Показание за разхода
Показание за разхода
Досега съм карал по-стари коли, отскоро карам кола с разходомер на таблото (Корола, дизел, 2002)
Свикнал съм да карам леко, внимателно, (подчертавам) без да форсирам много, като всеки шофьор знам и усещам кога коя скорост трябва да е включена и т.н.
На новата кола ако включа трета например в случай, когато по усет мисля, че трябва да е втора, показанието на разхода ми пада с около 2 л/100. Тоест излиза, че по-малко харчи колата, когато оборотите са по-ниски (това е ясно) и когато я усещам, че се "задъхва" при тази изкуствено по-висока предавка...
Та въпроса ми е - подвеждащи ли са тези показания на разходомера и вредно ли е за двигателя ако винаги почна да карам на по-високата предавка във всеки един момент?
П.С.: Разбира се не говоря за фрапиращи случаи, а за гранични положения, когато е хем за 2-ра хем за 3-та, или хем за 3-та, хем за 4-та и т.н...
Свикнал съм да карам леко, внимателно, (подчертавам) без да форсирам много, като всеки шофьор знам и усещам кога коя скорост трябва да е включена и т.н.
На новата кола ако включа трета например в случай, когато по усет мисля, че трябва да е втора, показанието на разхода ми пада с около 2 л/100. Тоест излиза, че по-малко харчи колата, когато оборотите са по-ниски (това е ясно) и когато я усещам, че се "задъхва" при тази изкуствено по-висока предавка...
Та въпроса ми е - подвеждащи ли са тези показания на разходомера и вредно ли е за двигателя ако винаги почна да карам на по-високата предавка във всеки един момент?
П.С.: Разбира се не говоря за фрапиращи случаи, а за гранични положения, когато е хем за 2-ра хем за 3-та, или хем за 3-та, хем за 4-та и т.н...
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Показание за разхода
Като е хем хем на тия гранични случаи не е проблем да караш на по-високата предавка. По-важното е да ускориш плавно и спокойно за да не натоварваш излишно агрегатите 

Re: Показание за разхода
Не ги натоварвам, даже както казах, дори твърде внимателно карам по принцип....
Просто ме учудва, че излиза по-икономично да карам по начин, по който всеки инструктор би ми се скарал
Ако не е проблем това за мотора, явно ще трябва да се приучвам след толкова години да карам на по-високи предавки и "задъхваща се" кола
Просто ме учудва, че излиза по-икономично да карам по начин, по който всеки инструктор би ми се скарал

Ако не е проблем това за мотора, явно ще трябва да се приучвам след толкова години да карам на по-високи предавки и "задъхваща се" кола

Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Показание за разхода
Струва ти се, че се задъхва, защото сигурно си под 2000 оборота, тогава е в турбо дупка и не е толкова еластична. Ускорява ли макар и по-бавно значи е наред. Виж вече ако при превключването на по-горна предавка я усещаш, че тресе като на "гаснене" (трудно по друг начин бих го описал, но предполагам, че ме разбираш) тогава вече е много висока предавката. 

Re: Показание за разхода
Не, не, за гаснене дума не може да става......не сме начинаещи 
просто се "задъхва" (по-точна дума не ми идва и на мен)
При каране в градски условия на предавка оборотите май винаги са под 2000, така че явно винаги е в тая дупка, за която казваш......и затова ми се струва, че почти през цялото време не карам "правилно"
Значи да считам, че не е вредно за двигателя, така ли?
Щото много ме блазни това рязко падане на разхода при избор на по-високата предавка

просто се "задъхва" (по-точна дума не ми идва и на мен)
При каране в градски условия на предавка оборотите май винаги са под 2000, така че явно винаги е в тая дупка, за която казваш......и затова ми се струва, че почти през цялото време не карам "правилно"
Значи да считам, че не е вредно за двигателя, така ли?
Щото много ме блазни това рязко падане на разхода при избор на по-високата предавка

Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
Re: Показание за разхода
kiik забележи на свободна колко ти показва без да даваш газ че ми е интересно.
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Показание за разхода
Няма причина да има проблем. Стига да имаш нерви. Аз лично откачам, опитвал съм да карам така ама нимоа. Гледам да я държа около и малко над 2000 оборота, че тогава си ускорява перфектно в трафика biggrin.gif
Re: Показание за разхода
В спряло положение разбира се - "--".memorex написа:kiik забележи на свободна колко ти показва без да даваш газ че ми е интересно.
А в движение, на свободна, по инерция, понякога 0.8, понякога 1-1.2, нещо такова е....не е едно и също.
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Показание за разхода
Е то зависи от скоростта с която се движишmemorex написа:kiik забележи на свободна колко ти показва без да даваш газ че ми е интересно.

Re: Показание за разхода
А как зависи от скоростта всъщност - право или обратнопропорционално?
Може би глупав въпрос, но нали след като си на свободна и по инерция двигателя би трябвало да си харчи, колкото си харчи на празен ход?
(при работа на място обаче дава "--" дисплея)
Може би глупав въпрос, но нали след като си на свободна и по инерция двигателя би трябвало да си харчи, колкото си харчи на празен ход?
(при работа на място обаче дава "--" дисплея)
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Показание за разхода
дава --- защото измерва л/км тоест след като не се движиш няма как да го изчисли. Не е на моточас примерно. Зависи обратнопропорционално т.е. колкото е по-голяма скоростта с която се движиш(по инерция говорим) толкова повече км изминаваш за времето което двигателя работи. Ако караш със 100 км и си по инерция разхода, който изписва е това, което харчи на място. Поне по моята логика biggrin.gif laugh.gif
Re: Показание за разхода
За 100-те км не съм много съгласен, но така влизаме във вечната тема за разхода, принудителния ПХ и т.н., която винаги като се захване в някой форум и отиват 5 страници мнения ;-)
Тук въпроса ми беше дали не мъча нещо двигателя с тоя мой нов за мен стил на каране.....
И да доложа - разходомера ми показва среден разход с АБСОЛЮТНА точност, колкото съм го сметнал по резервоара и горивото. Което би трябвало да значи, че и на стойностите на моментния разход би трябвало да мога да вярвамм.....пък ще свиквам с високите предавки някак
Тук въпроса ми беше дали не мъча нещо двигателя с тоя мой нов за мен стил на каране.....
И да доложа - разходомера ми показва среден разход с АБСОЛЮТНА точност, колкото съм го сметнал по резервоара и горивото. Което би трябвало да значи, че и на стойностите на моментния разход би трябвало да мога да вярвамм.....пък ще свиквам с високите предавки някак

Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
Re: Показание за разхода
На мен пък разходомера на свободна ми показва мах.Каква ли е причината
Иначе хич не го гледам карам по инстинкт.Искам да кажа че държа такива обороти че да мога да реагирам при нужда а не да я чакам да се набира.Все пак не е спортен автомобил

Иначе хич не го гледам карам по инстинкт.Искам да кажа че държа такива обороти че да мога да реагирам при нужда а не да я чакам да се набира.Все пак не е спортен автомобил
Re: Показание за разхода
Точно това ми е смисъла на темата - че инстинкта ми и разходомера показваха различни неща.
А при градско каране не става нужда да набира, тук проблема е обратния - излиза, че е по-икономично да се кара "недонабрала"
За извънградско, с изпреварвания там ит.н. е друго.....но там пък по други причини си пада разхода
А при градско каране не става нужда да набира, тук проблема е обратния - излиза, че е по-икономично да се кара "недонабрала"
За извънградско, с изпреварвания там ит.н. е друго.....но там пък по други причини си пада разхода
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
Re: Показание за разхода
Разходът е по-нисък на по-висока предавка - с условието оборотите да не са прекалено ниски (примерно под 1300). Не знам за кой "инструктор" говориш, но не бих ги имал за еталон (повечето).
Ако колата само се "задъхва", това значи че си в идеалния режим за постигане на минимален разход (пак без да отиваш до твърде ниски обороти).
При твоят стил на каране, ускорявай и слагай по-висока предавка когато стигнеш 1800 оборота. После пак на следващата до 1800 и т.н. Слизай на по-ниска когато при намаляване на скоростта оборотите паднат под 1400-1300 примерно.
А бордовият компютър е абсолютно точен показател за моментния разход. Може да бърка с някакви проценти, но в общият случай това е винаги с толкова процента при всички режими. Т.е. за сравнително изследване на стилове на каране е достатъчно точен.
Ако колата само се "задъхва", това значи че си в идеалния режим за постигане на минимален разход (пак без да отиваш до твърде ниски обороти).
При твоят стил на каране, ускорявай и слагай по-висока предавка когато стигнеш 1800 оборота. После пак на следващата до 1800 и т.н. Слизай на по-ниска когато при намаляване на скоростта оборотите паднат под 1400-1300 примерно.
А бордовият компютър е абсолютно точен показател за моментния разход. Може да бърка с някакви проценти, но в общият случай това е винаги с толкова процента при всички режими. Т.е. за сравнително изследване на стилове на каране е достатъчно точен.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта