...И отново за хибридите + и - ...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Дали е само рекламен трик това видео?

Да, технологията е пълна измислица
2
4%
Да, фактите са пресилени
15
27%
Не, има смисъл от HSD
17
30%
Не, това е върхова технология към момента
16
29%
Не ме интересува-харесвам си дизела...
5
9%
Карам колело хибрид, и то си ми стига
1
2%
 
Общо гласове: 56

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 30 Апр 2012 22:47

Колеги, имам усещането, че не спазвате някой правила за пестене на гориво при използването на КК и за това разходите са ви такива. wink.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 30 Апр 2012 22:48

prius 3 написа:Колеги, имам усещането, че не спазвате някой правила за пестене на гориво при използването на КК и за това разходите са ви такива. wink.gif
Е КК не се ли включва просто и после само въртиш "геврека"? biggrin.gif


ПП: А и основната цел е безопасно шофиране, а не икономично :thumbsup:
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 30 Апр 2012 23:43

А кой е казал, че когато караш икономично, шофираш опасно? КК наистина е за това да въртиш само геврека. Обаче давате разходи и едва ли не колата много горяла. Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! Има и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести. Има и още тънкости, но друг път... wink.gif

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Мнение от ToyotaPassion » 01 Май 2012 00:02

prius 3 написа:А кой е казал, че когато караш икономично, шофираш опасно? КК наистина е за това да въртиш само геврека. Обаче давате разходи и едва ли не колата много горяла. Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! Има и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести. Има и още тънкости, но друг път... wink.gif
Дай инфо, не оставяй нещата за друг път :) Странно ми звучи, че се пести с малко по-висока първоначална скорост и после намаляне на скоростта от КК. Моето впечатление е, че КК си се справя съвсем добре в това да може да се шофира икономично в повечето случаи. Да, според мен е ОК да пусна колата по инерция при надолнище /нямам опция да използвам натрупната енергия от движение надолу да зареждам батерии примерно/, но пък когато изкачвам нагоре, то всяка енергия, дадена на автомобила за движение напред се използва докрай.... А и КК допуска съвсем леко отклонение в моментната скорост на движение, доколкото знам действа на принципа на обратната връзка / ако скоростта пада под зададената се подава газ, ако е над зададената - отнема се газ/....
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 01 Май 2012 02:39

prius 3 написа:Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта.
Предназначението на КК не е ли да спести на водача "мисленето"? biggrin.gif Все пак на тази кола е ли монтиран "високо технологичен" КК?

А аз се чудя защо хората карат с толкова непостоянна скорост, че все се налага карайки с КК да изпреваря току що раминалата ме кола.

ПП: След 2 или 3-то подобно изпреварване разхода ми се дига осезаемо biggrin.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 01 Май 2012 07:59

prius 3 написа:Колеги, имам усещането, че не спазвате някой правила за пестене на гориво при използването на КК и за това разходите са ви такива. wink.gif
Че аз не се оплаквам от разхода - все пак е 2,5 тона. А и тази е първата кола на която постигам разхода, рекламиран от производителя... cool.gif
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 01 Май 2012 09:55

prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 01 Май 2012 18:11

Има нещо такова. При изкачване (сравнително не продължителни) колата се форсира повече когато е на КК отколкото когато съм на педала. Предполагам, че се получава поради едва ли не подсъзнателното – като виждаш, че следва изкачване подаваш газ и така изпреварваш забавянето и влизаш в изкачването на вече развъртян до по високи обороти двигател. А когато е на КК автоматиката реагира когато вече двигателя е затормозен от изкачването и за да го компенсира форсира повече и ускорява вече при изкачване за да достигне зададената скорост. С педала използваме повече набраната преди изкачване инерция.

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 02 Май 2012 10:23

Днес се возих от ТМ Изток до Бизнес Парк със зеленото такси "Приус". Определено колата е тиха, вози добре (е все пак момчето каза, че е на 3К). Отвътре според мен е ОК, като изключим малко странно разположенана централна конзола (като мост между предния панел и предните седалки), както и малкия някак си волан.
Материалите на интериора може и да са качествени но стоят като за клас: по-долу от средния. Какво се крие под капака не знам но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100.

Като цяло ми хареса колата !

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 02 Май 2012 15:12

slowtraveler написа:
prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!
На моята кола мога да подавам газ и без да съм изключил КК.
Днес пробвах номера на китайката -
и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести
Много хитро, БК ми показва нула разход като смъквам с лостчето на КК надолу :thumbsup:

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 02 Май 2012 15:13

scorpion написа:но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100...
Туй като максимум или като минимум?

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 02 Май 2012 15:24

Scott написа:
scorpion написа:но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100...
Туй като максимум или като минимум?
Минимален разход в града !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Май 2012 15:32

Scott написа:...Много хитро, БК ми показва нула разход като смъквам с лостчето на КК надолу :thumbsup:
Няма никаква разлика - ще ти покаже нула и ако отпуснеш педала на газта... И в двата случая скоростта намалява...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 02 Май 2012 16:53

slowtraveler написа:
prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!
Разликата е много голяма. Не мисля, че не си я забелязал или просто ме пробваш? tongue.gif
Значи, като тръгне да качва баира и си на КК в един момент двигателя вдига обороти повече от необходимото, за да поддържа зададената скорост. КК е система за поддържане на скорост без оглед на това с какви обороти се движиш , колко отваря дросела и колко повече гориво ще вкара в цилиндрите. С крак много по-плавно стават нещата без излишно вдигане на обороти. Същото се получава примерно, ако е запаметена скорост 130 км/ч. Наложило се е обаче да намалиш на 50 примерно. Ако пуснеш после КК да ти набере зададената скорост ДВГ ще бъде много по-натоварено и ще изразходиш повече гориво отколкото, ако го направиш с педала на газта по-плавно без излишно вдигане на високи обороти. Подаването на газ с ръчката на КК също не е добре за разхода на гориво.
Преди баир, за да се пести се изключва КК, набира се малко по-висока скорост и така катерите. КК реагира винаги с една идея закъснение.
Изобщо КК е най-ефективен на терени без голяма денивелация. Има ли повече спускания и изкачвания е най-добре да поемете нещата в свои ръце/крака. Това естествено е за по-опитните шофьори, които могат да преценят, кога с каква оптимална скорост да се движат. При по-неопитните едва ли ще има разлика дали са на КК или на крачно управление на скоростта. wink.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 02 Май 2012 17:04

prius 3 написа:...Това естествено е за по-опитните шофьори...
опитните шофЕри трябва да знаят, че освен автоматични има и ръчни скоростни кутии, където поддържането на скорост е равнозначно на поддържане на обороти wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: celeron_7000, Impress_me и 3 госта