
Общи размишления на тема марки и модели *разделена от друга*
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
ЗиЗи, не знам къде живееш, ама ходил ли си скоро в Люлин? Какви паркоместа, като колите са толкова много че са паркирали на два реда (така че вечер трудно минаваш между тях), по тротоарите и дори и в градинките. И как го виждаш в БГ действителността хората да си построят паркинги в между блоковите пространства или да си плащат за тях, ако някой друг ги изгради? Малко преди кризата на мястото пред нашият блок имаше план в един реституиран имот (1-2дка) да построят 3 блока. БЛОКа, а не паркингиzi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Кое бъдеще? Близко, далечно или много далечно? В близките години не се очаква електрификация. Няма подходящи батерии, няма изградена структура за зареждане или подмяна, цените са прекалено високи и все такива неща, които възпрепятстват иначе доброто начинание.zi_zi_top написа:...моето мнение е, че бъдещето е на електроавтомобилите, а не на хибридите. ...
Ние обаче живеем тук и сега, а точно в този момент няма по-добра алтернатива от хибридната. В близките 15-20 г. бъдещето е на хибридите. От там на сетне каквото стане. Така, че който има възможност и желание да е в крак с времето си купува хибрид, а който е възпрепятстван по една или друга причина кара бензин?дизел и си мечтае кога ще дойде времето на електричките. Няма да е скоро. В това съм убеден.

Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто.zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

TOYOTA Avensis D4D-2002g.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Ти вярваш ли,че България ще промени автопарка с ел.автомобили след 10 години? biggrin.gif biggrin.gif Първо ще навлезнат в САЩ,после в ЕС и накрая тук, не по-рано от 15 години,за да не казвам по-далечни цифри.BIS написа:Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто.zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Хибридите са една чудесна технология, защото все още ел.колите са с лимитиран пробег от 80-150км. и все още не могат да станат масово решение. Докато хибридите не ти лимитират пробега в такива граници,а в граници на общоприетото за нормална кола. А и ел.колите изискват инфраструктура,която трябва да бъде въведена, трябва време.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Има 2 варианта, за които се сещам веднага: 1. Паркомястото си е твое и контакта си има електромер или 2. Подобно на колонките за зареждане по улиците има слот за предплатена карта. Това е най-малкия проблем.BIS написа:Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто.zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Нали се сещате, че това е бизнес подобен на всички други и ще се намери кой да печели от него.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
1. Колко хора са със собствени парко-места и колко ще могат да си позволят такова? Говорим за големите градове, където предимно ще се ползват електромобилите. По тази логика електромобилите би трябвало да се продават след представяне на нотариален акт или договор за наем на парко-място. Мисля, че това няма как да стане.zi_zi_top написа:
Има 2 варианта, за които се сещам веднага: 1. Паркомястото си е твое и контакта си има електромер или 2. Подобно на колонките за зареждане по улиците има слот за предплатена карта. Това е най-малкия проблем.
Нали се сещате, че това е бизнес подобен на всички други и ще се намери кой да печели от него.
2. Това го има вече тук-таме, но е неудобно по простата причина, че времето на зареждане на батерията не е толкова малко, както зареждането на резервоара с гориво.
Според мен най-удачното и практично е това:
http://www.youtube.com/watch?v=LfI4589J ... r_embedded#!
Тук обаче се сблъскваме с нуждата от сериозни инвестиции за такива пунктове и достатъчно на брой електромобили, които да бъдат обслужвани, за да може инвестицията да има някаква възвращаемост.
При всички положения, без помощта на държавата тези неща няма как да станат. Трябва много сериозна държавна политика за стимулиране на екологичните автомобили.
На този етап единствената алтернатива са хибридите. Хем са екологични и икономични, хем не ти трябва някаква допълнителна инфраструктура, а най-големият плюс им е, че ти дават 100 % мобилност, като на обикновен автомобил.

- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Според мен в момента хората са зациклили на електриката и хибридите...
А трябва да се мисли за 'алтернатива' - дали биогоривата или химически удобни вещества - ще видим...
Колкото и да мразя газта - това е една много удобна за целта алтернатива... Етанол - също...
А трябва да се мисли за 'алтернатива' - дали биогоривата или химически удобни вещества - ще видим...
Колкото и да мразя газта - това е една много удобна за целта алтернатива... Етанол - също...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Скочи ли цената на фосилните горива, хората ще се пренасочат към по-енергийно ефективни пътувания - обществен транспорт...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
Просто в момента хибридите са достатъчно удобен компромис - особено в града - доста икономични, без промяна на стереотипа тип 'голям автомобил с добра динамика'...
Но все ми се струва, че реалното решение за индивидуалния транспорт ще се намери в друга насока..
Както се казва - 'ще поживеем - ще видим'...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
Просто в момента хибридите са достатъчно удобен компромис - особено в града - доста икономични, без промяна на стереотипа тип 'голям автомобил с добра динамика'...
Но все ми се струва, че реалното решение за индивидуалния транспорт ще се намери в друга насока..
Както се казва - 'ще поживеем - ще видим'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Трудно е да се каже в каква посока ще тръгнат нещата. Само бъдещето ще покаже. Не съм сигурен обаче, дали през нашият живот ще се случат някакви радикални промени. Във всеки случай малко по-малко традиционните автомобили колкото и да не ни се иска са започнали да си изпяват песента. На ред ще дойдат хибридите и електричките. Това няма как да стане изведнъж. Промените в международните закони и различните изисквания ще го наложат, а и не само. Китай започва да дърпа невероятно много ресурси на планетата. Не само горива... Там е съсредоточено голяма част от производството. Обществото е потребителско и все се купува ли купува. Енергийните запаси от фосилни горива с толкова бързо развиващ се Китай не знам до къде ще стигнат. Енергийните войни на които сме свидетели ще продължат. Дано не се стигне да се самоунищожим заради лакомията на отделни нации!
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да ти кажа за превозните средства с конски впряг са се ползвали хиляди пъти по-малко ресурси от обикновените автомобили.slowtraveler написа:Скочи ли цената на фосилните горива, хората ще се пренасочат към по-енергийно ефективни пътувания - обществен транспорт...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино.
На всички ни е ясно,че фосилните горива са изчерпаем източник с ресурс 80-100 години. Отделно изгарянето им при неефективните двигатели на обикновените автомобили замърсява много сериозно !
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Абе така е, ама лошото е, че ВИНАГИ попадаме все в първите 10 години... Тъкмо изтекат 10г и се окаже, че или конкретните изделия са вредни, или отделят много странен газ, или са морално остарели, та затова трябва да ги сменим...LEXUS написа:...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино....
И всичкото - отначало...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
laugh.gif Има нещо такова.slowtraveler написа:Абе така е, ама лошото е, че ВИНАГИ попадаме все в първите 10 години...LEXUS написа:...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино....
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта