...И отново за хибридите + и - ...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Дали е само рекламен трик това видео?

Да, технологията е пълна измислица
2
4%
Да, фактите са пресилени
15
27%
Не, има смисъл от HSD
17
30%
Не, това е върхова технология към момента
16
29%
Не ме интересува-харесвам си дизела...
5
9%
Карам колело хибрид, и то си ми стига
1
2%
 
Общо гласове: 56

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 18:43

Scott написа:
prius 3 написа:При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100...
Явно не си пробвал достатъчно упорито ... http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 tongue.gif
Мразя да се цитирам, но за хора, които явно не четат, не могат или не искат съм длъжен да го направя. Между другото това при теб е доста често явление. Започвам да се замислям за някой неща...
prius 3 написа:...Пробвал съм да го карам неикономично в града. ...
Освен всичко за теб Приус е само един модел и една генерация/модификация. Поне, като си решил да оборваш някого го направи, като хората! Вземи, ако те мързи да четеш поне, малко картинки на Приуси да разгледаш, за да видиш разликата между този в клипа и този, който имам!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 18:50

slowtraveler написа:
Hursa написа:...Приуса по подразбиране си има и така модерната сега „стоп енд старт система” която в задръстванията, ако автомобила не е хибрид си губи плюсовете, а често е направо вредна(според мен). ...
Преди 3 дни правих тест драйв на автомобил с такава система...
Не усещаш как гасне и как пали автомобила...
Което ме накара да прочета как точно действа системата.
Оказа се, че при нормална работа не ползва стартера...
Просто ползвайки алтернатора спира коляновия вал на точно определено място. А тъй-като двигателя е с директно впръскване, когато се наложи стартиране на двигателя, се впръсква гориво и подава искра, та този макар и по-малък импулс позволява да се развърти моментално коляновия вал, а двигателя си е в нормални температурни граници)...
Така, че няма проблем с екологията - напротив - за около час градско шофиране автомобила ще е бил изгасен още поне 10 минути...
Мога да се обзаложа, че си карал кола с i-stop система! wink.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Апр 2012 18:52

Веско, има различни start/stop системи...
При Приуса за палене се ползва тяговия електродвигател.
На някои - обикновения стартер...
Но явно някои производители тръгват да търсят по-добра алтернатива за старта, за да не се натоварва излишно ел-системата и стартера (който стандартно не е предназначен за такова голямо натоварване)...
Та системата дава известни икономии, но разбира се няма усвояването на енергията при спиране, което го имат хибридите, та затова и ползата е минимална...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Апр 2012 19:33

slowtraveler написа:При Приуса за палене се ползва тяговия електродвигател.
За приуса знам. За него съм чел, ама другите старт/стоп системи не са ми попадали из четивата. Само споделих преките си впечатления от кола със старт/стоп. Виж предстои ми малко по-подробно да се запозная с конвертирането на обикновени коли в електрически съвсем от близо smile.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 14 Апр 2012 20:30

prius 3 написа:
Hursa написа:И също трябва да се има в предвид, че ако на дизела разхода се вдига по слабо при не икономично шофиране, то е вярно и обратното при икономично шофиране разхода на бензиновия двигател пада по значително по отношение на не икономичното.
Така е. Разликата между икономичното и неикономично каране при бензина е доста по-голяма отколкото при дизела. На един бензинов двигател лесно можеш да му вдигнеш разхода на 15-20/100, а при дезела с аналогична кубатура и мощност ще ти е трудно да го постигнеш този резултат, да кажа дори и невъзможно.
При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100. Повече не ще. При същото каране на бензинова кола с по-малки размери от Приуса и 100 к.с. разхода скача на 14/100.
wink.gif
Верно ли повече от 6.5 на сто не качва!?!?!?! Аре, стига бе! Ами, да ти помогнем малко с информация от журналистите на италианското списание "Quattroruote", които са направили твст на Приус! Теста е направен в реални условия в Милано и на магистрала извън него. Ето ти малко резултати:

City --> 29,4km/L - 3,4L/100km (69mpg)
Suburban --> 21,3km/L - 4,7L/100km (50mpg)
Highway (130km/h () with overtaking, etc.) --> 13,7km/L - 7,3L/100km - (32mpg)

В града - 3.4 литра среден разход или 69 мили за галон. Извънградско - 4.7 литра. На магистрала със скорост 130 км/ч и изпреварвания - 7,3 на сто / явно тия 200.000 километра по немските аутобани си ги направил с друга кола / :laughing6:

Тази информация е от форум на Приус и е цитирана от собственик на такава кола.

Ето ти и една графика за Приус:

http://priuschat.com/forums/gen-iii-201 ... chart.html

Хоризонтално - мили в час; Вертикално - MPG или мили за един галон. При 80 мили в час / или около 128 километра / разхода е горе долу 6 литра на сто километра / по-малко от италианците, но те посочват, че при пътуването е имало и изпреварвания, т.е. нормално каране по магистрала, а не по права линия със 130 /.

Според car-emissions.com TOYOTA Prius T Spirit with Solar Roof 1.8VVT-i hybrid E-CVT 2011 / посочена е като най-икономична кола от този модел/ има смесен разход 3.9 литра на 100 километра.

Два автомобила на VAG / Октавия Greenline и Голф Bluemotion / с дизелов мотор 1.6 TDI CR имат смесен разход 3.8 литра, като градско отстъпват на Приус-а с по-малко от литър на сто километра. Ама да ги оставим VAG, щото не са любимци на никой в този форум. Един Авенсис с 2.0 дизелов мотор, който при идентично ниво на оборудване в ТМ Ауто струва десет бона под Приус-а е със среден смесен разход около литър и половина над Приус. А Авенсис не е повече кола / включително и от двата екземпляра на VAG / от Приус, а е много, ама много по-истински автомобил - във всяко едно отношение.

Съжалявам, че си се прекарал с Приус-а и не си си купил истинска кола / Авенсис 2.0 дизел /. Следващият път внимавай :laughing6:

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 21:38

E60_Power написа:
prius 3 написа:
Hursa написа:И също трябва да се има в предвид, че ако на дизела разхода се вдига по слабо при не икономично шофиране, то е вярно и обратното при икономично шофиране разхода на бензиновия двигател пада по значително по отношение на не икономичното.
Така е. Разликата между икономичното и неикономично каране при бензина е доста по-голяма отколкото при дизела. На един бензинов двигател лесно можеш да му вдигнеш разхода на 15-20/100, а при дезела с аналогична кубатура и мощност ще ти е трудно да го постигнеш този резултат, да кажа дори и невъзможно.
При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100. Повече не ще. При същото каране на бензинова кола с по-малки размери от Приуса и 100 к.с. разхода скача на 14/100.
wink.gif
Верно ли повече от 6.5 на сто не качва!?!?!?! Аре, стига бе! Ами, да ти помогнем малко с информация от журналистите на италианското списание "Quattroruote", които са направили твст на Приус! Теста е направен в реални условия в Милано и на магистрала извън него. Ето ти малко резултати:

City --> 29,4km/L - 3,4L/100km (69mpg)
Suburban --> 21,3km/L - 4,7L/100km (50mpg)
Highway (130km/h () with overtaking, etc.) --> 13,7km/L - 7,3L/100km - (32mpg)

В града - 3.4 литра среден разход или 69 мили за галон. Извънградско - 4.7 литра. На магистрала със скорост 130 км/ч и изпреварвания - 7,3 на сто / явно тия 200.000 километра по немските аутобани си ги направил с друга кола / :laughing6:

Тази информация е от форум на Приус и е цитирана от собственик на такава кола.

Ето ти и една графика за Приус:

http://priuschat.com/forums/gen-iii-201 ... chart.html

Хоризонтално - мили в час; Вертикално - MPG или мили за един галон. При 80 мили в час / или около 128 километра / разхода е горе долу 6 литра на сто километра / по-малко от италианците, но те посочват, че при пътуването е имало и изпреварвания, т.е. нормално каране по магистрала, а не по права линия със 130 /.

Според car-emissions.com TOYOTA Prius T Spirit with Solar Roof 1.8VVT-i hybrid E-CVT 2011 / посочена е като най-икономична кола от този модел/ има смесен разход 3.9 литра на 100 километра.

Два автомобила на VAG / Октавия Greenline и Голф Bluemotion / с дизелов мотор 1.6 TDI CR имат смесен разход 3.8 литра, като градско отстъпват на Приус-а с по-малко от литър на сто километра. Ама да ги оставим VAG, щото не са любимци на никой в този форум. Един Авенсис с 2.0 дизелов мотор, който при идентично ниво на оборудване в ТМ Ауто струва десет бона под Приус-а е със среден смесен разход около литър и половина над Приус. А Авенсис не е повече кола / включително и от двата екземпляра на VAG / от Приус, а е много, ама много по-истински автомобил - във всяко едно отношение.

Съжалявам, че си се прекарал с Приус-а и не си си купил истинска кола / Авенсис 2.0 дизел /. Следващият път внимавай :laughing6:
Май и ти скоро не си ходил на очен лекар! laugh.gif
По-горе с дебело, голямо и черно съм го сложил за такива, като теб и @Scott, но пак няма оправия.
Пък за прекараването, наистина мнооого съм се прекарал да ти кажа. Направо сън не ме хваща. :laughing6:
Добре все пак, че има такива тарикати, като теб, за да има кой да обира старите коли на автоджамбазите. :laughing6:
В крайна сметка „юристе“ другия път, като ми даваш „умни и мъдри“ съвети кое е повече кола и кое не, вземи се обзаведи ти с приличен автомобил, а не с някакво подобие, като твоето, дето предницата и фаровете са уникално грозни. Просто по-грозно БМВ от твоето не се е произвеждало. Конкурира се единствено с първата серия, но тя поне има някакъв чар. Така, че мой човек, първо дай личен пример за добър автомобил и тогава раздавай мозъци! :laughing6:

петър
Мнения: 188
Регистриран на: 25 Фев 2008 22:47
Местоположение: Стара Загора/Плевен

Мнение от петър » 14 Апр 2012 21:42

Само не разбирам от цялотото ти пънене,6 литра при скорост от близо 130км в час много ли е?Ти смяташ,че дори и дизел ще харчи по-малко?

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 21:50

петър написа:Само не разбирам от цялотото ти пънене,6 литра при скорост от близо 130км в час много ли е?Ти смяташ,че дори и дизел ще харчи по-малко?
Ама ти не знаеш ли, че неговата стара и раздрънкана баварка при тази скорост започва да му връща нафтата в резервоара? laugh.gif
Къде ще се мерим ние с него баровеца. Те Тойотите нищо не стават, а хибридите са направо за боклука... :laughing6:

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 14 Апр 2012 21:55

петър написа:Само не разбирам от цялотото ти пънене,6 литра при скорост от близо 130км в час много ли е?Ти смяташ,че дори и дизел ще харчи по-малко?
Можеш да бъдеш сигурен, че 1.6 TDI CR харчи по-малко при тази скорост. Старият мотор 1.9 TDI с електромеханични дюзи / преди помпа дюза / дава подобен / и по-малък разход / при подобна поддържана скорост - около 5.5 на сто. За новите мотори да не говорим. Дизеловият Авенсис 2.0 мотор по каталог е 3.9 на сто извънградско. При тази скорост също ще даде по-нисък разход от Приус-а. БМВ 520 / с най-малкия мотор / с ръчна скоростна кутия и Приус при пътуване по магистрала от Женева до Лондон / 545 мили / дава по-нисък разход от набедения хибрид. Има и статия в нета по този въпрос.

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 14 Апр 2012 21:58

prius 3 написа:
петър написа:Само не разбирам от цялотото ти пънене,6 литра при скорост от близо 130км в час много ли е?Ти смяташ,че дори и дизел ще харчи по-малко?
Ама ти не знаеш ли, че неговата стара и раздрънкана баварка при тази скорост започва да му връща нафтата в резервоара? laugh.gif
Къде ще се мерим ние с него баровеца. Те Тойотите нищо не стават, а хибридите са направо за боклука... :laughing6:
Напротив, екстра са си тойотите! Даже са супер. Ако реша да си купя нова кола до 20 евра и държа да е широка и удобна, респективно да харчи малко, ще си купя Авенсис 2.0 дизел. Така, че не си ме разбрал - Приус не си струва парите. А иначе Тойота си е екстра класа.

ace
Мнения: 108
Регистриран на: 10 Фев 2009 21:36

Мнение от ace » 14 Апр 2012 22:05

петър написа:Само не разбирам от цялотото ти пънене,6 литра при скорост от близо 130км в час много ли е?Ти смяташ,че дори и дизел ще харчи по-малко?
Харчи, харчи ама колко по-малко да харчи wink.gif Днес 300 км направих-20км градско софийско сутринта на никакво движение по улиците; 200 магистрала със 130км/ч и 80 междуселско с 80-90-100 км/ч. Средна скорост 80 км/ч и разход 5,4 по бордови…изводът за мен е, че хибрида печели и май май следващата кола ще е такава. Няма да ми трака дизела, няма да ми вибрира волана, ще ми е тихо, удобно и приятно. А защо не и плъг ин хибрид? Както казва лексуса това е върха на технологията. Нека другите да си карат 10 годишни изпушили бИгачки баварци и алудита!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 14 Апр 2012 22:05

prius 3 написа:При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100. Повече не ще. При същото каране на бензинова кола с по-малки размери от Приуса и 100 к.с. разхода скача на 14/100.
wink.gif
i ti li si minal na silni "reklami" :)
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 22:07

Аха, екстра били, Авенсис щял да взема, а тука ни наду ушите за БМВ-та, Аудита и Мерцедеси. Голяма фурнаджийска лопата ще излезеш! :laughing6:
Ами щом Авенсиса е толкова хубав що не си взе, а се набута със старо БМВ? Гъзарче го раздаваш, а? :laughing6:

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 22:14

Vesko написа:
prius 3 написа:При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100. Повече не ще. При същото каране на бензинова кола с по-малки размери от Приуса и 100 к.с. разхода скача на 14/100.
wink.gif
i ti li si minal na silni "reklami" :)
Кви реклами ве мой. Говоря за града. Там е газ-спирачка. При потегляне и настъпване ти помага електромотора, но докато се набереш и хоп я светофар, я кръстовище. Трябва да намалиш или да спреш. Караш хибрид, и на теб ли да ти обяснявам какво се случва! Двигателя спира, а батерията се зарежда, и така до следващото тръгване и набиране...се редуват. Просто нямаш шанс да качиш много разхода. При това ти говоря при натиснато копче за спортен режим, а не еко-модуса. На еко-модус не съм пробвал, но едва ли ще можеш в града да качиш повече от 6/100 както и да е настъпваш. Просто електрониката няма да ти го позволи. wink.gif

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 14 Апр 2012 22:21

prius

Ако си беше направил труда да прочетеш някои от първите ми постове в този форум, нямаше да се изказваш толкова неподготвен. Всъщност, няма тема, по която да можеш да вържеш две смислени изречения, ама това е отделен въпрос.

Ето ти цитати от моите първи мнения в този форум:

"Не можеш да сравняваш Корола с френските й "конкуренти". Пежо и Рено са на дъното на всички класации по надеждност. Повечето автомобили имат някакви детски болести, но те обикновено са една или две, докато при френските всичко, ама всичко е много зле. Жена ми има Корола, 2008г. с 90 к.с. дизелов мотор, който агрегат по надеждност изобщо не може да се сравнява с който и да е френски дизелов мотор - в пъти по-добър е. Сглобката на Корола е на по-високо ниво от Рено и Пежо. По отношение на електроника - коментара е излишен."
----------------------------------------------------------------------------

"Като интериор Авенсис-а повече ми допада от Пасат-а. Колите на VW са известни със спартанския си интериор и поне на мен ми идват леко дървени. 2006-2007г. всички двулитрови мотори на Пасат са помпа дюза. Можеш да намериш оферта за 2.0 TDI комън рейл от 2007г. / така да пише в обявата /, но мотора със сигурност е помпа дюза, защото първия мотор CR на VW е монтиран през 2008г. в А4 на Ауди. 2.0 TDI PD е доста пъргав, но шумен агрегат и поне според мен D-4D мотора на Тойота е по-сполучлив мотор и няма част от недостатъците на двигателя на VW. Има и едни мотори 2.0 TDI, при които са внедрени пиезокристални дюзи на Сименс, а там ............ филма може да ти стане мноооооого цветен. VW признаха, че тези дюзи дават огромни проблеми и в последствие ги премахнаха, като продължиха работата си само с Бош. Та една такава дюза струва 1200 лева и въпроса не е дали ще се преебе, а кога ще се случи. По темата "пиезокристални дюзи на Сименс" е писано много по форумите / български и чуждестранни / и има хиляди собственици на коли с такива мотори, които са изревали от тях. Когато се развали дюзата, колата спира и ...... до там. После идва репатрак. Кои мотори са с подобни дюзи не зная, за съжаление. Вариант ти е 1.9 TDI, който е с елетро-механични дюзи / на практика са вечни / и е най-сполучливия мотор на VW изобщо. В годините 2006-2007г. има много Пасат-и с този двигател, който е малко слаб за това купе, но ако не търсиш кой знае каква динамика е идеален. Няма разваляне, в която и да е негова разновидност. Пасат с дизелов мотор / 1.9 или 2.0 / е много по-шумна кола / двигател / от дизеловия Авенсис. Ако това не ти е проблем, можеш да избереш него. Поне според мен, един Авенсис / с 2.2 дизелов мотор / е повече кола от Пасат. Като интериор, мотор, а защо не и качество / на Пасат-а хронична болка му е рейката - след 200.000 километра - и много бързото задръстване на DPF филтъра за твърди частици, а от там и належащата смяна /. Единствената причина, поради която не бих си купил японката е,че за мен това е много, ама много грозна на външен вид кола. Новия Авенсис много ми харесва, но стария е ужасно грозен на външен вид. Иначе тойотата е шестица. Вземи нея, ако не те притеснява външния й вид."

--------------------------------
Както виждаш, г-н "интелектуалец", още в един от първите си постове казвам, че много харесвам новия Авенсис / като цена - продукт - качество /. Така, че не ми се изпъвай с тези елементарни умозаключения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта