LEXUS написа:Виж, има една проста пазарна логика -ако има търсене, има и предлагане. Ако имаше в близките 30 години търсене на дизелови коли, щеше не колонки с дизел да има, ами със 60 вида дизел. Само че американците ползват нафта само да си измият инструментите, да отвият някоя гайка, да си запалят печката на село и да сипят на комбайна да приберат реколтата. А, също и за корабите и тировете. Общо взето с това приключват употребата на по-мръсното гориво от бензина- и напълно логично. Оттук нататък цялото ти мнение няма нужда да се коментира. А това за Ауди,БМВ,Мерцедес и Фолксваген дизели - кой друг предлага дизели на леки коли в САЩ? Няма много тъпи,но упорити като тях.
Това е същото като на един развит пазар да се предлага електронен калкулатор и сметало и ти да обясняваш как сметалото не се търсило ,щото нямало достатъчно дървени и пластмасови топчета да го сглобиш и ползваш, та затова се търсели по-съвършените и логични електронни калкулатори. Какво повече да ти кажа. Всъщност още много мога да ти кажа.
Това нямаше как да стане в близките 30 години, защото дизелите тук до преди няколко години бяха отвратителни. На пътя от стар дизел (примерно стар Mercedеs) се бяга надалеч, щото ако караш зад него пуши и мирише здраво laugh.gif
Тия новото поколение дизелчета, които се появиха последните няколко години са доста по-добре от старите - няма пушеци и мирис. Обаче липсата на дизелови колонки не се нрави на масата купувачи. Да си купиш кола и да не можеш на през кръстовище да и сипеш гориво, а да тръгнеш да търсиш къде има дизелови колонки е кофти работа .... а тук се кара доста.
Така, че леко горят по тоя параграф новите дизели, щото няма как инфраструктурата да се промени бързо дори и колите да започнат да се харесват на хората.
Та така ...
LEXUS написа:Продажбите на дизелови автомобили в САЩ са слаби.
Че са слаби на фона на бензиновите коли, слаби са.
Но докато до преди 5-6 години дизел трудно се откриваше по пътищата (някой път със седмици не съм мяркал), напоследък почти всеки ден виждам някое ново немско дизелче. Така, че колкото и да са зле на фона на бензиновите, идеята ми по-горе беше, че има някакво раздвижване на пазара в тая посока.
LEXUS написа:Смятам,че не си запознат с философията на Тойота. Няма абсолютно никаква логика да изкарваш на пазара ЕКО кола, която да замърсява със сажди и серни окиси. Няма абсолютно никаква логика в стремежа си към безшумност да слагат дизелов двигател. Отделно пък и дизеловият двигател е по-скъп за производство.Много са причините поради които по-нелогичният път е този.
Появи ли се голямо търсене, ще изкарат и още как ...
Правенето на пари е много голям фактор при една публично търгувана компания. Философията на акционерите е с приоритет ... а акционерите искат машината за кинти да работи. Вярвам си поглеждал разпределението на акциите на Toyota