...И отново за хибридите + и - ...
Ами, в общи линии, хибрида ще е мост между бензин / дизел и ток/водород. В България са малко тези коли, защото няма стандарт и средна класа. В САЩ, едно нормално семейство си има Приус Хибрид, но и един голям автомобил (било то американски, японски или корейски). Даже в момента в САЩ се кефят на коли с 1,5; 1,6 и 1,8 мотори, защото им се виждат много икономични, а и са супер евтини.
П.П: Мой приятел е в Германия от 1998 и до сега си е купил 3 нови коли- все дизели, защото кара по много и твърди, че от дизела по-добро няма с оглед на голям пробег и икономичност. Колите са Голф 4 2001, Опел Астра H 2007 и от 2 месеца Тойота Корола. Така, към този момент бензин и дизел.
П.П: Мой приятел е в Германия от 1998 и до сега си е купил 3 нови коли- все дизели, защото кара по много и твърди, че от дизела по-добро няма с оглед на голям пробег и икономичност. Колите са Голф 4 2001, Опел Астра H 2007 и от 2 месеца Тойота Корола. Така, към този момент бензин и дизел.
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Slowtraveler – мрежата от газстанции не е развита? На повече места може да се зареди газ от колкото бензин/дизел
. Освен на почти всяка бензиностанция и на почти толкова газстанции. При тази разлика в цената на горивата за клиента викането на репатрак:) няма да е проблем.
prius 3 – с два вида гориво е по-добре? Имаме две горивни системи подаващи гориво, допълнително оскъпяващи автомобила и нуждаещи се дори от по голяма поддръжка отколкото всяка една по отделно. А ако е както при приус с директно впръскване в цилиндрите? Да сложат 2 дюзи в цилиндара за да не губим ефективност на газ. Отделно, че всяка една дюза в случая трябва поне през десет такта да сработва и винаги да имаме и бензин и газ. Двугоривния двигател според мен не може да бъде толкова оптимизиран към едно от горивата като едногоривния. И обикновено се ползват вече готови двигатели оптимизирани най-вече за работа с бензин. Не можем да ползваме и голямото преимущество на газта – високото октаново число - високата компресия даваща прираст в КПД(бензина ще започне да детонира). Използването на високооктановата газ, горяща по бавно при по ниската компресия дава високотемпературни отработени газове водещи до допълнителни загуби, натоварващи температурно изпускателните клапани и особено катализатора(в случая с газовият двигател е нужен по малък катализатор според мен с по малко съпротивление – като резултат по добро КПД).
И все пак смятам, че това с нуждата от тубичка е несериозно. Дори за притесняващите се биха измислили екстра като една допълнителна бутилка от 5 л включваща се паралелно с която да прибягаме до газстанцията/бензиностанцията(успешно заменяща резервоара от 5 л за бензин + цялата допълнителна система за подаването му
.

prius 3 – с два вида гориво е по-добре? Имаме две горивни системи подаващи гориво, допълнително оскъпяващи автомобила и нуждаещи се дори от по голяма поддръжка отколкото всяка една по отделно. А ако е както при приус с директно впръскване в цилиндрите? Да сложат 2 дюзи в цилиндара за да не губим ефективност на газ. Отделно, че всяка една дюза в случая трябва поне през десет такта да сработва и винаги да имаме и бензин и газ. Двугоривния двигател според мен не може да бъде толкова оптимизиран към едно от горивата като едногоривния. И обикновено се ползват вече готови двигатели оптимизирани най-вече за работа с бензин. Не можем да ползваме и голямото преимущество на газта – високото октаново число - високата компресия даваща прираст в КПД(бензина ще започне да детонира). Използването на високооктановата газ, горяща по бавно при по ниската компресия дава високотемпературни отработени газове водещи до допълнителни загуби, натоварващи температурно изпускателните клапани и особено катализатора(в случая с газовият двигател е нужен по малък катализатор според мен с по малко съпротивление – като резултат по добро КПД).
И все пак смятам, че това с нуждата от тубичка е несериозно. Дори за притесняващите се биха измислили екстра като една допълнителна бутилка от 5 л включваща се паралелно с която да прибягаме до газстанцията/бензиностанцията(успешно заменяща резервоара от 5 л за бензин + цялата допълнителна система за подаването му

-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
GGGGGG – всъщност водорода стой малко в страни от този мост като че ли, но може и да сте прав. Все пак е оригинално споменаването му във връзка с хибридите. Може да се използва както в двигателите с вътрешно горене, така и в горивни клетки даващи електричество. Всъщност и метана може да се използва по същият начин, до колкото знам. (Доста интересна и обширна тема е водорода).
За съжаление почти не съм се интересувал от темата - водород в автомобилите. Много съм любопитен как може да се използва в двигателя с вътрешно горене без да детонира.
За съжаление почти не съм се интересувал от темата - водород в автомобилите. Много съм любопитен как може да се използва в двигателя с вътрешно горене без да детонира.
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Излез извън БГ - не навсякъде има такова насищане с газ-станции като у нас... А предложението с бутилчица газ - не е сериозно.. Не можеш да си вземеш бутилчицата и да прескочиш до газ-станция да ти я заредят, след което да я източиш в резервоара..
При плътно насищане с горивозареждащи станции и възможност за лесно трансфериране на горивото нещата биха били други...
Но при плътно насищане например с подменящи акумулаторите станции нещата също биха изглеждали другояче...
При плътно насищане с горивозареждащи станции и възможност за лесно трансфериране на горивото нещата биха били други...
Но при плътно насищане например с подменящи акумулаторите станции нещата също биха изглеждали другояче...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Предполагам, че в по богатите страни не е като у нас, по отношение на газстанцийте. Но ако се появи търсене сравнително бързо ще се появи предлагане. А пазар има за такива автомобили със сравнително развита мрежа от газстанции, достатъчен за летящ старт – Русия, Украйна и др. бивши републики, Балканските страни и повечето източноевропейски страни, Япония, Италия, Испания, Белгия, Холандия др. западни страни – пазар не по малък от пазара на дизелови автомобили. И това не е принципно нов автомобил, а модифициран отдавна съществуващ с готови двигатели и системи. И може би също не маловажно – няма да конкурира нефтения бизнес. А ако част от тях са съчетани с хибридна технология биха спечелили и от зелената идея. До някъде може да се възползват и от така модерната идея за алтернативни горива:).
А за бутилката съвсем не е шега, включва се паралелно на основната, а не се прелива, просто черпи от нея, лесно за реализация, дори ако имаме горивна помпа в резервуара-газова бутилка. Виждал съм го реализирано по други причини.
А за бутилката съвсем не е шега, включва се паралелно на основната, а не се прелива, просто черпи от нея, лесно за реализация, дори ако имаме горивна помпа в резервуара-газова бутилка. Виждал съм го реализирано по други причини.
И как постигаш разход от 3 на сто извънградско при положение, че Тойота дава по-висок разход за Приус 3 извън града? Или това ти е разхода от Боровец до София, използвайки разликата в надморската височина?prius 3 написа:@Hursa
Горе-долу така стоят нещата. Аз също не смятам, че хибрида е самото съвършенство. Има и недостатъци, но като цяло това е най-добрата технология към този момент. На извънградско и магистрала при разумно каране ще бие всеки един дизел по разход в този клас. Нямаме идеално равни пътища и не може да се движим безкрайно много с една и съща скорост. Все някъде ще се наложи да намалим, все някъде ще се наложи да се спуснем, все някъде ще набием спирачка заради някой, който по-бавно кара пред нас или ни препречи пътя. В тези моменти хибридната технология си показва преимуществата. Освен това, ако няма голямо движение има една техника, която се ползва за икономично шофиране. Всеки може да е ползва, но при хибридите резултата е много по-добър. Казва се Pulse & Glide. При такова каране разхода пада около 3/100 на извънградско. Колко ли дизела го могат?



http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... etter.html
3.7 на сто извънградско е разхода, който Тойота дава за последния си Приус. Аз досега на нито една от моите коли, които съм притежавал не съм постигал разхода, определен от производителя. Винаги съм бил отгоре. Та в този смисъл, ще съм ти благодарен да споделиш как точно постигаш 3 на сто разход, т.е. с 20% под рамката, зададена от производителя. Просто, много искам да спестя некой лев

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ако това 2004 в линка има нещо общо с колата, не става въпрос за приус 3E60_Power написа: И между другото, става въпрос за последния Приус.
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... etter.html

- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Това някак си по-се доближава до идеята ми за бъдещ автомобил:
http://www.autoclub.bg/index.php?menu=16&id=5105
Основни параметри:
1. Нов тип двигател без мазане на буталата и с маслено охлаждане, което повишава КПД
2. Кондензаторен тип съхраняване на енергията (10 минути зареждане)
3. много лек автомобил (650-700кг)
4. сравнително маломощен ДВГ, но мощен ел-двигател, позволяващ му да 'сумира' енергията от ДВГ и кондензаторите (150к.с.)...
5. Софтуерно ограничен на 130км/ч..
6. Очакван ресурс на ДВГ - 1млн.км. (керамични повърхности на стените на горивно пространство)
Да, няма предимството на дълъг електропробег (обявени 2км), но пък ще е изключително евтино за производство. С по-малко химии (няма акумулатори). Заводски многогоривно (обявени бензин,нафта, газ)...
А електрическите буферни кондензатори ще са по-ефективни въпреки по-малкия си капацитет, защото могат да усвоят повече енергия за по-кратко време (например цялата спирачна сила)...
http://www.autoclub.bg/index.php?menu=16&id=5105
Основни параметри:
1. Нов тип двигател без мазане на буталата и с маслено охлаждане, което повишава КПД
2. Кондензаторен тип съхраняване на енергията (10 минути зареждане)
3. много лек автомобил (650-700кг)
4. сравнително маломощен ДВГ, но мощен ел-двигател, позволяващ му да 'сумира' енергията от ДВГ и кондензаторите (150к.с.)...
5. Софтуерно ограничен на 130км/ч..
6. Очакван ресурс на ДВГ - 1млн.км. (керамични повърхности на стените на горивно пространство)
Да, няма предимството на дълъг електропробег (обявени 2км), но пък ще е изключително евтино за производство. С по-малко химии (няма акумулатори). Заводски многогоривно (обявени бензин,нафта, газ)...
А електрическите буферни кондензатори ще са по-ефективни въпреки по-малкия си капацитет, защото могат да усвоят повече енергия за по-кратко време (например цялата спирачна сила)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
3.5-4л/100 ....
Това с 20л бензинов и 20л газов резервоар и общ пробег около 1100км с наличното гориво...
Варианти 4х4 и 4х2, баничарка, кросовър и малка градска кола..
Очаквана цена - $10к...
Това с 20л бензинов и 20л газов резервоар и общ пробег около 1100км с наличното гориво...
Варианти 4х4 и 4х2, баничарка, кросовър и малка градска кола..
Очаквана цена - $10к...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
„Юристе“E60_Power написа:
И как постигаш разход от 3 на сто извънградско при положение, че Тойота дава по-висок разход за Приус 3 извън града? Или това ти е разхода от Боровец до София, използвайки разликата в надморската височина?По обратния маршрут, например, ще ползваш само бензиновия агрегат, защото ще катериш. И разход от 3 на сто можеш само да сънуваш. Ето ти и един линк към едно писмо от Тойота към техен клиент, който се е оплакал, че колата извън града при скорост от 50-60 мили в час харчи повече, отколкото Тойота твърди. И между другото, става въпрос за последния Приус. В отговора Тойота му обяснява, че едно пъруване в центъра на Лондон ще му даде различен разход
Ама човека иска да ползва колата и извън Лондон, все пак. И за твое сведение Тойота му отговаря, че за дълги дистанции, т.е. извън града, компанията предлага и други продукти, например Авенсис D-4D
Обаче, ти със сигурност разбираш повече от служителите на Тойота и ни убеждаваш как извънградско дизел не може да бие хибридния Приус! Според Тойота, това не е така.
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... etter.html
3.7 на сто извънградско е разхода, който Тойота дава за последния си Приус. Аз досега на нито една от моите коли, които съм притежавал не съм постигал разхода, определен от производителя. Винаги съм бил отгоре. Та в този смисъл, ще съм ти благодарен да споделиш как точно постигаш 3 на сто разход, т.е. с 20% под рамката, зададена от производителя. Просто, много искам да спестя некой лев


Отдавна на всички им стана ясно, че не можеш да различиш 2-ра и 3-та генерация Приус. Хайде да престанеш с напъните, а! Нещо не ти се получава, а и колкото и да се напъваш освен нещо в гащите да свършиш друго няма да стане. laugh.gif
Имаше ли поне малко обща култура щеше да знаеш, че ако се бях пуснал от Боровец, към София Разхода ми на гориво щеше да е под този, който съм дал и то доста по-нисък. Хайде сети се защо!

Как съм го постигнал ли? Ами представи си, че има шофьори, които могат да карат. В интернет има онагледено как се постига такъв разход, ама кой ли да гледа. Теб те интересуват само измислиците писани тук и там оплюващи хибридите. Чети си ги и им вярвай, лошо няма! Tвоята тракаща печка нали е супер икономична. Що не си я караш и да спреш да се занимаваш с неща, които не са ти на нивото. Остави ги хибридите! Не са икономични, чупят се, развалят се, а и батериите постоянно трябва да се сменят. Пък и колко пари струват не си е работа... biggrin.gif
Казваш, че до сега не си постигал по-нисък разхода от заводския. Ами това говори много за шофьорските ти умения в които никога и не съм се съмнявал.

Аз пък съм на обратния полюс. С всичките ми автомобили до сега (над 10, като само първите 2 немски, а останалите японски) съм постигал по-нисък разход от заводския. Само на един не успях, но в последствие след като го продадох разбрах от собственика, че дебитомера му бил прецакан, иначе и на него щях да му смъкна разхода.
Запомни едно нещо от мен:
Автомобила се кара с акъл. Нямаш ли го, не чакай кой знае какво.

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
@slowtraveler
Работите звучат чудесно, но нещо от вътре ме гъделичка, че няма да са баш така. „Братушките“ много се изхвърлят с този техен супер проект, но реално няма нищо. Дано тръгне производството и действително да спазят данните, които обявяват! Ако наистина всичко е както трябва и машините им са надеждни ще има много хляб в тази работа, а най-хубавото е че и ние ще намажем.
Работите звучат чудесно, но нещо от вътре ме гъделичка, че няма да са баш така. „Братушките“ много се изхвърлят с този техен супер проект, но реално няма нищо. Дано тръгне производството и действително да спазят данните, които обявяват! Ако наистина всичко е както трябва и машините им са надеждни ще има много хляб в тази работа, а най-хубавото е че и ние ще намажем.

Това ако стане реалност (стискам палци да стане), братушките ще разбият пазара. А на всичкото отгоре колата е доста красива.slowtraveler написа:3.5-4л/100 ....
Това с 20л бензинов и 20л газов резервоар и общ пробег около 1100км с наличното гориво...
Варианти 4х4 и 4х2, баничарка, кросовър и малка градска кола..
Очаквана цена - $10к...
TOYOTA Avensis D4D-2002g.
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Тъй-като работя от над 17г с руснаци, и знаейки техния манталитет и начин на конструиране и аз имам големи съмнения...
Например в снимките от интериора на единия вариант на кросовъра малко ме плашат....
Голяма част от управленията са в един блок бутончета, където са 'омесени' бутоните за ел-стъклата, бутончето за отваряне на багажник. Или избор режим на движение и в съседство без никакъв ограничител - бутонче ръчна спирачка...
Т.е. - смесени бутони, които се ползват безобидно и често, с такива, задействането на които биха създали реален проблем при движение на автомобила.
Но ще видим - все пак Магна също участват в проекта, а напоследък братушките решиха да действат като нефтените арабски държави - да плащат за западни мозъци...
Реално е-мобил вече участва в ралита и т.н., като информацията е, че над 80% от автомобила е с части, пригодени за серийно производство, а не е само 'наточен' за състезание хибрид..
http://www.youtube.com/watch?v=jAKp_S5n ... re=related
http://tiptik.ru/video.php?id=Yfesa9Qr1xc
Например в снимките от интериора на единия вариант на кросовъра малко ме плашат....
Голяма част от управленията са в един блок бутончета, където са 'омесени' бутоните за ел-стъклата, бутончето за отваряне на багажник. Или избор режим на движение и в съседство без никакъв ограничител - бутонче ръчна спирачка...
Т.е. - смесени бутони, които се ползват безобидно и често, с такива, задействането на които биха създали реален проблем при движение на автомобила.
Но ще видим - все пак Магна също участват в проекта, а напоследък братушките решиха да действат като нефтените арабски държави - да плащат за западни мозъци...
Реално е-мобил вече участва в ралита и т.н., като информацията е, че над 80% от автомобила е с части, пригодени за серийно производство, а не е само 'наточен' за състезание хибрид..
http://www.youtube.com/watch?v=jAKp_S5n ... re=related
http://tiptik.ru/video.php?id=Yfesa9Qr1xc
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
И с право та гъделичка:http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... &start=315 - отпреди година и половина, и са на същия етап. А ако погледнете колко различни принципни установки има на Роторно-лопатковия двигател, ще се досетите че е много добър ... на хартия.prius 3 написа:... нещо от вътре ме гъделичка, че няма да са баш така...
@Слоу - участника в ралитата е с двигател на BMW
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: dracunculus, Google [Bot] и 3 госта