Любовницата прегрява, помагайте!!

Аватар
svegg
Мнения: 4
Регистриран на: 08 Май 2012 17:10
Местоположение: София

Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от svegg » 21 Авг 2012 11:36

Здравейте момчета,
имам следния огромен проблем и вече съм абсолютно в задънена улица wacko.gif . От една година ходя по мъките и си правя колата от детските мечти, а именно Celica GT4 ST 165.
Ще ви разкажа какво съм правил, за да може да добиете представа за проблема.
Колата е с блок от ST185 и глава от ST165, наложи се смяна на блока, защото на оригиналния бяха набивани ризи и беше пукнат. След всичко което прочетохме и след всички консултации, не успяхме да намерим разлика в блоковете на 3S-GTE мотор. Факт е, че и блока и главата паснаха идеално.
Тубото е оригинално тоест CT26, но е от Супра, единствената разлика между стоковото CT26 и това на Супрата е в отвора за засмукване на въздух, който при модификацията за Супрата е малко по-голям, тоест напълно съвместими без никакви допълнителни доработки.
Колата е с 1000сс инжектори и подменена електроника, като всичко е правено при Иво и Ицо от ХЕЕД.
Буталата и биелите са съответно Wiseco и Eagle , като според каталозите на тези фирми са еднакви за всички версии на 3S-GTE , вкл. и тези от MR2 SW20 ....
Режимите на налягането на турбината са : 0,4; 0,8, 1,1 bar. Проблемите с прегряването се проявяват и при трите режима на налягане.
Сменен е стоковия преден радиатор с Мoshimoto за ST185, който е около 15 -20мм по дебел от стоковия, добавено е допълнително охлаждане на радиатора и на малкия радиатор на водния интеркулер.
Според ХЕЕД, всички водни магистрали и маркучета са ОК, 90% от маркучите са и подменени. Подменен е термостата и е проверен датчика за температура на таблото. Парното е на кранче и според ХЕЕД проблема не може да е оттам, същото се отнася и за Водната помпа, която според тях също е в много добро състояние. Водната помпа е оригинална, тоест не съм я сменял.
КОЛАТА НЕ ГУБИ ВОДА от никъде, което означава, че няма проблем с гарнитурата, която е метална на Cometic
Какво се случва с колата:
На място може да работи и цял ден и температурата е перфектна. Проблемите започват с карането.
След два три ускорения на пълна тяга от 80 -160 км/ч температурата рязко отива в червеното, компютъра показва температура на водата 102-107 градуса, датчика заковава РЯЗКО плътно в червеното.
Същото се получава и при по продължително супер спокойно каране 30-40 мин на пета предавка със скорост 120-140 км/ч. При този вариант колата започва да загрява плавно, като отново стига до червено.
Когато се случи гореописаното ПАРНОТО ИЗЧЕЗВА.
И при двата варианта, температурата спада до нормална след като задържиш колата около 3000 обо/мин на трета или четвърта предавка. След около 2 - 3 мин. парното се връща.
След като веднъж прегрее въпреки, че я охладиш до нормална температура всяко ново натискане на педала отново провокира прегряване и изчезване на парното.
Нямам датчик за температура на маслото и нямам идея там какво се случва.

И така това е което се сещам, ако имате въпроси питайте. Всяка идея или съвет ще е от голяма помощ.

Благодаря ви за съдействието.
Поздрави
Светлин
Прикачени файлове
А ето така изглежда любовницата
А ето така изглежда любовницата
MyGT4.JPG (164.17 KiB) Преглеждано 2010 пъти
Celica GT4 ST165

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от PESHO OT MARS » 21 Авг 2012 13:56

За да изчезва парното значи нещо има ядове с въздушна възглавница евентуално.

За малък период от време ще имам термокамера и ако повечето маркучи са видими (т.е. открити) мога да ти снимам какво се случва по двигател радиатор тръби.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от zi_zi_top » 21 Авг 2012 17:06

Провери термостата и датчика за температурата.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от Scott » 21 Авг 2012 18:28

zi_zi_top написа:Провери термостата...
Термостата е сменен, но и аз бих посъветвал да се сравни с оригиналния. 3S-GTE май беше с дву-клапанен термостат и ако новия е различен ще има подобни аномалии. Също сравни леглата на термостатите на стария и новия блок.
Виж тая страничка. http://www.are.com.au/feat/techt/thermostat.htm

Аватар
svegg
Мнения: 4
Регистриран на: 08 Май 2012 17:10
Местоположение: София

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от svegg » 21 Авг 2012 20:38

Май забравих да ви напиша, че колата прегрява и с махнат термостат. Тоест на затворен първи кръг и пуснат само втори отново имаме същите проблеми.

Поздрави
Celica GT4 ST165

Аватар
jerryes
Мнения: 68
Регистриран на: 25 Сеп 2009 11:49

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от jerryes » 21 Авг 2012 22:20

Братле, аз не разбирам много ама само да ти кажа, че имах подобен случай само, че с голф3. Като карам нормално и не натискам много газта температурата си е ок обаче като я настъпя и отива на 110 стрелката. Мерихме датчика съпротивления ли там какво беше уж всичко беше ок. Купих си термометър с който замерих температурата на водата в казанчето и сравних показанията на термометъра и уреда в колата и имаше разлика повече от 20 градуса (допускам разлика от 5 градуса в казанчето и в главата, даже не в казанчето а по навътре мерих в маркучите, докъдето стигаше кабела на термометъра).Явно при по ниска температура си мери точно, а като загрее и започва да се шашка нещо, знам ли.. Купих нов датчик и всичко си дойде на място. Имай едно наум за този датчик. Успех! :thumbsup:
Toyota Avensis 2.0 VVTi D4- 2005г. 1AZ-FSE 147hp
Изображение
цены на грузоперевозки

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от PESHO OT MARS » 21 Авг 2012 22:45

А като прегрява работи ли нон стоп вентилаторите на радиатора?
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от Scott » 21 Авг 2012 23:46

svegg написа:Май забравих да ви напиша, че колата прегрява и с махнат термостат. Тоест на затворен първи кръг и пуснат само втори отново имаме същите проблеми...
При двуклапанния термостат отстраняването му не е равнозначно на конфигурация единия кръг отворен, другия затворен. И двата са отворени и охладителната течност циркулира по този с по-малко съпротивление, в резултат на което двигателя може да прегрее. Ако се справяш с английския прочети страничката дето дадох по-горе.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от zi_zi_top » 22 Авг 2012 00:05

PESHO OT MARS написа:А като прегрява работи ли нон стоп вентилаторите на радиатора?
Едва ли. Антифриза циркулира основно през малкия кръг и не отива горещ антифриз до радиатора за да включи датчика на вентилаторите.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от PESHO OT MARS » 22 Авг 2012 08:29

Е аз за целта предложих снимка фотография на ситуацията tooth.gif
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от iovkito » 22 Авг 2012 10:47

Провери си водната помпа.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

RABATA
Мнения: 34
Регистриран на: 12 Апр 2012 20:42
Местоположение: Пловдив

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от RABATA » 22 Авг 2012 18:35

svegg написа:Здравейте момчета,
имам следния огромен проблем и вече съм абсолютно в задънена улица wacko.gif . От една година ходя по мъките и си правя колата от детските мечти, а именно Celica GT4 ST 165.
Ще ви разкажа какво съм правил, за да може да добиете представа за проблема.
Колата е с блок от ST185 и глава от ST165, наложи се смяна на блока, защото на оригиналния бяха набивани ризи и беше пукнат. След всичко което прочетохме и след всички консултации, не успяхме да намерим разлика в блоковете на 3S-GTE мотор. Факт е, че и блока и главата паснаха идеално.
Тубото е оригинално тоест CT26, но е от Супра, единствената разлика между стоковото CT26 и това на Супрата е в отвора за засмукване на въздух, който при модификацията за Супрата е малко по-голям, тоест напълно съвместими без никакви допълнителни доработки.
Колата е с 1000сс инжектори и подменена електроника, като всичко е правено при Иво и Ицо от ХЕЕД.
Буталата и биелите са съответно Wiseco и Eagle , като според каталозите на тези фирми са еднакви за всички версии на 3S-GTE , вкл. и тези от MR2 SW20 ....
Режимите на налягането на турбината са : 0,4; 0,8, 1,1 bar. Проблемите с прегряването се проявяват и при трите режима на налягане.
Сменен е стоковия преден радиатор с Мoshimoto за ST185, който е около 15 -20мм по дебел от стоковия, добавено е допълнително охлаждане на радиатора и на малкия радиатор на водния интеркулер.
Според ХЕЕД, всички водни магистрали и маркучета са ОК, 90% от маркучите са и подменени. Подменен е термостата и е проверен датчика за температура на таблото. Парното е на кранче и според ХЕЕД проблема не може да е оттам, същото се отнася и за Водната помпа, която според тях също е в много добро състояние. Водната помпа е оригинална, тоест не съм я сменял.
КОЛАТА НЕ ГУБИ ВОДА от никъде, което означава, че няма проблем с гарнитурата, която е метална на Cometic
Какво се случва с колата:
На място може да работи и цял ден и температурата е перфектна. Проблемите започват с карането.
След два три ускорения на пълна тяга от 80 -160 км/ч температурата рязко отива в червеното, компютъра показва температура на водата 102-107 градуса, датчика заковава РЯЗКО плътно в червеното.
Същото се получава и при по продължително супер спокойно каране 30-40 мин на пета предавка със скорост 120-140 км/ч. При този вариант колата започва да загрява плавно, като отново стига до червено.
Когато се случи гореописаното ПАРНОТО ИЗЧЕЗВА.
И при двата варианта, температурата спада до нормална след като задържиш колата около 3000 обо/мин на трета или четвърта предавка. След около 2 - 3 мин. парното се връща.
След като веднъж прегрее въпреки, че я охладиш до нормална температура всяко ново натискане на педала отново провокира прегряване и изчезване на парното.
Нямам датчик за температура на маслото и нямам идея там какво се случва.

И така това е което се сещам, ако имате въпроси питайте. Всяка идея или съвет ще е от голяма помощ.

Благодаря ви за съдействието.
Поздрави
Светлин
90% -избила гарнитура на главата или спукана глава.
Ако втвърдява маркучите бъди 100 % сигурен , че истината е някъде там. Имах сходен проблем с рено лагуна 2,2 дизел, 150 к.с.- когато надуеше турбото след 2000 оборота, колата загрява. Че и водата изкарваше на вън. Смяна на гарнитура и заспа.

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от Vokil » 23 Авг 2012 01:08

Водната помпа сваляна ли е от колата за преглед ? Сигурно ли е че турбинката и не е превъртяла ? Правен ли е тест за изгорели газове във водната система ?
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от martod » 23 Авг 2012 08:03

Vokil написа:Водната помпа сваляна ли е от колата за преглед ? Сигурно ли е че турбинката и не е превъртяла ?
Като чета ето това
На място може да работи и цял ден и температурата е перфектна.
със сигурност си е в ред помпата . Ако е превъртяла турбинката, при по дълга работа на место, направо пука маркучи колата ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Любовницата прегрява, помагайте!!

Мнение от PESHO OT MARS » 23 Авг 2012 20:23

Днес се видяхме с колегата да се опитаме да използваме термокамерата с цел някакъв анализ.
Първо колата е правена с много мерак евала много ми хареса скромна и вървяща от сърце worthy.gif

А сега по темата.

Когато и се раздадат ръчките наистина парното рязко охлабва, т.е. изчезва. Но тук е един интересен факт ако имаш завой т.е. някакво рязко странично G и се появява изведнъж.

Температурата наистина литва заедно с оборотомера след 2-3 натискане. На място обаче трудно почти невъзможно.

Другото важно е че температурния датчик е верен когато се приближи към червеното температурата на радиатора е 115+ градуса.

Радиатора е равномерно загрят никакъв помен от запушване ( и е нормално де все пак е нов)

Термостата е разположен в близост до масления филтър и под генерацията от първи цилиндър, което правеше невъзможно засичането дали термостата е отворил по температурата на корпуса му. По някое време се получи така че камерата измерваше по-ниска температура на входящия отколкото на изходния (но това може и да заради некадърно боравене с камерата от моя страна).
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта