВ. На тази пресконференция бе обявено, че предстои двете компании да подпишат допълнителни споразумения и да задълбочат сътудничеството си. Към днешна дата няма подписан нов договор, а единственото споразумение е това от декември 2011г. Когато стане факт ново споразумение - ОК, всички ще го адмирираме. И няма нищо лошо в това БМВ да ползва хибрид на Тойота.
Добре,нали ти дадох линк, прочети какво пише все пак преди да пускаш отново съмненията си:

http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rtnership/
Memorandum of understanding или както някои го наричат с другото му име - писмо за намерение - не е договор, а такъв в последствие се подписва със съдържание, което е идентично с това в MU. Така, че най-вероятно в близко бъдеще подобен договор ще е факт. Това, което прочитам в края на втория абзац, т.е. сферите на сътрудничество, цитирам: "joint development of a fuel cell system, joint development of architecture and components for a new sports vehicle, collaboration on the development of electric car drivetrains and joint research and development of new fuel-saving, lightweight technologies." никак не ми прилича на сътрудничество между една изостанала компания, която ще взима от друга, която е по-напред. По-скоро ми прилича на споразумение, при което двете компании ще си поделят разходите по research & development в различни сфери. Идеята е евентуалните технологични постижения във всяка една от сферите на сътрудничество да излязат по-евтини за двете фирми, респективно печалбите им да са по-големи. Съвсем ясно е, че не става въпрос за това Тойота да предостави на БМВ хибридна технология. Подобно нещо не виждам.

Относно 105-те коня на Голф - те са достатъчни, защото вървят с турбо. Така, че не трябва да се прави просто сравнение 105 vs. 136 коня, защото Голф има по-висока максимална скорост, а от 0 до 100 км двете коли имат близки показатели - 10.6 за Приус срещу 11.3 за Голф. Освен това двете коли имат много близки размери, като на широчина и височина Голф е по-голям. Приус е малко по-дълъг и с 10 сантиметра по-голямо междуосие. Така, че на практика са по-скоро един клас автомобили, макар, че най-близък до Приус е Джета
Точно така- Джета е в класа на Приус,а не Голф. Както и да го гледаш Голф е по-тромавата кола и харчи пак толкова гориво. Със сигурност Голфа е и по-малко еластичната.

За БМВ и Тойота - специално в частта за хибридните технологии не мисля,че БМВ могат да предложат нещо повече в разработките. Подразбира се,че Тойота ще помага повече с опита и разработките си. Но ако това не ти допада, да не го казваме така. Трудно ще ме убедиш,че са на една основа 2-те компании в тези разработки. Иначе за останалото,което си казал,съм съгласен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 19:20

slowtraveler написа:Според мен в конкретния случай Е60 е прав...
В сериозния бизнес никой не се джафка по селски кой е по-по най, а просто си търси интереса...
И когато интересите са в една и съща посока - фирмите работят ръка за ръка...
Та така и в случая БМВ ще се опитат да спестят някой друг лев/евро/долар като 'заемат' хибридната система на Тойота...
Тойота пък ще се опитат да спестят някоя друга пара от разработка на добри и много икономични двигатели, трансмисии и т.н, като 'заемат' know how от едни от най-добрите двигателисти в света - БМВ.
Та кой е по-по най???
П.С. имам съмнения, че ще се опитат да разработят нещо съвсем съвсем ново като конструкция, обединявайки научния си ресурс, а няма да използват сегашната хибридна система ...
Точно така,много си прав. Такава е логиката,никой не я отрича. Само Е60_Power не беше разбрал за тези договорки между двете компании. За това внесох пояснение.Не съм казал,че само Тойота ще влага свое Ноу-Хау в съюза, логиката навежда- дизели на БМВ за малките и средни класове Тойота и хибридни технологии на Тойота ще помагат на БМВ разработките, а може би и нов продукт.
Последно промяна от LEXUS на 15 Сеп 2012 19:38, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 15 Сеп 2012 19:22

slowtraveler написа: П.С. имам съмнения, че ще се опитат да разработят нещо съвсем съвсем ново като конструкция, обединявайки научния си ресурс, а няма да използват сегашната хибридна система ...
Ако ще разработват нещо ново, то трябва да стъпи върху някаква база. Но сериозно се съмнявам в такива намерения -поне в частта на Тойота, които са много консервативни откъм такива решения и ползват винаги изпитани методи.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от E60_Power » 15 Сеп 2012 20:01

LEXUS написа:
slowtraveler написа:Според мен в конкретния случай Е60 е прав...
В сериозния бизнес никой не се джафка по селски кой е по-по най, а просто си търси интереса...
И когато интересите са в една и съща посока - фирмите работят ръка за ръка...
Та така и в случая БМВ ще се опитат да спестят някой друг лев/евро/долар като 'заемат' хибридната система на Тойота...
Тойота пък ще се опитат да спестят някоя друга пара от разработка на добри и много икономични двигатели, трансмисии и т.н, като 'заемат' know how от едни от най-добрите двигателисти в света - БМВ.
Та кой е по-по най???
П.С. имам съмнения, че ще се опитат да разработят нещо съвсем съвсем ново като конструкция, обединявайки научния си ресурс, а няма да използват сегашната хибридна система ...
Точно така,много си прав. Такава е логиката,никой не я отрича. Само Е60_Power не беше разбрал за тези договорки между двете компании. За това внесох пояснение.Не съм казал,че само Тойота ще влага свое Ноу-Хау в съюза, логиката навежда- дизели на БМВ за малките и средни класове Тойота и хибридни технологии на Тойота ще помагат на БМВ разработките, а може би и нов продукт.
Напротив, съвсем наясно съм. Както вече видяхме, споразумението от декември 2011г. включваше доставка на дизелови агрегати от БМВ за Тойота и съвместно разработване / поделяне на разходи / на литиево-йонни батерии от ново поколение. Спекулациите от лятото / юни 2012г. / за това, че Тойота ще доставя хибридни технологии на БМВ / линковете на prius 3 / очевидно са били плод на невярна информация. Линка, който даде за меморандума за разбирателство, сключен между двете фирми посочва сферите на сътрудничество, като в по-горния си коментар съм ги цитирал, т.е. цитирал съм твоя източник на инфо. Не става дума за предоставяне на хибридни технологии, а за сътрудничество в областта водород, ел. автомобили и други подобни hi tech. Така, че по-скоро slow е прав, че ще правят нещо ново. И няма да стъпват на базата на хибрида, защото тази технология няма никаква дългосрочна перспектива също като дизела. Когато петрола свърши или по-скоро е толкова малко, че добива и преработката вече няма да са рентабилни, на паркинга пред блока не само дизеловия Голф ще остане като паметник, но и Приус с бензиновия си мотор. В тази връзка, ние няма как да знаем дали немците са неграмотни и нищо не могат да измислят или по-скоро не са видели потенциал в тази технология, респективно за това не са инвестирали в research & development, при положение, че продават достатъчно дизел и бензин. Или пък Тойота да са преценили, че няма смисъл да се харчат пари и време с развитие на дизел и опит за борба с немските агрегати, а правилно са преценили, че имат качествена таргет група клиенти, които ще си купят хибрид. Можем само да предполагаме. Както можем да предполагаме какво се върши в R&D отделите на различните автомобилостроители и как всяка една от тези фирми вижда пазара в перспектива от 50 години напред. Защото съм сигурен, че разработват и подобни модели на пазара с подобна далечна перспектива. Тогава петрол ще има, но най-вероятно нито една кола няма да го ползва. А това означава, че и хибриди с ДВГ и ел. мотор няма да има. Бъдещето са разработки като тази на Хонда - FCX Clarity, постиженията на Тесла Моторс в областта на ел. автомобилите. И така нататък. В тази връзка, мисля, че развойната дейност на Тойота и БМВ няма да се фокусира върху хибрида и неговото усъвършенстване, а по скоро водорода и електричеството ще са сферите, които ще представляват интерес за тях.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта