Общи размишления на тема марки и модели *разделена от друга*

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Апр 2012 17:58

За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане. tongue.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Апр 2012 18:02

zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане. tongue.gif
ЗиЗи, не знам къде живееш, ама ходил ли си скоро в Люлин? Какви паркоместа, като колите са толкова много че са паркирали на два реда (така че вечер трудно минаваш между тях), по тротоарите и дори и в градинките. И как го виждаш в БГ действителността хората да си построят паркинги в между блоковите пространства или да си плащат за тях, ако някой друг ги изгради? Малко преди кризата на мястото пред нашият блок имаше план в един реституиран имот (1-2дка) да построят 3 блока. БЛОКа, а не паркинги wink.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 18:09

zi_zi_top написа:...моето мнение е, че бъдещето е на електроавтомобилите, а не на хибридите. ...
Кое бъдеще? Близко, далечно или много далечно? В близките години не се очаква електрификация. Няма подходящи батерии, няма изградена структура за зареждане или подмяна, цените са прекалено високи и все такива неща, които възпрепятстват иначе доброто начинание.
Ние обаче живеем тук и сега, а точно в този момент няма по-добра алтернатива от хибридната. В близките 15-20 г. бъдещето е на хибридите. От там на сетне каквото стане. Така, че който има възможност и желание да е в крак с времето си купува хибрид, а който е възпрепятстван по една или друга причина кара бензин?дизел и си мечтае кога ще дойде времето на електричките. Няма да е скоро. В това съм убеден. wink.gif

Аватар
BIS
Мнения: 438
Регистриран на: 20 Яну 2011 15:57
Местоположение: Варна

Мнение от BIS » 14 Апр 2012 23:55

zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане. tongue.gif
Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто. :hiding: Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
TOYOTA Avensis D4D-2002g.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2012 04:07

BIS написа:
zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане. tongue.gif
Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто. :hiding: Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Ти вярваш ли,че България ще промени автопарка с ел.автомобили след 10 години? biggrin.gif biggrin.gif Първо ще навлезнат в САЩ,после в ЕС и накрая тук, не по-рано от 15 години,за да не казвам по-далечни цифри.
Хибридите са една чудесна технология, защото все още ел.колите са с лимитиран пробег от 80-150км. и все още не могат да станат масово решение. Докато хибридите не ти лимитират пробега в такива граници,а в граници на общоприетото за нормална кола. А и ел.колите изискват инфраструктура,която трябва да бъде въведена, трябва време.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 15 Апр 2012 23:39

BIS написа:
zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане. tongue.gif
Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто. :hiding: Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Има 2 варианта, за които се сещам веднага: 1. Паркомястото си е твое и контакта си има електромер или 2. Подобно на колонките за зареждане по улиците има слот за предплатена карта. Това е най-малкия проблем.
Нали се сещате, че това е бизнес подобен на всички други и ще се намери кой да печели от него. cool.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 16 Апр 2012 09:41

zi_zi_top написа:
Има 2 варианта, за които се сещам веднага: 1. Паркомястото си е твое и контакта си има електромер или 2. Подобно на колонките за зареждане по улиците има слот за предплатена карта. Това е най-малкия проблем.
Нали се сещате, че това е бизнес подобен на всички други и ще се намери кой да печели от него. cool.gif
1. Колко хора са със собствени парко-места и колко ще могат да си позволят такова? Говорим за големите градове, където предимно ще се ползват електромобилите. По тази логика електромобилите би трябвало да се продават след представяне на нотариален акт или договор за наем на парко-място. Мисля, че това няма как да стане.
2. Това го има вече тук-таме, но е неудобно по простата причина, че времето на зареждане на батерията не е толкова малко, както зареждането на резервоара с гориво.
Според мен най-удачното и практично е това:
http://www.youtube.com/watch?v=LfI4589J ... r_embedded#!
Тук обаче се сблъскваме с нуждата от сериозни инвестиции за такива пунктове и достатъчно на брой електромобили, които да бъдат обслужвани, за да може инвестицията да има някаква възвращаемост.
При всички положения, без помощта на държавата тези неща няма как да станат. Трябва много сериозна държавна политика за стимулиране на екологичните автомобили.
На този етап единствената алтернатива са хибридите. Хем са екологични и икономични, хем не ти трябва някаква допълнителна инфраструктура, а най-големият плюс им е, че ти дават 100 % мобилност, като на обикновен автомобил. wink.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2012 10:00

Според мен в момента хората са зациклили на електриката и хибридите...
А трябва да се мисли за 'алтернатива' - дали биогоривата или химически удобни вещества - ще видим...
Колкото и да мразя газта - това е една много удобна за целта алтернатива... Етанол - също...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 16 Апр 2012 10:21

Отциклянето може много бързо да стане, ако продължат да скачат цените на фосилните горива.
А защо не хибрид с ДВГ на алтернативно гориво.
Има Приуси на запад със сложени газови уредби, както и такива на метан.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2012 10:44

Скочи ли цената на фосилните горива, хората ще се пренасочат към по-енергийно ефективни пътувания - обществен транспорт...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
Просто в момента хибридите са достатъчно удобен компромис - особено в града - доста икономични, без промяна на стереотипа тип 'голям автомобил с добра динамика'...
Но все ми се струва, че реалното решение за индивидуалния транспорт ще се намери в друга насока..
Както се казва - 'ще поживеем - ще видим'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 16 Апр 2012 12:52

Трудно е да се каже в каква посока ще тръгнат нещата. Само бъдещето ще покаже. Не съм сигурен обаче, дали през нашият живот ще се случат някакви радикални промени. Във всеки случай малко по-малко традиционните автомобили колкото и да не ни се иска са започнали да си изпяват песента. На ред ще дойдат хибридите и електричките. Това няма как да стане изведнъж. Промените в международните закони и различните изисквания ще го наложат, а и не само. Китай започва да дърпа невероятно много ресурси на планетата. Не само горива... Там е съсредоточено голяма част от производството. Обществото е потребителско и все се купува ли купува. Енергийните запаси от фосилни горива с толкова бързо развиващ се Китай не знам до къде ще стигнат. Енергийните войни на които сме свидетели ще продължат. Дано не се стигне да се самоунищожим заради лакомията на отделни нации!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Апр 2012 12:28

slowtraveler написа:Скочи ли цената на фосилните горива, хората ще се пренасочат към по-енергийно ефективни пътувания - обществен транспорт...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
...
Да ти кажа за превозните средства с конски впряг са се ползвали хиляди пъти по-малко ресурси от обикновените автомобили.

Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино.
На всички ни е ясно,че фосилните горива са изчерпаем източник с ресурс 80-100 години. Отделно изгарянето им при неефективните двигатели на обикновените автомобили замърсява много сериозно !
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Апр 2012 14:40

LEXUS написа:...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино....
Абе така е, ама лошото е, че ВИНАГИ попадаме все в първите 10 години... Тъкмо изтекат 10г и се окаже, че или конкретните изделия са вредни, или отделят много странен газ, или са морално остарели, та затова трябва да ги сменим...
И всичкото - отначало...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Апр 2012 14:56

slowtraveler написа:
LEXUS написа:...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино....
Абе така е, ама лошото е, че ВИНАГИ попадаме все в първите 10 години...
laugh.gif Има нещо такова.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта