...И отново за хибридите + и - ...
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
WingZero – дали съм карал повече от 1 км със 140 тогава не бих могъл да го докажа:). Но разхода се вдига не само от скоростта, но това вече го предъвках когато писах реплика към колегата SFINKS. Странно, че за него е показателен разхода на магистралата за да определи един автомобил като „головоден за магистралата”, какво ли би казал тогава, ако сравни дизела с бензиновото ферари, то май ще даде по висок разход при 160:). Но тестовият автомобил го карах 2 дена(от петък след 16 ч до понеделник сутринта ми го бяха дали), също не икономично, все така тествайки го за себе си, доста бързо и с планинско шофиране - не толкова бързо, двама човека. Преди споменатия маршрут от Козлодуй до София, вече му бях навъртял около 700 км, средния разход със зареждане до пълен беше 5,4. Аурисът който купих – на 650 км долу горе е сега, взех го на 17 км. Средният разход за тези 17 км компютъра сочеше 68 л/на 100. Сега без да съм занулил компа показва 4,8 л/100. Шофирането също не е икономично, но е внимателно, разработвам го по инструкцията без резки ускорения и само няколко пъти за кратко до 140 км/ч. Но на нова кола не можеш много да се сдържаш, увлича те.
Цената на аурис хибрида сега също е с отстъпка 40 800 лв – не 46 хиляди.
Цената на аурис хибрида сега също е с отстъпка 40 800 лв – не 46 хиляди.
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
E60_Power - И аз поради изброените причини харесвам дизела. Но все пак за да е обективно сравнението в ускоренията - за да получиш най-доброто от бензина 80 до 120 трябва да свалиш на 3та, (не му знам оптималните обороти, може би дори на 2ра). А тогава отдавания момент към колелата доста нараства. На дизела за да получиш най доброто – вероятно е 4 в този диапазон. За щастие хибрида(приус) няма нужда от превключвания, той има само една предавка
.

Последно промяна от Hursa на 14 Апр 2012 00:07, променено общо 1 път.
При БМВ сваляш на трета при тази скорост. За дизела - 4-та.Hursa написа:E60_Power - И аз поради изброените причини харесвам дизела. Но все пак за да е обективно сравнението в ускоренията - за да получиш най-доброто от бензина 80 до 120 трябва да свалиш на 3та, (не му знам оптималните обороти, може би дори на 2ра). А тогава отдавания момент към колелата доста нараства. На дизела за да получиш най доброто – вероятно е 4 в този диапазон. За щастие хибрида няма нужда от превключвания, той има само една предавка.
Моите технически познания са от интернет и споделено от приятели - монтьори. Така, че съм лаик. Аз специално не усещам някаква дупка и колата буквално се изстрелва като натисна педала на газта при 80-90 км/ч без да минавам през кикдаун и автомата да сваля една предавка. Ако натисна педала до дъно, обикновено сваля една предавка, но аз рядко карам така.Hursa написа:Заради различието в предавките предавания към колелата момент може да се получи дори по голям в полза на бензиновия. Като се прибави и по добрата динамика на бензиновия мотор сам по себе си и липсата на турбо лаг при атмосферния двигател, възможно е бензиновия да ускори по добре.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Така е. Разликата между икономичното и неикономично каране при бензина е доста по-голяма отколкото при дизела. На един бензинов двигател лесно можеш да му вдигнеш разхода на 15-20/100, а при дезела с аналогична кубатура и мощност ще ти е трудно да го постигнеш този резултат, да кажа дори и невъзможно.Hursa написа:И също трябва да се има в предвид, че ако на дизела разхода се вдига по слабо при не икономично шофиране, то е вярно и обратното при икономично шофиране разхода на бензиновия двигател пада по значително по отношение на не икономичното.
При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100. Повече не ще. При същото каране на бензинова кола с по-малки размери от Приуса и 100 к.с. разхода скача на 14/100.

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Явно не си пробвал достатъчно упорито ... http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0prius 3 написа:При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100...

- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Колеги, нека бъдем реалисти...
Всеки автомобил, модел, задвижване си имат преимущества и недостатъци.
Идеален автомобил НЯМА...
Не може да изкарваш един автомобил от зоната, в която има преимущества и да твърдиш, че автомобила е 'универсален' и най-добър във всеки режим...
Затова и има различни модели, при които са различни приоритети.
Искаш много да върви - вземаш многолитрова турбо бензинка
Искаш малко по-тънко да минеш - атмосферна бензинка или турбодизел.
Искаш 'много да върви' (с компромиси), ама да си с усещането за икономия - турбо дизел
Искаш да 'ровиш калта' - вземаш джип.
Искаш да вадиш джипове от калта - вземаш трактор...
На писта? Ф1...
Та ако тръгнем да сравняваме по универсалност - бих избрал трактора... Щото трактора спокойно ще мине по пистата на Ф1 (като пътьом може да изкара от чакъла няколко Ф1), докато Ф1 стъпи ли в чакъла е до там - при лека грешка не може да врътне и една обиколка на пистата laugh.gif
Ама хората гледат Ф1, а не трактора нали? А фермерите си вземат трактор, а не Ф1...
Та затова и аз бих си взел малък хибрид ако карам предимно в града. Тъй, като обаче искам голям багажник, а и удобно шофиране извън града на нормална цена, съм си взел проста бензинка.
Ако толкова държа на икономия - извън града лятото няма да тръгна с Нисана, а с Маздата, защото при високи скорости разхода и е с около 1-2л по-нисък...
При едно и също темпо (без разлика в динамиката).
Обаче ако съм решил да катеря баирите - ще 'преглътна' едни 20л бензин в повече и ще тръгна с нисана...
Та какъв е въпроса - всеки си избира кола, която му е паснала по някой критерий.
Колегата с БМВ-то - ами хубаво... Решил е, че може да поеме риска с възможността за кражба (или на 'бъбреците' отпред, или само волана - все рискове, непознати за голяма част от другите марки). Получил е голям дизелов двигател със сравнително голямо купе. Което е доста енергономично за шофьора, и донякъде спестява ГОЛЯМОТО неудобство на пасажерите на тройката БМВ. Тойота няма такъв голям дизел с такова купе. Ами хубаво. Ако е решил да си вземе хубав хибрид, а не дизелак, предполагам, че би избрал GS или LS колкото и да обича БМВ, просто защото БМВ няма какво добро да предложи като конкурент с подобни параметри в този клас.
Та колеги - радвайте се на колите си. Ако имате възможност - сменяйте ги по-често. Пак ако имате възможност - разнообразявайте. Така се разширява кръгозора laugh.gif
Всеки автомобил, модел, задвижване си имат преимущества и недостатъци.
Идеален автомобил НЯМА...
Не може да изкарваш един автомобил от зоната, в която има преимущества и да твърдиш, че автомобила е 'универсален' и най-добър във всеки режим...
Затова и има различни модели, при които са различни приоритети.
Искаш много да върви - вземаш многолитрова турбо бензинка
Искаш малко по-тънко да минеш - атмосферна бензинка или турбодизел.
Искаш 'много да върви' (с компромиси), ама да си с усещането за икономия - турбо дизел

Искаш да 'ровиш калта' - вземаш джип.
Искаш да вадиш джипове от калта - вземаш трактор...
На писта? Ф1...
Та ако тръгнем да сравняваме по универсалност - бих избрал трактора... Щото трактора спокойно ще мине по пистата на Ф1 (като пътьом може да изкара от чакъла няколко Ф1), докато Ф1 стъпи ли в чакъла е до там - при лека грешка не може да врътне и една обиколка на пистата laugh.gif
Ама хората гледат Ф1, а не трактора нали? А фермерите си вземат трактор, а не Ф1...
Та затова и аз бих си взел малък хибрид ако карам предимно в града. Тъй, като обаче искам голям багажник, а и удобно шофиране извън града на нормална цена, съм си взел проста бензинка.
Ако толкова държа на икономия - извън града лятото няма да тръгна с Нисана, а с Маздата, защото при високи скорости разхода и е с около 1-2л по-нисък...
При едно и също темпо (без разлика в динамиката).
Обаче ако съм решил да катеря баирите - ще 'преглътна' едни 20л бензин в повече и ще тръгна с нисана...
Та какъв е въпроса - всеки си избира кола, която му е паснала по някой критерий.
Колегата с БМВ-то - ами хубаво... Решил е, че може да поеме риска с възможността за кражба (или на 'бъбреците' отпред, или само волана - все рискове, непознати за голяма част от другите марки). Получил е голям дизелов двигател със сравнително голямо купе. Което е доста енергономично за шофьора, и донякъде спестява ГОЛЯМОТО неудобство на пасажерите на тройката БМВ. Тойота няма такъв голям дизел с такова купе. Ами хубаво. Ако е решил да си вземе хубав хибрид, а не дизелак, предполагам, че би избрал GS или LS колкото и да обича БМВ, просто защото БМВ няма какво добро да предложи като конкурент с подобни параметри в този клас.
Та колеги - радвайте се на колите си. Ако имате възможност - сменяйте ги по-често. Пак ако имате възможност - разнообразявайте. Така се разширява кръгозора laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Туй малко кат Великденско пожелание прозвуча,много готино.Иначе за универсална кола си прав-няма.Стоката я карам с бус дълга база,в града по магазините с Яриса.Целта оправдава средствата.Въпреки всичко ако някой ден имам финансовата възможност бих си взел Ярис с ДВГ на бензин и електромотор на акумулатори който да зареждам нощем с ел.ток в гаража на 220 волта.За доставки на стока дизела си остава ненадминат,независимо дали е на баничарка,бус,камион.А Ако имам още по-голяма финансова възможност за града електромобил,за разходка навън бензинов всъдеход на БМВ с поне четири литров двигател.X6 би ми свършил добра работа.
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
prius 3 – И все пак приус е бензинов и носи минусите на бензиновият двигател(както и плюсовете, но пък кой го вълнуват плюсовете на хибрида:)). За хибрида всички акцентират на разхода (и екологичността). Но щом дори във формула 1 се използват някой от принципите на хибрида може би скоро акцентите ще станат повече в рекламите на хибридите. Сравнявате приус с дизела в града – да повишения разход на бензиновия в натоварените режими при потегляне слабо се проявяват при хибрида, особенно ако не се гони екстрийм. В града се проявява силно и най-силната черта на хибрида – регенерацията. Приуса по подразбиране си има и така модерната сега „стоп енд старт система” която в задръстванията, ако автомобила не е хибрид си губи плюсовете, а често е направо вредна(според мен). При изкачване също -дизела вдига по слабо разхода, а стръмно продължително изкачване по права е изключение. А изкачване на проход с многото завой проявява предимствата на приуса така, че според мен и той не си вдига много разхода. Остава любимото на критиката – шофирането по магистрала(разбира се с голяма скорост и по възможност постоянно висока:)). Там на икономичността на дизела комбиниран с турбо, приус с неговият бензинов двигател, дори работещ по приближението на цикъла на аткинсън може да противопостави само по малкият си по мощност ДВГ работещ при постоянна скорост по-близо до своя най-икономичен режим и трансмисията която му позволява да работи при по-икономични обороти в широк диапазон от скорости. И въпреки това смятам, че дизела ще се окаже при висока скорост по икономичен(не и ако скоростта на дизела е близка до максималната му при високи обороти) там бензина пък има предимство. Критиката не срещнах да е споменала една черта на трансмисията на приуса, срещнах да я наричат рециркулация на мощността, проявяваща се на висока скорост. Всъщност така и не си изясних съвсем дали наистина това понижава КПДто, поне дали понижението е голямо. Така, че вече на моят хибрид:), ще трябва да проверя въпроса и ако се проявява на каква скорост(ако разбира се при ауриса имам същата система като на приуса).
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Преди 3 дни правих тест драйв на автомобил с такава система...Hursa написа:...Приуса по подразбиране си има и така модерната сега „стоп енд старт система” която в задръстванията, ако автомобила не е хибрид си губи плюсовете, а често е направо вредна(според мен). ...
Не усещаш как гасне и как пали автомобила...
Което ме накара да прочета как точно действа системата.
Оказа се, че при нормална работа не ползва стартера...
Просто ползвайки алтернатора спира коляновия вал на точно определено място. А тъй-като двигателя е с директно впръскване, когато се наложи стартиране на двигателя, се впръсква гориво и подава искра, та този макар и по-малък импулс позволява да се развърти моментално коляновия вал, а двигателя си е в нормални температурни граници)...
Така, че няма проблем с екологията - напротив - за около час градско шофиране автомобила ще е бил изгасен още поне 10 минути...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
На магистралите от Любляна до Ниш - около 830 км - разход 10,2 на темпомат забоден на 140, като в Белград взех три ченгета на стоп (затова и по-бързо от обичайните 120). В останалите близо 150 км до София (скорост 90-100) разхода падна до 9,8. Това с RX400h, Авенсиса при тези скорости - не повече от 6,5-7. Така, че по икономичност на магистрала - дизела си остава ненадминат. Градско - нещата са коренно противоположни.Vesko написа:Днес на магистралата Шумен -> Варна при движение на автопилот настроен на 145км/ч разхода беше 12-13л/100км. Колата е RX400h с трима човека и едно 4г хлапе. Интересно ми е RX350 какъв раход би дал...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта