E60_Power написа: Компания като VW има 25 млрд. щ. долара печалба и в тази връзка едва ли е проблем за нейните мениджъри да инвестират и развиват нови технологии. Същото се отнася и за BMW, Daimler. Само, че продуктите на тези компании се продават и без да са достигнали кой знае какви постижения в областта на хибридите. Те просто са решили да развиват дизеловия двигател. След като сметките им излизат и продукцията им / основно дизел / се харчи на пазара и се правят пари, значи всичко е ОК. Тойота е поела по друг път и развива хибридните технологии. Това също е ОК. След като им излизат сметките, значи проблем няма. Така, че тези приказки за уникалния технологичен скок на японците и изоставането на немците са много смешни. Въпрос на сметки на конкретните фирми. Ако някой си мисли, че след 20-30 години компаниите, които развиват дизеловия двигател ще глътнат вода и ще загубят предимство в сравнение с Тойота, значи е много голям наивник.
Те изброените от теб германски марки вече са изостанали, иначе БМВ нямаше да прави съюз с Тойота. Достатъчно е да погледнеш, че споменатите от теб немски компании предлагат хибриди, но хибридите са им много слаби като изпълнение. Просто хибридът е много по-сложна техника от един конвенционален двигател- дизел, бензин или каквото се сетиш,което произвеждат германците. За да направиш добър хибрид трябват години работа, проучвания, сериозен инженерен потенциал и сериозни вложения.
Тойота разработва хибридите от началото на 90-те. Тогава твоите любими германски фирми се радваха на ТДИ. Забележи каква огромна е разликата в начина на мислене на японци и немци! Също така забележи колко напредничаво мислят японците. Заради това днес Тойота е компанията,задаваща стандартите при хибридната техника, а германците догонват. Съвсем нормално.А като добавим и ,че японците са по-добри в техниката, нещата придобиват ясния си вид.
Просто не е толкова лесно да отхвърлиш постиженията на японците и да защитиш германците,че не искали,а не неможели. Германците не могат! Германците са силни само в старите технологии, с които са свикнали. Новите хибридни технологии се задават от японците, въпреки че германците също продават хибриди.
Компания като Фолксваген има последната година висока печалба, я погледни от предишни години колко по-ниска им е печалбата. Хибридни технологии не се развиват от днес за утре.Днес ти скимнало, имаш печалба висока и си викаш, я да разработя за другата година аз едни високи хибридни технологии.... Е, не става така. То не е като да направиш следващата генерация дизелов двигател.
E60_Power написа:Освен тези нелепи опити да бъдат противопоставяни две различни технологии, респективно две различни концепции, много смешни са опитите пазара в ЕС да бъде представен като място, където пазаруват малоумници, а в САЩ и Япония / понеже там Приус се продава по-добре / са места, където хората са по-умни и затова са направили избора в полза на хибрида. Когато се сравняват тези пазари, добре е да се знае спецификата на тези пазари - различни акцизи за горивата, различни цени. През последните две десетилетия компаниите от Стария континент развиваха дизеловия агрегат. И в резултат в ЕС се продават повече автомобили с дизелов двигател. Единствените две страни от ЕС, в които дизела е по-скъп от бензина са Великобритания и Полша. В САЩ винаги цената за галон бензин е била по-ниска от тази на дизела. Така, че картината на отделните пазари е различна поради обективни причини, а не защото американците и японците са по-напредничави и по-умни от европейците.
Те,че американците и японците са по-напредничави от европейците е повече от ясно. Всички новости в автомобилостроенето идват от там. Няма как да ме убедиш,че е по-напредничаво да разработваш дизела,който е изчерпан без помощен агрегат. Изчерпан и като шумови емисии, и като газови емисии, и като усложненост в механиката. Европейците разработват дизела,защото закъсняха с разработките на хибридите, които дълго и упорито отричаха. Видя се,че и те се хванаха на хорото с 15 години закъснение обаче. Това за цените на горивата си прав, има фактори, за които си прав, но защо в САЩ не се купува нафта? Защото е по-недоизпипана дизеловата кола от един голям безшумен хибрид или бензинов двигател. Много е просто.
Европеецът залага на дизел- много добре, негова работа, но това го прави просто по-изостанал от новите технологии в автомобилостроенето. Това е факт.
E60_Power написа:Ако погледнем продажбите на Приус - любима дъвка на мнозина тук - ще видим много интересни числа. Изключвайки пазарите на Япония, ЕС и САЩ, на останалите пазари / Канада, Бразилия, Аржентина и цяла Южна Америка, Китай, Русия, богати страни като Южна Корея, Сингапур, Австралия, Близък Изток / в годините 2007, 2008, 2009 и 2010 Тойота продава средно около 10.000-12.000 Приус-а на година. Да, точно толкова на пазари от подобен мащаб. В ЕС в този период от време се продават средно по около 40.000 автомобила годишно. Съществен ръст на европейския пазар няма. През 2007г. Тойота продава в САЩ 180.000 Приус-а. През 2008г. следва спад до 160.000. През следващата година - 140.000 броя автомобили. Да, по това време се разви световна криза и е естествено продажбите да намалеят / подобен спад имаше и при Корола на пазарите в САЩ /, но в същото време спада в продажбите на продуктите на VW на щатския пазар бе по-малко от 9% за разлика от Тойота със спад повече от 20%. През 2011г. Джета има ръст на пазара в САЩ с повече от 50% и продадени 150.000 автомобила, т.е. повече от Приус / с уговорката, че тези данни не отчитат проблемите след земетресението в Япония /.
Точно тая уговорка е много важна. Защото тази година Приус има доста повече продажби от Джета в САЩ! Приус е сред най-търсените автомобили в САЩ. Спадът на продажбите на Фолксваген в САЩ са без значение,защото те са малък играч там, дали увеличават или намаляват с 5 или 10% , те така или иначе продават много по-малко коли от Тойота за да впечатлят с нещо. Тази година обаче Тойота има около 30% ръст в продажбите в САЩ,а Приус около 110 %. Това са сериозни цифри на фона на сериозните продажби на Тойота.
E60_Power написа:Истината е, че Приус е кола с локален пазар - Япония. През 2007г. в Япония се продават по-малко от 60.000 автомобила от модела. През 2009г. те вече са 210.000. Година по-късно - над 300.000 автомобила. През 2007г. в Япония се продават около 21% от произведените Приус. През 2008г. - между 25 и 26%. 2009 година - около 51-52% от общо произведените автомобили Приус. През 2010г. - 61% от произведените автомобили Приус са продадени в Япония. А причините са много прости - данъчни стимули при покупка на хибрид. И понеже през този период от време Приус е хибрида с най-добри характеристики в сравнение с конкурентите - затова и тези продажби. Така, че да си говорим колко велико постижение на инженерната мисъл е автомобила Приус и да сочим продажбите му като аргумент е ........ доста смешно. Хибрид, произвеждан и продаван в Япония / почти 2/3 от произведените автомобили / поради наличие на данъчни облекчения.
Не е така. Прав си за облекченията - веднага паралелът с Фолксваген,който най-много се облагодетелства в кризата от правителствените облекчения в Германия. Веднага паралела и с началото на дизела- най-многото продажби са били в Германия и след това в част от Европа . И днес дизел не се кара сериозно нито в Бразилия,нито в Корея, нито в Сингапур,нито в Русия, нито в Австралия.
Приус има много сериозен имидж навсякъде по света - а продажбите в различните държави и континенти зависят от много фактори,както ти спомена, и както аз го знам. Но не може да се отрече ,че като инженерно постижение Приус е много високо. Това никой не го е отрекъл. Също така да спомена, че правителствената програма в япония отдавна приключи, но Приус тази година продължават да му растат продажбите!
E60_Power написа:Та в този ред на мисли, някой може ли да ми даде смислено обяснение защо в България си струва да се купи Приус базово изпълнение срещу сума от 26.000 евро при положение, че не получаваш ценово предимство от японските власти и срещу тези пари можеш да получиш дизелов Авенсис с най-силния мотор / 2.2 / и изпълнение Elegance / а не базов и гол като врабче / ???Та в този ред на мисли, някой може ли да ми даде смислено обяснение защо в България си струва да се купи Приус базово изпълнение срещу сума от 26.000 евро при положение, че не получаваш ценово предимство от японските власти и срещу тези пари можеш да получиш дизелов Авенсис с най-силния мотор / 2.2 / и изпълнение Elegance / а не базов и гол като врабче / ???
Мога да ти дам обяснение,че пак си объркал цените. Значи Приус базов няма- и най-базовия Приус е много добре оборудван, така че няма такъв Приус гол като Пушка. Не говорим нито за Шкода, нито за Голф.
Второ, цената на Приус започва от 51 500лв. с ДДС, цената на Авенсис 2.2 D4D /177к.с./ от 54 300лв. ВСеки си преценява дали търси високата технология на Приус или мощният дизел на Авенсис. Просто това е въпрос на личен избор и приоритети.