Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Scott » 02 Май 2012 19:20
Japanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигател

Scott
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:20
Japanese_fever написа:Двигателя не може да подържа опримална темп, ако не работи.
Това ти е ясно нали?
Това, че двигателят е топъл, не значи че темп. е оптимална за работата му, точно за това се вкл. преждевременно!
Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Не мислиш че оптималната температура е 80.53245 градуса нали? И по твоята логика като на охлаждащият контур единственото което му се регулира е старт/стоп-а на перката, как точно става подържането на оптималната температура?
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 02 Май 2012 19:24
Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 02 Май 2012 19:25
Scott написа:Japanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Tочно тук помага
цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигател

Не съм запознат, ще прочета.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:26
Japanese_fever написа:Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?
За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
ПП: Може пък американските коли рез него да си регулират температурата на охлаждащата течност.
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 02 Май 2012 19:28
Хората са го измислили. Кога, как и защо е трудно да се разбере, но при студено време и заредена батерия, когато темпрературата на някой елемент от системата падне до определен минимум се стартира ДВГ и е качва до колкото трябва. Когато колата стои на място естествено е, че ДВГ не работи. Да обаче, ако чакаш някой примерно 1 ч. и колата е на старт/контакт ДВГ се пуща от време на време в зависимост от околната температура.
Not_active_user_1
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 02 Май 2012 19:32
Vesko написа:
За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:35
Japanese_fever написа:Vesko написа:
За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?
Да загрее по-бързо, когато двигателят е студен. При затворен термостат охладетелната течност е с по-малък обем. И съответно се стопля по-бързо. После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Мнение
от iovkito » 02 Май 2012 19:36
Беше ми интересно , защото преди няколко дена карах новия Touareg , който има старт-стоп система . При ниска температура на двигателя , при недостигната температура на климатроника и при стоене на място над 4-5 минути , двигателят запалва , за да компенсира загубите . Иначе не знам каква икономия се постига с гасене по светофарите за 30-40 секунди , може би в по-големи задръствания ефектът ще е по-добър. С всичките системи за икономия , Добрич-Варна + 10-на километра градско - 7,8 / 100 .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 02 Май 2012 19:37
То е ясно, че при управлението на ДВГ на Приус има известни компромиси, но все пак не са чак толкова трагични...
Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
Иначе температурата на самия ДВГ няма да спадне за 5 минути неработещ двигател - няколко секунди след това двигателя ще си е ОК...
Но катализатора изстива много бързо и там нещата са компромис....
П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:48
slowtraveler написа:П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
Приемам критикат аи няма да споря повече по съпроса за термостата

Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 02 Май 2012 19:49
Vesko написа:После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).
Сигурен ли си в това?
Защото аз мисля, че се отваря и затваря по време на работа на ДВГ-то, след като е достигнало оптимална темп.
Карал съм на отворен термостат и особено зимата колата въобще не може да загрее като е в движение.
п.п.
Оп, видях, че слоу ти е обяснил.
Последно промяна от
Japanese_fever на 02 Май 2012 19:53, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 02 Май 2012 19:52
slowtraveler написа:
Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
То това важи за всяка една кола.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 02 Май 2012 19:56
Да Jap, но не са толкова много колите, които палят и гасят двигателя по 20-30 пъти на едно кратко пътуване

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 02 Май 2012 19:59
Не знам как е при Приус3, но при предишните имаше и още едно ограничение за пробега само на ток. Мисля че маслената помпа е закачена към ДВГ-то с вътрешно горене. И когато се движи само на електричество част от системата (участваща в това движение) оставаше без активно смазване. От там и ограничението колко км може да се вдижи така.
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта