Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигателJapanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Приусът стана на 1 година
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Не мислиш че оптималната температура е 80.53245 градуса нали? И по твоята логика като на охлаждащият контур единственото което му се регулира е старт/стоп-а на перката, как точно става подържането на оптималната температура?Japanese_fever написа:Двигателя не може да подържа опримална темп, ако не работи.
Това ти е ясно нали?
Това, че двигателят е топъл, не значи че темп. е оптимална за работата му, точно за това се вкл. преждевременно!
Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Не съм запознат, ще прочета.Scott написа:Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигателJapanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.Japanese_fever написа:На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
ПП: Може пък американските коли рез него да си регулират температурата на охлаждащата течност.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Хората са го измислили. Кога, как и защо е трудно да се разбере, но при студено време и заредена батерия, когато темпрературата на някой елемент от системата падне до определен минимум се стартира ДВГ и е качва до колкото трябва. Когато колата стои на място естествено е, че ДВГ не работи. Да обаче, ако чакаш някой примерно 1 ч. и колата е на старт/контакт ДВГ се пуща от време на време в зависимост от околната температура.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?Vesko написа: За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Да загрее по-бързо, когато двигателят е студен. При затворен термостат охладетелната течност е с по-малък обем. И съответно се стопля по-бързо. После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).Japanese_fever написа:Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?Vesko написа: За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
- iovkito
- Мнения: 3015
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 105 пъти
Беше ми интересно , защото преди няколко дена карах новия Touareg , който има старт-стоп система . При ниска температура на двигателя , при недостигната температура на климатроника и при стоене на място над 4-5 минути , двигателят запалва , за да компенсира загубите . Иначе не знам каква икономия се постига с гасене по светофарите за 30-40 секунди , може би в по-големи задръствания ефектът ще е по-добър. С всичките системи за икономия , Добрич-Варна + 10-на километра градско - 7,8 / 100 .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
То е ясно, че при управлението на ДВГ на Приус има известни компромиси, но все пак не са чак толкова трагични...
Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
Иначе температурата на самия ДВГ няма да спадне за 5 минути неработещ двигател - няколко секунди след това двигателя ще си е ОК...
Но катализатора изстива много бързо и там нещата са компромис....
П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
Иначе температурата на самия ДВГ няма да спадне за 5 минути неработещ двигател - няколко секунди след това двигателя ще си е ОК...
Но катализатора изстива много бързо и там нещата са компромис....
П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Приемам критикат аи няма да споря повече по съпроса за термостатаslowtraveler написа:П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Сигурен ли си в това?Vesko написа:После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).
Защото аз мисля, че се отваря и затваря по време на работа на ДВГ-то, след като е достигнало оптимална темп.
Карал съм на отворен термостат и особено зимата колата въобще не може да загрее като е в движение.
п.п.
Оп, видях, че слоу ти е обяснил.
Последно промяна от Japanese_fever на 02 Май 2012 19:53, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
То това важи за всяка една кола.slowtraveler написа: Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Не знам как е при Приус3, но при предишните имаше и още едно ограничение за пробега само на ток. Мисля че маслената помпа е закачена към ДВГ-то с вътрешно горене. И когато се движи само на електричество част от системата (участваща в това движение) оставаше без активно смазване. От там и ограничението колко км може да се вдижи така.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Semrush [Bot] и 5 госта
