Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Мнение
от slowtraveler » 02 Май 2012 17:17
prius 3 написа:....
Разликата е много голяма. Не мисля, че не си я забелязал или просто ме пробваш?

Значи, като тръгне да качва баира и си на КК в един момент двигателя вдига обороти повече от необходимото, за да поддържа зададената скорост. ...
Точно с това не съм съгласен...
Двигателя вдига обороти (на CVT кутия) точно колкото е необходимо за да ПОДДЪРЖА зададената скорост...
Друг е въпроса, че при промяна на режимите при пресечен терен е възможно да достигнеш и малко по-нисък разход, но не и при равномерно движение..
А при механичната скоростна кутия обикновено на темпомат разхода винаги ми е по-нисък, защото когато не съм на темпомат се разсейвам в скоростните режими
Освен това особено вечер в града почти ВИНАГИ съм с КК.. Колкото пъти съм направил изключение, толкова пъти са ме 'сурвакали' laugh.gif
Т.е. - с КК ми излиза по-икономично в паричноо изражение

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 02 Май 2012 19:07
Може да не си съгласен, но си е баш така. Многократно е изпробвано и в двата режима. Освен това икономайзера на дисплея много подробно е дадено в какъв режим се движа и се вижда кое как е с КК и без.
Бях споменал по-рано и за по-високата скорост и намаляването с ръчката на КК. При Приус така се лъже компа, който преминава в икономичен режим. Същото е, като набираш. Подаваш газ докато стигнеш желатана скорост с няколко км. в повече. Отпущаш за миг газта и пак е натискаш леко, колкото да поддържаш скоростта. С този трик се движа със 70 км/ч само на батерии, а иначе по данни на Приус му дават до 45 км/ч да може да се движи на батерии. Така, че си има доста тънкости. Някой нямат логика да са така, но на практика са. Трика за икономично каране Pulse & Glide увеличава и движението само на батерия няколко пъти. Дават на батерия да може да се движи до 3 км., но всъщност може доста повече.

Not_active_user_1
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:10
prius 3 написа:Дават на батерия да може да се движи до 3 км., но всъщност може доста повече.

Естествено че може. Спускал съм се от шипка до Габрово само на батерии biggrin.gif Също така преминавайко от Италия към Австрия през един проход също го минах половината само на батерии

Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 02 Май 2012 19:16
Vesko написа:prius 3 написа:Дават на батерия да може да се движи до 3 км., но всъщност може доста повече.

Естествено че може. Спускал съм се от шипка до Габрово само на батерии biggrin.gif Също така преминавайко от Италия към Австрия през един проход също го минах половината само на батерии

Веско, ебаваш се нещо!

Говоря за равен терен, а не за спускане.
Мисля, че говориш не от Италия за Австрия, а обратно от Австрия за Италия, пътя Инсбрук-Тренто.

Not_active_user_1
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:23
prius 3 написа:Vesko написа:prius 3 написа:Дават на батерия да може да се движи до 3 км., но всъщност може доста повече.

Естествено че може. Спускал съм се от шипка до Габрово само на батерии biggrin.gif Също така преминавайко от Италия към Австрия през един проход също го минах половината само на батерии

Веско, ебаваш се нещо!

Говоря за равен терен, а не за спускане.
Мисля, че говориш не от Италия за Австрия, а обратно от Австрия за Италия, пътя Инсбрук-Тренто.

То един проход в повечето случаи броя на изкачванията е равен на броя на спусканията. Иначе говоря точно от италия към австрия, такъв ми беше маршрута.
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 02 Май 2012 19:35
Дори да приемем, че е така броя на изкачванията да е равен на броя на спусканията, което не е вярно пак сметката ще е много по-различна за това което говорим. В случая става на въпрос за около 10 км. на батерия. Най-добре се прави, за да няма грешка отива се до т. А и се връщаш по същият път. Ако има разлика в разхода или в определеният участък в едната посока си на батерия, а в другата не значи имаме наклон.
Иначе от Австрия и от Швейцария за Италия съм ходил няколко пъти и все съм се спущал до колкото се сещам.

Not_active_user_1
-
LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение
от LEXUS » 03 Май 2012 01:19
scorpion написа:Днес се возих от ТМ Изток до Бизнес Парк със зеленото такси "Приус". Определено колата е тиха, вози добре (е все пак момчето каза, че е на 3К). Отвътре според мен е ОК, като изключим малко странно разположенана централна конзола (като мост между предния панел и предните седалки), както и малкия някак си волан.
Материалите на интериора може и да са качествени но стоят като за клас: по-долу от средния. Какво се крие под капака не знам но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100.
Като цяло ми хареса колата !
Взех им визитката и само Зелените таксита ползвам вече. Егати кефа са тия Приуси.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 03 Май 2012 09:08
LEXUS написа:scorpion написа:Днес се возих от ТМ Изток до Бизнес Парк със зеленото такси "Приус". Определено колата е тиха, вози добре (е все пак момчето каза, че е на 3К). Отвътре според мен е ОК, като изключим малко странно разположенана централна конзола (като мост между предния панел и предните седалки), както и малкия някак си волан.
Материалите на интериора може и да са качествени но стоят като за клас: по-долу от средния. Какво се крие под капака не знам но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100.
Като цяло ми хареса колата !
Взех им визитката и само Зелените таксита ползвам вече. Егати кефа са тия Приуси.

Наистина е така, а още по-голям кеф е да ги караш според мен.

@scorpion Странен, но много удобен е този „мост“. Облягаш се на подлакътника и китката ти е на скоростното лостче. Нишата под него е супер удобна за разни работи. Там е и едната запалка на колата към която можеш да си включваш разни джаджи и вместо да им търсиш място ги оставяш там. Като дръпнеш подлакътника се открива доста прилично място. Там е втората запалка и AUX входа. Отделно има място за 1 чаша и един капак в който могат да се слагат дреболии. Между лоста и подлакътника има едни капак, който като се отвори открива място за още една чаша или шише. Колата във всяко отношение е направена много кадърно и с много мисъл. Единственото неприятно впечатление прави евтината на вид пластмаса в купето, която обаче не създава никакви главоболия от пораждането на шумове, скърцане и т.н.

Not_active_user_1
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Scott » 03 Май 2012 10:47
LEXUS написа:... Взех им визитката и само Зелените таксита ползвам вече...
Разгеле, качи се най-сетне в Приус ... макар и да се повозиш само biggrin.gif
Scott
-
LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение
от LEXUS » 05 Май 2012 11:21
Scott написа:LEXUS написа:... Взех им визитката и само Зелените таксита ползвам вече...
Разгеле, качи се най-сетне в Приус ... макар и да се повозиш само biggrin.gif
Разгеле, пак с простотията ти. Тракай с немския дизел и не мисли кой се вози в Приус.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение
от nowyaris » 05 Май 2012 17:29
LEXUS написа:Scott написа:LEXUS написа:... Взех им визитката и само Зелените таксита ползвам вече...
Разгеле, качи се най-сетне в Приус ... макар и да се повозиш само biggrin.gif
Разгеле, пак с простотията ти. Тракай с немския дизел и не мисли кой се вози в Приус.
Те Скоти и Джапи ако не си кажат думичките другарката ще ги лиши от "пчеличка".Айде за Джапи ясно,ама Скот е умен мъж.Не знам що дразни?Май не му връзват шотландките нещо.....
nowyaris
-
gicho
- Мнения: 330
- Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15
Мнение
от gicho » 06 Май 2012 08:58
Един въпрос към картинките от дисплея на хибридите - тия квадратчета дето в легендата са означени като "50W/h regenerated" наистина ли са това което са? В смисъл, на картинката се виждат общо 5-6 квадратчета за половин час каране. Това са 250-300W/h общо. Т.е. "язък за барута" - само допълнителната маса на хибрида е изяла повече енергия. Та въпросът ми е така ли е, или има друго обяснение?
Ясно че режима не е такъв в който ще има много спирания (магистрала). Някой може ли да качи картинки да видим в градски режим колко "квадратчета" ще има?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
-
slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Мнение
от slowtraveler » 06 Май 2012 09:39
Така е....
Но 300Wh не са малко работа. Представи си ги 'отдадени' за 1 минута, или 30 секунди (например ускорение)... Това са ти сигурно около 36kW за 30 секунди, което съвсем не е малко...
П.С. като гледам, на магистралата няма нито едно 'Е'... Всичките 'Е'-та са от нормалния извънградски път с доста ограничения /т.е. - периодично намаляване на скоростта, и кръгови движения около Шумен
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Rudy » 06 Май 2012 13:14
gicho написа:Един въпрос към картинките от дисплея на хибридите - тия квадратчета дето в легендата са означени като "50W/h regenerated" наистина ли са това което са? В смисъл, на картинката се виждат общо 5-6 квадратчета за половин час каране. Това са 250-300W/h общо. Т.е. "язък за барута" - само допълнителната маса на хибрида е изяла повече енергия. Та въпросът ми е така ли е, или има друго обяснение?
Ясно че режима не е такъв в който ще има много спирания (магистрала). Някой може ли да качи картинки да видим в градски режим колко "квадратчета" ще има?
Дисплея показва само до 4 квадратчета (на всеки 5 мин.) дори и да са 15-20. Така, че не знаеш реално колко ток си изкарал...
Rudy
-
gicho
- Мнения: 330
- Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15
Мнение
от gicho » 06 Май 2012 13:58
Да, така излиза - 30KW за половин минута. Това си е едно тръгване и ускорение. Но това с дисплея е странно - няма ли друго меню в което да се вижда пълната статистика? Ще е забавно да се види къде по колко се регенерира. В смисъл да се оцени ефективността на регенерацията, и какъв дял оказва върху икономичността. По бегъл спомен реалната ефективност на регенерацията на приус 1 беше към 20%.
Дали тези данни не са достъпни е реално време през диагностиката? И дали някъде някой Хамериканец не е насъбрал такива данни с GPS координати?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта